האם אני אצליח להבין אותך מתישהו?
(אומנם יום השואה עבר אך בכל זאת אכתוב) אני מסתכל בתמונה שלך ומנסה לדמיין איך היית איך דברת ,מה חשבת וכו' וכו' אפילו הייתי מסתפק בעשר דקות רק בשביל להבין מי אתה. אתה סבא רבא שלי אך אני כל כך רחוק ממך אתה כל כך שונה ממני אפילו אם הייתי פוגש אותך איך היינו מדברים? הרי אני בכלל לא מדבר יידיש והמוות שלך -בשביל הכובע שנפל כי בשבילך איך יהודי יכול להסתובב בלי כובע ואני כל כך רחוק מזה ולא מצליח להבין איך נתת את נפשך בשביל זה לא מבין ,אבל אני מעריץ אותך אני לעולם לא אבין איך היה לך את הכוחות לעשות את מה שהאמנת בו ,דבר שדי רחוק ממני למען האמת, אבל אני נעמד דום ומעריץ אותך על מה שעשית למרות שאני לא מבין. ותדע לך שחשוב לי כל הזמן מה אתה חושב עלי אני שואל את עצמי הרבה פעמים האם היית גאה לראות אותי איפה שאני? לפעמים אני ממש בטוח שכן ואז אני נהיה קצת עצוב שאתה לא כאן איתי האם אני ממשיך את דרכך? אני מקווה שכן
(אומנם יום השואה עבר אך בכל זאת אכתוב) אני מסתכל בתמונה שלך ומנסה לדמיין איך היית איך דברת ,מה חשבת וכו' וכו' אפילו הייתי מסתפק בעשר דקות רק בשביל להבין מי אתה. אתה סבא רבא שלי אך אני כל כך רחוק ממך אתה כל כך שונה ממני אפילו אם הייתי פוגש אותך איך היינו מדברים? הרי אני בכלל לא מדבר יידיש והמוות שלך -בשביל הכובע שנפל כי בשבילך איך יהודי יכול להסתובב בלי כובע ואני כל כך רחוק מזה ולא מצליח להבין איך נתת את נפשך בשביל זה לא מבין ,אבל אני מעריץ אותך אני לעולם לא אבין איך היה לך את הכוחות לעשות את מה שהאמנת בו ,דבר שדי רחוק ממני למען האמת, אבל אני נעמד דום ומעריץ אותך על מה שעשית למרות שאני לא מבין. ותדע לך שחשוב לי כל הזמן מה אתה חושב עלי אני שואל את עצמי הרבה פעמים האם היית גאה לראות אותי איפה שאני? לפעמים אני ממש בטוח שכן ואז אני נהיה קצת עצוב שאתה לא כאן איתי האם אני ממשיך את דרכך? אני מקווה שכן