האם היה חיבור בין הקו מי-ם לקו לחיפ

מצב
הנושא נעול.

danczi

New member
האם היה חיבור בין הקו מי-ם לקו לחיפ

האם היה חיבור בין הקו מי-ם לקו לחיפ
לפני סלילת נתיבי איילון והעתקת המסילות לשם, כיצד פעל מערך הרכבות בת"א? האם היה קשר רציף כמו כיום בין הרכבות מדרום (ומירושלים) לבין הרבכות שנסעו צפונה? ואיפה בכל זה נכנסת התחנה בדרום ת"א -זאת שלא בשימוש כיום, רק עוברים לידה, אני חושב שאולי בתור ילד יצא לי לעבור שם פעם (אני יליד 80'). בתודה מראש.
 

omer landau

New member
אני לא בטוח אבל

האם היה חיבור בין הקו מי-ם לקו לחיפ
לפני סלילת נתיבי איילון והעתקת המסילות לשם, כיצד פעל מערך הרכבות בת"א? האם היה קשר רציף כמו כיום בין הרכבות מדרום (ומירושלים) לבין הרבכות שנסעו צפונה? ואיפה בכל זה נכנסת התחנה בדרום ת"א -זאת שלא בשימוש כיום, רק עוברים לידה, אני חושב שאולי בתור ילד יצא לי לעבור שם פעם (אני יליד 80'). בתודה מראש.
אני לא בטוח אבל
נראה לי שהרכבות נסעו עד לוד ומשם לחיפה דרך הקו הישן יותר אם זה לא ככה אז כנראה שזה היה ככה בשלב מוקדם יותר
 

ארזS

New member
לפי הזכור לי לא היה חיבור.

האם היה חיבור בין הקו מי-ם לקו לחיפ
לפני סלילת נתיבי איילון והעתקת המסילות לשם, כיצד פעל מערך הרכבות בת"א? האם היה קשר רציף כמו כיום בין הרכבות מדרום (ומירושלים) לבין הרבכות שנסעו צפונה? ואיפה בכל זה נכנסת התחנה בדרום ת"א -זאת שלא בשימוש כיום, רק עוברים לידה, אני חושב שאולי בתור ילד יצא לי לעבור שם פעם (אני יליד 80'). בתודה מראש.
לפי הזכור לי לא היה חיבור.
היתה תחנת רכבת ת"א מרכז שממנה נסעו הרכבות לכיוון צפון, והיתה תחנת רכבת ת"א דרום שממנה נסעה הרכבת לירושלים. אבל אני מדבר על משהו שהיה לפני 20-30 שנה פחות או יותר.
 

dvir golan

New member
קו - חיפה ירושלים

האם היה חיבור בין הקו מי-ם לקו לחיפ
לפני סלילת נתיבי איילון והעתקת המסילות לשם, כיצד פעל מערך הרכבות בת"א? האם היה קשר רציף כמו כיום בין הרכבות מדרום (ומירושלים) לבין הרבכות שנסעו צפונה? ואיפה בכל זה נכנסת התחנה בדרום ת"א -זאת שלא בשימוש כיום, רק עוברים לידה, אני חושב שאולי בתור ילד יצא לי לעבור שם פעם (אני יליד 80'). בתודה מראש.
קו - חיפה ירושלים
עד שנות השמונים פעלו רכבות בקו חיפה - ירושלים כאשר הרכבות מחיפה היו נוסעות במסילת החוף עד תל ברוך ומשם דרך תחנת בני ברק וראש העין ללוד ומשם לירושלים. רכבות בקו ת"א ירושלים פעלו מהתחנה הדרומית דרך לוד בואכה עיר הקודש.
 

יהוושע

New member
נכון. לא היה חיבור מסילתי בין ת"א

קו - חיפה ירושלים
עד שנות השמונים פעלו רכבות בקו חיפה - ירושלים כאשר הרכבות מחיפה היו נוסעות במסילת החוף עד תל ברוך ומשם דרך תחנת בני ברק וראש העין ללוד ומשם לירושלים. רכבות בקו ת"א ירושלים פעלו מהתחנה הדרומית דרך לוד בואכה עיר הקודש.
נכון. לא היה חיבור מסילתי בין ת"א
דרום לת"א מרכז , ולא היה קשר תחבורתי ביניהן. ת"א דרום הייתה תחנה מיותרת לחלוטין , כספים רבים בוזבזו על בנייתה והיא פעלה 10 שנים בלבד! כל זאת , משום שפרנסי ת"א החליטו ש "לא נאה להם " שרכבת תיסע בתוך העיר עצמה , כפי שהיה עד 1970 . הוציאו את הרכבת ממקומה הטבעי-מרכז העיר , צמוד לתחנה המרכזית , והעבירו אותה למקום נידח ושכוח אל , נטול נוסעים ו "נטול אממו " כמאמר הגששים . נקווה שחידוש הקו הנוכחי לי-ם , ללא תחנת החאן ( בינתיים ) לא יהיה "פיל לבן" נוסף שיבזבז לריק את כספי הציבור!!
 

אדיה

New member
שאלה על הרכבת בתוך ת"א

נכון. לא היה חיבור מסילתי בין ת"א
דרום לת"א מרכז , ולא היה קשר תחבורתי ביניהן. ת"א דרום הייתה תחנה מיותרת לחלוטין , כספים רבים בוזבזו על בנייתה והיא פעלה 10 שנים בלבד! כל זאת , משום שפרנסי ת"א החליטו ש "לא נאה להם " שרכבת תיסע בתוך העיר עצמה , כפי שהיה עד 1970 . הוציאו את הרכבת ממקומה הטבעי-מרכז העיר , צמוד לתחנה המרכזית , והעבירו אותה למקום נידח ושכוח אל , נטול נוסעים ו "נטול אממו " כמאמר הגששים . נקווה שחידוש הקו הנוכחי לי-ם , ללא תחנת החאן ( בינתיים ) לא יהיה "פיל לבן" נוסף שיבזבז לריק את כספי הציבור!!
שאלה על הרכבת בתוך ת"א
האם תחנת הרכבת בתוך ת"א, ליד בית הדר, נחשבה להצלחה ומשכה נוסעים רבים? על פי ההגיון - המיקום היה צריך להיות אטרקטיבי מאוד לנוסעים מדרום וממזרח (לרבות יוממים מרחובות, לוד ורמלה - בשל היותו במרחק הליכה מהמרכז הפיננסי). מצד שני - הוצאת התחנה אל מחוץ לעיר הייתה אפשרית רק בהנמקה שממילא הקו משרת נוסעים מעטים. האם מישהו יודע (או זוכר מנסיון אישי) מה היה המצב? תודה, יובל
 
אני זוכר...

שאלה על הרכבת בתוך ת"א
האם תחנת הרכבת בתוך ת"א, ליד בית הדר, נחשבה להצלחה ומשכה נוסעים רבים? על פי ההגיון - המיקום היה צריך להיות אטרקטיבי מאוד לנוסעים מדרום וממזרח (לרבות יוממים מרחובות, לוד ורמלה - בשל היותו במרחק הליכה מהמרכז הפיננסי). מצד שני - הוצאת התחנה אל מחוץ לעיר הייתה אפשרית רק בהנמקה שממילא הקו משרת נוסעים מעטים. האם מישהו יודע (או זוכר מנסיון אישי) מה היה המצב? תודה, יובל
אני זוכר...
גם נסעתי מהתחנה הזאת כשהייתי חייל (שנות הששים) לבאר שבע ולירושלים. התחנה נבנתה בימי המנדט כתחנת המשך לקו שהתחיל במנשיה (תחנת יפו ההסטורית). לאחר סגירת תחנת יפו התחילו הרכבות מבית הדר. אכן המקום היה אידיאלי בגלל הקרבה לתחנה המרכזית. הבעיות היו תחבורתיות. יותר מדי פעמים נחסמה דרך פ"ת (מעל רחוב המסגר עברה הרכבת בגשר). יכלו לפתור את זה בקלות אבל שלטון הפועלים היה תמיד נגד משתמשי הרכבת וחיבב מאד את המונופולים התחבורתיים ואת בעלי הרכב הפרטי. לכן חתכו את הקו, העבירו את התחנה לאתר ליד צומת הולץ, לא הכריחו כל כך את "דן" לסדר קוים מזינים הגיוניים (ול"אגדן" לא היה אינטרס לשרת את הקהל..הרי הם היו מונופול וכמו כל מונופול נתנו שרות גרוע) וככה העסק גווע.
 

A-T

New member
זה יהיה האמא של הפילים הלבנים../images/Emo46.gif

נכון. לא היה חיבור מסילתי בין ת"א
דרום לת"א מרכז , ולא היה קשר תחבורתי ביניהן. ת"א דרום הייתה תחנה מיותרת לחלוטין , כספים רבים בוזבזו על בנייתה והיא פעלה 10 שנים בלבד! כל זאת , משום שפרנסי ת"א החליטו ש "לא נאה להם " שרכבת תיסע בתוך העיר עצמה , כפי שהיה עד 1970 . הוציאו את הרכבת ממקומה הטבעי-מרכז העיר , צמוד לתחנה המרכזית , והעבירו אותה למקום נידח ושכוח אל , נטול נוסעים ו "נטול אממו " כמאמר הגששים . נקווה שחידוש הקו הנוכחי לי-ם , ללא תחנת החאן ( בינתיים ) לא יהיה "פיל לבן" נוסף שיבזבז לריק את כספי הציבור!!
זה יהיה האמא של הפילים הלבנים

גם כן קו שמסתיים בתחנה שרחוקה משמעותית ממרכז העיר (מלחה). מצד אחד, בונים את הקו על התוואי המקורי המפותל, ללא כל מנהרה או גשר. מצד שני, לא מתכננים להפעיל בקו הזה רכבות טלטינג שמסוגלות להתגבר על הפיתולים האלה - והנה לכם עוד מועמד לתואר המפוקפק הזה, צאצא לתחנת ת"א דרום. אגב, כשנסעתי פעם ברכבת מהתחנה הישנה בראש העין לירושלים, זו היתה חוויה אמיתית: העשב על המסילות, התחנה המוזנחת ללא רציפים ומוקפת עצים, הקרונות בצבע חום לבן, חלונות נפתחים עם תריסים מעץ, הכרטיסן הזקן שהיה אולי הנוסע היחידי בקרון (חוץ ממני ומאחי הגדול), העליה האיטית בנחל שורק, הקרונות שעמדו ללא שימוש בתחנת ירושלים ושחשבתי שהם דומים לאווירון (היום כשאני יותר חכם, אני יודע שאלה היו האסלינגן)... אבל מה, אז הייתי ילד וזה היה לפני 13 שנים. מה שהיה שהיה מקובל במאה שעברה לא חייב לחזור על עצמו עכשיו.
 

iliketrains

New member
אבל זה בדיוק מה שיקרה!

נכון. לא היה חיבור מסילתי בין ת"א
דרום לת"א מרכז , ולא היה קשר תחבורתי ביניהן. ת"א דרום הייתה תחנה מיותרת לחלוטין , כספים רבים בוזבזו על בנייתה והיא פעלה 10 שנים בלבד! כל זאת , משום שפרנסי ת"א החליטו ש "לא נאה להם " שרכבת תיסע בתוך העיר עצמה , כפי שהיה עד 1970 . הוציאו את הרכבת ממקומה הטבעי-מרכז העיר , צמוד לתחנה המרכזית , והעבירו אותה למקום נידח ושכוח אל , נטול נוסעים ו "נטול אממו " כמאמר הגששים . נקווה שחידוש הקו הנוכחי לי-ם , ללא תחנת החאן ( בינתיים ) לא יהיה "פיל לבן" נוסף שיבזבז לריק את כספי הציבור!!
אבל זה בדיוק מה שיקרה!
הקו המשודרג עד לתחנת מלחה בלבד הוא בזבוז כספי ציבור, ולפי מה שפורסם אף פגע בשמורות הטבע באיזור.
 

raminec

New member
מנצל"ש: פורסם הלו"ז החדש

האם היה חיבור בין הקו מי-ם לקו לחיפ
לפני סלילת נתיבי איילון והעתקת המסילות לשם, כיצד פעל מערך הרכבות בת"א? האם היה קשר רציף כמו כיום בין הרכבות מדרום (ומירושלים) לבין הרבכות שנסעו צפונה? ואיפה בכל זה נכנסת התחנה בדרום ת"א -זאת שלא בשימוש כיום, רק עוברים לידה, אני חושב שאולי בתור ילד יצא לי לעבור שם פעם (אני יליד 80'). בתודה מראש.
מנצל"ש: פורסם הלו"ז החדש
רכבת ישראל שחררה באתר האינטרנט שלה את הלו"ז החדש של הרכבת. Raminec
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה