האם אתה פילוסוף ?

מולוקו

New member
האם אתה פילוסוף ?

"בכל מקום שיש לי רשות להשתמש בכוח, יש לי הרשות להשתמש גם בשקר". ארתור שופנהאואר. משפט זה הזכיר לי את שרון מצד אחד, והמתנחלים מצד שני. הוכחה שרון משתמש בכוח כנגד הפלסטינים יום יום, בכל מיני סיבות לכשעצמן. יתן אדם את דעתו לכך ויבחין מתוך הנתון הזה ששרון לא אוהב לדבר. מכאן יוצא שככל שירבה בכוחו ,כך תתבטא שתיקתו כמהות אינסופית. משפט נסמך 1 מכאן נובע ששרון גם משקר לכולם. לאמריקאים, למתנחלים ולעם. משפט נסמך 2 נובע עוד שהאינסופיות של שתיקתו, הינה סיבה לכשעצמה. ולא סיבה שבמקרה. משפט נסמך 3 עוד נובע שהמתנחלים משתמשים בכוח, ומכאן יוצא שהרשות בידם גם לשקר. הוכחה: הם יצאו מפגישתם עם שרון מאוכזבים, הוא שיקר להם שרצונו לקיים את הבטחתו לנשיא בוש. והם שיקרו לו שמשאל עם הוא הכרח. הוא יפנה בכוח והם יתנגדו בכוח. אין שגיאה, נובע ממשפט הפתיחה. עיון חתירת המתנחלים שהכל יסכימו עם מה שהם אוהבים או שונאים, היא למעשה רדיפת כבוד. כך אנו רואים שכל אדם משתוקק מטיבעו שכולם יחיו בהתאם לנטיית רוחו. וכל עוד כולם משתוקקים לזה בשווה, הם מכשילים זה את זה בשווה. ובעודם רוצים לזכות בשבחי הכל או באהבת הכל , הם מסיימים בשנאה הדדית. היסק מלחמת אחים לא מן הנמנע.
 

על מה

New member
נדמה לי שלא רדיפת כבוד-

אלא הצורך במשמעות. פרנקל- באדם מחפש משמעות, שם את בסיס הקיום על חיפוש המשמעות. (לא כמו פרויד למשל ששם את יצר המין) אם חברה שלמה חיה מתוך אמונה מוחלטת באידיאל מסוים- הרי שויתור יהפוך את חייהם לחסריח משמעות. בשביל מה לחמנו? מתנו? אהבנו? שרנו שירי אהבה? אם כל מהות חיינו שקר, בשביל מה לקום בבוקר.???? לא תהיה מלחמת אחים- אם אנשי המחשבה יובילו קו של האזנה לאינטרסים חבויים, לתת הכרה חברתי- ולתובנה גדולה יותר של הפרדוקסים הטמונים בסיטואציה. אם היתה חברה תומכת פה בארץ הזו- הרי שבמקום להלחם בעומדים להיות מפונם מביתם הפיזי האידאולוגי והמהותי- היו מסייעים להם למצוא, בתוך עולמם, משמעות חדשה- נותנים להם סיבה אמיתי לקום מחר בבוקר. עם שיר חדש בלב. ולהפך.אם מישהו בין יושבי ההרים והגבעות- היה עוצר את ההיתדרדרות הזאת את הכרוניקה שסופה ידוע מראש- בודק פילוסופיות חבויות בצד השני- ומגיע איתם לשיח בונה איך לאפשר את שמירת המשמעות לעשיה התישבותית של 50 שנה שעומדת להימחות מעל פני האדמה. השתפכתי פה קצת. אז מתנצלת. כואבת את זה שהפסקנו להגות- והתחלנו לענות. שהפסקנו לחשוב- והתחלנולהחליט. שהפסקנו לאפשר מגוון- והפכנו ללוחמים על זהות אפרורית וכואבת.....
 

מולוקו

New member
על מה, שותף אני לכאבך .

ההגות הייתה תמיד בסיסו של היהודי. בית חם שאליו יכל היה לחזור תמיד. וכשנחרב בית זה, היה החורבן לאמיתי.לכן לא היו שני "חורבן בית" אלא אחד, השני היה פועל יוצא.
 

על מה

New member
מולקו יקירי- אם היתה לי עיצה מהיום

הרי שהייתי מן הזמן מועמדת לפרס נובל. אגב, אם אצליח- אקח אותך איתי.....
 

מולוקו

New member
אני אבוא איתך. אין בעיה.

כמה מילים. פני הדור כפני הכלב... המשפט הזה אומר דבר פשוט. ההבדל בנינו לבין הכלב שאנו מובילים. ברגע שהכלב מוביל אז פנינו כפניו... חובה על המנהיגים להראות דוגמה אישית, מכל הבחינות ובראשם הכלכלית. להפחית מיד את העלויות שלהם, ולשחרר את הכסף לניזקקים. לפטר כל אדם מיותר, לבטל את הלוביסטים בכנסת. לחלוט פנסיות מיותרות, מאדם שמקבל יותר מפנסיה אחת. להקים ועדה קרואה בכל רשות מושחתת.ליצור מקומות עבודה במקום פיצוי אבטלה. לנסות לדבר עם שכנינו. זה יחסוך המון כסף, וזו רק ההתחלה.
 

על מה

New member
כל מילה- פנינה!!

מצרפת קישור לשיר שמצאתי באתר צורה- מדבר ממש על זה. וגם סתם כואב ונפלא.
 

מולוקו

New member
עניין ועוד...

"דבר המעורר את רחמינו, אנו חותרים ככל יכולתנו לשחרר אותו מסבלו". אתיקה - שפינוזה. הוכחה מה שגורם עצב לדבר המעורר את רחמנו, גורם לנו עצב דומה. לכן נחתור להעלות בדעתנו כל מה שמבטל את קיומו של הדבר או הורס אותו. כלומר אנו נשתוקק להרוס את הדבר או ניקבע להריסתו, וכך נימצא חותרים לשחרר מסבלו את הדבר המעורר את רחמינו. מ.ש.ל. לעומת זאת: דבר אינו מעורר את רחמינו, שכן סבלו גורם לאושרנו. לכן אנו חותרים ככל יכולתנו להנציח את סבלו. הוכחה מה שגורם עצב לדבר אינו מעורר את רחמינו, נהפוך הוא, גורם לנו לאושר תמידי. לכן נחתור לא לבטל את קיומו של הגורם, כדי שנימצא באושר אינסופי. וכך נחתור להאדיר את אותו גורם, ולחזקו. וכך נימצא חותרים לאושרנו שלנו. מ.ש.ל. עיון ככל שיהיו יותר מזי רעב וחסרי בית במדינתנו, נזדקק ליותר כוח אדם לטפל בהם. וככל שנזדקק ליותר כוח אדם כך ננפיק משרות רבות יותר למקורבינו. וככל שננפיק יותר משרות למקורבינו נתקדם יותר לפסגת אושרנו.
 

על מה

New member
אכן צודק שפינוזה וצודק מולקו.....

אז אולי בפעם הבאה שנקשיב לכל יפי הרוח הנושאים דבריהם בטוב ניסוח וטעם, נזכור- שאולי אינם חותרים לפיתרון הבעיה אלא להנצחתה... כיאם תפתר , על מה ידברו בגובה לשון??????
 
מולוקו עיינתי

בשרשור שלכם בעקבות הדברים שלי - צר לי לא הבנתם לגמרי למה שהתכוונתי. לצערי.
 

מולוקו

New member
אז למה התכוונת ?

נסה להעלות את הדברים באופן מפורש, אז נוכל להבין טוב יותר.
 
להלן התשובה מולוקו

שפינוזה אמר משפט זה וללא ספק התכוון לטוב. אלמלא ידעתי שאתה כאן ציני הייתי עלול לחשוב על פירוש מעשי למשל: במדינה אחת רחוקה פגועי המוח,חולי הנפש, הגמדים וכיו"ב בריות אומללות גרמו לעצב רב לשליטים, אי לכך על מנת להיות עליזים ושמחים ולסלק את מקור העצב כדברי ברוך המנוח, הם החלו אכן לסלק ובהצלחה את מקור העצב. אגב הם די נשארו עצובים כי חלק גדול מהעם פשוט לא הבין ולא הפריע לו להיות עצוב, זה לא כ"כ שינה לו, ולכן השליטים החכמים האלו השתדלו להפסיק את ההרג. אולם הרצחנות שלהם וחדוות הדם שלהם ( שגרמה להם לשמוח כ"כ) גירתה אותם להמשיך את סילוק מקור העצב. הם כ"כ התפעמו מעצמם שהחלו לסלק את העצב ומקור הרע - לפי תפיסתם ! - מיבשת שלמה , הם כמעט הצליחו. אבל אני מניח כי שפינוזה התכוון לסלוק העצב בצורה מוסרית לחלוטין. תקן אותי אם אני טועה.
 

אמיר96

New member
...

"ככל שיהיו יותר מזי רעב וחסרי בית במדינתנו, נזדקק ליותר כוח אדם לטפל בהם. וככל שנזדקק ליותר כוח אדם כך ננפיק משרות רבות יותר למקורבינו." ובכן, מיהם אותם אנשים המטפלים במזי רעב וחסרי בית במדינתנו?
 

מולוקו

New member
הרשויות, כך צריך להיות.

חוץ מכמה בתי תמחוי , על המדינה לטפל בהם. הרעיון הוא ,כיצד למנוע מאותם מזי רעב בפוטנציה להגיע לפי התהום. ועל זה לא נותנים את הדעת. החוכמה היא לא לקלקל, לפעמים תיקון בא מאוחר מדי. ככל שיהיו פחות מזי רעב, נזדקק לפחות אנשים במשרות לטפל בהם.וכך נחסוך כפול - פחות כוח אדם מיותר, ויותר אנשים יצרנים.
 

אמיר96

New member
אבל מה שקורה בפועל הוא

שמקצצים משרות במגזר הציבורי, לא מוסיפים. כך שתאורית הקונספירציה שלך לא עולה בקנה אחד עם המציאות. אתה חושב שהמדינה צריכה לדאוג לנזקקים. ובכן, איך היא צריכה לעשות זאת?
 

מולוקו

New member
יש עוד הרבה מאוד מטלות.

שצריך לבצע. מלחכי הפינכה מרוויחים מיליונים סתם כך בלי לעבוד.כספים יחודיים, כספי אתנן למפלגות הקואליציה. סידור עבודה למקורבים לצלחת, מיליארדים נזרקים בהתנחלויות, כביש עוקף, ועוקף של עוקף. נטל ביטחוני חסר תקדים מוטל על חיילי המילואים. פה לא מקצצים. המדינה צריכה למנוע מאזרחיה להגיע לפת לחם, להציע עבודה יזומה - בכל תחום. עוד לא גמרנו לבנות את המדינה. לאחר שאדם נזרק לקרשים יש בעיה להרים אותו, אין לו מוטיבציה הוא איבד את האמון במערכת. המערכת הסוציאלית שצריכה לטפל בנזקק, ביטוח לאומי ועוד הופכת להיות לשכת תעסוקה למקורבים. זה הרי החשוב, הם שכחו שיש נזקקים. ואז נשאלת השאלה: איך עושים את זה? שאלה טובה.
 

אמיר96

New member
אוקיי

אני גם מסכים איתך שיש הרבה בזבוז, ובעיקר בנושא ההתנחלויות. אבל שם כבר מירב הנזק נעשה. בקשר לעבודות יזומות - אני לא בטוח . אמנם כן יש הרבה מה לעשות מבחינת תשתית במדינה, אבל קשה לי לראות את כל המובטלים עושים הסבה לסוללי כבישים ומניחי פסי רכבת.
 
למעלה