האלוף רון-טל הולך הביתה

האלוף רון-טל הולך הביתה

האלוף רון-טל הולך הביתה
נכתב ע"י: עידן יוסף

אלוף יפתח רון-טל סירב להגיע לפגישה עם רא"ל דן חלוץ ובסופו של יום "התפוטר" מצה"ל בטריקת דלת במהלך חופשת הלימודים שקדמה לשיחרורו

אלוף יפתח רון טל שאמר בעודו לובש מדים כי צה"ל עסק בהינתקות במקום להכין עצמו ללחימה, הודיע אמש (ד´, 4.10.06) במכתב ששיגר לרמטכ"ל כי החליט להקדים את פרישתו מצה"ל.

דקות אחרי שהגיע הפקס בו מבשר האלוף על הקדמת פרישתו הגיעה הודעת ביפר ובה הודעת דובר צה"ל על הדחתו לאלתר של רון-טל בידי הרמטכ"ל. "בתום 33 שנים בשירות הצבאי, שהיו זכות גדולה ותענוג צרוף, ובניגוד לאחרים המוכרים לשנינו - אני יודע מתי הזמן הנכון להיפרד לשלום בהצדעה לעמיתיי, למטה הכללי ולפקודי", דברי רון-טל.

בהודעת דובר צה"ל נכתב כי הרמטכ"ל הורה על שחרורו לאלתר מצה"ל. על-פי גירסת דובר צה"ל כבר בשעות הבוקר ביקש הרמטכ"ל לשמוע את גירסתו והסבריו של רון-טל לצורך קבלת החלטה בעניינו, וכי נעשו ניסיונות מלשכת הרמטכ"ל לזמנו לפגישה בשעה 18:00, אך זה סירב להגיע בטענה שהוא עסק בלימודים. משלא הצליחו להשיגו טלפונית נשלח עוזר הרמטכ"ל לאלוף, כשבידו מכתב המורה לאלוף להתייצב בשעה הנקובה. הוא בחר שלא להתייצב וחלוץ החליט להפסיק לאלתר את חופשת הפרישה שלו, להורות על שחרורו המיידי משירות קבע והוצאתו לגימלאות.

"יש לקדם בברכה ביקורת רצינית ועניינית המושמעת בפורום מתאים, ולנסות להפיק ממנה את כלל הלקחים". עוד כתב, ש"כמי שנמנה על פורום המטה הכללי, זכור לאלוף רון-טל שדלתו של הרמטכ"ל היתה פתוחה בפניו, ולא אחת אף בחר לפנות ולהשמיע את דבריו. הרמטכ"ל ציין כי הדרך בה בחר רון-טל להשמיע את דבריו הפעם פסולה בעיניו וכי הוא רואה אותה בחומרה רבה. "על חיילי צה"ל חל איסור מפורש לעסוק ולהתבטא בנושאים פוליטיים, ועל אחת כמה וכמה חל עליהם איסור למתוח ביקורת פומבית על ממשלת ישראל והעומד בראשה", דברי הרמטכ"ל.

חלוץ הוסיף בנימוקיו להחלטתו לסלק את האלוף משורות צה"ל, כי "מהדברים שאמר רון-טל בראיונות אני למד שהאלוף אינו רואה את עצמו כמי שנמנה על הכוחות של צה"ל ולכן ראה עצמו בן-חורין להתבטא באופן שלא מתיישב עם שירות פעיל בצה"ל". הוא הדגיש כי הפגם העיקרי נעוץ באופן בו פעל רון-טל לא בכך שלא קיבל אישור לראיונות, אלא בכך שבחר להתבטא בנושאים פוליטיים, לקשור בינם לבין הצבא, ותוך כדי כך גם למתוח ביקורת חריפה על מפקדיו, חבריו ועל הדרג המדיני - וכל זאת באמצעות כלי התקשורת וכשהוא בשירות פעיל.

יו"ר הליכוד, בנימין נתניהו, נפגש בשבוע שעבר במלון בתל אביב עם האלוף יפתח רון טל, בתיווכו של מקורבו של נתניהו, עוזי ארד. בתגובה נטען כי אין זו הפעם הראשונה בה השניים נפגשים וכי אין המדובר במגעים פוליטיים, אלא בעדכונים ביטחוניים. להערכת גורמי ליכוד, רון טל עשוי להצטרף לליכוד לאחר שיפשוט מדיו.

עודכן ב- 05/10/2006 06:44:00
 

קצה

New member
וגם קשקוש

הוא בתקופת פרישה משנה אם ילך היום או עוד חודש?
 

shy-1

New member
ראשית, תתחדש, בטח יש עוד הריח של

הניילונים אצלך. ושנית, אפילו, אפילו רון טל צודק, צריך להיות ** **** להגיד זאת כעת. מספיק פה בפורום תומכים בנאסראללה, קציני צה"ל הנמצאים על פיי רול, חייבים במשמעת עצמית !
 

שלדר

New member
גם לא! דיברו על ענייני ביטחון!

ביבי אמר לו שהערבים הם האוייב ורון טל אישר! לא ברור מי שילם בסוף למלצר...
 

שלדר

New member
אמא שלי ז"לקבורה בהוד השרון, ואימך?

עדיין עובדת בכביש?
 

shy-1

New member
בלי להיות שם, ובלי להכיר את המלצר,

אני שם את הראש של פריצקי, ש ... ביבי לא שילם !
 
למעלה