האיחוד האירופי צוחק על משרד התחבורע החובבני

מצב
הנושא נעול.
האיחוד האירופי צוחק על משרד התחבורע החובבני

האיחוד האירופי צוחק על משרד התחבורע החובבני
משרד התחבורע החליט שאנחנו שייכים לאירופה, והחליף בעלות של מליונים את רשיונות הנהיגה של כולם (2007?), ואז תיסבכו את כל מי שנסע לחו"ל בגלל חוסר תאריך הוצאת הרשיון לסוג הרכב, כי אז אף אחד לא סיים את תקופת ה-"נהג חדש שלו" לפי התאריכים שבחזית. הצלחתי לעורר אנשים להתלונן , ובסוף החליטו להוסיף שנה ומי שרוצה, שישלם 50 שקלים.
הבעיה שגם שנה בלבד זה לא טוב אלא כמו ברשיונות האירופאים צריך להופיע תאריך מלא לכל סוג רשיון. אחרת "נהג חדש" יכול לצאת גם לשלוש שנים.

אחרי כל זה, הסתבר שהם כל כך חובבנים במשרד התחבורע, שעשו את כל זה כולל המליונים שבוזבזו, בלי לבדוק עם השוק האירופי.
מה הסתבר?
שמשרד התחבורע הכין את הרשיונות רק לפי הרשיונות של מדינה אחת (לא היה רשיון אירופאי כי לכל מדינה רשיון משלה, וכל הרשיונות באירופה היו זמניים למספר שנים קצר) כל הפניות שלי ללא הועיל, לא ענו לי בכלל.
בחודש ינואר הודיע האיחוד האירופי שהרשיון האירופי האחיד יוצא לדרך החל מ-1.3.2013, כך שכל הרשיונות באיחוד האירופאי יהיו אחידים במבנה ובצורה וביחס לסוגי כלי הרכב וכו.

משרד התחבורע לא מספר לנו את הדבר הזה, כי גם מי שחשב שרשיון ישראלי טוב לנהיגה בחו"ל (והוא לא), מהראשון למרץ אף רשיון שאינו בדוגמת הרשיון של האיחוד, לא בתוקף.
אז זה סוד, לא לגלות.
רק שיהיה ברור שכל הפרק על נהיגה בחו"ל באמצעות הרשיון הישראלי, חסר ערך, גם משום שהרשיון הישראלי איננו ולא היה כדוגמת הרשיון באירופה, וכן מכיוון שפקודות התעבורה של ישראל לא תופסות באירופה, שם תופס רק ההסכם בין הארצות העוסק ברשיון נהיגה בינלאומי.


אגב למה מחיר הכניסה לתערוכת הרכבות כל כך יקר? משפחה שרוצה לנסוע לירושלים לתערוכה, צריכה 400-500 שקלים.....
 

raminec

New member
מעניין, לא עשו לי שום בעיה עם הרשיון

האיחוד האירופי צוחק על משרד התחבורע החובבני
משרד התחבורע החליט שאנחנו שייכים לאירופה, והחליף בעלות של מליונים את רשיונות הנהיגה של כולם (2007?), ואז תיסבכו את כל מי שנסע לחו"ל בגלל חוסר תאריך הוצאת הרשיון לסוג הרכב, כי אז אף אחד לא סיים את תקופת ה-"נהג חדש שלו" לפי התאריכים שבחזית. הצלחתי לעורר אנשים להתלונן , ובסוף החליטו להוסיף שנה ומי שרוצה, שישלם 50 שקלים.
הבעיה שגם שנה בלבד זה לא טוב אלא כמו ברשיונות האירופאים צריך להופיע תאריך מלא לכל סוג רשיון. אחרת "נהג חדש" יכול לצאת גם לשלוש שנים.

אחרי כל זה, הסתבר שהם כל כך חובבנים במשרד התחבורע, שעשו את כל זה כולל המליונים שבוזבזו, בלי לבדוק עם השוק האירופי.
מה הסתבר?
שמשרד התחבורע הכין את הרשיונות רק לפי הרשיונות של מדינה אחת (לא היה רשיון אירופאי כי לכל מדינה רשיון משלה, וכל הרשיונות באירופה היו זמניים למספר שנים קצר) כל הפניות שלי ללא הועיל, לא ענו לי בכלל.
בחודש ינואר הודיע האיחוד האירופי שהרשיון האירופי האחיד יוצא לדרך החל מ-1.3.2013, כך שכל הרשיונות באיחוד האירופאי יהיו אחידים במבנה ובצורה וביחס לסוגי כלי הרכב וכו.

משרד התחבורע לא מספר לנו את הדבר הזה, כי גם מי שחשב שרשיון ישראלי טוב לנהיגה בחו"ל (והוא לא), מהראשון למרץ אף רשיון שאינו בדוגמת הרשיון של האיחוד, לא בתוקף.
אז זה סוד, לא לגלות.
רק שיהיה ברור שכל הפרק על נהיגה בחו"ל באמצעות הרשיון הישראלי, חסר ערך, גם משום שהרשיון הישראלי איננו ולא היה כדוגמת הרשיון באירופה, וכן מכיוון שפקודות התעבורה של ישראל לא תופסות באירופה, שם תופס רק ההסכם בין הארצות העוסק ברשיון נהיגה בינלאומי.


אגב למה מחיר הכניסה לתערוכת הרכבות כל כך יקר? משפחה שרוצה לנסוע לירושלים לתערוכה, צריכה 400-500 שקלים.....
מעניין, לא עשו לי שום בעיה עם הרשיון
לפני שבועיים כשטיילתי באירופה.
על סמך מה אתה כותב שהרשיון שלנו לא בתוקף? ואם כבר, אז מה לא בסדר ברשיונות שלנו שלא ניתן להשתמש בהם באירופה?
 

אוהד11

New member
למה אתה צריך לחרב את התעסקותו של השר עם

האיחוד האירופי צוחק על משרד התחבורע החובבני
משרד התחבורע החליט שאנחנו שייכים לאירופה, והחליף בעלות של מליונים את רשיונות הנהיגה של כולם (2007?), ואז תיסבכו את כל מי שנסע לחו"ל בגלל חוסר תאריך הוצאת הרשיון לסוג הרכב, כי אז אף אחד לא סיים את תקופת ה-"נהג חדש שלו" לפי התאריכים שבחזית. הצלחתי לעורר אנשים להתלונן , ובסוף החליטו להוסיף שנה ומי שרוצה, שישלם 50 שקלים.
הבעיה שגם שנה בלבד זה לא טוב אלא כמו ברשיונות האירופאים צריך להופיע תאריך מלא לכל סוג רשיון. אחרת "נהג חדש" יכול לצאת גם לשלוש שנים.

אחרי כל זה, הסתבר שהם כל כך חובבנים במשרד התחבורע, שעשו את כל זה כולל המליונים שבוזבזו, בלי לבדוק עם השוק האירופי.
מה הסתבר?
שמשרד התחבורע הכין את הרשיונות רק לפי הרשיונות של מדינה אחת (לא היה רשיון אירופאי כי לכל מדינה רשיון משלה, וכל הרשיונות באירופה היו זמניים למספר שנים קצר) כל הפניות שלי ללא הועיל, לא ענו לי בכלל.
בחודש ינואר הודיע האיחוד האירופי שהרשיון האירופי האחיד יוצא לדרך החל מ-1.3.2013, כך שכל הרשיונות באיחוד האירופאי יהיו אחידים במבנה ובצורה וביחס לסוגי כלי הרכב וכו.

משרד התחבורע לא מספר לנו את הדבר הזה, כי גם מי שחשב שרשיון ישראלי טוב לנהיגה בחו"ל (והוא לא), מהראשון למרץ אף רשיון שאינו בדוגמת הרשיון של האיחוד, לא בתוקף.
אז זה סוד, לא לגלות.
רק שיהיה ברור שכל הפרק על נהיגה בחו"ל באמצעות הרשיון הישראלי, חסר ערך, גם משום שהרשיון הישראלי איננו ולא היה כדוגמת הרשיון באירופה, וכן מכיוון שפקודות התעבורה של ישראל לא תופסות באירופה, שם תופס רק ההסכם בין הארצות העוסק ברשיון נהיגה בינלאומי.


אגב למה מחיר הכניסה לתערוכת הרכבות כל כך יקר? משפחה שרוצה לנסוע לירושלים לתערוכה, צריכה 400-500 שקלים.....
למה אתה צריך לחרב את התעסקותו של השר עם
"רפורמת יבוא כלי הרכב" (אף יבואן חדש לא הצטרף) ועם "רפורמת הנמלים" שבינתיים מעוכבת/מוקפאת בהוראת בית הדין לעבודה
 

stratomaximus

New member
הפיתרון - ללכת לממסי ולהוציא רישיון בינלאומי

האיחוד האירופי צוחק על משרד התחבורע החובבני
משרד התחבורע החליט שאנחנו שייכים לאירופה, והחליף בעלות של מליונים את רשיונות הנהיגה של כולם (2007?), ואז תיסבכו את כל מי שנסע לחו"ל בגלל חוסר תאריך הוצאת הרשיון לסוג הרכב, כי אז אף אחד לא סיים את תקופת ה-"נהג חדש שלו" לפי התאריכים שבחזית. הצלחתי לעורר אנשים להתלונן , ובסוף החליטו להוסיף שנה ומי שרוצה, שישלם 50 שקלים.
הבעיה שגם שנה בלבד זה לא טוב אלא כמו ברשיונות האירופאים צריך להופיע תאריך מלא לכל סוג רשיון. אחרת "נהג חדש" יכול לצאת גם לשלוש שנים.

אחרי כל זה, הסתבר שהם כל כך חובבנים במשרד התחבורע, שעשו את כל זה כולל המליונים שבוזבזו, בלי לבדוק עם השוק האירופי.
מה הסתבר?
שמשרד התחבורע הכין את הרשיונות רק לפי הרשיונות של מדינה אחת (לא היה רשיון אירופאי כי לכל מדינה רשיון משלה, וכל הרשיונות באירופה היו זמניים למספר שנים קצר) כל הפניות שלי ללא הועיל, לא ענו לי בכלל.
בחודש ינואר הודיע האיחוד האירופי שהרשיון האירופי האחיד יוצא לדרך החל מ-1.3.2013, כך שכל הרשיונות באיחוד האירופאי יהיו אחידים במבנה ובצורה וביחס לסוגי כלי הרכב וכו.

משרד התחבורע לא מספר לנו את הדבר הזה, כי גם מי שחשב שרשיון ישראלי טוב לנהיגה בחו"ל (והוא לא), מהראשון למרץ אף רשיון שאינו בדוגמת הרשיון של האיחוד, לא בתוקף.
אז זה סוד, לא לגלות.
רק שיהיה ברור שכל הפרק על נהיגה בחו"ל באמצעות הרשיון הישראלי, חסר ערך, גם משום שהרשיון הישראלי איננו ולא היה כדוגמת הרשיון באירופה, וכן מכיוון שפקודות התעבורה של ישראל לא תופסות באירופה, שם תופס רק ההסכם בין הארצות העוסק ברשיון נהיגה בינלאומי.


אגב למה מחיר הכניסה לתערוכת הרכבות כל כך יקר? משפחה שרוצה לנסוע לירושלים לתערוכה, צריכה 400-500 שקלים.....
הפיתרון - ללכת לממסי ולהוציא רישיון בינלאומי
עולה 16 שקלים, והוא תקף לשנה.
 

stratomaximus

New member
אין לי מושג, אך כיוון שהרישיון הישראלי

זו אפשרות
אך מה גורם לך לחשוב שזה רשיון שיותר בתוקף מהרשיון שמנפק לך משרד הרישוי?
אין לי מושג, אך כיוון שהרישיון הישראלי
רק "מנסה" להיות תואם לתקן האירופאי (ואני לא מדבר על שאר העולם), יש מצב יהיו מדינות או מחוזות ששם יכולים לסרב לקבל רישיון של מדינה מחוץ לאיחוד האירופי, כמו שהוא.
 

846

Active member
זה בטוח רשיון מתאים כבר עשרות שנים,

זו אפשרות
אך מה גורם לך לחשוב שזה רשיון שיותר בתוקף מהרשיון שמנפק לך משרד הרישוי?
זה בטוח רשיון מתאים כבר עשרות שנים,
בשביל 16 ש"ח אני תמיד מצטייד ברישיון מהמשרד של ממסי ופותר את עצמי מדאגה או התלבטות.
 
מה הקשר לתחבורה ציבורית?

האיחוד האירופי צוחק על משרד התחבורע החובבני
משרד התחבורע החליט שאנחנו שייכים לאירופה, והחליף בעלות של מליונים את רשיונות הנהיגה של כולם (2007?), ואז תיסבכו את כל מי שנסע לחו"ל בגלל חוסר תאריך הוצאת הרשיון לסוג הרכב, כי אז אף אחד לא סיים את תקופת ה-"נהג חדש שלו" לפי התאריכים שבחזית. הצלחתי לעורר אנשים להתלונן , ובסוף החליטו להוסיף שנה ומי שרוצה, שישלם 50 שקלים.
הבעיה שגם שנה בלבד זה לא טוב אלא כמו ברשיונות האירופאים צריך להופיע תאריך מלא לכל סוג רשיון. אחרת "נהג חדש" יכול לצאת גם לשלוש שנים.

אחרי כל זה, הסתבר שהם כל כך חובבנים במשרד התחבורע, שעשו את כל זה כולל המליונים שבוזבזו, בלי לבדוק עם השוק האירופי.
מה הסתבר?
שמשרד התחבורע הכין את הרשיונות רק לפי הרשיונות של מדינה אחת (לא היה רשיון אירופאי כי לכל מדינה רשיון משלה, וכל הרשיונות באירופה היו זמניים למספר שנים קצר) כל הפניות שלי ללא הועיל, לא ענו לי בכלל.
בחודש ינואר הודיע האיחוד האירופי שהרשיון האירופי האחיד יוצא לדרך החל מ-1.3.2013, כך שכל הרשיונות באיחוד האירופאי יהיו אחידים במבנה ובצורה וביחס לסוגי כלי הרכב וכו.

משרד התחבורע לא מספר לנו את הדבר הזה, כי גם מי שחשב שרשיון ישראלי טוב לנהיגה בחו"ל (והוא לא), מהראשון למרץ אף רשיון שאינו בדוגמת הרשיון של האיחוד, לא בתוקף.
אז זה סוד, לא לגלות.
רק שיהיה ברור שכל הפרק על נהיגה בחו"ל באמצעות הרשיון הישראלי, חסר ערך, גם משום שהרשיון הישראלי איננו ולא היה כדוגמת הרשיון באירופה, וכן מכיוון שפקודות התעבורה של ישראל לא תופסות באירופה, שם תופס רק ההסכם בין הארצות העוסק ברשיון נהיגה בינלאומי.


אגב למה מחיר הכניסה לתערוכת הרכבות כל כך יקר? משפחה שרוצה לנסוע לירושלים לתערוכה, צריכה 400-500 שקלים.....
מה הקשר לתחבורה ציבורית?
דעה מעניינת אך לא קשורה לתחץ.
 

zvir1

New member
ממש לא נכון

האיחוד האירופי צוחק על משרד התחבורע החובבני
משרד התחבורע החליט שאנחנו שייכים לאירופה, והחליף בעלות של מליונים את רשיונות הנהיגה של כולם (2007?), ואז תיסבכו את כל מי שנסע לחו"ל בגלל חוסר תאריך הוצאת הרשיון לסוג הרכב, כי אז אף אחד לא סיים את תקופת ה-"נהג חדש שלו" לפי התאריכים שבחזית. הצלחתי לעורר אנשים להתלונן , ובסוף החליטו להוסיף שנה ומי שרוצה, שישלם 50 שקלים.
הבעיה שגם שנה בלבד זה לא טוב אלא כמו ברשיונות האירופאים צריך להופיע תאריך מלא לכל סוג רשיון. אחרת "נהג חדש" יכול לצאת גם לשלוש שנים.

אחרי כל זה, הסתבר שהם כל כך חובבנים במשרד התחבורע, שעשו את כל זה כולל המליונים שבוזבזו, בלי לבדוק עם השוק האירופי.
מה הסתבר?
שמשרד התחבורע הכין את הרשיונות רק לפי הרשיונות של מדינה אחת (לא היה רשיון אירופאי כי לכל מדינה רשיון משלה, וכל הרשיונות באירופה היו זמניים למספר שנים קצר) כל הפניות שלי ללא הועיל, לא ענו לי בכלל.
בחודש ינואר הודיע האיחוד האירופי שהרשיון האירופי האחיד יוצא לדרך החל מ-1.3.2013, כך שכל הרשיונות באיחוד האירופאי יהיו אחידים במבנה ובצורה וביחס לסוגי כלי הרכב וכו.

