האם הנשמה מבינה ..

האם הנשמה מבינה ..

האם הנשמה שלו מבינה לשם מה אנו חיים? היא יודעת מה מתחולל בתוכנו ?האם היא יודעת איך אנו מרגישים ? והאם היא יודעת את הטעויות והחטאים שלנו ,(נגיד שאנשים אחרים לא יודעים,ז"א שזה נסתר ?
 
מי זה אנחנו?

מי זה אני? , ברגע שתצליחי להבדיל בין האני לבין הנשמה שלנו ,ולהבין שאנחנו זה הנשמה שלנו , והגוף שלנו ,הוא רק קליפה, תגיעי לתשובות ברורות,
 
את מעדיפה

תשובה בכפית, מאנשים שאין יד ורגל וחלילה לא רוצה לפגוע בכם ,גם לי אין יד ורגל בכך ,בנושאים עמוקים ממצולות ים , כל הנושא הזה הוא אחד הדברים שבהם הקבלה דשה ומתעסקת, בקשר שבין הנשמה שלנו , לגוף שלנו ,ולאורו של הקב"ה. אבל בסדר...אולי עדיף ככה, לתת תשובה אינסטנס לשאלות שמעסיקות את גדולי המקובלים, הרי כך או כך הכל זה הלכה יבשה, הא חברה?...הצדיק יעזור.. ככה לא תקרבו את הגאולה, תאמינו לי
 
תגובה.

בס"ד אני דווקא חושבת שבשאלותיה היא מקרבת פי 10 את הגאולה מאשר אני ואתה ביחד. הלוואי וכל הדור שלנו יתעסק בשאלות כאלו. עלי והצליחי,נסיכה.
 
תגובה.

בס"ד עד כמה שאני זוכרת - ואם יש לך טעויות ,אנא תקנו - א. הנשמה יודעת את האמת,ואת התכלית,רק כנראה שהגוף והחומר מניאים אותנו מהבנה זו. ב. היא יודעת מה מתחולל בנו,כי זו היא עצמה. - היא הרגשות,המחשבות,התכונות. כל מי שאת בעצם. ג. היא יודעת מה שאת יודעת. ז"א אם למשל שיקרת,ורק את יודעת ששיקרת,אז זו הנשמה בעצם יודעת. מקווה שעניתי נכון. כל טוב.
 
לדעתי יותר נכון גיסי בהרצאה אמר

בחלק מהרצאות שלו שמעתי כך שנשמה אצלנו בגוף היא מרגישה ורואה כול מה שאנו עושים כי אנו מרגישים ורואים עם נשמה לא עם הגוף לכן בשבעה לבהדיל אומרים שנשמה באה הבית ושומעת כול מה שאומרים ומה קורא אחרי שהיא הלכה\ ולכן מרבים בדרוש ותפילות כי זה אוכל עבור הנשמה , לכן בטוח שהיא מרגישה ויודעת מה קורא איתנו מה יקרא זה לא רק כאשר היא טעלה למעלה היא תקבל תשובה
 
להעיד?.אממ.

בס"ד עד כמה שידוע לי, אין לה זכות להעיד בעד ונגד. בבית דין של מעלה אין לה כ"כ זכות דיבור. יש מסנגרים ומקטרגים, וה' שופט.
 
קצת ממה שאני יודע

הנשמה חוזרת טהורה לקב"ה כי היא חלק שלו ולא שלנו היא רק מופקדת אצלנו. ה"אני" זה מה שהגוף והנשמה יצרו ביחד הנפש הרוח אבל לא הנשמה היא רק מה שמושך אותנו לרוחניות ומנגד הגוף לגשמיות ככה שאין טעם לשפוט אותם. יש מדרש מתוק מדבש שאומר שאדם יצטרך לתת דין וחשבון אז הנשמה תגיד "אני טהורה אני לא חוטאת מהרגע שיצאתי מהגוף הזה אני חופשיה בלי יצר הרע" הקב"ה יילך לגוף ויגיד לו בוא תקבל אתה עונש והוגף יענה "מרגע שהנשמה הזאת עזבה אותי אני מוטל בלי יכולת לזוז ס"מ אחד!" ואז הקב"ה מכניס את הנשמה בגוף ומעניש כפי מעשיו.
 
למעלה