האם אפשרי חיבור בין הרכבת הקלה

מצב
הנושא נעול.

oren*

New member
האם אפשרי חיבור בין הרכבת הקלה

האם אפשרי חיבור בין הרכבת הקלה
ובין המסלולים של רכבת ישראל? האם הרכבת הקלה תוכל ליסוע על מסילות של הרכבת הרגילה? האם ידוע על איזורים מסויימים בהם תהיה חפיפה במסלולים? נניח - אני לוקח את הרכבת הקלה בכפר סבא, היא עוברת דרך תל אביב, מתחברת למסילה של רכבת ישראל ומשם ממשיכה עד נתב"ג - אפשרי? בניו יורק למשל, הרכבות המהירות ממנהטן לניו ג´רסי נוסעות בחלק מהמקרים על הפסים של הרכבת התחתית, פתרון נוח וחסכוני.
 

reshef

New member
זה ייצור בלבול גדול

האם אפשרי חיבור בין הרכבת הקלה
ובין המסלולים של רכבת ישראל? האם הרכבת הקלה תוכל ליסוע על מסילות של הרכבת הרגילה? האם ידוע על איזורים מסויימים בהם תהיה חפיפה במסלולים? נניח - אני לוקח את הרכבת הקלה בכפר סבא, היא עוברת דרך תל אביב, מתחברת למסילה של רכבת ישראל ומשם ממשיכה עד נתב"ג - אפשרי? בניו יורק למשל, הרכבות המהירות ממנהטן לניו ג´רסי נוסעות בחלק מהמקרים על הפסים של הרכבת התחתית, פתרון נוח וחסכוני.
זה ייצור בלבול גדול
מכיוון שהרכבת הקלה תיסע בצד ימין, ואילו הפסים והרמזורים של הרכבת הרגילה מכוונים לכך שהרכבת תיסע בצד שמאל.
 

חזוקה

New member
למה באמת ברכבת זה הפוך?

זה ייצור בלבול גדול
מכיוון שהרכבת הקלה תיסע בצד ימין, ואילו הפסים והרמזורים של הרכבת הרגילה מכוונים לכך שהרכבת תיסע בצד שמאל.
למה באמת ברכבת זה הפוך?
נוסעים בצד שמאל??
 

חזוקה

New member
למה באמת ברכבת זה הפוך?

זה ייצור בלבול גדול
מכיוון שהרכבת הקלה תיסע בצד ימין, ואילו הפסים והרמזורים של הרכבת הרגילה מכוונים לכך שהרכבת תיסע בצד שמאל.
למה באמת ברכבת זה הפוך?
נוסעים בצד שמאל??
 
כיוון הנסיעה ברכבת ישראל

זה ייצור בלבול גדול
מכיוון שהרכבת הקלה תיסע בצד ימין, ואילו הפסים והרמזורים של הרכבת הרגילה מכוונים לכך שהרכבת תיסע בצד שמאל.
כיוון הנסיעה ברכבת ישראל
נכון, כיום רכבת ישראל מפעילה את הקווים כפולי המסילה שלה תוך הסעת הרכבות בצד שמאל. שום קשר לבריטים שהיו בארץ - בהרבה מקומות בעולם זה ככה, וגם בבריטניה ובארצות הברית, לדוגמה, יש מערכות שבהן זה כך ומערכות שבהן זה הפוך. אבל... לרכבת ישראל היתה מספיק ראייה לעתיד (מה, יש כזה דבר בארץ???) כדי להבין שהיעילות התפעולית שלה תרוויח מבניית הקווים הכפולים כדו-כיווניים ביחס לעלות הנוספת שזה יגרור. הכוונה היא שכל הקווים הדו-מסילתיים של רכבת ישראל בנויים כך שניתן להסיע באותה מידה את הרכבות בצד ימין או בצד שמאל. מבחינת המסילות (פסים זו בהחלט לא המילה המתאימה כאן) זו בעצם פשרה, אבל מבחינת האיתות (ברכבת אין ´רמזורים´ אלא ´סמאפורים´ ו-´סמנורים´) פשוט הותקן הכל כפול. היעילות הנוספת כאן היא בעת חסימה של מסילה אחת (בגלל עבודות תחזוקה/תאונה/תקלה/שריפה וכיו"ב), כאשר ניתן להעביר לפחות זרימה מסוימת של רכבות על המסילה השנייה. ודבר אחרון - מה זה משנה אם החשמלית תיסע חלק מהדרך במסילה השמאלית, ובשטח של הרכבת הקלה תעבור לצד ימין??? הרי ממילא הנהג יושב על ציר האמצע שלה. נהג של רכבת, בין אם היא עירונית, פרברית, בין-עירונית או של משא, חייב לעבור הכשרה מאוד מקיפה, ולדעתי ללמד אותו שהחל משלט מסויים (נגיד, כזה שכתוב עליו ´שטח רכבת ישראל´) הוא צריך לחפש את הסמנורים בצד ימין או שמאל זה לא מסובך כל-כך. ודרך אגב, יש בעולם הרבה דוגמאות של נסיעות רכבת וחשמליות בהן מוחלף צד הנסיעה בזמן הנסיעה.
 

reshef

New member
למדתי דברים חדשים... ../images/Emo13.gif

כיוון הנסיעה ברכבת ישראל
נכון, כיום רכבת ישראל מפעילה את הקווים כפולי המסילה שלה תוך הסעת הרכבות בצד שמאל. שום קשר לבריטים שהיו בארץ - בהרבה מקומות בעולם זה ככה, וגם בבריטניה ובארצות הברית, לדוגמה, יש מערכות שבהן זה כך ומערכות שבהן זה הפוך. אבל... לרכבת ישראל היתה מספיק ראייה לעתיד (מה, יש כזה דבר בארץ???) כדי להבין שהיעילות התפעולית שלה תרוויח מבניית הקווים הכפולים כדו-כיווניים ביחס לעלות הנוספת שזה יגרור. הכוונה היא שכל הקווים הדו-מסילתיים של רכבת ישראל בנויים כך שניתן להסיע באותה מידה את הרכבות בצד ימין או בצד שמאל. מבחינת המסילות (פסים זו בהחלט לא המילה המתאימה כאן) זו בעצם פשרה, אבל מבחינת האיתות (ברכבת אין ´רמזורים´ אלא ´סמאפורים´ ו-´סמנורים´) פשוט הותקן הכל כפול. היעילות הנוספת כאן היא בעת חסימה של מסילה אחת (בגלל עבודות תחזוקה/תאונה/תקלה/שריפה וכיו"ב), כאשר ניתן להעביר לפחות זרימה מסוימת של רכבות על המסילה השנייה. ודבר אחרון - מה זה משנה אם החשמלית תיסע חלק מהדרך במסילה השמאלית, ובשטח של הרכבת הקלה תעבור לצד ימין??? הרי ממילא הנהג יושב על ציר האמצע שלה. נהג של רכבת, בין אם היא עירונית, פרברית, בין-עירונית או של משא, חייב לעבור הכשרה מאוד מקיפה, ולדעתי ללמד אותו שהחל משלט מסויים (נגיד, כזה שכתוב עליו ´שטח רכבת ישראל´) הוא צריך לחפש את הסמנורים בצד ימין או שמאל זה לא מסובך כל-כך. ודרך אגב, יש בעולם הרבה דוגמאות של נסיעות רכבת וחשמליות בהן מוחלף צד הנסיעה בזמן הנסיעה.
למדתי דברים חדשים...

