ד"ר טננבאום - מי מכיר?

ד"ר טננבאום - מי מכיר?

שלום רב, הופניתי ע"י טיפת חלב לאבחון ע"י ד"ר טננבאום אלכסנדר שמקבל בירושלים. האם מישהו מכיר? מסרו לי שם הוא מומחה באיתור בעיות הקשורות בהתפתחות הילד והוא הרופא של כמה עמותות אימוץ שעושה עבורן בדיקה לילדים. אולי יש לכם מישהו אחר להמליץ עליו? בטיפת חלב אמרו שמאחר שהילד פחות משנה וחצי לא יתקבל ע"י פסיכיאטרים אלא יש לפנות לרופא התפתחות בשלב ראשון ולפעול עפ"י המלצתו. בשביל מומחה טוב אין לי בעיה להגיע לכל מקום בארץ ולשלם כל סכום.
 
לשאלתך...

שלום לך אמא אמא אמא ד"ר טננבאום הוא מנהל המכון להתפתחות הילד בירושלים מזה שנים רבות. הוא אכן בעל כושר אבחנה מצויין בכל הקשור לספקטרום. פרט לו עובד במרכז להתפתחות הילד צוות טיפולי גדול המטפל ומאבחן ילדים בעלי קשיי תקשורת. האבחון הוא רב מקצועי וכולל רופא, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת ופסיכולוגית. נערכת הערכה למשך מס' שעות שלאחריה נערך מפגש סיכום עם הורי הילד על מנת לסכם את ההערכה ולנסות להגיע לאבחנה (או שלילתה לצורך העניין). ד"ר טננבאום מפנה ילדים שבודק דרך הקופה או באופן פרטי למרכז במידת הצורך להמשך הערכה או טיפול. אשמח לענות על שאלות נוספות אם יהיו. לך ולילדך בהצלחה.
 
אז לפי מה שאני מבינה ממך,

אני יכולה לסמוך על חוות דעתו? למי מה שהבנתי, מאחר שאני לחוצה לקבוע בדיקה מהר, תהיה לבני בדיקה רק אצלו ובמידה והוא יחשוב שצריך להעמיק את הבדיקה - יקבע תור אחר. אבל אם יחשוב שהכל בסדר (הלוואי!!!!) - לסמוך עליו או לקבל חוות דעת נוספת?
 
הגענו אליו עם הרבה דוחות קודמים של

כל אנשי המקצוע שעבדו איתנו- שני אבחונים אצל פסיכולוגיות התפתחותיות (אחד פרטי), שתי קלינאיות תקשורת (של הקופה והפרטית), מרפאת בעיסוק, תראפיסטית בכירה בגישת DIR ומידע נוסף שהיה לנו- קלינית (בדיקות על הרעלת כבד, אחר החיסון של גיל שנה)ופרטים רלוונטיים. אני חושבת שאם יש לך איש מקצוע שמכיר או עובד עם הילד וכמובן דו"ח גננת, חשוב להביא את הכל אתכם. כך חוות דעתו מושתת על יותר מידע רלוונטי. דר' טננבאום, מכיר ומתמצא היטב בתחום האבחון של ילדינו, אך מנסיוני, אם את הולכת רק אליו וזהו ילד מבלבל, או בתפקוד גבוה, תביאי איתך ניירת. היות והתחלנו לטפל בקטן, הרבה לפני שהלכנו לאבחון, וגם היות והיכרתי את הסימנים מהגדול, היתה התקדמות יפה וכשהוא הגיע אליו, חלק מהסימנים היו בולטים פחות. אני יודעת שיש כאן משפחה שהגיעה אליו להתייעצות, עם ילד מאומץ בעזרתו, והוא לא איבחן את ילדם כשייך לספקטרום התקשורתי. אך עדיין הוא בר סמכא בתחום ואכן, היחידה שהוא מנהל, עובדת כבר כמה שנים בתוכנית התערבות רב מקצועית לילדי הספקטרום התקשורתי.
תלמה.
 
ד"ר טננבאום

ניסיתי להיזכר האם הייתי עדה למקרה בו ד"ר טננבאום "פספס" אבחנה בספקטרום והתשובה היא לא. אני עובדת מזה מס' שנים במרכז והתרשמתי שבמידה ויש לו ספק הוא מפנה את הילד להמשך הערכה ע"י יתר הצוות.הוא באמת מאוד מקצועי ובעל נסיון רב ובתחום במיוחד. מאחלת שה"הלוואי" שלך יתגשם... בהצלחה
 

תמר03

New member
יש את פרופ' גרוס ורדה

היא משערי צדק ונחשבת מאוד מקצועית
 
טל אובחן אצל ד"ר אלכסנדר טננבאום

שאיבחן אותו כאספרגר. אני יודעת שטננבאום איש מקצוע ענק בתחומו אבל אנחנו מאוד התנגדנו לאיבחון והלכנו לפסיכו' נוספת שאבחנה את טל כילד שסובל מבעיה רגשית ומבלבל מאוד כי הוא שואב התנהגויות אוטיסטיות ומשתמש בהן כמנגנוני הגנה כשרמת החרדה שלו עולה. כרגע, טל עדיין בטיפול רגשי. האבחנה לא סופית. הטיפול הרגשי מקדם אותו מאוד אבל יש לו עדיין התנהגויות "מוזרות" שלא "משחררות" אותו מהסטיגמה האספרגרית לגמרי. הכעס שלי על טננבאום נובע בעיקר משום שהוא איבחן את הילד בתוך שעה בלבד, ועל סמך המון ניירת שהבאנו איתנו ושיחה מקדימה של שלושת רבעי שעה איתנו. קשה לי לקבל שגוזרים גורלות רק על פי שעה אחת בלבד. מאבחנים נוספים עורכים גם תצפיות על ילדים בבתי ספר ובגנים ולא מניפים באבחת קולמוס, אבחנות גורפות וגורליות כאלה. עדיין, אני יודעת שלטננבאום יש שם גדול בתחום. המלצות נהדרות מקצועיות, קיבלנו גם על ד"ר דיצה צחור, אבל לא היינו אצלה מעולם.
 

lisadan

New member
איבחון של שעה נראה לי סביר

אני לא מכיר את דר' טננבאום, אבל ממה שאת מתארת נראה לי שהאבחון היה סביר. הוא קרא את חומר הרקע, שוחח אתכם לא מעט זמן ובחן את הילד במשך כשעה. אני חושב שאצל איש מקצוע טוב, זה בהחלט זמן מספיק (ולצערי גם אנחנו ההורים, מההיכרות האישית שלנו עם התחום, יכולים לא מעט פעמים לזהות ילד שנראה שהוא בספקטרום, גם אם זה לא איבחון מקצועי). אצלנו היו שני איבחונים שנמשכו זמן דומה, במכון להתפתחות הילד בקופ"ח ובעמותה לילדים בסיכון (בעמותה לילדים בסיכון התצפית והאיבחון בוצעו ע"י צוות ולא ע"י אדם בודד). אצל דר' צחור האיבחון נמשך זמן רב יותר, וכלל שלוש פגישות איתה (אחת מקדימה, ללא הבן, אחת לתצפית על הבן והשלישית בלעדיו, לצורך הצגת הממצאים והמשמעויות). כמו בכל איבחון רפואי, אפשר ולפעמים גם רצוי, ללכת לקבלת חוות דעת נוספת, כמו שעשיתם.
 
אבל ליסה...

איך?
איך אפשר לקחת ילד ולהסתכל עליו שעה ולבדוק אותו מכל כיוון, פיזי וקוגניטיבי והכול רק תוך שעה אחת? ולו רק למען ה"רושם הרציני" על ההורים... האם לא צריך להשהות קצת החלטות כאלה? כשהגענו לטננבאום הייתי משוכנעת שטל הוא אספרגר. קראתי חומר עצום ורב על התסמונת והכרתי את הילד יותר משהכרתי אותי. שוב, אני חייבת לציין שהיום הוא משופר לאין ערוך מלפני שנה וחצי, כשאובחן. לפעמים אני תוהה מה היה טננבאום אומר היום, לוּ היה פוגש את טל. הוא בתפקוד כל כך גבוה עד שאני באמת תוהה אם הוא לא נמצא על התפר ההוא שבין ילד אספרגר לילד עם בעיה רגשות ורמת חרדה גבוהה. מצד שני, יש לו גם נתונים פיזיולוגיים של היפוטוניה, התפתחות מאוחרת, דיבור מאוחר מאוד, גאונות במתימטיקה, יכולת ורבלית גבוהה כל כך ושפה עשירה של בית מרקחת, למרות המונוטוניות המסוימת בצליל הקול שלו. בכל מקרה, לפעמים אני חושבת שאין צורך באבחון. מספיק שהילד מטופל באופן הטוב ביותר וזה מה שחשוב.
 

lisadan

New member
זה אפשרי, בעיקר בתפקוד נמוך

אני מניח שילדים בתפקוד נמוך קל יותר לאבחן מאשר אספרגר גבוה. קיימים לא מעט מבחנים ואפילו שאלונים להורים שמתוכם איש מקצוע יכול לזהות מאפיינים בולטים לילדים בספקטרום. סתם דוגמא - במסגרת הכניסה שלנו למערכת החינוך המקומית כאן (ארה"ב) נפגשנו לאיבחון עם הגורמים המתאימים במחוז בו גרנו. אשתי והבן נכנסו לאיבחון אצל קלינאית תקשורת ואני ישבתי עם האחראי על החינוך המיוחד, לצורך מסירת פרטים אישיים ומילוי שאלון על תיפקוד הבן. תוך כדי מילוי השאלון, האחראי שמשום מה לא היה מודע לכך שהבן מאובחן עם אוטיזם, שאל אותי האם הבן אובחן בעבר כאוטיסט, כיוון שהתשובות בשאלון כולן כיוונו לכך. את זה הוא זיהה רק על סמך התשובות לשאלון, מבלי שפגש את הילד.
 

אור לנו

New member
אני חושבת שלפעמים עדיף ללכת

למומחה ולקבל אבחנה מהירה אחרי שיחה מקדימה + שעה עם הפשוש + שיחת סיכום כמו אצל דיצה צחור מאשר לחכות ולחכות ולחכות עד שבהתפתחות הילד יקבלו את האומץ לתת אבחון מסודר ומקיף. הסחבת הזו יכולה לשגע, שלא נדבר על זה שכאשר יש אבחון יש גם אפשרות להכניס את הילד למסגרת מתאימה וכולנו מסכימים על כך שככל שמטפלים בגיל צעיר יותר הסיכוי לתפקוד גבוה יותר גדול יותר. ודרך אגב - מנסיוננו המאוד עכשווי - הפגישה הראשונה של ההורים באבחון של דיצה צחור לא נעשה איתה אישית.
 

טל 0 0 0

New member
היי אור

אני מוסיפה לך עדכון ממה שהיה אצלנו - באבחון של גל גם הפגישה השניה (עם הילד) לא היתה בנוכחותה של ד"ר צחור!!!! היא ראתה את גל 10 דקות ואת שאר האבחון שלו צפתה בקלטת הוידאו שהקליטו.....
 

אור לנו

New member
תודה טל

לנו אמרו שהפגישה עם הפשוש מתבצעת בנוכחות דיצה עצמה ועוד מאבחן/ת - נראה מה יקרה.
 
למעלה