האי קוס

Shir17

New member
האי קוס

מה נשמע? אני וחברים שלי בני 18 ואנחנו נוסעים לטיול של סיום הלימודים לקוס, שבעה לילות- שמונה ימים. עכשיו הבקשה שלי היא כזאת- אם מישהו כאן היה בקוס או שמע על האי ויכול לעזור לי בלארגן לנו תכנית נחמדה לימים שם (ללילות יש את הטברנות ואת המועדונים, אנחנו נסתדר) זה יהיה נחמד. חוצמזה- בקוס יש אפשרות להשכיר אופנועים בלי רשיון כמו בקפריסין??? תודה מראש על העזרה, שיר.
 

lady_anne

New member
בוקר טוב שיר וברוכה הבאה ../images/Emo142.gif

אין הרבה מה לראות בקוס, אבל להלן תקציר: 1. המצודה העתיקה בעיר הראשית. 2. המעיינות החמים (Thermes או Therma) - כדאי להגיע בלילה כשאין הרבה אנשים ופחות חם, רק להזהר בירידה התלולה. 3. Old Pili- מצודה עתיקה הממוקמת על הר ונשקף ממנה נוף יפה. 4. Zia - כפר "אותנטי" באזור המרכז ההררי של האי, בו ניתן לרכוש מזכרות (כלי חרס, עבודות תחרה, שטיחים ודבש). לגבי אופנועים אני לא ממש מעודכנת. ביקרתי שם לפני שלוש שנים אבל כבר עשו לישראלים בעיות בהשכרת אופנועים (ובצדק, אם יורשה לי לומר). בטח ניר החיפאי יוכל לענות לך. טיול נעים.
 

shapira meir

New member
נהיגה ללא רשיון

הצעה פרטית שאת כמובן יכולה להתעלם ממנה. לעולם לעולם לעולם אל תעזי לנהוג ברכב בשום מקום בארץ ובעולם שלא כדין, משמע ללא רשיון נהיגה בינלאומי+רשיון ישראלי+דרכון. כיוון שראיתי יותר מידי מקרים של התנהגות כזו שכאשר היתה בעיה (תאונה,נזק וכו) הביטוח הרי לא מכסה, והמחיר הוא כל כך כבד שאת לא יכולה לתאר לעצמך. לגבי התנהגות כלפי ישראלים, בעבר אפשר היה לשכור קטנועים אפילו באמצעות פנקס קופת חולים, אבל כשמקבלים חינם מזלזלים, ואז אנשים הרסו כלי רכב, השליכו אותם לים נטשו אותם או פרקו חלקים, עד שאנשי האיים התייאשו והיום אלו התוצאות.
 

Shir17

New member
טוב אז כנראה לא קראתם את ההודעה שלי

אני זכר לעזאזל... מה קשה להבין את זה מההודעה??? חוץ מזה , לא ממש הבנתי אם אני יכול להשכיר אופנועים בלי רשיון או לא.. כי אני יודע שבקפריסין אפשר (לא דיברתי על חינם- אלא ללא רשיון, יש הבדל).
 

Yo-man

New member
אל תהיה חסר סבלנות

1. תקרא שוב את הודעתך, ותבין שלא היה שם שימוש בהטיות לפי מין, ומה לעשות, שיר זה עדין שם נפוץ יותר לבנות. 2. התשובה אמרה (ואני שמח לבאר) שלא משנה אם אפשר או לא - המדור לא ממליץ (ובמקרה זה גם לא יודע מה התשובה) 3. חינם לא תקבל כלום חוץ מעצות כאן, ואם תמשיך ככה גם את זה לא תקבל.
 
למה גם אם תמשיך ככה ממני...

תמיד תקבל עצה כי כפי שאמרו חכמינו - אל תתפוס אדם בשעת כעסו...לתשומת ליבך Yo-man. אז נתחיל מזה שאם בקפריסין קל להשכיר אופנוע בלי רישיון אז ביוון בכלל ובאיים בפרט(קוס,סנטוריני,איוס) קל פי כמה ואני חושב שזה עונה לשאלתך. היית בקפריסין? כי אם כן והשכרת,ושם עוד עם הכבישים שצריך לנהוג הפוך,ביוון תסתדר בלי בעיה. אני מדבר על טוסטוס לא אופנוע כבד,בקשר אליהם לא יודע אם אפשר בלי רישון ואם אין רישון אני בכלל לא ממליץ לקחת אבל בקשר לטוסטוס עד 50 סמ"ק אפשר גם אפשר ובכיף. רק מה עדיף לוודא לפני לאיזה כביש אתה מגיע,שלא יהיה סיבוב פתאומי ואז גם אם אתה יוצא בשלום האופנוע נפגע ולתקן שם זה לפעמים סיפור - במיוחד שיש להם קומבינה בין המשכירים למוסכים. גם שם זה לא סיפור יקר - 30 עד 50 שקל ליום עד כמה שזכור לי,יותר זמן פחות כסף. ועוד משהו בדרך כלל הם רוצים תעודה(בעיקר מישראלים) אז תן תעודת זהות ולא בשום פנים ואופן רישיון נהיגה(אם יש) או דרכון. לא רוצה תעבור לבא,וגם פיקדון תנסה לשכנע שהוא לא צריך(יש כאלה שמבקשים). ורק הערה קטנה שיר זה באמת שם של בחורה אז אני מבין את הליידי שהתבלבלה(שאגב מתבררת כמישהי נחמדה למרות שבתחילה לא הייתה ממש נחמדה בלשון המעטה...) יום טוב לכולם ואם יש לך עוד שאלות על הנושא בפרט ועל אחרים בכלל אשמח להשיב.
 
הערה קטנה בקשר לדברייך...

זה לא בדיוק נכון כי נהיגה בטוסטוס או בטרקטורון למי שיש נסיון קל בארץ או מי שיש לו שליטה זה לא כזה סיפור. הרי כדי להוציא רישיון נהיגה על טוסטוס בארץ צריך שנתיים רישיון על כלי רכב(שזה יש כמעט כבר לכל אחד בגילנו,את הרישיון לא את השנתיים) ואחרי שנתיים אתה יכול לגשת למבחן שליטה שזה 20 דקות על הטוסטוס - זה הכל. אם זה היה כזה סיפור היו מחייבים בשיעורי נהיגה כמו באופנוע. אז אדם בר דעת,שיודע לאן הוא נוסע,מכיר את הכביש(נגיד נסע שם יום לפני במונית או אוטובוס) ויש לו שליטה מסויימת יכול ללא בעיה לנסוע באיי יוון עם טוסטוס. לפעמים יש תקלות נכון - אז מתקנים ומחפשים אצל אחד שלא מכיר את המשכיר שלך. ואני אישית לא לפני 5 או 10 שנים אלא לפני שנה שכרתי טוסטוס רק עם תעודת זהות שזה אמנם קצת יותר מפנקס קופת חולים אבל עדיין חתיכת נייר בשבילו כי אם אני רוצה אני בורח, ומה הוא יעשה ילך לשגרירות?אני אומר שאיבדתי אותה ביוון. אז גם היום אם מחפשים מוצאים הכל.
 
רגע אמרת שאתם בני 18

כלומר היום הייתה בגרות בתנ"ך לא? וזה מה שאתה עושה בשתיים וחצי לפנות בוקר? במקום ללמוד קצת(אני אישית למדתי עד שלוש שזה בערך 3 שעות לכל המבחן) תתבייש לך!!! מקווה שלספרות תלמד לפחות מחצות עד שלוש יום שבת זו השיטה הכי טובה תסמוך עליי זוכרים הכי טוב.
 

shapira meir

New member
ההבדל בין חכם לפיקח (או למתחכם)

בכל פעם שאני שומע תגובות כמו כאן, ליבי מתחמץ. ואני מדבר ברצינות. אני צבר יליד הארץ בן 57 ושייך לדור שטייל וחרש את ארצנו לאורכה ולרוחה וידע לתת כבוד לכל אדם וגם להיות אנשים ישרים ככל האפשר ולהיות מה שהיה נקרא "בן אדם". כשמישהו שואל שאלה, ההנחה שלי שהוא מבקש תשובה. אם היו רוצים התחכמויות או "קומבינות, היו פותחים מדור שיקרא משהו כמו "איך לרמות ולהתחכם", מה הפלא שאנחנו צוברים שינאה בכל מקום? גרמני הולנדי אמריקאי בלגי צרפתי יפני בריטי אוסטרי ואחרים, יגיעו לנופש ולטיול, ברור להם שלא יכול להיות שמותר ותקין לנהוג ללא רשיון, ברור שאם נאמר משהו אז כך זה צריך להיות, רק כאן וזו לא בפעם הראשונה, אני שומע על תרגילים והמלצות לרמות ולשקר ולהונות ולפעול בניגוד לחוק. אני וחברים אחרים נוסעים לחו"ל בין אם לבד ובין עם קבוצות שאני מדריך, ואנו חושבים שאנו צריכים להיות שגרירים של המדינה, ויש לי בתיק חוברות ותקליטורים של משרד החוץ ומנסים להסביר לעולם ולהציג את הצד היפה שלנו, "אבל" אומר לי בעל החנות, "ישראלים כל הזמן גונבים לי בחנות"..... אז אני יכול בלהט לנסות להסביר את זכותנו על הארץ הזאת ולהצליח לשכנע את האנשים שאנחנו דווקא הצד הטוב, וחוטפים את הסטירה בגלל טענה על ישראלים גונבים, אתה מסתובב באיזור מסחרי ורואה את הישראלים צועקים אחד על השני ועל המקומיים תוך זילזול גמור, אישית נתקלתי אפילו בחוטף ארנק מתיירת גרמניה, וחוטף התיק היה ישראלי כבן 22-23 , (הוא צעק לאשתי בעברית "זוזי" תוך כדי בריחה) , זה פשוט לא יאמן , ועוד בכרתים, האי שאליו באים בכל עונה יותר מ-2.500.000 תיירים מכל העולם ועד לפני שנתיים לא היתה בכל האי אף עבירה פלילית אחת !!! נכון שבכרתים למי שמחפש התפרעויות אין מה לעשות שם, כיוון שאין מועדוני לילה בנוסח "מולין רוז´" או "קריזי הורס" ואין מועדוני הימורים ואין קזינו ותרמילאים לא אהודים במיוחד, ולכן מכל העולם מגיעים לכרתים אנשים המעוניינים לנפוש ולטייל ולהינות מנופש שקט ומבטחון אישי מוחלט ! ובכלל לא איכפת לי אם יש חריגים גם אצל בני עמים אחרים, מציק לי שמספיק מיעוט ישראלי שלילי כדי להרוס לכל היתר. ולענין. מראש כתבתי שאפשר לקבל את המלצתי או לא, אבל שמי שחושב שלא לקבל את ההמלצה שיקח בחשבון את הסיכונים, ולעשות טוב טוב "חושבים" לפני שמופיעים ככותרת בעיתון או בדיווח של ה-אסטונומיה טמימה (הלניקה אסטונומיה) היא המשטרה היוונית. אני שוב רוצה ממש לבקש, שימרו על שמנו הטוב בחו"ל, אפשר לבלות וליהנות ולטייל ולמצות את הטוב מהנופש והטיול בחו"ל , אבל אל תשרפו לאחרים את הגשרים. כבר כתבתי באתר שבכל הנושא של כרתים, אני מוכן לסייע, (אני מכיר עוד כמה איים, אבל לא אייעץ להם כי אינני מומחה מספיק בהם), כמובן לכל מי שמעונין בטיול ונופש כבני תרבות. יאסו מגאלוניסוס מאיר שפירא
 

lady_anne

New member
סליחה שחשבתי שאתה אישה, שיר

אבל בכל מקרה לא הייתי רואה בזה כזה עלבון צורב (מנסיון). לסיכום אני חושבת שלא תוכל לקבל פה תשובה חד-משמעית. כל אי והחוקים שלו: יש כאלה שידרשו רשיון בינלאומי לאופנוע, יש כאלה שסתם רשיון נהיגה יספיק להם, ויש כאלה שיקחו גם פנקס קופת-חולים (למרות שממש לא נתקלתי בסוג הזה בשנים האחרונות). בעקבות חוכמולוגים מהסוג שתיאר מאיר לא פשוט היום לישראלים לשכור אופנוע. סביר שבאיים הקטנים החוקים מחמירים פחות, אבל לפני שנתיים בסנטוריני בהחלט הערימו עלינו קשיים (למרות שלא מדובר בבני 18 שעושים וויליס). תצטרך פשוט לנסות את מזלך ולראות מה יקרה. Drive Safe.
 

Shir17

New member
חס וחלילה ליידי...

אני ממש לא רואה בזה עלבון, להיפך, אני מן הסתם מאווווד מאוד אוהב את המין הנשי. אבל מצטער זה פשוט מעצבן... לא נורא יהיה בסיידר apology accepted. וניר, בקשר לבגרות בתנ"ך, נחמד שאתה דואג אבל תאמין לי זה מיותר. גם לך היה מממשששששששש קל??? בגרות קלילה... ואני יודע שהכי טוב ללמוד בלילה, אבל בספרות אני לא יכול להרשות לעצמי ללמוד רק בלילה שלפני מהסיבה הפשוטה שאני מוגש על ציון מאוד מאוד נמוך... טוב גלשנו קצת לפורום אחר. אז על איזה מועדונים אתה ממליץ ? איזה חופים? איפה הכוסיות ? :) ואתה אומר לקחת מלון שם כי הציעו לנו מלון 4* עם מיזוג, חצי-פנסיון, כולל טיסות וכל המיסים לשבעה לילות ושמונה ימים ב-450 $ לאדם.
 
אחי כלל באיים של הצעירים

חוץ ממיקונוס ששם כולם אומרים שחייבים לקחת מלון מראש לעולם אל תיקח בית מלון מראש - לעולם. אתן לך מקרה : שנה שעברה באיוס אי נחמד,חביב וקטן.על הנייר קטן. נכון אמנם אורכו 18 ק"מ ורוחבו 8 ק"מ אך כולו עלייה אחת גדולה. יש בו שני אזורים מרכזיים - הווילאג´ וחוף הים. מהווילאג´ לחוף הים מפרידה ירידה מכיוון הווילאג´ לחוף הים והפוך מכיוון חוף הים לווילאג´. הייתה קבוצת בנות ישראליות שהכרנו.על הנייר הציעו להן באיסתא בית מלון על החוף ,מלון יפה נשמע אדיר. רק מה "שכחו" לומר להן שבאיוס יש או אוטובוסים או קטנועים. כלומר מי שישן באזור הווילאג´ יכל לנסוע באוטובוס בבוקר ולחזור עם האוטובוס האחרון בערב(ב-8) מהים. אבל מי שישן בים היה צריך להגיע למסיבות או בהליכה מייגת (ובכלל שזה על עקבים תבין לבד...) או על קטנוע. ככה יצא שהן בכו לי הקבוצת בנות אחרי יומיים שהלכו ברגע את העלייה הזו(אם אתה מכיר זה משהו כמו לעלות את כל פרוייד באזור חיפה...) ותאמין לי שזה קשה ואני הייתי צריך לעשות "נגלות" עם הטוסטוס אבל בכיף הן היו נחמדות... המטרה של הסיפור הקצר היא להראות לך שכמה שאיוס קטן ככה אתה יכול הלדפק מבחינת מלון שמוזמן מראש. אז על אחת כמה וכמה באי כמו קוס שהוא גדול לפחות פי שניים מאיוס. בטח הציעו לך את מלון chevalier או משהו בסגנון. האמת קיבלתם מחיר סביר לא יקר ולא זול אבל עזוב אותך אתה יכול למצוא יותר זול זה א´,ב´ המיקום זה הכי חשוב ובסוכנות נסיעות הם לא יודעים בדיוק איפה המסיבות ואת העניינים כמו שסיפרתי קודם והם לא חייבים האמת. בגלל זה סע לשם,עדיף טיסת בוקר וקח בית מלון במקום. תתווכח איתם גם על המחיר,אל תצא פראייר ובחייך מה אתה צריך חצי פנסיון תאכל בחוץ מה שיש ומה שבא והכי חשוב תהנה. באזור החוף המערבי מתרכזות כל המסיבות עד כמה שזכור לי ובאזור הדרום יש את החופי נודיסטים. עזוב המלצות סע לשם ותהנה לבד זה הכי טוב תסמוך עליי - וכוסיות,יש כמו שלא פגשת בחיים משוודיה,גרמניה,איטליה,אוסטרליה,ברזיל וגם ישראליות חמודות לא חסר.רק תבחר... הכי חשוב רק תהנה ואני לא מצטרף לדעת חברי הפורום - אם תחפש תמצא מי שישכיר לך טוסטוס והמשטרה שם לא תעשה לך כלום. כל מי שאומר ששונאים את הישראלים מזיין את המוח - באיי יוון חצי מהמבקרים בקיץ הם ישראלים.הם מבזבזים שם הון תועפות.הם יקרים ליוונים. היוונים סתם אומרים שהם מתעצבנים אבל בפנים הם לא יכולים בלעדינו. ואגב בקשר לבגרות - מה זה? זה היה כזה קל. לימורי שיחקה אותה השנה בגדול!!! אחלה שרת חינוך יש לנו...
 

s.r.

New member
שיר - קח מלון, קח....

קרם שיזוף וקונדומים - תהנה בכייף, רק שמור על עצמך ! חשוב גם על המשפחה ועלינו (עם ישראל).
 

Shir17

New member
ניר , אתה לא עונה לי במסר פרטי.

אז אני ישאל כאן- יש לך ICQ או מסנג´ר או משו כזה שאני יוכל ליצור איתך קשר ולדבר איתך בקשר לקוס??? זה די דחוף!
 
גם אני מתכננת לטוס לקוס!

אני בת 18, לפני גיוס ומצאנו דיל לקוס דרך "yes" מה-12 ל-19 ביולי... האמת שהתלבטנו מאוד בין קוס לאיוס... אבל יוצא לנו ממש זול לקוס... השאלה היא מה בדיוק יש שם? מה כדאי לעשות? יש שם מקומות לבני גילנו? מה בדיוק? איך החופים? אשמח לקבל כל מידע שאפשר! תודה!
 

Shir17

New member
ילדה

אל תסעי לקוס במבצע הזה של יס. זה מלון 2 כוכבים, גרוע, בלי מזגן... אל תלכי על זה!!! אני נוסע לקוס באותו תאריך אבל בדיל של איסתא. אולי נפגש :)
 
כרגע שמעתי על מה שאמרת... ../images/Emo46.gif

מצאנו דיל אחר. של איסתא, לאיוס- 7 לילות מה-9 ביולי... מלון 4 כוכבים, ממוזג והכל ובמחיר כלולות גם פעילויות כמו בננה, סנפלינג, דיסקוטק של המלון עם מסיבות פצצה רק לצעירים... נשמע אחלה... המחיר הוא 450 דולר... כנראה שנסגור על זה כבר...
 

dod_basim

New member
סנטוריני!!

אני טס עם חברים לסנטוריני ביום רביעי. למישהו יש עצות בשבילי בכל נושא שבעולם??? ועוד שאלה: האם חיי הלילה שם בראש של בני 18 שרוצים רק לבלות וכאלה? ועוד אחת לסיום: האם שווה לקחת מעבורת לאי איוס השכן??
 

a_goa

New member
תקשיב טוב

אני הייתי באיוס לפני שנתיים וזה אי הכי קטלני שתראה בחיים שלך הייתי גם בסנטורניני ושם ממש יבש....זה לא לצעירים אם אתה רוצה לעשות חיים זה או באיוס או בקוס אתה לוקח מעבורת והיא מגיעה לכל האיים האלה אבי
 
למעלה