פסים
מסילות
רמזורים
סמאפורים, סמנורים
 
חשמליות על מסילה רגילה

האם אפשרי חיבור בין הרכבת הקלה
ובין המסלולים של רכבת ישראל? האם הרכבת הקלה תוכל ליסוע על מסילות של הרכבת הרגילה? האם ידוע על איזורים מסויימים בהם תהיה חפיפה במסלולים? נניח - אני לוקח את הרכבת הקלה בכפר סבא, היא עוברת דרך תל אביב, מתחברת למסילה של רכבת ישראל ומשם ממשיכה עד נתב"ג - אפשרי? בניו יורק למשל, הרכבות המהירות ממנהטן לניו ג´רסי נוסעות בחלק מהמקרים על הפסים של הרכבת התחתית, פתרון נוח וחסכוני.
חשמליות על מסילה רגילה
אורן, קודם כל תקרא את מה שכתבתי בתשובה לשאלה דומה מאוד בהודעה הזאת. דבר שני, כיום לא מדובר על שום ´חפיפה´ בשימוש במסילות של הרכבת הקלה ושל רכבת ישראל באיזור גוש דן (בירושלים זה עוד פחות רלוונטי, כי הן פשוט לא יפגשו בעשור הקרוב כנראה). אני יכול להבין את זה, בהתחשב בנתונים שפירטתי בהודעת התשובה המוזכרת לעיל. דבר שלישי - למה שלא תיסע ברכבת ישראל מכפ"ס לנתב"ג? כמעט בטוח שהאפשרות הזו תהיה יותר מהירה, שלא נדבר על זה שהיא כנראה תהיה גם יותר מוקדם... וכמובן, אני לא יכול להתעלם מהנושא של הפעל חשמליות על מסילות רגילות, כמו שלא התעלמתי מזה בהודעת התשובה המקורית. כן. זה בהחלט אפשרי, אבל צריך לתכנן את זה מראש, בעת בניית המערכת, וצריך גם הרבה יותר שיתוף פעולה ורצון טוב הדדי ממה שקיים היום במדינה הזאת בשביל למנוע תוהו-ובוהו. אל תשכחו שפרוזדור האיילון הוא פחות-או-יותר המקום העמוס והצפוף ביותר ברכבת ישראל של היום ושל השנים הקרובות, ולפיכך לא יהיה ניתן לסבול על אותה המסילה ´תחרות´ מצד החשמליות, שיהיו שייכות, כמובן, לגורם אחר. ודבר אחרון - הרבה פרויקטים של ´רכבת קלה´ בעולם הצליחו לבוא לידי התגשמות בשלושים השנים האחרונות רק מפני שעשו שימוש בתוואי רכבת ישנים שהיו קיימים בערים הגדולות. בארץ זה כמובן פחות רלוונטי, אבל אני משוכנע שקוראי הפורום יצליחו למצוא גם אפשרויות כאלו.
 

reshef

New member
לדעתי החפיפה לא צריכה להיות רחבה

חשמליות על מסילה רגילה
אורן, קודם כל תקרא את מה שכתבתי בתשובה לשאלה דומה מאוד בהודעה הזאת. דבר שני, כיום לא מדובר על שום ´חפיפה´ בשימוש במסילות של הרכבת הקלה ושל רכבת ישראל באיזור גוש דן (בירושלים זה עוד פחות רלוונטי, כי הן פשוט לא יפגשו בעשור הקרוב כנראה). אני יכול להבין את זה, בהתחשב בנתונים שפירטתי בהודעת התשובה המוזכרת לעיל. דבר שלישי - למה שלא תיסע ברכבת ישראל מכפ"ס לנתב"ג? כמעט בטוח שהאפשרות הזו תהיה יותר מהירה, שלא נדבר על זה שהיא כנראה תהיה גם יותר מוקדם... וכמובן, אני לא יכול להתעלם מהנושא של הפעל חשמליות על מסילות רגילות, כמו שלא התעלמתי מזה בהודעת התשובה המקורית. כן. זה בהחלט אפשרי, אבל צריך לתכנן את זה מראש, בעת בניית המערכת, וצריך גם הרבה יותר שיתוף פעולה ורצון טוב הדדי ממה שקיים היום במדינה הזאת בשביל למנוע תוהו-ובוהו. אל תשכחו שפרוזדור האיילון הוא פחות-או-יותר המקום העמוס והצפוף ביותר ברכבת ישראל של היום ושל השנים הקרובות, ולפיכך לא יהיה ניתן לסבול על אותה המסילה ´תחרות´ מצד החשמליות, שיהיו שייכות, כמובן, לגורם אחר. ודבר אחרון - הרבה פרויקטים של ´רכבת קלה´ בעולם הצליחו לבוא לידי התגשמות בשלושים השנים האחרונות רק מפני שעשו שימוש בתוואי רכבת ישנים שהיו קיימים בערים הגדולות. בארץ זה כמובן פחות רלוונטי, אבל אני משוכנע שקוראי הפורום יצליחו למצוא גם אפשרויות כאלו.
לדעתי החפיפה לא צריכה להיות רחבה
אם יש מקום מפגש של הרכבת הקלה ושל רכבת ישראל, ויש עומס על המסילות לא עדיף פשוט לעשות תחנת מעבר בין הרכבות?
 

reshef

New member
* התכוונתי תחנת מעבר לנוסעים

לדעתי החפיפה לא צריכה להיות רחבה
אם יש מקום מפגש של הרכבת הקלה ושל רכבת ישראל, ויש עומס על המסילות לא עדיף פשוט לעשות תחנת מעבר בין הרכבות?
* התכוונתי תחנת מעבר לנוסעים
 

alantan

New member
כפר סבא - תל אביב

חשמליות על מסילה רגילה
אורן, קודם כל תקרא את מה שכתבתי בתשובה לשאלה דומה מאוד בהודעה הזאת. דבר שני, כיום לא מדובר על שום ´חפיפה´ בשימוש במסילות של הרכבת הקלה ושל רכבת ישראל באיזור גוש דן (בירושלים זה עוד פחות רלוונטי, כי הן פשוט לא יפגשו בעשור הקרוב כנראה). אני יכול להבין את זה, בהתחשב בנתונים שפירטתי בהודעת התשובה המוזכרת לעיל. דבר שלישי - למה שלא תיסע ברכבת ישראל מכפ"ס לנתב"ג? כמעט בטוח שהאפשרות הזו תהיה יותר מהירה, שלא נדבר על זה שהיא כנראה תהיה גם יותר מוקדם... וכמובן, אני לא יכול להתעלם מהנושא של הפעל חשמליות על מסילות רגילות, כמו שלא התעלמתי מזה בהודעת התשובה המקורית. כן. זה בהחלט אפשרי, אבל צריך לתכנן את זה מראש, בעת בניית המערכת, וצריך גם הרבה יותר שיתוף פעולה ורצון טוב הדדי ממה שקיים היום במדינה הזאת בשביל למנוע תוהו-ובוהו. אל תשכחו שפרוזדור האיילון הוא פחות-או-יותר המקום העמוס והצפוף ביותר ברכבת ישראל של היום ושל השנים הקרובות, ולפיכך לא יהיה ניתן לסבול על אותה המסילה ´תחרות´ מצד החשמליות, שיהיו שייכות, כמובן, לגורם אחר. ודבר אחרון - הרבה פרויקטים של ´רכבת קלה´ בעולם הצליחו לבוא לידי התגשמות בשלושים השנים האחרונות רק מפני שעשו שימוש בתוואי רכבת ישנים שהיו קיימים בערים הגדולות. בארץ זה כמובן פחות רלוונטי, אבל אני משוכנע שקוראי הפורום יצליחו למצוא גם אפשרויות כאלו.
כפר סבא - תל אביב
בונים עתה מסילה לכפר סבא שתחנתה הסופית בבית הקברות, הרחק מרב שכונות העיר וממרכזה. איני רואה כל סיבה מדוע התשתית המסילתית זו לא תישא רכבת קלה במקום רכבת פרברים שתיסע בכמה שלבים: - בתוכי העיר כ"ס במפלס הרחוב עם תחנות כל 300-500 מטר. - בתשתית הרכבת בין כ"ס לת"א עם תחנות כמתוכנן כל 3-5 ק"מ (נסיעה תפעולית של 80 קמ"ש היא אפשרית לרכבת קלה). קו זה אינו גורע רבות מרמת השירות הפרברית של רכבת ישראל. - בתוך ת"א שתמשיך כקו הירוק במפלס הרחוב. ניתן להוסיף שלוחות של רכבות קלות לתוך ראש העין, וצפון פ"ת, מכיוון שיכולת הקליטה של מסילה מופרדת גבוהה פי 2-3 מאשר מסילה במפלס הרחוב. האם מישהו ברכבת ישראל או נת"ע אפילו שקל את זה?
 

seffic

New member
בחיפה מתוכננת לעבור הרכבת הקלה

האם אפשרי חיבור בין הרכבת הקלה
ובין המסלולים של רכבת ישראל? האם הרכבת הקלה תוכל ליסוע על מסילות של הרכבת הרגילה? האם ידוע על איזורים מסויימים בהם תהיה חפיפה במסלולים? נניח - אני לוקח את הרכבת הקלה בכפר סבא, היא עוברת דרך תל אביב, מתחברת למסילה של רכבת ישראל ומשם ממשיכה עד נתב"ג - אפשרי? בניו יורק למשל, הרכבות המהירות ממנהטן לניו ג´רסי נוסעות בחלק מהמקרים על הפסים של הרכבת התחתית, פתרון נוח וחסכוני.
בחיפה מתוכננת לעבור הרכבת הקלה
בתוואי מסילה בין עירונית, בקטע בין הצ´ק פוסט לבין גשר גיבורים. למרות שלדעתי באיזור זה ישנם זכויות דרך מספיקות בכדי להוסיף עוד מסילה או שתיים.
 

reshef

New member
זה צמוד ל"חיריה החיפאית"..

בחיפה מתוכננת לעבור הרכבת הקלה
בתוואי מסילה בין עירונית, בקטע בין הצ´ק פוסט לבין גשר גיבורים. למרות שלדעתי באיזור זה ישנם זכויות דרך מספיקות בכדי להוסיף עוד מסילה או שתיים.
זה צמוד ל"חיריה החיפאית"..
אז למה שלא יהיה מקום לעוד מסילה..
 

דא

New member
אם זה ההגיוני, בטוח שלא יעשה.

האם אפשרי חיבור בין הרכבת הקלה
ובין המסלולים של רכבת ישראל? האם הרכבת הקלה תוכל ליסוע על מסילות של הרכבת הרגילה? האם ידוע על איזורים מסויימים בהם תהיה חפיפה במסלולים? נניח - אני לוקח את הרכבת הקלה בכפר סבא, היא עוברת דרך תל אביב, מתחברת למסילה של רכבת ישראל ומשם ממשיכה עד נתב"ג - אפשרי? בניו יורק למשל, הרכבות המהירות ממנהטן לניו ג´רסי נוסעות בחלק מהמקרים על הפסים של הרכבת התחתית, פתרון נוח וחסכוני.
אם זה ההגיוני, בטוח שלא יעשה.
לפעמים נדמה שהחומר באויר א"י שהחכים, נגמר. אחרת איך זה שלפחות בתחבורה ציבורית הכל בניגוד למה שאנו מכירים כנכון בחו"ל? (רכבות פרוורים משולבות בקלות, המעבר באותם מפלסים ואם לא ההבדל רק בקומה ויש מדרגות נעות, כרטיסי מעבר בין כל סוגי התחבורה, אוטובוסים ידידתיים לציבור (גם רוכבי אופנים, קשישים, נכים, עוורים) ולסביבה המופעלים לא בדיליי של שנים רבות, ועוד, ועוד, שבא לבכות.....
 

חזוקה

New member
חבר´ה אתם שוכחים כמה דברים

אם זה ההגיוני, בטוח שלא יעשה.
לפעמים נדמה שהחומר באויר א"י שהחכים, נגמר. אחרת איך זה שלפחות בתחבורה ציבורית הכל בניגוד למה שאנו מכירים כנכון בחו"ל? (רכבות פרוורים משולבות בקלות, המעבר באותם מפלסים ואם לא ההבדל רק בקומה ויש מדרגות נעות, כרטיסי מעבר בין כל סוגי התחבורה, אוטובוסים ידידתיים לציבור (גם רוכבי אופנים, קשישים, נכים, עוורים) ולסביבה המופעלים לא בדיליי של שנים רבות, ועוד, ועוד, שבא לבכות.....
חבר´ה אתם שוכחים כמה דברים
אל תשכחו שהמדינה היתה דיי אומללה כמעט מכל הבחינות כולה לפני עשור אחד. אף אחד לא דיבר על רכבות כמו שאתם מדברים היום. ואף אחד לא דימיין שתי מכוניות למשפחה, ולא על קניוני ענק או גורדי שחקים שצמחו תוך8-9 שנים. אני רואה כמה אתם אוהבים להתלונן על הכל וגם לי יש הרבה תלונות. תפסיקו להישמע כל כל פתטיים, בבקשה מכם .. לטובת הפורום. אתם שוכחים שהסטנדרטיים שלנו עלו מאוד בעשור האחרון ושום מדינה מערבית מפותחת לא היתה מסוגלת למלא ולספק את התאבון לשינויים ולפיתוח שהתעוררו בישראל. סבלנות רבותיי ...האסימון נופל, תשקיעו מאמץ בשינוי מאשר בבכי ניתראה עוד 20 שנה
 

חזוקה

New member
משום מה ההודעה לא עלתה למעלה

חבר´ה אתם שוכחים כמה דברים
אל תשכחו שהמדינה היתה דיי אומללה כמעט מכל הבחינות כולה לפני עשור אחד. אף אחד לא דיבר על רכבות כמו שאתם מדברים היום. ואף אחד לא דימיין שתי מכוניות למשפחה, ולא על קניוני ענק או גורדי שחקים שצמחו תוך8-9 שנים. אני רואה כמה אתם אוהבים להתלונן על הכל וגם לי יש הרבה תלונות. תפסיקו להישמע כל כל פתטיים, בבקשה מכם .. לטובת הפורום. אתם שוכחים שהסטנדרטיים שלנו עלו מאוד בעשור האחרון ושום מדינה מערבית מפותחת לא היתה מסוגלת למלא ולספק את התאבון לשינויים ולפיתוח שהתעוררו בישראל. סבלנות רבותיי ...האסימון נופל, תשקיעו מאמץ בשינוי מאשר בבכי ניתראה עוד 20 שנה
משום מה ההודעה לא עלתה למעלה
אז אני אעלה אותה שוב. לתשומת ליבכם..
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה