האם אפשר לתבוע את יבואני סמסונג בשל מקרר פגום

shirygo

New member
האם אפשר לתבוע את יבואני סמסונג בשל מקרר פגום

שלום,
קניתי מקרר מיבואני מסמסונג לפני שנה וחודש. מההתחלה המקרר עשה רעשים מטורפים, ממש בומים. היה אצלי טכנאי שפרק את המקרר והדביק מדבקות כנראה כדי לחסום את הרעש. שאלתי את הטכנאי אם זה שכיח ואמר לי שיש הרבה מקרים שמטפל בהם בגלל הרעש.
המדבקות נפלו לאחר מס' חודשים והזמנתי שנית טכנאי.
הגיע אותו טכנאי מקודם ששם מדבקות וגם לא החזיקו הרבה. הזמנתי טכנאי שלישית וביקשתי שזה לא יהיה אותו הטכנאי, הוא גם שם מדבקות.

בשבועיים-שלושה האחרונים המקרר חזר לעשות בומים והאחריות כבר נגמרה.
שוחחתי היום עם סמליין וציינתי שזהלא הגיוני שאני אזמין על חשבוני כל 3 חודשים טכנאי שישים מדבקות במקרר כדי למנוע את הרעש.

הם אמרו שהם יזמינו לי טכנאי שיבדוק את הבעיה עוד פעם ללא עלות, אבל אם ימצא שיש חלקים שצריך להחליף זה יהיה כרוך בעלות.
א. במידה ולא ימצאו שיש משהו לא תקין (כמו שטענו ב-3 הפעמים שהיו אצלי) מה אפשר לעשות? האם אפשר לתבוע את היבואן?
ב. במידה ויגידו שצריך להחליף חלק, מה לעשות? כי לא נראה לי הגיוני ש-3 פעמים היו אצלי בתקופת האחריות ולא מצאו חלק להחלפה ופתאו חודש אחרי (עם אותה בעיה) פתאום ימצאו משהו.

תודה,
שירי.
 

ofiretgar

New member
כמה שאלות לבירור

האם הטכנאים שהזמנת היו על חשבונך או מטעם החברה?
לעיתים טכנאים שמזמינים ככה סתם דרך הספר טלפונים לא באמת בודקים את הבעיה ואוהבים לסחוט כסף.. ועל כן השאלה היא מטעם מי היה הטכנאי.
אצלי היה טכנאי של ברימאג שהגיע לתקן משהו אחר אומנם, אבל לא שילמתי מכיוון שהייתה לי אחריות והוא גם תיקן את הבעיה שהייתה בלי שהיה צורך להזמין טכנאי שוב ושוב ושוב.

אם ימצאו משהו לא תקין, חשוב לבדוק האם זה משהו שהגיע כך מלכתחילה או שמא התקלקל במהלך הזמן שהמקרר אצלכם.
אם זה הגיע ככה אז יש מקום לתביעה לדעתי מכיוון שסיפקו לכם מוצר פגום. אבל לא הייתי ממהר להגרר עימם לתביעה משום שזה בוודאי ייקח זמן. תנסו להוציא מהם פיצוי כספי כלשהוא... תביעה תקיח זמן ותשאיר אתכם בזמן הזה בלי מקרר או עם צורך לשלם שוב.
 
סליחה... ההודעה שלך נעלמה לי.

במקרים בהם מוצר מסוים שסובל מתקלות חוזרות ונשנות, שהחלו עוד בתקופת האחריות, ולא טופלו, ביהמ"ש עשוי לבטל את העסקה ולהורות על השבת הסכום ששולם.

תוכל לראות למשל כאן מקרה דומה.

בכל מקרה, אם הם רוצים לתקן את המקרר, אני לא חושב שאתה צריך לשלם עבור התיקון אם מדובר באותה תקלה (שהחלה בתקופת האחריות).
 
למעלה