האם המסילה לעמק תהיה כפולה ?

  • פותח הנושא gen1
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.

gen1

New member
האם המסילה לעמק תהיה כפולה ?

האם המסילה לעמק תהיה כפולה ?
 

gen1

New member
איזה תדירות רכבות מתוכננת

מסילה בודדת עם הכנה להכפלה?
כלומר, נניח כאשר בונים גשר הוא יהיה רחב מספיק ומוכן להכפלה ?
איזה תדירות רכבות מתוכננת
שלום! איזה תדירות רכבות מתוכננת במיוחד כאשר תפקיד המסילה העיקרי יהיה מיועד למשא בין נמל חיפה וירדן ,
 

amit1270

New member
רכבת בשעה

איזה תדירות רכבות מתוכננת
שלום! איזה תדירות רכבות מתוכננת במיוחד כאשר תפקיד המסילה העיקרי יהיה מיועד למשא בין נמל חיפה וירדן ,
רכבת בשעה
רכבות משא לירדן הן עדיין חזון רחוק.
 

david80

New member
זה הכל???

... בכל כיוון
לא בטוח שהתדירות הזאת תהיה כל היום ומתי, אם בכלל, יהיו "חורים" (בדומה לקו לירושלים).
זה הכל???
איך יתכן שמשקיעים בכזה פרויקט עבור רכבת אחת לשעה?
גם תדירות של חצי שעה נשמע גבולי!
 

amirv

New member
בקווי האוטובוס המוצלחים

כמה נוסעים הקו ישרת?
בקווי האוטובוס המוצלחים
מבית שאן לעפולה ומעפולה לחיפה נוסעים להערכתי 15-20 אלף נוסעים ביום.

בשל התדירות הזוועתית של הרכבת קשה להאמין שהיא תמשוך את כולם, (להערכתי היא לא תמשוך אפילו עשירית, כי יש בעייתיות גם עם המחיר וגם עם מיקום התחנות). מנגד, רכבת כן מצליחה למשוך קצת אנשים מהרכב הפרטי. כך שאני מעריך ש-3,000 ביום זה הגיוני. כלומר בממוצע 90 איש לרכבת. (בשיא היא תהיה מלאה בישיבה, והחניונים יתמלאו, בשפל ריקה לגמרי). זה פחות ממליון בשנה.
זה אמנם יותר טוב מדימונה, אבל על זה בדיוק התריעו מתכנני התחבורה כל הזמן.

אגיד רק שאם המסילה היתה כפולה, והתדירות היתה שלוש בשעה הרכבת היתה מצליחה למשוך חצי מהנוסעים וקצת יותר מנוסעי הרכב הפרטי, בהערכה גסה היו 10,000 נוסעים ביום, אבל מספר הנוסעים לרכבת היה דומה.

תחבורתית ברור לי שההחלטה נכונה היתה להכפיל, אבל האם כלכלית היה נכון לא להכפיל כשהמספרים האלה על השולחן? לא בטוח.
 
לבעיית התדירות צריך להוסיף את התוואי

בקווי האוטובוס המוצלחים
מבית שאן לעפולה ומעפולה לחיפה נוסעים להערכתי 15-20 אלף נוסעים ביום.

בשל התדירות הזוועתית של הרכבת קשה להאמין שהיא תמשוך את כולם, (להערכתי היא לא תמשוך אפילו עשירית, כי יש בעייתיות גם עם המחיר וגם עם מיקום התחנות). מנגד, רכבת כן מצליחה למשוך קצת אנשים מהרכב הפרטי. כך שאני מעריך ש-3,000 ביום זה הגיוני. כלומר בממוצע 90 איש לרכבת. (בשיא היא תהיה מלאה בישיבה, והחניונים יתמלאו, בשפל ריקה לגמרי). זה פחות ממליון בשנה.
זה אמנם יותר טוב מדימונה, אבל על זה בדיוק התריעו מתכנני התחבורה כל הזמן.

אגיד רק שאם המסילה היתה כפולה, והתדירות היתה שלוש בשעה הרכבת היתה מצליחה למשוך חצי מהנוסעים וקצת יותר מנוסעי הרכב הפרטי, בהערכה גסה היו 10,000 נוסעים ביום, אבל מספר הנוסעים לרכבת היה דומה.

