האופנוע מניע רק עם צ'וק

  • פותח הנושא mee22
  • פורסם בתאריך

mee22

New member
האופנוע מניע רק עם צ'וק

מדובר בKLE, שמניע רק עם צ'וק, גם במזג אויר כזה, האם זה תקין? הוא יכול להתקרר שעתיים אחרי נסיעה ושוב להניע רק עם צ'וק
 

M O R M

New member
תקין בהחלט , סביר ואל תשים לב לעניין

חלק מהאופנועים מניעים רק עם צ'וק גם בקיץ. טמפרטורת העבודה של המנוע גבוהה בהרבה מהחום הקייצי. נכון יותר לומר שמשך הזמן להגעת המנוע לטמפרטורת עבודה המאפשרת סגירת צ'וק קטנה יותר.
 

Tao9

New member
לדעתי מנוע שמניע רק עם צ'וק מעיד על בעיה

אולי הגיע הזמן לעשות ניקוי + כיוון קרבורטורים והחלפת / ניקוי פילטר.
 
למיטב הבנתי, מנוע שמניע בלי צ'וק ועובד מיד

בסל"ד רגיל, כנראה שמכוון עשיר מידי(אלא אם מדובר על הזרקה, אבל שם גם אין צ'וק למיטב הבנתי).
 

gray

New member
עני מידי

צ'וק מעשיר את התערובת. אופנוע מתוכנן להתניע עם צ'וק, אבל המצב שהבחור מתאר קצת קיצוני, אולי המצוף יושב נמוך מידי, או איזה סתימה במעגל הסרק.
 

Bearing

New member
עשיר מדי ולא עני מדי

ז"א שאם האופנוע מניע ללא צ'וק, הוא כבר מראש עשיר מספיק בכדי להניע, אחרת היה צריך לשים צ'וק.
 

wavelet

New member
ולפעמים לא זה ולא זה

השם choke הוא בהרבה מקרים מונח לא מדוייק; לא יודע ספציפית לגבי KLE, אבל ברוב הדו"גים שהיו לי מדובר ב-fast idle, שפעולתו היא סה"כ להגדיל את סל"ד הסרק, ולא משנה את יחס התערובת.
 

Bearing

New member
הצ'וק המקורי אמור "לחנוק"

זאת אומרת לסגור את האוויר, במכוניות ישנות זו מן מצערת כזאת לפני פתח האוויר בקרבו שסוגרת אותו ולא בותנת אוויר. באופנועים לרוב מדובר במעבר דלק נוסף שנפתח ומוסיף עוד תערובת עשירה נוספת. לא מכיר שום אופנוע שבו הצ'וק רק פותח את המצערת עוד קצת, יש לך דוגמא? FAST IDLE הכוונה לפי מה שאני מכיר למצב עבודה של מנוע בסרק עם טורים גבוהים - 2 - 2.5 אלף טור.
 

shayvilk

New member
דוקאטי 696...

זה לפחות מה שאמרו לי כשלקחתי אותו למבחן
 

shayvilk

New member
כן... אבל יש FAST IDLE ידני, אל תשאל אותי למה

אבל ככה זה
 

Dresdner

New member
כמו בכל דבר בדוקאטי

זה לוקח זמן, FAST IDLE נשלט מנוע חשמלי יקח עוד 5 עד 10 שנים גג עד אז צריך להגיד תודה שדוקאטי מגיע עם סטרטר
 

בועז בר

New member
גם בוואראדרו אותו סיפור, אבל עם סמל המשנק

האוניברסאלי על המנופון. גם בספר הרכב זה נקרא choke ולא פאסט איידל.
 

ariel00i

New member
Fast Idle זה מערכת של סוזוקי

בשם בלבד, בשאר החברות כל אחד קורה לזה איך שהוא רוצה.
 

Bearing

New member
נו יופי, הזרקה יודעת לתקן לבד את התערובת

לפי טמפ'/כמות האוויר או כל דבר אחר. זה לא דוגמא לצ'וק, הצ'וק במקרה הזה הוא חלק אינטגרלי ממחשב ההזרקה והמנגנון שפותח טיפה את המצערת ללא התערבות ההזרקה לא היה עוזר בהתנעה קרה. כל מה שכתבתי קודם התייחס למנועים לא מוזרקים.
 

gray

New member
טעות שלי, דילגתי על ה"ללא" בכותרת של התוכי

 

Tao9

New member
אופנוע שמניע רק עם צ'וק מעיד על בעיה. לדעתי-

ישנה סתימה כלשהי במעברי הדלק ולכן התערובת ענייה (אותה כמות אויר, פחות דלק) מידי מה שגורם לקשיים בהנעה. עם פתיחת הצ'וק התערובת כניראה מגיעה למצב הנורמלי הראשוני ולכן האופנוע מצליח להניע (קיץ, איו שום סיבה להנעה עם צ'וק, והרבה אופנועים גם לא צריכים את עזרתו בחורף הישראלי). ניקוי קרבורטורים עשוי לפתור הבעיה לדעתי. בנוסף - האם ישנה איזה בעיה בסל"ד גבוהה יותר? האם כשאתה מניע עם צ'וק הסל"ד עולה? האופנוע מעשן קצת? מגמגם בפתיחת מצערת מלאה בפתאומיות בהילוך שהיה אמור להמשיך כרגיל?
 
אני חושב שאתה טועה

על ה R750 שלך היה מד טמפ' לא? באיזה טמפ' המנוע עובד בצורה תקינה? 35 מעלות? או 80 מעלות? מבחינת התנהגות הדלק, יש משמעות מאוד גבוהה לטמפ' הסביבה(ובצילינדר בזמן עבודה תקינה זה יותר מ 80 מעלות). גם בימי קיץ חמים אלו(לדעתי ומיטב הבנתי) אופנוע שמניע ללא צ'וק בכלל הוא או מוזרק(ואז המחשב מטפל בזה אוטומטית) או מכוון עשיר מידי.
 

Tao9

New member
לפני 42 מעלות הוא לא מראה בכלל טמפ'

משמע אני לא מזיז אותו אפילו... עבודה טובה זה אכן סביב ה75 מעלות אצלי. אבל הוא גם ככה עובד עשיר יחסית כניגררת השיפורים. מה שכן - מכל האופנועים שהיו לי (כולה חמישה) שכוללים דו"פים קטנים, GPZ, הנוכחי ואפילו לצערי איזה סקוטר - חוץ מבחורף לא היה צורך בצ'וק, וככה גם אצל אופנועים של חברים. כמובן שמדובר רק על קרבורטורים. לכן ניראה לי מוזר שאופנוע מניע רק עם צ'וק ועוד בימים חמים כמו שיש אצלכם עכשיו. עוד משהו - טמפ' עבודה היא בשביל לקבל מקסימום תועלת מהמנוע - להוציא ממנו את כל מה שיש לו לתת בצורה הכי טובה. שאר הטמפ' פשוט לא ייתנו לך את מה שאתה מחפש (או שכן, תלוי בבן אדם) בצורה הנכונה, וזה אפילו לא בריא למנוע. להניע אופנוע - לדעתי מנוע תקין אמור להניע ללא שום בעיה וללא שום עזרה של העשרת תערובת בתנאים נורמאליים - קרי חורף אירופאי.
 
למעלה