האם הפרשות לפנסיה נחשבות גם

benben30

New member
האם הפרשות לפנסיה נחשבות גם

כהפקדות לצורך זיכוי\ניכוי...?
 

benben30

New member
אז ככה...אני אספר את כל הסיפור...

אני עובד בשתי עבודות אחת מסודרת ואחת דרך כ"א בחישוב שנתי אני צפוי לקבל שכר של 87 אלף שנתי היום הפקדתי לקופת גמל 8500 ש"ח לצורך קבלת ההטבות שעשיתי סדר בניירת ראיתי ששנה שעברה קופת הפנסיה שלי -מייטיבת שלחה לי אישור על הפקדות כמו כן המעסיק ואני ביחד הפקדנו 300 ש"ח לקופ"ג גדיש דרך העבודה... ההרגשה שלי שהפקדתי יותר מידי לקופ"ג אני מצרף את האישור האם הוא מקביל להפקדה בקופ"ג בזה שאפשר לקבל עליו זיכוי\ניכוי מס
 

hannaf

New member
בהחלט כן

אך כאשר ההפקדות מבוצעות דרך העבודה , מקבלים במקומות עבודה מסודרים את ההנחה דרך תלוש השכר לכן כדאי לשאול את מנהל החשבונות באירגון שלך האם ביצע ההחזר המס דרך התלוש אם לא כדאי לך לבקש החזר. בכל מקרה כדאי לפני הגשת החומר לבדוק בסימולטור של מס הכנסה
 

benben30

New member
הסימולטר נכון לשנה שעברה לא להשנה

כמו כן המעסיק ששם יורד לי לפנסיה התחשב בכך אך מכיוון שאני רוצה לבקש החזרי מס ממס הכנסה הפקדתי בנפרד.... יש לי הרגשה שהפקדתי יותר מידי 8500+נניח 1800 שהשנה פקדתי לםנסיה
 

שיר ורד

New member
הבהרה

בהפרשות דרך המעביד , הפרשות המעביד (עד לתקרה) פטורות ממס ואלו כנגד הפרשות העובד הוא מקבל זיכוי ממס של 25% או 35% בהתאם לסוג הקרן. את הזיכוי אפשר לראות כאחד הנתונים המופיעים הן בתלוש המשכורת והן בטופס 106. בהגשת הדו"ח השנתי , יש לרשום הפרשה זו בשורה המתאימה בדו"ח. מאחר וההפרשה רשומה בטופס 106 אין חובה לצרף גם את האישור שמקבלים מהקרן. בגין הכנסות שלא הופרש מהם לחסכון פנסיוני דרך המעביד , אפשר להפריש באופן פרטי לקרן פנסיה לעצמאים ולקבל בגינן גם ניכוי (5% או יותר בהתאם להכנסה מולה נעשית ההפרשה ובהתאם לגיל הנישום) וגם זיכוי. תחילה מחשב מס הכנסה את הניכוי עד לתקרה המותרת ואחר כך אם ישנה הפרשה עודפת גם את הזיכוי. סך כל הזיכוי (בין אם נתקבל במהלך הפרשה דרך המעביד או בהפרשה אישית) מוגבל בתקרה .
 

isaacf

New member
סימולטור

הכן הסימולטור הוא עד שנת 2003 בעוד כ-חודש חודשיים ככנארה יהיה סימולטור מעודכן בכל מקרה את לא יכולה להגיש דו"ח לשנת 2004 מאחר שלא קיבלת טופס 106. בכל מקרה במידה שאת מעוניינת בבדיקה ללא תשלום תוכלי לשלוח איימל והבדוק האם את זכאית להחזרים [email protected]
 
למעלה