תחבורתית ברור לי שההחלטה נכונה היתה להכפיל, אבל האם כלכלית היה נכון לא להכפיל כשהמספרים האלה על השולחן? לא בטוח.
לבעיית התדירות צריך להוסיף את התוואי
חלק גדול מהפעילות של הקווים בין עפולה לחיפה (בעיקר 301, שהוא העיקרי) מתרחש בתווך, בחלק המערבי של עמק יזרעאל. הקשר הישיר בין עפולה לחיפה, נכון להיום, הוא חלש יחסית (למיטב ידיעתי, גם ברכב פרטי), והיא לא חלק ממטרופולין חיפה בשום הגדרה. על הקשר מבית שאן וסביבתה לחיפה אין ממש מה לדבר.
לעומת זאת, הרכבת לא כ"כ נוחה להגעה מרוב היישובים שנמצאים באותו תווך, והיו יכולים לייצר את ההשלמה של הביקוש לאורך כל היום - רצף של יישובים קטנים, עם זיקות משתנות גם למטרופולין חיפה וגם לעפולה. ממש קלאסי לרכבת אזורית, אפילו בתדירות נמוכה (או לפרוזדור
אוטובוסים מוצלח...).
תדירות של נסיעה לשעה היא לא תח"צ טובה, אבל גם לא אסון. במידה שהביקושים לאורך הקו יתפתחו, הרכבת תהיה אמצעי משלים סביר לרכב הפרטי ולאוטובוסים. יוממים, למשל, יכולים להשאיר את הרכב בבית בימים שהרכבת נוחה להם. מה שייתן סיכוי לקו הזה הוא חיזוק הזיקה בין עפולה למטרופולין חיפה מחד, ופיתוח נדל"ני או תחבורתי באזור תחנות כפר יהושוע וכפר ברוך. לגבי תחנת בית שאן - אני לא רוצה להגזים בפסימיות, אז אשתוק.
 

טשאפק 2

New member
מה צפוי להיות משך הנסיעה מעפולה לחיפה

לבעיית התדירות צריך להוסיף את התוואי
חלק גדול מהפעילות של הקווים בין עפולה לחיפה (בעיקר 301, שהוא העיקרי) מתרחש בתווך, בחלק המערבי של עמק יזרעאל. הקשר הישיר בין עפולה לחיפה, נכון להיום, הוא חלש יחסית (למיטב ידיעתי, גם ברכב פרטי), והיא לא חלק ממטרופולין חיפה בשום הגדרה. על הקשר מבית שאן וסביבתה לחיפה אין ממש מה לדבר.
לעומת זאת, הרכבת לא כ"כ נוחה להגעה מרוב היישובים שנמצאים באותו תווך, והיו יכולים לייצר את ההשלמה של הביקוש לאורך כל היום - רצף של יישובים קטנים, עם זיקות משתנות גם למטרופולין חיפה וגם לעפולה. ממש קלאסי לרכבת אזורית, אפילו בתדירות נמוכה (או לפרוזדור
אוטובוסים מוצלח...).
תדירות של נסיעה לשעה היא לא תח"צ טובה, אבל גם לא אסון. במידה שהביקושים לאורך הקו יתפתחו, הרכבת תהיה אמצעי משלים סביר לרכב הפרטי ולאוטובוסים. יוממים, למשל, יכולים להשאיר את הרכב בבית בימים שהרכבת נוחה להם. מה שייתן סיכוי לקו הזה הוא חיזוק הזיקה בין עפולה למטרופולין חיפה מחד, ופיתוח נדל"ני או תחבורתי באזור תחנות כפר יהושוע וכפר ברוך. לגבי תחנת בית שאן - אני לא רוצה להגזים בפסימיות, אז אשתוק.
מה צפוי להיות משך הנסיעה מעפולה לחיפה
ומהו זמן הנסיעה כיום ביניהן, באוטובוס וברכב פרטי?
 
אני אינני יודע

מה צפוי להיות משך הנסיעה מעפולה לחיפה
ומהו זמן הנסיעה כיום ביניהן, באוטובוס וברכב פרטי?
אני אינני יודע
אני מעריך שהזמן נטו ברכבת (ללא המתנה) יהיה אטרקטיבי בהשוואה לאמצעים האחרים, לאור המסלול ומיעוט תחנות הביניים.
 
רכבת בתדירות של פעמיים בשעה

לבעיית התדירות צריך להוסיף את התוואי
חלק גדול מהפעילות של הקווים בין עפולה לחיפה (בעיקר 301, שהוא העיקרי) מתרחש בתווך, בחלק המערבי של עמק יזרעאל. הקשר הישיר בין עפולה לחיפה, נכון להיום, הוא חלש יחסית (למיטב ידיעתי, גם ברכב פרטי), והיא לא חלק ממטרופולין חיפה בשום הגדרה. על הקשר מבית שאן וסביבתה לחיפה אין ממש מה לדבר.
לעומת זאת, הרכבת לא כ"כ נוחה להגעה מרוב היישובים שנמצאים באותו תווך, והיו יכולים לייצר את ההשלמה של הביקוש לאורך כל היום - רצף של יישובים קטנים, עם זיקות משתנות גם למטרופולין חיפה וגם לעפולה. ממש קלאסי לרכבת אזורית, אפילו בתדירות נמוכה (או לפרוזדור
אוטובוסים מוצלח...).
תדירות של נסיעה לשעה היא לא תח"צ טובה, אבל גם לא אסון. במידה שהביקושים לאורך הקו יתפתחו, הרכבת תהיה אמצעי משלים סביר לרכב הפרטי ולאוטובוסים. יוממים, למשל, יכולים להשאיר את הרכב בבית בימים שהרכבת נוחה להם. מה שייתן סיכוי לקו הזה הוא חיזוק הזיקה בין עפולה למטרופולין חיפה מחד, ופיתוח נדל"ני או תחבורתי באזור תחנות כפר יהושוע וכפר ברוך. לגבי תחנת בית שאן - אני לא רוצה להגזים בפסימיות, אז אשתוק.
רכבת בתדירות של פעמיים בשעה
תהפוך את עפולה לפרבר של חיפה לכל דבר.
 

amirv

New member
יש אפשרות לשתיים בשעת השיא

זה הכל???
איך יתכן שמשקיעים בכזה פרויקט עבור רכבת אחת לשעה?
גם תדירות של חצי שעה נשמע גבולי!
יש אפשרות לשתיים בשעת השיא
על חשבון הרכבת בכיוון ההפוך (דורש פליק פלאק תפעולי אבל אפשרי).

והתשובה, השקיע בכזה פרויקט עבור 2-3 רכבות בשעה בכל כיוון, אבל האוצר שמע מה תחזית הנוסעים והחליט לחסוך את הכסף על המסילה השניה. כשיבוא יום וירצו להכפיל זה יעלה הרבה יותר (למרות שהקרקע כבר הופקעה ואני חושב שגם מעבירי המים נבנו כפולים) ולו רק בגלל שהרבה יותר יקר לעבוד ליד מסילה פעילה מאשר ללא הפרעות.
 

Rubim88

New member
בוקר טוב אליהו..

זה הכל???
איך יתכן שמשקיעים בכזה פרויקט עבור רכבת אחת לשעה?
גם תדירות של חצי שעה נשמע גבולי!
בוקר טוב אליהו..
ומי שחושב שהגאולה תבוא מרכבות המשא מוזמן לבדוק כמה משאיות עוברות במסוף הגבול ביום..ומילא היו מנגישים את גוש נצרת-מגדל העמק.
מראשית פיתוח הרכבת אין קשר בין סדר והיקף ההשקעות לתועלות מהן.
 

אבישי ק

New member
קצת סדר בבלגן, זה תכנון ארוך טווח

בוקר טוב אליהו..
ומי שחושב שהגאולה תבוא מרכבות המשא מוזמן לבדוק כמה משאיות עוברות במסוף הגבול ביום..ומילא היו מנגישים את גוש נצרת-מגדל העמק.
מראשית פיתוח הרכבת אין קשר בין סדר והיקף ההשקעות לתועלות מהן.
קצת סדר בבלגן, זה תכנון ארוך טווח
בניגוד לשיטת כיבוי השרפות הנהוגה בארץ
הקו מוקם עם המחשבה קדימה
המטרה היא להנגיש את מטרופולין חיפה עם עפולה שבמשך שנים היה ניתוק
המטרה היא למשוך אוכלוסייה לאזור שכיום הוא על גבול הנכשל
לשפר את מצב התעסוקה
המטרה היא כפולה
1. עם הרכבת כמות האוכלוסייה תגדל, גם רכבת בשעה זה יותר טוב ממה שיש היום.
במידה ויהיו מספיק נוסעים אז אני מאמין שיכפילו עד עפולה לפחות את המסילה
באזור יש כמות אוכלוסייה כמו באזור נהריה כך שאני בטוח שהרכבות לא יהיו ריקות

2. הסיכוי קלוש אבל
האיחוד האירופאי הבטיח מימון של המסילה והחיבור לירדן במידה וישראל תבנה את המסילה
זה סיכוי קלוש, אבל מותר לחלום על שלום שאולי יהיה ואולי לא.
 

Rubim88

New member
בדיוק ההפך

קצת סדר בבלגן, זה תכנון ארוך טווח
בניגוד לשיטת כיבוי השרפות הנהוגה בארץ
הקו מוקם עם המחשבה קדימה
המטרה היא להנגיש את מטרופולין חיפה עם עפולה שבמשך שנים היה ניתוק
המטרה היא למשוך אוכלוסייה לאזור שכיום הוא על גבול הנכשל
לשפר את מצב התעסוקה
המטרה היא כפולה
1. עם הרכבת כמות האוכלוסייה תגדל, גם רכבת בשעה זה יותר טוב ממה שיש היום.
במידה ויהיו מספיק נוסעים אז אני מאמין שיכפילו עד עפולה לפחות את המסילה
באזור יש כמות אוכלוסייה כמו באזור נהריה כך שאני בטוח שהרכבות לא יהיו ריקות

2. הסיכוי קלוש אבל
האיחוד האירופאי הבטיח מימון של המסילה והחיבור לירדן במידה וישראל תבנה את המסילה
זה סיכוי קלוש, אבל מותר לחלום על שלום שאולי יהיה ואולי לא.
בדיוק ההפך
מקרה קלאסי של שליפה מהמותן וביצוע ללא תוכנית מקיפה לטווח הארוך.
 
עפולה במצב סביר מינוס לא "נכשל"

קצת סדר בבלגן, זה תכנון ארוך טווח
בניגוד לשיטת כיבוי השרפות הנהוגה בארץ
הקו מוקם עם המחשבה קדימה
המטרה היא להנגיש את מטרופולין חיפה עם עפולה שבמשך שנים היה ניתוק
המטרה היא למשוך אוכלוסייה לאזור שכיום הוא על גבול הנכשל
לשפר את מצב התעסוקה
המטרה היא כפולה
1. עם הרכבת כמות האוכלוסייה תגדל, גם רכבת בשעה זה יותר טוב ממה שיש היום.
במידה ויהיו מספיק נוסעים אז אני מאמין שיכפילו עד עפולה לפחות את המסילה
באזור יש כמות אוכלוסייה כמו באזור נהריה כך שאני בטוח שהרכבות לא יהיו ריקות

2. הסיכוי קלוש אבל
האיחוד האירופאי הבטיח מימון של המסילה והחיבור לירדן במידה וישראל תבנה את המסילה
זה סיכוי קלוש, אבל מותר לחלום על שלום שאולי יהיה ואולי לא.
עפולה במצב סביר מינוס לא "נכשל"
דירוג חברתי כלכלי 5 מתוך 10
 
נכון מאוד !
אני מכיר את כל התכנון

קצת סדר בבלגן, זה תכנון ארוך טווח
בניגוד לשיטת כיבוי השרפות הנהוגה בארץ
הקו מוקם עם המחשבה קדימה
המטרה היא להנגיש את מטרופולין חיפה עם עפולה שבמשך שנים היה ניתוק
המטרה היא למשוך אוכלוסייה לאזור שכיום הוא על גבול הנכשל
לשפר את מצב התעסוקה
המטרה היא כפולה
1. עם הרכבת כמות האוכלוסייה תגדל, גם רכבת בשעה זה יותר טוב ממה שיש היום.
במידה ויהיו מספיק נוסעים אז אני מאמין שיכפילו עד עפולה לפחות את המסילה
באזור יש כמות אוכלוסייה כמו באזור נהריה כך שאני בטוח שהרכבות לא יהיו ריקות

2. הסיכוי קלוש אבל
האיחוד האירופאי הבטיח מימון של המסילה והחיבור לירדן במידה וישראל תבנה את המסילה
זה סיכוי קלוש, אבל מותר לחלום על שלום שאולי יהיה ואולי לא.
נכון מאוד !
אני מכיר את כל התכנון
של קו העמק המחודש ואכן הושקעה המון מחשבה ועבודה בעתיד הקו ובהחייאת האזור. אכן קיימת תכנית להכפלת הקו ואכן כמות האוכלוסייה בעמק אפילו גדולה מזו של נהריה. בית שאן עשויה להיהפך לגן עדן נדל"ני. בבית שאן יש עתודות קרקע עצומות ללא תסביכים סטטוטוריים וזה יתרון עצום בהשוואה לבאר-שבע למשל. חבל שלא הקימו דיפו רכבתי ענק בבית שאן. ניתן היה להקים דיפו גדול בהרבה מהדיפו החדש בבאר-שבע. הפוטנציאל של קו העמק עצום כי כבר כיום נוסעות מאות משאיות ירדניות בכביש המקביל למסילה לכיוון נמל חיפה. חיבור עם ירדן עשוי להפוך את קו העמק המחודש לקו הרווחי ביותר בישראל.
בתכנון מסילת העמק המחודשת נטלו חלק טובי החוקרים הרלוונטיים לתחום בישראל, נעשו עשרות סקרים מעמיקים, ואין שום סיבה הגיונית או לא הגיונית שהקו ייכשל. אני ראיתי בתכנון הקו גם תכנית ד' שמטרתה חיבור בית שאן עם טבריה בקשר מסילתי. אני מסופק אם תכנית ד' תצא אל האור למרות שמבחינת שימושי הקרקע, אין בעיה לחבר את טבריה לבית-שאן. יש לזכור כי כל התוואי המנדטורי המקורי עד טבריה הוא רכוש רכבת ישראל. התוואי ריק ברובו המכריע ועובר על הטיילת הארוכה ליד אפיקים. רכבת לטבריה תהיה רווחית, בעיקר בחודשי הקייץ ובחגים נוצריים.
 

nitro11

New member
אני זוכר שראיתי איפשהו שמתוכנן

נכון מאוד !
אני מכיר את כל התכנון
של קו העמק המחודש ואכן הושקעה המון מחשבה ועבודה בעתיד הקו ובהחייאת האזור. אכן קיימת תכנית להכפלת הקו ואכן כמות האוכלוסייה בעמק אפילו גדולה מזו של נהריה. בית שאן עשויה להיהפך לגן עדן נדל"ני. בבית שאן יש עתודות קרקע עצומות ללא תסביכים סטטוטוריים וזה יתרון עצום בהשוואה לבאר-שבע למשל. חבל שלא הקימו דיפו רכבתי ענק בבית שאן. ניתן היה להקים דיפו גדול בהרבה מהדיפו החדש בבאר-שבע. הפוטנציאל של קו העמק עצום כי כבר כיום נוסעות מאות משאיות ירדניות בכביש המקביל למסילה לכיוון נמל חיפה. חיבור עם ירדן עשוי להפוך את קו העמק המחודש לקו הרווחי ביותר בישראל.
בתכנון מסילת העמק המחודשת נטלו חלק טובי החוקרים הרלוונטיים לתחום בישראל, נעשו עשרות סקרים מעמיקים, ואין שום סיבה הגיונית או לא הגיונית שהקו ייכשל. אני ראיתי בתכנון הקו גם תכנית ד' שמטרתה חיבור בית שאן עם טבריה בקשר מסילתי. אני מסופק אם תכנית ד' תצא אל האור למרות שמבחינת שימושי הקרקע, אין בעיה לחבר את טבריה לבית-שאן. יש לזכור כי כל התוואי המנדטורי המקורי עד טבריה הוא רכוש רכבת ישראל. התוואי ריק ברובו המכריע ועובר על הטיילת הארוכה ליד אפיקים. רכבת לטבריה תהיה רווחית, בעיקר בחודשי הקייץ ובחגים נוצריים.
אני זוכר שראיתי איפשהו שמתוכנן
לקום מוסך או דיפו בבית שאן,
ולגבי תוכנית ד' נראה לי שמתוכנן להאריך את הקו לצמח,
ואין כוונה לחבר בין בית שאן לטבריה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה