האי הנעלם- כמה שאלות.

פפולשו

New member
האי הנעלם- כמה שאלות.

שלום לכולם,
בעקבות הביקורות הטובות קניתי אתמול את המשחק, ואתמול בערב שיחקנו אותו שלוש פעמים. אני חושב שלא שיחקתי בו מספיק כדי לגבש דיעה, ואין לי הרבה ניסיון במשחקי קופסא אבל בינתיים קצת התאכזבתי. כמה דברים: ראשית, קראתי על כך שהמוצר מושקע. זה אולי נכון, אבל יש כמה שגיאות בהוראות ועל הקלפים עצמם (למשל: "קלף תן אוצר" במקום: "תן קלף אוצר"- בלבול שגרם לי לחפש כמה דקות את הקלף המדובר). שנית, שיחקנו ברמה הכי קלה- ברמה הזו לא נדרשה חשיבה או אסטרטגיה מתוחכמת, היה די קל (אם כי הפסדנו במשחק אחד מתוך השלושה). בנוסף, למרות שבכל פעם שינינו את האי והגרלנו את קלפי המקצועות, לא הרגשתי שזה יוצר שינוי משמעותי במשחק. אולי פשוט לא התנסתי מספיק, או לא ניסיתי רמה קשה יותר. שלישית, נדמה לי שזו הפעם הראשונה שאני משחק משחק שיתופי. הדבר הנחמד הוא שבני בן ה- 5 קיבל הרפתקן/ שחקן והרגיש חלק מהמשחק (בטח עם הזמן יוכל להיות באמת מעורב יותר). מה שקצת הפריע לי הוא שבעצם ההחלטות מתקבלות ע"י אדם אחד והשאר עושים מה שהחליט. אפשר כמובן לקבוע שלא מייעצים, אבל לא עשינו זאת (בגלל בן ה- 5). למעשה, אני ואשתי כמעט לא התלבטנו ולא היו חילוקי דיעות לגבי הצעדים הנדרשים. כך לא באים ליידי ביטוי הבדלים בין השחקנים.

אבל סה"כ היה ערב נחמד שבטח יחזור על עצמו מדי פעם.
היו לנו כמה שאלות לגבי המשחק:
1) החשובה ביותר נוגעת לקלפי ההצפה. האם לאחר שיטפון חוזרים לערימה גם קלפי הצפה של אריכים שכבר טבעו? אם כן (כפי ששיחקנו), זה מאוד מקל ולעיתים יש יתרון בשטפונות סמוכים (כי אז מוסיפים לראש הערמה קלפי הצפה של אריכים שכבר טבעו ושלשליפתם אין משמעות). אם לא, זה ממש מקשה על המשחק (אולי אפילו בלתי אפשרי).
2) לגבי קלפי האוצר. האם שחקן יכול לזרוק לאשפה כמה קלפי אוצר שהוא רוצה (כפי ששיחקנו) ובכך לפנות לעצמו מקום בייד לקבל קלפים משחקן אחר? האם שחקן יכול לזרוק קלפי אוצר לאשפה רק בתורו (כפי ששיחקנו) או בכל זמן שירצה (מאוד מקל)? האם כשנפתרים מקלף פעולה מיוחדת (הליקופטר או שק חול) חייבים להשתמש בו? לגבי קלפים אלו כתוב שניתן להשתמש בהם בכל זמן שרוצים, האם הכוונה גם לא במהלך התור שלי?
3) בהוראות כתוב שאחת הדרכים להפסיד היא: "אם אחד השחקנים נמצא על אריח שהוטבע ואין לו אריח סמוך לשחות אליו". האם במקרה כזה ניתן להצילו בעזרת הליקופטר וכך למנוע הפסד (לדעתי לא, כי לא מצויינת אופציה זו בהוראות).

תודה מראש.
 

interferon

New member
האי הנעלם - כמה תשובות

1) קלפי הצפה של אריכים שכבר טבעו לא חוזרים לערימה. זה לא הופך את המשחק לבלתי אפשרי בכלל, תאמין לי. רק מצריך שימוש ביותר אסטרטגיה ותכנון.
2) עד כמה שידוע לי שחקן יכול לזרוק קלפים רק כשהוא עובר את מכסת הקלפים. אז הזריקה צריכה להיעשות באופן מיידי - זורקים איזה קלפים שרוצים, העיקר שמגיעים בחזרה למכסה. לא חייבים להשתמש בקלפי פעולת. כן, אפשר להשתמש בקלפי פעולה גם לא בתור של השחקן שמחזיק אותם.
3) לדעתי כן - ניתן להישתמש בהליקופטר. בטוח ב-99% לגבי הנקודה הזו...


אם תחליט שאתה בסה"כ אוהב את הקונספט השיתופי ומחפש משחק מאתגר ומעניין יותר (אם כי לא מתאים לבני 5..) נסה את פאנדמיק.
 

פפולשו

New member
תודה.

רק לגבי הנקודה השנייה. לדעתי לא יכול להיות שחיייבים להיות במכסה (ולא פחות ממנה), כי אז איך אוכל לקבל קלפים מאחרים כדי להשלים רבעיה?
 

interferon

New member
הבהרה

אפשר להיות מתחת למכסה, אבל לא ע"י זריקת קלפים עד שאתה מתחתיה.
אם אתה משתמש בקלפי פעולה, או "אוסף" את אחד האוצרות וכתוצאה מכך אתה עכשיו מתחת למכסה אז זה בסדר.
אם כתוצאה מכך שלקחת ממישהו קלף\ים עברת את המכסה אז אתה מייד חייב לזרוק קלפים עד שתגיע שוב למכסה.

ורק הערה נוספת שאיננה טכנית לגבי הדינמיקה של משחקים שיתופיים - אני חושב שאם המשחק מאתגר מספיק, והאנשים שמשחקים מתעניינים במשחק ואנשים סימפטיים בסה"כ, לא אמור להיווצר מצב ש"עושים מה שמישהו אחד מחליט", ממש לא. המשחקים הללו אמורים באמת להרגיש כמו מאמץ שיתופי (ולא ממקום מלאכותי שמנסים לשתף ולהקשיב לכולם בלי שיש לכך סיבה). אנשים מתייעצים, אומרים את דעתם, משהו שמישהו אחד לא חושב עליו, מישהו אחר כן וכד'...
 

פפולשו

New member
הבנתי.

לפי מה שאתה אומר שחקן יכול להיפטר מקלפים גם לא בתורו (כאשר מישהו נותן לו קלף). הבנתי.
לגבי הדינמיקה של משחקים שיתופיים, אין לי בזה הרבה ניסיון אבל אני מניח שאתה צודק. מה שניסיתי לומר הוא שכאשר אין מספר אסטרטגיות לבחור בינהן, אז למעשה נמחקים ההבדלים האינדיבידואליים (כי כולם ממילא הולכים לאותו כיוון או פיתרון). אבל באמת שאין לי מספיק ניסיון בנושא ולגבי המשחק הספציפי ההערות שאתה נתת בהחלט יהפכו אותו למאתגר יותר.
 
למעלה