"האוטומובילים של ועד הצירים"

מצב
הנושא נעול.

krause

New member
"האוטומובילים של ועד הצירים"

"האוטומובילים של ועד הצירים"
חויותיו של אספן. המודעה המקורית המצורפת,נמצאת אצלי באוסף כבר הרבה שנים,מצאתי אותה בחנות ספרים ישנים, בין הספרים והאבק. לא היה לי מידע מדויק על מהות המודעה, חוץ מאשר המלל הברור יחסית אשר אומר, אין מקום באוטובוסים.אבל מהיכן אוטובוסים באותם שנים, ובכלל מאיזה תאריך המסמך? עד אשר לפני כשנה, הגיע לידי הספר "סיפורים ירושלמיים"של דב גניחובסקי, ובתוך הספר אני מוצא לתדהמתי סיפור קצר על.. המסמך אשר ברשותי!! תקראו את הקטע הסרוק ותבינו יחד איתי את הענין. אגב הכרטיס הישן ביותר אצלי באוסף הוא מ 1921. עד שנה זו לא היתה תחבורה ציבורית אשר הנפיקה כרטיסים. תהנו.
 

צחקן

New member
יפה יפה,

"האוטומובילים של ועד הצירים"
חויותיו של אספן. המודעה המקורית המצורפת,נמצאת אצלי באוסף כבר הרבה שנים,מצאתי אותה בחנות ספרים ישנים, בין הספרים והאבק. לא היה לי מידע מדויק על מהות המודעה, חוץ מאשר המלל הברור יחסית אשר אומר, אין מקום באוטובוסים.אבל מהיכן אוטובוסים באותם שנים, ובכלל מאיזה תאריך המסמך? עד אשר לפני כשנה, הגיע לידי הספר "סיפורים ירושלמיים"של דב גניחובסקי, ובתוך הספר אני מוצא לתדהמתי סיפור קצר על.. המסמך אשר ברשותי!! תקראו את הקטע הסרוק ותבינו יחד איתי את הענין. אגב הכרטיס הישן ביותר אצלי באוסף הוא מ 1921. עד שנה זו לא היתה תחבורה ציבורית אשר הנפיקה כרטיסים. תהנו.
יפה יפה,
ב"ה לא רואים את המשך "הסיפור"
 
הרכבת של ועד הצירים!

"האוטומובילים של ועד הצירים"
חויותיו של אספן. המודעה המקורית המצורפת,נמצאת אצלי באוסף כבר הרבה שנים,מצאתי אותה בחנות ספרים ישנים, בין הספרים והאבק. לא היה לי מידע מדויק על מהות המודעה, חוץ מאשר המלל הברור יחסית אשר אומר, אין מקום באוטובוסים.אבל מהיכן אוטובוסים באותם שנים, ובכלל מאיזה תאריך המסמך? עד אשר לפני כשנה, הגיע לידי הספר "סיפורים ירושלמיים"של דב גניחובסקי, ובתוך הספר אני מוצא לתדהמתי סיפור קצר על.. המסמך אשר ברשותי!! תקראו את הקטע הסרוק ותבינו יחד איתי את הענין. אגב הכרטיס הישן ביותר אצלי באוסף הוא מ 1921. עד שנה זו לא היתה תחבורה ציבורית אשר הנפיקה כרטיסים. תהנו.
הרכבת של ועד הצירים!
באלבום על חיים ויצמן, נשיאנו הראשון וראש ועד הצירים מצוייה התמונה הבאה. אין לי מושג היכן זה צולם. בתמונה נוספת מתוך האלבום שצולמה ליד הרכבת נראים מנהיגי הישוב בארץ ליד הרכבת. אני מניח שהרכבת הגיעה ממצרים.
 

krause

New member
נהדר.שני המסמכים שייכים לאותו ארוע.

הרכבת של ועד הצירים!
באלבום על חיים ויצמן, נשיאנו הראשון וראש ועד הצירים מצוייה התמונה הבאה. אין לי מושג היכן זה צולם. בתמונה נוספת מתוך האלבום שצולמה ליד הרכבת נראים מנהיגי הישוב בארץ ליד הרכבת. אני מניח שהרכבת הגיעה ממצרים.
נהדר.שני המסמכים שייכים לאותו ארוע.
 

יהוושע

New member
אם הגיעה ממצרים , אז זה או ברחובות

הרכבת של ועד הצירים!
באלבום על חיים ויצמן, נשיאנו הראשון וראש ועד הצירים מצוייה התמונה הבאה. אין לי מושג היכן זה צולם. בתמונה נוספת מתוך האלבום שצולמה ליד הרכבת נראים מנהיגי הישוב בארץ ליד הרכבת. אני מניח שהרכבת הגיעה ממצרים.
אם הגיעה ממצרים , אז זה או ברחובות
או בלוד . ( ואולי ואדי סראר או " תחנת הצומת " ? )
 
הרכבת שבתמונה

הרכבת של ועד הצירים!
באלבום על חיים ויצמן, נשיאנו הראשון וראש ועד הצירים מצוייה התמונה הבאה. אין לי מושג היכן זה צולם. בתמונה נוספת מתוך האלבום שצולמה ליד הרכבת נראים מנהיגי הישוב בארץ ליד הרכבת. אני מניח שהרכבת הגיעה ממצרים.
הרכבת שבתמונה
אין לי כל מידע על האירועים המתוארים בהתכתבות זו, אבל אולי יעניין את חברי הפורום לדעת ששלושת הקרונות המופיעים בתמונה נבנו בשלהי המאה ה-19. מדובר בקרונות תלת סרניים שנבנו עבור הרכבת המצרית (כשעוד קראו לה ESR) בבלגיה ושירתו ברכבות פרבריות שם. קרונות רבים כאלו 'גויסו' לצבא הבריטי בזמן מלחמת העולם הראשונה שירתו כקרונות ברכבות אמבולנס (בתי חולים שדה). חלקם נשארו בארץ לאחר מלחמת העולם הראשונה ושימשו לתקופה קצרה כקרונות נוסעים של ממש, עד להסבתם לתפקידים אחרים, כמו קרונות שירות וכיו"ב, בהם המשיכו לשרת שנים רבות ואחד מהם עוד עומד במוסך הרכבת בחיפה ועד לפני שנים בודדות נכלל במערך הפעיל (תיאורטית) של רכבת פינוי שימוטים (ירידות מהפסים) של חיפה. קרון אחד מסוג זה נמצא כיום במוזיאון הרכבת (ו-'משוחזר' שם בצורה שלועגת לאינטליגנציה) ועוד אחד מיועד למוזיאון הרכבת ונמצא כיום בסדנאות הקישון, שם שימש במשך שנים רבות כמשרד 'מקורקע' (מילולית! הוא היה קבור עד שלדתו בעפר). העובדה שכל הרכבת בתמונה מורכבת מקרונות מצריים מעלה את השאלה האם זו לא רכבת שהגיעה ממש ממצרים, אם כי אני לא חושב שהרכבת המצרית השתמשה בתקופה הזו כבר בקרונות האלו לנסיעות ארוכות. ואם אכן זו רכבת של רכבת המנדט (PR) אזי כנראה שהם היו יותר חשובים ומשמעותיים לחברה הצעירה מאשר חשבנו עד כה, וכנראה שירתו בה יותר ממה שחשבנו כקרונות נוסעים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה