האם אופנוע חייב לתפוס נתיב שלם?

enigmatic1

New member
האם אופנוע חייב לתפוס נתיב שלם?

קראתי בהרבה מקומות שלכאורה לאופנוע אסור להיות בין נתיבים וגם לא מימין/משמאל לנתיבים - אלא צריך לתפוס נתיב/מסלול שלם. האם זה נכון? אם כן (וגם אם לא) - מה הדין במקרה הבא: רכב שנמצא בכביש דו-סטרי פונה שמאלה לרחוב אנכי לאותו כביש. הנתיב הנגדי (שאותו הרכב חוצה בפנייתו) מכיל שני מסלולים, ושניהם פקוקים, אך המכוניות השאירו רווח כדי שנהגים יוכלו לפנות שמאלה. נהג הרכב נכנס בתוך הרווח ואז מימין לשני המסלולים - נכנס בו אופנוע (שלמעשה נסע שלא באף אחד מהמסלולים - כי הם חסומים ע"י מכוניות) מי אשם כאן? יש קודם כל את עניין זכות הקדימה, שכאן כמובן לאופנוע יש זכות קדימה. השאלה האם העובדה שהאופנוע נסע לא בתוך הנתיב - מהווה אשם תורם, או אף הופכת את התמונה על פיה? אודה לעזרכתם
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
אשם תורם זו חכמה של חברות ביטוח.

איני מכיר מונח כזה מחוקי התנועה. לדעתי - מי שפנה שמאלה היה צריך לתת זכות קדימה - ועובדה שלא נתן - גם אם אין תאונה ונתפס יקבל הזמנה לדין, ובדרך כלל גם פסילה מנהלתית ובמשפט סיכוייו לקבל פסילה (לפחות על תנאי) מרובים. יתכן שגם האופנוע עבר עבירה של נהיגה בחוסר זהירות אבל היא אינה קשורה לעבירה של נהג הרכב. כדי לדעת בוודאות יש להיות בוחן תנועה שבודק את הדברים ו/או שופט ששומע את שני הצדדים. ואשר ל"לכאורה" בקשר לאופנוע - כל מי שנוסע בכביש יודע איך ולמה נוסעים האופנועים וחייב לקחת בחשבון שגם הם נמצאים בכביש שבו הוא נוהג, ונהג שלא לקח זאת בחשבון עבר (לכאורה) לא רק עבירה של אי מתן זכות קדימה אלא גם של נהיגה בקלות ראש - שגם עליה יש הזמנה לדין.
 

shlang

New member
אסור לעקוף לפני צומת

רוכב אופנוע (אופנוע מוגדר כרכב) חייב לנסוע בתוך נתיב, אסור לזגזג בין כלי רכב ואסור לעקוף לפני צומת כפי שקרה בתיאור, הנהגים שעצרו לא נכנסו לצומת כדי לא לחסום אותה וכך נהגו על פי החוק, לכן לדעתי, האשם בתאונה הוא רוכב האופנוע.
 

enigmatic1

New member
יש סימוכין?

יש לך סימוכין לזה, לדוגמא ציטוט מחוק מדיני התעבורה?
 

shlang

New member
בוודאי, אסור לעקוף לפני צומת, מעבר חציה וכו'

אני אצרף יותר מאוחר לכאן את התקנה
 

shlang

New member
סעיף 47 (ז) לת"ת

(ז) נוהג רכב לא יעקוף רכב, ולא יעבור על פני רכב, שעצר לפני צומת, לפני מעבר חציה או לפני מפגש מסילת ברזל לשם מילוי אחרי הוראות חלק זה.
 
למעלה