האם אתן שולחות מוצרים של 10$ ופחות ברשום?

aius

New member
האם אתן שולחות מוצרים של 10$ ופחות ברשום?

אני תמיד שולחת רק רשום, גם מוצרים ב10$ , כך אפשר להוכיח ששלחתי ואפשר לעקוב אחרי המשלוח מצד שני אני יודעת שדואר לא רשום מגיע ממש מהר לארה"ב ובדר"כ מגיע... מה המדיניות שלכן בנושא הרשום?
 

לימיצ

New member
היה כאן דיון מאד מענין על משלוח של מוצרים הרב

הרבה יותר יקרים לא ברשום... מציעה לך לחפש חודש אחורה בערך... לימיצ
 
יש לי מעט מאד מוצרים מתחת ל-10$

אבל בכל מקרה אני תמיד שולחת ברשום, לא אוהבת שבאים אלי בטענות אחרי כן והפערים במחיר לא גדולים. יש כאלה שטוענים שדואר רגיל מגיע מהר יותר אבל גם אם זה מקצץ 3-4 ימים זה לא מספיק משמעותי לי שזה ישתלם... רוב הלקוחות מחכים בסבלנות וגם אין באמת הוכחה שזה מגיע מהר יותר. חוץ מזה מכיוון שמדובר בעבודות יד שהושקע בהן מאמץ רב (אפילו בזולים שביניהן) וחלקן הן one of a kind, אובדן חבילה זה נושא הרבה יותר רגיש אצלי ואני מעדיפה שתהיה לי האפשרות לעקוב אחרי המשלוח או לפחות לספק אינפורמציה ללקוח ולמנוע אפשרות לפידבק שלילי.
 

Plushable

New member
אני תמיד שולחת ברשום

ש לי הרבה הזמנות בסכום הזה ואני תמיד שולחת ברשום. ככה אני רגועה, ויכולה לספק מידע ללקוח שמבקש לדעת איפה החבילה שלו. זה גם עשוי למנוע מקרים של לקוחות חמחמקים שירצו לטעון שלא קיבלו את החבילה למרות שהם כן, שגם על זה שמעתי בפורומים של אטסי, והרבה מוכרים הצטערו שלא שלחו ברשום. עוד לא היתה לי בעיה עם דואר רשום, מלבד מספר חבילות שחזרו אלי בגלל שלא באו אן הספיקו לדרוש אותן מהסניף המקומי. לדעתי הרבה יותר בטוח ואת יכולה להיות בראש שקט.
 

milshake

New member
ככל שעובר הזמן אני יותר בדיעה של נגד הרשום

למוצרים זולים (מוצרים של מעל 30 דולר זה משהו אחר) - ממספר סיבות.. אני הולך לחפור על הקטע העיסקי, מתנצל מראש אבל אלו נקודות חשובות
וודאי שזה מגיע יותר מהר.. הלקוח לא צריך להגיע לסניף כדי לחתום על החבילה, חוסך לו כאב ראש. החודש יש לי כבר 4 רשומים שחזרו כי הלקוחות לא חתמו עליהם - והלקוחות בינתיים לא עונים למיילים בנושא. למרות שזו לא אשמתי זו סכנה לשלילי או פתיחת קייס. זה גם פוגע ברווחים - אני בד"כ בא לקראתם וסופג את זה ושולח להם מוצר חדש ללא תוספת עלות, גם אם החבילה לא חזרה אלי. יש לי שתי חנויות, בשניה כל עוד מדובר על מתחת ל-20 דולר, שזה כמעט 97% מההזמנות, אני שולח בלא רשום - 116 משלוחים ואף לא תלונה אחת או בעיה, פידבק 100% חיובי של 82 פידבקים. אני מציין שם אופציה של להוסיף 1.5$ ולקבל רשום - עד כה אף לא אחד ביקש את האופציה הזו. ועכשיו הסיבה המרכזית שאני סובל מהרשום - זמן. כרגע אני שכיר שצריך להגיע לעבודה כל בוקר והאטצי הוא עיסוק צד שאין לי את מלוא הזמן בשבילו, זה המצב אצל רובנו. בתור אחד ששולח מעל 100 חבילות בחודש ובכיוון של להפוך את אטצי להכנסה העיקרית שלו - דואר רשום גוזל המון המון זמן. ולא רק במילוי הפרטים בטופס המרוכז בהכנה של החבילות והדבקת המדבקות, אלא דווקא בביול. כל בוקר אני בדואר עובר איתן על הרשימות ומביילים בקבוצות לפי תעריפים. אני מגיע הכי מסודר שיש, ממיין לפי מדינות, הבעיה שהן חייבות להדפיס את הבולים ולסרוק במקום. אין בול שאפשר לקנות מראש בערך נקוב של 10.5 שח (רשום ארה"ב מתחת ל-100 גרם), ו-8.6 ש"ח (שזה רשום אירופה ועוד כמה איזורים). אפילו ביקשתי שידפיסו לי מראש כמות של בולים בתעריפים הללו ולא הסכימו - בגלל התאריך המופיע על הבול. רק על תהליך הביול מתבזבז 10-15 דק' כל בוקר, ורק בגלל שזה רשום. בוא לא נשכח, אחרי ששלחתי אני מעדכן מספרי מעקב ב-PAYPAL, מכיוון שצריך לעשות את זה אחד אחד, זה גם לוקח לי איזה 15-30 דק' כל יום ביחד עם הוצאת החשבוניות (בקרוב אני אייעל לפחות להוצאת חשבוניות אוטומטית). אם אין מספרי מעקב אני חוסך גם את זה. לעומת זאת אם שולחים לא רשום, יש בול לכל תעריף - זה אומר שאני יכול לקנות כמות של נגיד 50 בולים מכל תעריף מראש, ואז אני בא להם עם השקית בבוקר ויכול להשאיר להן בדואר וללכת. זה גם חוסך לי בבלאגן של הנהלת חשבונות - במקום 20 ומשהו קבלות כל חודש מהדואר - יהיו לי אחת או שתיים על סכומים רציניים ולא עשרות סכומים קטנים. עוד נקודה לזכות הלא רשום - ניתן להרוויח יותר כסף. ניתן לחייב את הלקוח 3 דולר למשלוח, זה מחיר יותר מהגיוני, בין אם רשום ובין אם לא.. כשאנחנו מזמינים מארה"ב אנחנו בד"כ משלמים 5 דולר ולא מקבלים רשום. המשלוח לנו עולה בין 4 ל-5.9 שח + חומרי אריזה, זה עוד רווח שעל כמות רבה של עסקאות יכול להצטבר ללא מעט כסף (חישוב מהיר אומר בין 3500-4500 שח בשנה למי ששולח 100 חבילות בחודש). המסקנה המתבקשת היא לעבור ללא רשום, ונראה לי שאני הולך להתחיל ככה את השנה החדשה. לשלוח רשום רק בסכומים גבוהים ומדינות בעייתיות. חוץ מזה להשאיר ללקוחות את האופציה של להוסיף דולר וחצי ולקבל רשום - זה מכסה לך את התחת כאשר יהיו תלונות, אפשר להגיד זה היה רשום בתנאי המשלוח בגדול ואתה לא ביקשת רשום אז קיבלת רגיל. במקרה הכי גרוע אם לקוח בעייתי שולחים לו עוד פעם ברשום - בשביל מספר הפעמים המועט שזה יקרה לעומת החסכון בזמן וכסף - זה שווה את זה.
 

milshake

New member
עוד משהו ששכחתי..

בהרבה ארצות אין בכלל מעקב והרשום לא עוזר לנו להוכיח כלום פרט לעובדה שהחבילה יצאה מהארץ. ארצות שמאוד חשובות לנו כמו אוסטרליה, בריטניה ומספר מדינות באירופה לא תומכות במעקב. יופי אז יש הוכחה שזה יצא מהארץ.. זה לא באמת עוזר. הבעייתית מכולן היא דווקא ארה"ב, שם הלקוחות הכי בעייתים (ומעופפים), שמראה שהחבילה "בהכנה למשלוח" - זה גורם ללקוחות לדאוג שלא שלחנו אפילו שעברו שבועות - אם USPS היו לפחות עוקבים שהיא נכנסה לארה"ב, זה באמת היה עוזר לנו מאוד. עוד דבר - באשר לאיבוד חבילות ופיצוי מהדואר - כולנו יודעים שלקבל פיצוי מדואר ישראל זו מלחמה לא קטנה.. אלא אם כן מדובר ב-EMS. כיום לאחר יותר מ-1300 משלוחים, כמעט כולם רשומים, שנאבדו לי רק אחד או שניים, אני תוהה כמה זה עקרוני.
 

E i t a n 47

New member
הצעתי את זה כבר לפני יותר משנה

ב הודעות הנבחרות כל מה שmilshake אמר, נכון . יותר מזה, מספר לקוחות ביקשו ממני במפורש לא לשלוח ברשום כי הן עובדות בשעה שהדואר אצלן פתוח.
 
במאה חבילות לחודש חיסכון הזמן באמת משמעותי!

וגם הכסף אני מניחה. אני חושבת שההתייחסות של רובנו שונה משלך בגלל ההבדל בנפח המשלוחים.... מן הסתם ככל שהיקף העבודה גדל כך אתה מנסה להתייעל וכך ההפסד על משלוח אבוד קטן יותר, ואל תשכח גם את עניין הפידבק - פידבק שלילי יהרוס לי את החנות, אבל לך זה אפילו לא ידגדג, כך שלי יש אינטרס הרבה יותר גדול להיות כל הזמן עם האצבע על הדופק בהקשר של המשלוחים.
 

milshake

New member
חלק ממה שאני אומר זה שרשום לא מונע שלילי

ההיפך הוא הנכון - הוא דווקא יכול להוביל לשלילי! בדיוק המצב של chop007 עכשיו עם הלקוח שפתח עליה קייס כי הוא לא הלך לדואר לקחת ו-USPS לא יודעים איפה החבילה והוא לא ראה את הפתק. אם היא היתה שולחת לא רשום זה פשוט היה מחכה לו בבית ולא היו "משאירים לו פיתקית". ואותו מצב עם הלקוחות שלי שהזמינו, לא לקחו, והחבילה נשלחה אלי חזרה - כתבתי להם מייל, אבל כמו שאנו יודעים, יש לקוחות אטומים שלא מתקשרים טוב באינטרנט, יכול להיות שהם לא יראו את הפניה שלי, יחשבו שדפקתי אותם ולא שלחתי, ויתנו לי פידבק שלילי על לא עוול בכפי.. ושוב בגלל ששלחתי רשום! אם הייתי שולח רגיל היו פשוט משאירים להם את זה בתיבה. דווקא בחנות בה אני שולח לא רשום לא היתה לי אף בעיה עד כה. עדיין אני עושה כל מה שאני יכול כדי לשנות שלילי או ניטרלי, לא משנה אם ידגדג לי או לא, עניין של עיקרון, אתן גם פיצוי מלא אם הלקוח לא מרוצה כי זה מבחינתי ערך עליון. אז אין לך הוכחה ללקוחות? תמיד אפשר להיות נחמדים ולהבטיח הבטחות ובמקרה והם לא מרוצים לשלוח להם עוד מוצר ברשום. שוב מדובר רק על מוצרים לא יקרים במיוחד ולא OOAK, עדיף לדעתי לספוג את הפעם ב... ולהינות מהפירות של דואר לא רשום.
 

לימיצ

New member
זה ממש חלם, כמה עצוב...

אם אני הייתי בהנהלת הדואר הייתי חוטפת חום ממצב כזה... בושה וחרפה.
 

milshake

New member
אגב הצעת ייעול לדואר שיכולה לסדר את זה

לתת לנו להדפיס בולים עם בר קוד של רשום מהבית, כמו שהאמריקאים יכולים לעשות עם USPS. ואם תהיה תוכנה שתתממשק מול PAYPAL ותוריד אוטומטית את שם וכתבות הלקוחות - זה בכלל חלום רטוב. מה שעצוב שזה לא אמור להיות כל כך מסובך לביצוע, ויחסוך זמן בצורה כה משמעותית לכל העסקים הקטנים שתלויים בפאיפאל ובדואר. אישית הייתי מוכן לשלם על שירות כזה אפילו באופן חודשי. הו הו ואם היה אפשר לשלם בדואר על בולים בעזרת PP.. בכלל... אולי יום אחד, a man can dream..?
 
מפרסמים עכשיו (ברדיו לפחות)

ארנק אלקטרוני של בנק הדואר. אולי לא תצטרך לחלום כל כך הרבה...
 
וואו! אתה רציני, צודק מאד לדעתי

אבל גם אני לא שולחת בכמויות שאתה שולח (הלוואי עלי) ומעדיפה בשביל השקט הנפשי שלי עדיין לשלוח ברשום, למרות שאתה צודקת ,עד שזה לא מגיע ללקוח, הUSPS לא מעדכנים וגם ככה זה לא עוזר מי יודע מה. אבל אני דווקא קיבלתי פעם פיצוי מהדואר ואשמח שתישאר לי ההזדמנות הזאת במיוחד, כשיש משלוחים יותר יקרים וכמו שהדר אמרה, עבודה של OOAK שעבדתי עליה קשה. ומתי בשם האלוהים אתה מספיק גם להיות שכיר וגם להכין ושלוח 100 חבילות בחודש?
 

milshake

New member
החבילה שקיבלת עליה פיצוי היתה דואר רגיל?

או דואר EMS? כי על EMS הם נותנים בקלות בד"כ. בכל אופן במשלוח פריטים יקרים ו-OOAK כמובן שצריך משלוח רשום ועם זה גם פתחתי. זה מתאים לכל מי ששולח כמוני פריטים שאין בעיה לשכפל במדוייק והם לא יקרים במיוחד. אני חושב שאני אהיה יותר שקט נפשית אם לא אהיה לחוץ על להכין כל יום 10 חבילות עם רשום ואמהר להגיע לדואר לפני רבע לשמונה כל בוקר, כשיש חניה ולפני שמתחיל התור וצריך למהר לעבודה. מצד שני עוד כמה חודשים כשכבר אהיה עצמאי אוכל להגיע לדואר בשעות נוחות יותר ועוד 20 דק' פחות 20 דק' כבר יהיה פחות עקרוני.
 
דואר רגיל, פיצוי קטן יחסית

הגשתי בקשה לפיצוי על שתי חבילות וקיבלתי רק על אחת, התכתובת באמת היתה עול עבורי, אבל לפחות הם נותנים. המזל שלי הוא שיש לי סניף דואר על יד הבית, ומאד קטן ובלי הרבה תור, פשוט מושלם למי שעובד בעסק שלנו. אני הולכת מתי שנוח לי וזה כיף גדול. למה החלטת דווקא עכשיו לעזוב את העבודה ולהפוך לעצמאי?
 

RolyzCreations

New member
אני שולחת הכל ברשום

כשאגיע למצב של 100 חבילות בחודש, אולי גם אני אשקול לשנות מדיניות :)
 

night mistress

New member
בהחלט!

רשום עולה לי משהו כמו 9 ש"ח, שווה את ההשקעה. אני גם שולחת עם אישור מסירה.
 
למעלה