משרד התחבורע לא מספר לנו את הדבר הזה, כי גם מי שחשב שרשיון ישראלי טוב לנהיגה בחו"ל (והוא לא), מהראשון למרץ אף רשיון שאינו בדוגמת הרשיון של האיחוד, לא בתוקף.
אז זה סוד, לא לגלות.
רק שיהיה ברור שכל הפרק על נהיגה בחו"ל באמצעות הרשיון הישראלי, חסר ערך, גם משום שהרשיון הישראלי איננו ולא היה כדוגמת הרשיון באירופה, וכן מכיוון שפקודות התעבורה של ישראל לא תופסות באירופה, שם תופס רק ההסכם בין הארצות העוסק ברשיון נהיגה בינלאומי.


אגב למה מחיר הכניסה לתערוכת הרכבות כל כך יקר? משפחה שרוצה לנסוע לירושלים לתערוכה, צריכה 400-500 שקלים.....
ממש לא נכון
זה תלוי רק בהסכם שיש לישראל עם מדינות אחרות
יש הסכם -אין בעיה.
אבל זה לא שולל את העובדות שציינת שחבל שלא נצמדים לתקינה אחרת וזה עוזר מאוד להכרה הדדית.
 

raminec

New member
השאלה היותר חשובה היא

ממש לא נכון
זה תלוי רק בהסכם שיש לישראל עם מדינות אחרות
יש הסכם -אין בעיה.
אבל זה לא שולל את העובדות שציינת שחבל שלא נצמדים לתקינה אחרת וזה עוזר מאוד להכרה הדדית.
השאלה היותר חשובה היא
האם מישהו נתקל בבעיה אמיתית עם רשיון ישראלי בחו"ל?
אני לא נתקלתי.
 

itamo

New member
גם אני לא נתקלתי בבעיות ביוון ובארה"ב

השאלה היותר חשובה היא
האם מישהו נתקל בבעיה אמיתית עם רשיון ישראלי בחו"ל?
אני לא נתקלתי.
גם אני לא נתקלתי בבעיות ביוון ובארה"ב
ואפילו בארה"ב עצר אותי שוטר לבדיקה והוא עשה שום בעיות עם הרשיון.
 

oren_hershco

New member
אם היית עושה תאונה

השאלה היותר חשובה היא
האם מישהו נתקל בבעיה אמיתית עם רשיון ישראלי בחו"ל?
אני לא נתקלתי.
אם היית עושה תאונה
והיה לחברת הביטוח קצה-חוט שמאפשר לה לא לשלם לך את הנזק/ צד ג'/ עלויות רפואיות, היית מבין את המונח "בעיה אמיתית". במקרה כזה שום תירוץ בנוסח "הפקידה בהשכרת הרכב אמרה לי" לא יעזור.

יש הגדרה חוקית ברורה: הרשיון בתוקף, או לא בתוקף. אולי קשה לברר את זה, אבל בסופו של דבר זה לכאן או לכאן - אין רשיון קצת-בתוקף.
 

down under

New member
אבל הפקידים בחברות השכרת הרכב לא רוצים

אם היית עושה תאונה
והיה לחברת הביטוח קצה-חוט שמאפשר לה לא לשלם לך את הנזק/ צד ג'/ עלויות רפואיות, היית מבין את המונח "בעיה אמיתית". במקרה כזה שום תירוץ בנוסח "הפקידה בהשכרת הרכב אמרה לי" לא יעזור.

יש הגדרה חוקית ברורה: הרשיון בתוקף, או לא בתוקף. אולי קשה לברר את זה, אבל בסופו של דבר זה לכאן או לכאן - אין רשיון קצת-בתוקף.
אבל הפקידים בחברות השכרת הרכב לא רוצים
ליצור מצב של חוסר כיסוי ביטוחי מצד הלקוח שלהם, לכן אין להם אינטרס להשכיר רכב למי שאין לו רשיון תקף.
 
הרישיון הישראלי תקף ברוב אירופה ובארצות הברית

השאלה היותר חשובה היא
האם מישהו נתקל בבעיה אמיתית עם רשיון ישראלי בחו"ל?
אני לא נתקלתי.
הרישיון הישראלי תקף ברוב אירופה ובארצות הברית
במדינות שהוא לא תקף צריך גם רישיון בינלאומי של טלדור/ממסי

כאן יש רשימה היכן הוא תתקף ולכמה זמן
http://he.mot.gov.il/index.php?opti...:drv-lic-int-a&catid=62:drvlic-il-c&Itemid=83
 

SPnage

New member
אל תהיה כזה בטוח

הרישיון הישראלי תקף ברוב אירופה ובארצות הברית
במדינות שהוא לא תקף צריך גם רישיון בינלאומי של טלדור/ממסי

כאן יש רשימה היכן הוא תתקף ולכמה זמן
http://he.mot.gov.il/index.php?opti...:drv-lic-int-a&catid=62:drvlic-il-c&Itemid=83
אל תהיה כזה בטוח
קרא פה
כרגיל מחדל נוסף של משרד התחבורה.
שלא לדבר על זה שחברות השכרה רבות דורשות בחוזה ההשכרה רישיון בינלאומי בתוקף.
זה שהסכימו להשכיר לך רכב לא אומר כלום, ברגע שתהיה לך תאונה הביטוח יכול לסרב לשלם בטענה שלא היה לך רישיון בינלאומי בתוקף.
 

zvir1

New member
שוב- אין קשר לצורת הרשיון ורק להסכם מדינתי

אל תהיה כזה בטוח
קרא פה
כרגיל מחדל נוסף של משרד התחבורה.
שלא לדבר על זה שחברות השכרה רבות דורשות בחוזה ההשכרה רישיון בינלאומי בתוקף.
זה שהסכימו להשכיר לך רכב לא אומר כלום, ברגע שתהיה לך תאונה הביטוח יכול לסרב לשלם בטענה שלא היה לך רישיון בינלאומי בתוקף.
שוב- אין קשר לצורת הרשיון ורק להסכם מדינתי
אנא עניינו ברשימת המדינות המכירות ברשיון הישראלי. אם אתה שם תייר וקרתה לך תאונה אתה מכוסה כי מדינת היעד שלך מכירה ברשיון הישראלי ולא משנה מה צורתו.
נקודה.
 
שוב ושוב ושוב טועים ומטעים

שוב- אין קשר לצורת הרשיון ורק להסכם מדינתי
אנא עניינו ברשימת המדינות המכירות ברשיון הישראלי. אם אתה שם תייר וקרתה לך תאונה אתה מכוסה כי מדינת היעד שלך מכירה ברשיון הישראלי ולא משנה מה צורתו.
נקודה.
שוב ושוב ושוב טועים ומטעים
ישנו בהחלט קשר לצורת הרשיון, ולכך ישנו משנה תוקף הודעת השוק האירופי למדינת ישראל שהרשיונות הישראלים לא עומדים בתקינה האירופאית.
(וזה בלי קשר לדרישות הביטוח, שאפרט למטה).

ישנם שני דברים חשובים בנושא הנהיגה של תייר חוץ בארצות חוץ (במקרה זה, ישראלי הנוהג בחו"ל).

א.
הרישיון.
הרישיון הישראלי בחוקי מדינת ישראל מוגדר כרישיון "לאומי" (ואני לא מתכוון להביא צילומים להוכיח, קבלו את מה שאני אומר, או לא...) הרישיון הבינלאומי מוגדר כ-"בינלאומי".
אז מה אומרים השמות הללו ?

באירופה בגלל הקהיליה האירופאית, ישנו הסכם רב צדדי שרישיון לאומי אירופאי יוכל לשמש למי ששייך לקהילה האירופאית כרישיון בינלאומי, משמע גרמני יכול לנהוג ברישיון גרמני בצרפת, ואיטלקי ברישיון איטלקי בספרד וכו.
אני צריך להזכיר שישראל איננה שייכת לאירופה ???

ישראל שינתה את תצורת הרישיון בעלות של מליונים וכעת הרישיון הישראלי איננו כדוגמת הרישיון האחיד האירופאי כפי שפרטתי בהודעה הראשונה, כיוון שישראל לקחה את התצורה של הרישיון הזמני האירופאי, וגם זאת לא ממש כמו הרישיון האירופאי, ולכן הוא חסר תוקף.
מדינת ישראל מתעלמת מהנאמר לה, (ומסבכת את מי שמאמין לה), כיוון שההוצאה של רישיון תואם היא בעלות של מליונים.
להזכיר כי חוקי מדינת ישראל בכלל פקודת התעבורה בפרט, אינם חלים על מדינות חו"ל.

מי שרוצה להסתמך על פקודת התעבורה, שלא יביט רק על שמות המדינות, אלא גם על שלוש האזהרות הנילוות, בהן משרד התחבורע מתנער מאחריות לבעיות שעלולות להיווצר.

אגב, הרישיון הבינלאומי תוקפו לשנה, אבל אסור לנהוג באמצעותו במדינת חוץ יותר מחצי שנה, אז צריך להוציא רשיון מקומי.

לגבי מי שמקבל מכם את הרישיון בחו"ל.
כמו בכל דבר יש מי שמקפיד ויש מי שלא, על החוקים.
רוב הפקידים העוסקים בזה אין להם מושג שישראל איננה באירופה, אבל יותר ויותר משרדי השכרת רכב דורשים רישיון בינלאומי, ובלעדיו לא תקבל רכב.
כנ"ל לגבי השוטרים שרובם לא ממש מכירים את הנושא.

אזהרה:
זה שלא קרה לך דבר, או שוטר עצר ולא דרש רישיון בינלאומי, זה לא אומר שום דבר.
אני נוהג בחו"ל כמות אדירה של פעמים החל משנת 1965 (עוד מעט 50 שנה) ומעולם לא עצר אותי שוטר לביקורת בחו"ל ומעולם לא הייתי מעורב בתאונה !!!
אז מה זה אומר ? שום דבר.
צריך לנהוג כחוק ולפי הדרישות.

ב.
הביטוח.
הביטוח האישי והביטוח לרכב הם ענין חשוב מאין כמוהו, וכאשר אתה מתכוון להתקמצן על 16 שקלים לרישיון בינלאומי למרות שאתה מבזבז עשרות אלפים על הטיול, כדאי לפני כן:
א. לקרוא בעיון את פוליסת הביטוח האישי שלך כולה
ב. לקרוא בעיון את כל הוראות החברה שמשכירה לך מהארץ רכב בחו"ל, כולל מסמך הנקרא "תנאים כלליים" או בשם אחר ובו מסתתרים כל הטריקים והשטיקים.
ג. לקרוא בעיון את תנאי חברת השכרת הרכב בחו"ל
ד. לקרוא בעיון את תנאי הביטוח של חברת ההשכרה בחו"ל.

אם באף אחד מהם אין דרישה לרישיון בינלאומי , תעשה מה שאתה רוצה.
אבל היום אין דבר כזה וכולם או חלקם דורשים רישיון בינלאומי, וחוסר רישיון בינלאומי יגרום-
א. מירב הסיכויים שלא תקבל רכב
ב. בקרות "אירוע ביטוח", הביטוח יתנער ממך בגין הפרת חוזה מצידך.
"אירוע ביטוח" - קרות אירוע (במקרה זה , תאונת דרכים) בחו"ל שבגינו הגעת לבית משפט, ואחר כך תבוא בדרישות לביטוח לפצות אותך.

לכן,
מכיוון שברור לי שאיש לא קורא את חוזי הביטוח בדקדקנות (לא, אני מכיר לפחות שניים שכן, אני והבן שלי...) עליכם:
א. להכין לעצמכם רישיון נהיגה בינלאומי
ב. צמוד אליו הרישיון הישראלי שתפקידו לאשר שאתם כבר לא נהג חדש (מעל שנה/שנתיים ותק רישיון לפי דרישת אותה ארץ)
ג. לערוך את החוזה להשכרת הרכב עם הרישיון הבינלאומי, ובמידה והפקיד דורש את הרישיון הישראלי, לעמוד על כך שגם מספר הרישיון הבינלאומי יירשם, כי זו תהיה ההוכחה היחידה בעת קרות "אירוע ביטוח" שאמנם בעת עריכת החוזה היה ברשותך רישיון נהיגה בינלאומי כדרישת הביטוח.

אז בשורה התחתונה לכל מי שחושב לחסוך 16 שקלים - תחשוב שוב.

מה שמענין, איך ה-16 שקלים האלו בכל הפורומים גורמים לשירשורי מפלצת.....
 
בשורה הראשונה צ"ל - "האיחוד האירופי".

שוב ושוב ושוב טועים ומטעים
ישנו בהחלט קשר לצורת הרשיון, ולכך ישנו משנה תוקף הודעת השוק האירופי למדינת ישראל שהרשיונות הישראלים לא עומדים בתקינה האירופאית.
(וזה בלי קשר לדרישות הביטוח, שאפרט למטה).

ישנם שני דברים חשובים בנושא הנהיגה של תייר חוץ בארצות חוץ (במקרה זה, ישראלי הנוהג בחו"ל).

א.
הרישיון.
הרישיון הישראלי בחוקי מדינת ישראל מוגדר כרישיון "לאומי" (ואני לא מתכוון להביא צילומים להוכיח, קבלו את מה שאני אומר, או לא...) הרישיון הבינלאומי מוגדר כ-"בינלאומי".
אז מה אומרים השמות הללו ?

באירופה בגלל הקהיליה האירופאית, ישנו הסכם רב צדדי שרישיון לאומי אירופאי יוכל לשמש למי ששייך לקהילה האירופאית כרישיון בינלאומי, משמע גרמני יכול לנהוג ברישיון גרמני בצרפת, ואיטלקי ברישיון איטלקי בספרד וכו.
אני צריך להזכיר שישראל איננה שייכת לאירופה ???

ישראל שינתה את תצורת הרישיון בעלות של מליונים וכעת הרישיון הישראלי איננו כדוגמת הרישיון האחיד האירופאי כפי שפרטתי בהודעה הראשונה, כיוון שישראל לקחה את התצורה של הרישיון הזמני האירופאי, וגם זאת לא ממש כמו הרישיון האירופאי, ולכן הוא חסר תוקף.
מדינת ישראל מתעלמת מהנאמר לה, (ומסבכת את מי שמאמין לה), כיוון שההוצאה של רישיון תואם היא בעלות של מליונים.
להזכיר כי חוקי מדינת ישראל בכלל פקודת התעבורה בפרט, אינם חלים על מדינות חו"ל.

מי שרוצה להסתמך על פקודת התעבורה, שלא יביט רק על שמות המדינות, אלא גם על שלוש האזהרות הנילוות, בהן משרד התחבורע מתנער מאחריות לבעיות שעלולות להיווצר.

אגב, הרישיון הבינלאומי תוקפו לשנה, אבל אסור לנהוג באמצעותו במדינת חוץ יותר מחצי שנה, אז צריך להוציא רשיון מקומי.

לגבי מי שמקבל מכם את הרישיון בחו"ל.
כמו בכל דבר יש מי שמקפיד ויש מי שלא, על החוקים.
רוב הפקידים העוסקים בזה אין להם מושג שישראל איננה באירופה, אבל יותר ויותר משרדי השכרת רכב דורשים רישיון בינלאומי, ובלעדיו לא תקבל רכב.
כנ"ל לגבי השוטרים שרובם לא ממש מכירים את הנושא.

אזהרה:
זה שלא קרה לך דבר, או שוטר עצר ולא דרש רישיון בינלאומי, זה לא אומר שום דבר.
אני נוהג בחו"ל כמות אדירה של פעמים החל משנת 1965 (עוד מעט 50 שנה) ומעולם לא עצר אותי שוטר לביקורת בחו"ל ומעולם לא הייתי מעורב בתאונה !!!
אז מה זה אומר ? שום דבר.
צריך לנהוג כחוק ולפי הדרישות.

ב.
הביטוח.
הביטוח האישי והביטוח לרכב הם ענין חשוב מאין כמוהו, וכאשר אתה מתכוון להתקמצן על 16 שקלים לרישיון בינלאומי למרות שאתה מבזבז עשרות אלפים על הטיול, כדאי לפני כן:
א. לקרוא בעיון את פוליסת הביטוח האישי שלך כולה
ב. לקרוא בעיון את כל הוראות החברה שמשכירה לך מהארץ רכב בחו"ל, כולל מסמך הנקרא "תנאים כלליים" או בשם אחר ובו מסתתרים כל הטריקים והשטיקים.
ג. לקרוא בעיון את תנאי חברת השכרת הרכב בחו"ל
ד. לקרוא בעיון את תנאי הביטוח של חברת ההשכרה בחו"ל.

אם באף אחד מהם אין דרישה לרישיון בינלאומי , תעשה מה שאתה רוצה.
אבל היום אין דבר כזה וכולם או חלקם דורשים רישיון בינלאומי, וחוסר רישיון בינלאומי יגרום-
א. מירב הסיכויים שלא תקבל רכב
ב. בקרות "אירוע ביטוח", הביטוח יתנער ממך בגין הפרת חוזה מצידך.
"אירוע ביטוח" - קרות אירוע (במקרה זה , תאונת דרכים) בחו"ל שבגינו הגעת לבית משפט, ואחר כך תבוא בדרישות לביטוח לפצות אותך.

לכן,
מכיוון שברור לי שאיש לא קורא את חוזי הביטוח בדקדקנות (לא, אני מכיר לפחות שניים שכן, אני והבן שלי...) עליכם:
א. להכין לעצמכם רישיון נהיגה בינלאומי
ב. צמוד אליו הרישיון הישראלי שתפקידו לאשר שאתם כבר לא נהג חדש (מעל שנה/שנתיים ותק רישיון לפי דרישת אותה ארץ)
ג. לערוך את החוזה להשכרת הרכב עם הרישיון הבינלאומי, ובמידה והפקיד דורש את הרישיון הישראלי, לעמוד על כך שגם מספר הרישיון הבינלאומי יירשם, כי זו תהיה ההוכחה היחידה בעת קרות "אירוע ביטוח" שאמנם בעת עריכת החוזה היה ברשותך רישיון נהיגה בינלאומי כדרישת הביטוח.

אז בשורה התחתונה לכל מי שחושב לחסוך 16 שקלים - תחשוב שוב.

מה שמענין, איך ה-16 שקלים האלו בכל הפורומים גורמים לשירשורי מפלצת.....
בשורה הראשונה צ"ל - "האיחוד האירופי".
 

down under

New member
איפה מופיע בפקודת התעבורה הישראלית

שוב ושוב ושוב טועים ומטעים
ישנו בהחלט קשר לצורת הרשיון, ולכך ישנו משנה תוקף הודעת השוק האירופי למדינת ישראל שהרשיונות הישראלים לא עומדים בתקינה האירופאית.
(וזה בלי קשר לדרישות הביטוח, שאפרט למטה).

ישנם שני דברים חשובים בנושא הנהיגה של תייר חוץ בארצות חוץ (במקרה זה, ישראלי הנוהג בחו"ל).

א.
הרישיון.
הרישיון הישראלי בחוקי מדינת ישראל מוגדר כרישיון "לאומי" (ואני לא מתכוון להביא צילומים להוכיח, קבלו את מה שאני אומר, או לא...) הרישיון הבינלאומי מוגדר כ-"בינלאומי".
אז מה אומרים השמות הללו ?

באירופה בגלל הקהיליה האירופאית, ישנו הסכם רב צדדי שרישיון לאומי אירופאי יוכל לשמש למי ששייך לקהילה האירופאית כרישיון בינלאומי, משמע גרמני יכול לנהוג ברישיון גרמני בצרפת, ואיטלקי ברישיון איטלקי בספרד וכו.
אני צריך להזכיר שישראל איננה שייכת לאירופה ???

ישראל שינתה את תצורת הרישיון בעלות של מליונים וכעת הרישיון הישראלי איננו כדוגמת הרישיון האחיד האירופאי כפי שפרטתי בהודעה הראשונה, כיוון שישראל לקחה את התצורה של הרישיון הזמני האירופאי, וגם זאת לא ממש כמו הרישיון האירופאי, ולכן הוא חסר תוקף.
מדינת ישראל מתעלמת מהנאמר לה, (ומסבכת את מי שמאמין לה), כיוון שההוצאה של רישיון תואם היא בעלות של מליונים.
להזכיר כי חוקי מדינת ישראל בכלל פקודת התעבורה בפרט, אינם חלים על מדינות חו"ל.

מי שרוצה להסתמך על פקודת התעבורה, שלא יביט רק על שמות המדינות, אלא גם על שלוש האזהרות הנילוות, בהן משרד התחבורע מתנער מאחריות לבעיות שעלולות להיווצר.

אגב, הרישיון הבינלאומי תוקפו לשנה, אבל אסור לנהוג באמצעותו במדינת חוץ יותר מחצי שנה, אז צריך להוציא רשיון מקומי.

לגבי מי שמקבל מכם את הרישיון בחו"ל.
כמו בכל דבר יש מי שמקפיד ויש מי שלא, על החוקים.
רוב הפקידים העוסקים בזה אין להם מושג שישראל איננה באירופה, אבל יותר ויותר משרדי השכרת רכב דורשים רישיון בינלאומי, ובלעדיו לא תקבל רכב.
כנ"ל לגבי השוטרים שרובם לא ממש מכירים את הנושא.

אזהרה:
זה שלא קרה לך דבר, או שוטר עצר ולא דרש רישיון בינלאומי, זה לא אומר שום דבר.
אני נוהג בחו"ל כמות אדירה של פעמים החל משנת 1965 (עוד מעט 50 שנה) ומעולם לא עצר אותי שוטר לביקורת בחו"ל ומעולם לא הייתי מעורב בתאונה !!!
אז מה זה אומר ? שום דבר.
צריך לנהוג כחוק ולפי הדרישות.

ב.
הביטוח.
הביטוח האישי והביטוח לרכב הם ענין חשוב מאין כמוהו, וכאשר אתה מתכוון להתקמצן על 16 שקלים לרישיון בינלאומי למרות שאתה מבזבז עשרות אלפים על הטיול, כדאי לפני כן:
א. לקרוא בעיון את פוליסת הביטוח האישי שלך כולה
ב. לקרוא בעיון את כל הוראות החברה שמשכירה לך מהארץ רכב בחו"ל, כולל מסמך הנקרא "תנאים כלליים" או בשם אחר ובו מסתתרים כל הטריקים והשטיקים.
ג. לקרוא בעיון את תנאי חברת השכרת הרכב בחו"ל
ד. לקרוא בעיון את תנאי הביטוח של חברת ההשכרה בחו"ל.

אם באף אחד מהם אין דרישה לרישיון בינלאומי , תעשה מה שאתה רוצה.
אבל היום אין דבר כזה וכולם או חלקם דורשים רישיון בינלאומי, וחוסר רישיון בינלאומי יגרום-
א. מירב הסיכויים שלא תקבל רכב
ב. בקרות "אירוע ביטוח", הביטוח יתנער ממך בגין הפרת חוזה מצידך.
"אירוע ביטוח" - קרות אירוע (במקרה זה , תאונת דרכים) בחו"ל שבגינו הגעת לבית משפט, ואחר כך תבוא בדרישות לביטוח לפצות אותך.

לכן,
מכיוון שברור לי שאיש לא קורא את חוזי הביטוח בדקדקנות (לא, אני מכיר לפחות שניים שכן, אני והבן שלי...) עליכם:
א. להכין לעצמכם רישיון נהיגה בינלאומי
ב. צמוד אליו הרישיון הישראלי שתפקידו לאשר שאתם כבר לא נהג חדש (מעל שנה/שנתיים ותק רישיון לפי דרישת אותה ארץ)
ג. לערוך את החוזה להשכרת הרכב עם הרישיון הבינלאומי, ובמידה והפקיד דורש את הרישיון הישראלי, לעמוד על כך שגם מספר הרישיון הבינלאומי יירשם, כי זו תהיה ההוכחה היחידה בעת קרות "אירוע ביטוח" שאמנם בעת עריכת החוזה היה ברשותך רישיון נהיגה בינלאומי כדרישת הביטוח.

אז בשורה התחתונה לכל מי שחושב לחסוך 16 שקלים - תחשוב שוב.

מה שמענין, איך ה-16 שקלים האלו בכל הפורומים גורמים לשירשורי מפלצת.....
איפה מופיע בפקודת התעבורה הישראלית
התייחסות לגבי תייר זר בארץ ישרוּאל?
כלומר, אני בתור שוטר (אני מתנדב אכן במשטרת התנועה) איך אמור לדעת האם רשיונו של פלוני מארץ אחרת הינו תקף וחוקי כאן בישראל?
דרך אגב, ההנחייה המפורשת של פיקוד המשטרה לשוטרי התנועה לגבי תיירים בישראל היא לוותר עד כמה שניתן על מרבית עבירות התנועה.
נניח איתות, חגירת חגורה, אי עצירה בעצור ללא קיפוח זכות הקדימה, נסיעה במהירות של נניח עד 30 קמ"ש מעל המותר מחוץ לעיר (למרות שלישראלי רגיל מוותרים רק עד 10%),
עצירה בעיר באזור של אדום-לבן ו/או תמרור אין עצירה (לא רק אין חנייה אלא ממש אין עצירה), פניית פרסה אסורה, אי מתן זכות קדימה להולכי רגל אבל מבלי לסכנם (כשהם היו עדיין על המדרכה) וכו'

רק על שכרות, גרימת תאונה, קיפוח זכות קדימה תוך כדי גרימת סיכון של ממש, מהירות באמת ממש מופרזת (מעל 30 קמ"ש מעל המותר) וכו' רק אז כן יש לתת דוח ו/או הזמנה לדין לאותו תייר.
 
בישראל תקף כל רישיון שניתן על ידי מדינה זרה

איפה מופיע בפקודת התעבורה הישראלית
התייחסות לגבי תייר זר בארץ ישרוּאל?
כלומר, אני בתור שוטר (אני מתנדב אכן במשטרת התנועה) איך אמור לדעת האם רשיונו של פלוני מארץ אחרת הינו תקף וחוקי כאן בישראל?
דרך אגב, ההנחייה המפורשת של פיקוד המשטרה לשוטרי התנועה לגבי תיירים בישראל היא לוותר עד כמה שניתן על מרבית עבירות התנועה.
נניח איתות, חגירת חגורה, אי עצירה בעצור ללא קיפוח זכות הקדימה, נסיעה במהירות של נניח עד 30 קמ"ש מעל המותר מחוץ לעיר (למרות שלישראלי רגיל מוותרים רק עד 10%),
עצירה בעיר באזור של אדום-לבן ו/או תמרור אין עצירה (לא רק אין חנייה אלא ממש אין עצירה), פניית פרסה אסורה, אי מתן זכות קדימה להולכי רגל אבל מבלי לסכנם (כשהם היו עדיין על המדרכה) וכו'

רק על שכרות, גרימת תאונה, קיפוח זכות קדימה תוך כדי גרימת סיכון של ממש, מהירות באמת ממש מופרזת (מעל 30 קמ"ש מעל המותר) וכו' רק אז כן יש לתת דוח ו/או הזמנה לדין לאותו תייר.
בישראל תקף כל רישיון שניתן על ידי מדינה זרה
ואין צורך ברישיון בינלאומי, בתנאי כמובן שהמחזיק או תייר.
אם מדובר על אזרח ישראלי (גם אם אינו מתגורר שישראל) או עולה חדש.
אז אם לפני כניסתו האחרונה לישראל שהה מעל שנה בחו"ל. הוא רשאי לנהוג עם רישיון זר למשך שנה אחת מהכניסה לארץ.

תקנות התעבורה 567-567א
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה