האם אני היחיד שתוהה?

מצב
הנושא נעול.

Talash

New member
האם אני היחיד שתוהה?

האם אני היחיד שתוהה?
היום הלכתי קצת בשדות שבסוף רח´ ויצמן במערב רעננה. הגעתי בערך 10 דקות עד שהגעתי למסילה איפה שהיא עוברת ברשפון. אני תוהה, מה הבעיה הגדולה להמשיך את רח´ ויצמן קקילומטר מערבה עד המסילה, לבנות שם תחנה (מבנה פשוט בהתחלה), להמשיך את קווי אוטובוסים 48 ו1 עד התחנה. כל הדבר אמור לקחת בערך חודשיים-שלושה. מה פתאום מדברים על שלוש שנים ברכבת ישראל???
 
בניית קווי רכבת חדשים

האם אני היחיד שתוהה?
היום הלכתי קצת בשדות שבסוף רח´ ויצמן במערב רעננה. הגעתי בערך 10 דקות עד שהגעתי למסילה איפה שהיא עוברת ברשפון. אני תוהה, מה הבעיה הגדולה להמשיך את רח´ ויצמן קקילומטר מערבה עד המסילה, לבנות שם תחנה (מבנה פשוט בהתחלה), להמשיך את קווי אוטובוסים 48 ו1 עד התחנה. כל הדבר אמור לקחת בערך חודשיים-שלושה. מה פתאום מדברים על שלוש שנים ברכבת ישראל???
בניית קווי רכבת חדשים
מי שרוצה להבין למה לוקח כל-כך הרבה זמן לבנות קווי רכבת חדשים באיזור המרכז מוזמן להכנס לאתר ´חדשות הרכבת´, שכתובתו מצורפת להלן, ולראות את כתבות ה-´מעקב´ אודות בניית הקווים לכפר סבא ולנתב"ג. בכתבות האלו תמצאו גם תמונות רבות מאותם אתרי בנייה ותוכלו להתרשם מסדר הגודל של עבודות בו מדובר, אפילו בשביל מסילה בודדת עם הכנה להכפלה. תאמינו לי, הייתי שם בעצמי, זה ממש מרשים. כמובן שהיקף העבודות הוא קטן בהרבה מאשר זה של הכבישים המפלצתיים שנבנים במקביל, למרות שברוב המדינות המפותחות הגיעו בשלושים השנים האחרונות להבנה שאסור לבנות עוד אוטוסטרדות חדשות וביטלו פרויקטים רבים (כולל בריטניה, קנדה, מדינות רבות באירופה ואפילו חלק ממדינות ארה"ב). ולמה צריך כאלו עבודות גדולות? כדי ששירות רכבות יהיה מושך, זמני הנסיעה צריכים להיות קצרים, הגישה לתחנה צריכה להיות נוחה, הרכבת צריכה להיות מספיק ארוכה כדי להכיל את הקהל הרב (בשאיפה) וכיו"ב. כל אלו מצריכים בניית מתקנים גדולים - גשרים ומנהרות (אחרי הכל זהו שטח עירוני, אף אחד לא רוצה לראות קטר ספרדי עובר לו בתוך המרפסת), תחנות גדולות עם מגרשי חנייה וגישה לנכים ועוד ועוד. אני לא אומר שאין מצבים שבהם כדאי דווקא כן לחפש את הפתרון הזול והפשוט יותר למימוש תחבורה מסילתית, אבל דווקא קו חשוב כמו זה לרעננה, שממילא מופיע במקום טוב ברשימת הקניות הן של הרכבת והן של הממשלה, חבל ´להרוס´ את התנופה ע"י ארגון של איזו חלטורה שתגרום אח"כ לאיזה חוכמולוג במשרד האוצר להגיד ´יש לכם כבר קו לשם, למה שאתן לכם עוד 300 מליון ש"ח?´. ולמי ששכח - חבורת אוטובוסים בד"כ לא ששות כל-כך ליצור שירות מסודר ונוח אל תחנות רכבת, מפני שזה גוזל להן את הפרנסה בקווים האחרים...
 

Talash

New member
כל מה שצריך ברעננה

בניית קווי רכבת חדשים
מי שרוצה להבין למה לוקח כל-כך הרבה זמן לבנות קווי רכבת חדשים באיזור המרכז מוזמן להכנס לאתר ´חדשות הרכבת´, שכתובתו מצורפת להלן, ולראות את כתבות ה-´מעקב´ אודות בניית הקווים לכפר סבא ולנתב"ג. בכתבות האלו תמצאו גם תמונות רבות מאותם אתרי בנייה ותוכלו להתרשם מסדר הגודל של עבודות בו מדובר, אפילו בשביל מסילה בודדת עם הכנה להכפלה. תאמינו לי, הייתי שם בעצמי, זה ממש מרשים. כמובן שהיקף העבודות הוא קטן בהרבה מאשר זה של הכבישים המפלצתיים שנבנים במקביל, למרות שברוב המדינות המפותחות הגיעו בשלושים השנים האחרונות להבנה שאסור לבנות עוד אוטוסטרדות חדשות וביטלו פרויקטים רבים (כולל בריטניה, קנדה, מדינות רבות באירופה ואפילו חלק ממדינות ארה"ב). ולמה צריך כאלו עבודות גדולות? כדי ששירות רכבות יהיה מושך, זמני הנסיעה צריכים להיות קצרים, הגישה לתחנה צריכה להיות נוחה, הרכבת צריכה להיות מספיק ארוכה כדי להכיל את הקהל הרב (בשאיפה) וכיו"ב. כל אלו מצריכים בניית מתקנים גדולים - גשרים ומנהרות (אחרי הכל זהו שטח עירוני, אף אחד לא רוצה לראות קטר ספרדי עובר לו בתוך המרפסת), תחנות גדולות עם מגרשי חנייה וגישה לנכים ועוד ועוד. אני לא אומר שאין מצבים שבהם כדאי דווקא כן לחפש את הפתרון הזול והפשוט יותר למימוש תחבורה מסילתית, אבל דווקא קו חשוב כמו זה לרעננה, שממילא מופיע במקום טוב ברשימת הקניות הן של הרכבת והן של הממשלה, חבל ´להרוס´ את התנופה ע"י ארגון של איזו חלטורה שתגרום אח"כ לאיזה חוכמולוג במשרד האוצר להגיד ´יש לכם כבר קו לשם, למה שאתן לכם עוד 300 מליון ש"ח?´. ולמי ששכח - חבורת אוטובוסים בד"כ לא ששות כל-כך ליצור שירות מסודר ונוח אל תחנות רכבת, מפני שזה גוזל להן את הפרנסה בקווים האחרים...
כל מה שצריך ברעננה
זה להמשיך את רח´ ויצמן קקילומטר מערבה מאיפה שהוא מסתיים עכשיו ולבנות שם תחנה על המסילה _הקיימת_. לא צריך שם שום גשרים ומנהרות ולבנות מבנה תחנה הכי גדול ומפואר לא לוקח יותר מכמה חודשים. בהמשך יהיה אפשר לעשות הסתעפות של המסילה לכיוון כפר-סבא או משהו, שזה כן דורש הרבה כסף ומאמץ, אבל הדבר הפשוט של לבנות תחנה על מסילה קיימת לא מצריך הרבה זמן או כסף.
 

fireman

New member
ובכן

כל מה שצריך ברעננה
זה להמשיך את רח´ ויצמן קקילומטר מערבה מאיפה שהוא מסתיים עכשיו ולבנות שם תחנה על המסילה _הקיימת_. לא צריך שם שום גשרים ומנהרות ולבנות מבנה תחנה הכי גדול ומפואר לא לוקח יותר מכמה חודשים. בהמשך יהיה אפשר לעשות הסתעפות של המסילה לכיוון כפר-סבא או משהו, שזה כן דורש הרבה כסף ומאמץ, אבל הדבר הפשוט של לבנות תחנה על מסילה קיימת לא מצריך הרבה זמן או כסף.
ובכן
הקמת מסילת רכבת דורשת המון עבודה, מדובר במגוון עבודות החל מעבודות עפר, הנחת רבדים, הנחת והרכבת מסילות, ביצוע הכנות להכפלה עתידית, בניית רציפים, בניית תחנה, עבודות חשמל ותקשורת הכוללות מערכות איתות לרכבות, מחסומים ועוד כהנה וכהנה. קו אחר דיי קצר שרכבת ישראל מבצעת בימים אלו הוא הקו מבאר שבע לרמת חובב, בניית הקו הזה הייתה מונחת על השולחן בשלב הניירת במשך 3-4 שנים לאחר שהתקבלו התקציבים וכל האישורים נדרשים עוד שנתיים להקמת מסילה בארוך של 12 ק"מ ותחנת רכבת משא! לא נוסעים! עלות הקו הינה 160 מיליון שקל והקו כולל 11 גשרים עיליים שיעברו מעל: נחל באר שבע כביש ב"ש דימונה כניסה ראשית לאזור תעשיה עמק שרה כניסה שניה לאזור תעשיה כביש עוקף ב"ש מזרח כביש באר שבע צומת הנגב 2 כבישי רוחב הנכנסים למועצה התעשייתית 3 גשרים מעל נחלים לאורך הקו כל זאת על מנת ליצור מסילה ישרה ונטולת סיבובים לחלוטין בגלל שהסכנה בהתהפכות קרון רכבת המוביל חומרים מסוכנים עלולה לעלות במחיר חייהם של אלפי בני אדם, ומי כמוני מכיר וזוכר מקרים של קרונות רכבות משא שהתהפכו בקו באר שבע דימונה המפותל מאוד.
 

Talash

New member
תגידו

ובכן
הקמת מסילת רכבת דורשת המון עבודה, מדובר במגוון עבודות החל מעבודות עפר, הנחת רבדים, הנחת והרכבת מסילות, ביצוע הכנות להכפלה עתידית, בניית רציפים, בניית תחנה, עבודות חשמל ותקשורת הכוללות מערכות איתות לרכבות, מחסומים ועוד כהנה וכהנה. קו אחר דיי קצר שרכבת ישראל מבצעת בימים אלו הוא הקו מבאר שבע לרמת חובב, בניית הקו הזה הייתה מונחת על השולחן בשלב הניירת במשך 3-4 שנים לאחר שהתקבלו התקציבים וכל האישורים נדרשים עוד שנתיים להקמת מסילה בארוך של 12 ק"מ ותחנת רכבת משא! לא נוסעים! עלות הקו הינה 160 מיליון שקל והקו כולל 11 גשרים עיליים שיעברו מעל: נחל באר שבע כביש ב"ש דימונה כניסה ראשית לאזור תעשיה עמק שרה כניסה שניה לאזור תעשיה כביש עוקף ב"ש מזרח כביש באר שבע צומת הנגב 2 כבישי רוחב הנכנסים למועצה התעשייתית 3 גשרים מעל נחלים לאורך הקו כל זאת על מנת ליצור מסילה ישרה ונטולת סיבובים לחלוטין בגלל שהסכנה בהתהפכות קרון רכבת המוביל חומרים מסוכנים עלולה לעלות במחיר חייהם של אלפי בני אדם, ומי כמוני מכיר וזוכר מקרים של קרונות רכבות משא שהתהפכו בקו באר שבע דימונה המפותל מאוד.
תגידו
יש לכם קשיי הבנה או משהו?!!???!?!! ברעננה לא צריך לבנות מסילה יש כבר מסילה שעוברת בערך קילומטר ממערב לעיר כל מה שצריך זה לבנות תחנה על המסילה הקיימת. לא צריך לבנות שום המשך למסילה, שום דבר. רק להמשיך את הכביש עד המסילה.
 

fireman

New member
אתה רוצה להרביץ לי אולי?

תגידו
יש לכם קשיי הבנה או משהו?!!???!?!! ברעננה לא צריך לבנות מסילה יש כבר מסילה שעוברת בערך קילומטר ממערב לעיר כל מה שצריך זה לבנות תחנה על המסילה הקיימת. לא צריך לבנות שום המשך למסילה, שום דבר. רק להמשיך את הכביש עד המסילה.
אתה רוצה להרביץ לי אולי?
ידידי גם לזה צריך אישורים ועוד אישורים ועוד תקציב ועוד מכרזים ואז שום יש ל"ירוקים" התנגדות ואז יש בית משפט ואחר כך בג"צ...... הבנת את הנקודה....
 

יהוושע

New member
אבל קראתי בהארץ שכן הולכים לבנות

בניית קווי רכבת חדשים
מי שרוצה להבין למה לוקח כל-כך הרבה זמן לבנות קווי רכבת חדשים באיזור המרכז מוזמן להכנס לאתר ´חדשות הרכבת´, שכתובתו מצורפת להלן, ולראות את כתבות ה-´מעקב´ אודות בניית הקווים לכפר סבא ולנתב"ג. בכתבות האלו תמצאו גם תמונות רבות מאותם אתרי בנייה ותוכלו להתרשם מסדר הגודל של עבודות בו מדובר, אפילו בשביל מסילה בודדת עם הכנה להכפלה. תאמינו לי, הייתי שם בעצמי, זה ממש מרשים. כמובן שהיקף העבודות הוא קטן בהרבה מאשר זה של הכבישים המפלצתיים שנבנים במקביל, למרות שברוב המדינות המפותחות הגיעו בשלושים השנים האחרונות להבנה שאסור לבנות עוד אוטוסטרדות חדשות וביטלו פרויקטים רבים (כולל בריטניה, קנדה, מדינות רבות באירופה ואפילו חלק ממדינות ארה"ב). ולמה צריך כאלו עבודות גדולות? כדי ששירות רכבות יהיה מושך, זמני הנסיעה צריכים להיות קצרים, הגישה לתחנה צריכה להיות נוחה, הרכבת צריכה להיות מספיק ארוכה כדי להכיל את הקהל הרב (בשאיפה) וכיו"ב. כל אלו מצריכים בניית מתקנים גדולים - גשרים ומנהרות (אחרי הכל זהו שטח עירוני, אף אחד לא רוצה לראות קטר ספרדי עובר לו בתוך המרפסת), תחנות גדולות עם מגרשי חנייה וגישה לנכים ועוד ועוד. אני לא אומר שאין מצבים שבהם כדאי דווקא כן לחפש את הפתרון הזול והפשוט יותר למימוש תחבורה מסילתית, אבל דווקא קו חשוב כמו זה לרעננה, שממילא מופיע במקום טוב ברשימת הקניות הן של הרכבת והן של הממשלה, חבל ´להרוס´ את התנופה ע"י ארגון של איזו חלטורה שתגרום אח"כ לאיזה חוכמולוג במשרד האוצר להגיד ´יש לכם כבר קו לשם, למה שאתן לכם עוד 300 מליון ש"ח?´. ולמי ששכח - חבורת אוטובוסים בד"כ לא ששות כל-כך ליצור שירות מסודר ונוח אל תחנות רכבת, מפני שזה גוזל להן את הפרנסה בקווים האחרים...
אבל קראתי בהארץ שכן הולכים לבנות
תחנה בין בית יהושע והרצליה , היה כתוב שעיריית רעננה תסלול את כביש הגישה , אז מה רע בזה לעת עתה , עד שייבנה הקו החדש? ( אגב , איפה הוא בדיוק אמור לעבור , והיכן מיועדת להיבנות תחנת רעננה? לתחנה הנוכחית בכ"ס הוא יוכל להתחבר רק תת-קרקעית או עילית ) .
 
תחנת רעננה/שפיים

האם אני היחיד שתוהה?
היום הלכתי קצת בשדות שבסוף רח´ ויצמן במערב רעננה. הגעתי בערך 10 דקות עד שהגעתי למסילה איפה שהיא עוברת ברשפון. אני תוהה, מה הבעיה הגדולה להמשיך את רח´ ויצמן קקילומטר מערבה עד המסילה, לבנות שם תחנה (מבנה פשוט בהתחלה), להמשיך את קווי אוטובוסים 48 ו1 עד התחנה. כל הדבר אמור לקחת בערך חודשיים-שלושה. מה פתאום מדברים על שלוש שנים ברכבת ישראל???
תחנת רעננה/שפיים
כנראה שלא הייתי מעודכן כל-כך, אבל למיטב ידיעתי, מה שיהוושע מדווח הוא אכן נכון. ישנה החלטה עקרונית להקים תחנת נוסעים במיקום של תחנת שפיים הנוכחית, שהיא למעשה קרובה מאוד לרעננה. לא ידוע לי עדיין איך יבוצע מימון הפרויקט (מה שישפיע על שמה של התחנה...) וכן כמה רכבות פרבריות יעצרו שם בכל שעה (מה שישפיע על זמן הנסיעה של הרכבות הפרבריות כמובן). למישהו יש פרטים?
 

דדיחתם

New member
זה בטוח יותר מ-10 דקות...

האם אני היחיד שתוהה?
היום הלכתי קצת בשדות שבסוף רח´ ויצמן במערב רעננה. הגעתי בערך 10 דקות עד שהגעתי למסילה איפה שהיא עוברת ברשפון. אני תוהה, מה הבעיה הגדולה להמשיך את רח´ ויצמן קקילומטר מערבה עד המסילה, לבנות שם תחנה (מבנה פשוט בהתחלה), להמשיך את קווי אוטובוסים 48 ו1 עד התחנה. כל הדבר אמור לקחת בערך חודשיים-שלושה. מה פתאום מדברים על שלוש שנים ברכבת ישראל???
זה בטוח יותר מ-10 דקות...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה