שפירא מאיר
New member
האיחוד האירופי צוחק על משרד התחבורע החובבני
האיחוד האירופי צוחק על משרד התחבורע החובבני
משרד התחבורע החליט שאנחנו שייכים לאירופה, והחליף בעלות של מליונים את רשיונות הנהיגה של כולם (2007?), ואז תיסבכו את כל מי שנסע לחו"ל בגלל חוסר תאריך הוצאת הרשיון לסוג הרכב, כי אז אף אחד לא סיים את תקופת ה-"נהג חדש שלו" לפי התאריכים שבחזית. הצלחתי לעורר אנשים להתלונן , ובסוף החליטו להוסיף שנה ומי שרוצה, שישלם 50 שקלים.
הבעיה שגם שנה בלבד זה לא טוב אלא כמו ברשיונות האירופאים צריך להופיע תאריך מלא לכל סוג רשיון. אחרת "נהג חדש" יכול לצאת גם לשלוש שנים.
אחרי כל זה, הסתבר שהם כל כך חובבנים במשרד התחבורע, שעשו את כל זה כולל המליונים שבוזבזו, בלי לבדוק עם השוק האירופי.
מה הסתבר?
שמשרד התחבורע הכין את הרשיונות רק לפי הרשיונות של מדינה אחת (לא היה רשיון אירופאי כי לכל מדינה רשיון משלה, וכל הרשיונות באירופה היו זמניים למספר שנים קצר) כל הפניות שלי ללא הועיל, לא ענו לי בכלל.
בחודש ינואר הודיע האיחוד האירופי שהרשיון האירופי האחיד יוצא לדרך החל מ-1.3.2013, כך שכל הרשיונות באיחוד האירופאי יהיו אחידים במבנה ובצורה וביחס לסוגי כלי הרכב וכו.
משרד התחבורע לא מספר לנו את הדבר הזה, כי גם מי שחשב שרשיון ישראלי טוב לנהיגה בחו"ל (והוא לא), מהראשון למרץ אף רשיון שאינו בדוגמת הרשיון של האיחוד, לא בתוקף.
אז זה סוד, לא לגלות.
רק שיהיה ברור שכל הפרק על נהיגה בחו"ל באמצעות הרשיון הישראלי, חסר ערך, גם משום שהרשיון הישראלי איננו ולא היה כדוגמת הרשיון באירופה, וכן מכיוון שפקודות התעבורה של ישראל לא תופסות באירופה, שם תופס רק ההסכם בין הארצות העוסק ברשיון נהיגה בינלאומי.
אגב למה מחיר הכניסה לתערוכת הרכבות כל כך יקר? משפחה שרוצה לנסוע לירושלים לתערוכה, צריכה 400-500 שקלים.....
האיחוד האירופי צוחק על משרד התחבורע החובבני
משרד התחבורע החליט שאנחנו שייכים לאירופה, והחליף בעלות של מליונים את רשיונות הנהיגה של כולם (2007?), ואז תיסבכו את כל מי שנסע לחו"ל בגלל חוסר תאריך הוצאת הרשיון לסוג הרכב, כי אז אף אחד לא סיים את תקופת ה-"נהג חדש שלו" לפי התאריכים שבחזית. הצלחתי לעורר אנשים להתלונן , ובסוף החליטו להוסיף שנה ומי שרוצה, שישלם 50 שקלים.
הבעיה שגם שנה בלבד זה לא טוב אלא כמו ברשיונות האירופאים צריך להופיע תאריך מלא לכל סוג רשיון. אחרת "נהג חדש" יכול לצאת גם לשלוש שנים.
אחרי כל זה, הסתבר שהם כל כך חובבנים במשרד התחבורע, שעשו את כל זה כולל המליונים שבוזבזו, בלי לבדוק עם השוק האירופי.
מה הסתבר?
שמשרד התחבורע הכין את הרשיונות רק לפי הרשיונות של מדינה אחת (לא היה רשיון אירופאי כי לכל מדינה רשיון משלה, וכל הרשיונות באירופה היו זמניים למספר שנים קצר) כל הפניות שלי ללא הועיל, לא ענו לי בכלל.
בחודש ינואר הודיע האיחוד האירופי שהרשיון האירופי האחיד יוצא לדרך החל מ-1.3.2013, כך שכל הרשיונות באיחוד האירופאי יהיו אחידים במבנה ובצורה וביחס לסוגי כלי הרכב וכו.
משרד התחבורע לא מספר לנו את הדבר הזה, כי גם מי שחשב שרשיון ישראלי טוב לנהיגה בחו"ל (והוא לא), מהראשון למרץ אף רשיון שאינו בדוגמת הרשיון של האיחוד, לא בתוקף.
אז זה סוד, לא לגלות.
רק שיהיה ברור שכל הפרק על נהיגה בחו"ל באמצעות הרשיון הישראלי, חסר ערך, גם משום שהרשיון הישראלי איננו ולא היה כדוגמת הרשיון באירופה, וכן מכיוון שפקודות התעבורה של ישראל לא תופסות באירופה, שם תופס רק ההסכם בין הארצות העוסק ברשיון נהיגה בינלאומי.
אגב למה מחיר הכניסה לתערוכת הרכבות כל כך יקר? משפחה שרוצה לנסוע לירושלים לתערוכה, צריכה 400-500 שקלים.....