דשן לעגבניות

LazyGecko

New member
דשן לעגבניות

שלום לכולם. אני מחפש דשן שמתאים לעגבניות. שמעתי שדשן דל נתרן מתאים, וזה פוסל את רוב הדשנים הרגילים. האם זה נכון ? אם כן, איזה דשן ? אם לא, איזה דשן ? תודה !
 

LazyGecko

New member
בכל הדשנים שראיתי

בכל הדשנים שראיתי בחנויות המרכיב העיקרי (או קרוב לזה) זה נתרן. עודף נתרן בעגבניות גורם להתפתחות עלווה על חשבון פרי. ככה שהצמח אולי נראה טוב, אבל פירות יש מעט.
 
נתרן יש במלח בישול, לא?

וגם במי השתייה בארץ בכמויות נאות. למטרותייך המקצועיות נראה לי שכל דשן יהיה בסדר, בעיקר אם לא תתן יותר מדי שנראה לי שזותי המחלה המרכזית במקומותינו. שים קומפוסט- אמור להספיק. אם האדמה שלך לא עברה התעללות בשנים עברו אז יש בא מכל טוב הארץ, בטח לבנדורות הקטנות שלך.
 
ושאלת השאלות, תשובת מליון הדולר-

מה ההבדל בין דשן 20-20-20 ל 10-10-10? בין הפותרים נכונה יוגרלו חולצה ותקליט.
 
והתשובה לחידה........../images/Emo6.gif

10-10-10- : 3 חולצות של מרדונה "מלך מלכי הכדורגל". 20-20-20-: 3 מכנסונים של מרדונה,בכל צד כתוב 10 (יענו כל מכנס שווה 20 ) דורשת את הפרסים מיד וללא עיכובים, מקווה שהחולצה כובסה ...
דורשת בונוס על הפתרון המהיר:אוסף של עופר לוי לצד האוסף של סרנגה! אחלה יום לכולכם
 

LazyGecko

New member
ועכשיו לתשובה

ביררתי קצת, והתשובה היא : N - נתרן - עוזר לצמיחה P - זרחן - עוזר לפריחה (או פירות) K - אשלגן - עוזר לשורשים עגבניה צריכה דשן 5-20-20 או 5-10-10 עכשיו כמובן השאלה איפה משיגים כזה.
 

צפנתי

New member
N זה לא נתרן, זה חנקן../images/Emo88.gif

הצמחים לא מתשמשים כלל בנתרן (בע"ח כן) למרות שהוא היון המסיס הנפוץ בטבע.
 

LazyGecko

New member
אתה צודק, הבלבול הוא שלי

איפה שכתבתי נתרן התכוונתי לחנקן.
 

אלי חדש

New member
מכיון שלא מדובר כאן בגידול מסחרי

אז בכלל לא צריך דשן מספיק אדמה שעורבבה עם קומפוסט ואפשר להוסיף כל דשן שרוצים. להפך ללא הכימיקלים נקבל עגבניות יותר בריאות ויותר טעימות.
 
אז ככה....

2* (10-10-10) = (20-20-20) המספרים הם כמו שאלי דנדש אמר זה הריכוז של החומרים השונים בנוזל. מה שאומר שבCC של 20-20 יש פשוט פי 2 דשן מאשר ב 10-10. זה גם אומר שאם נשקה 2 CC של 10 ייצא לנו אותו כנ"ל כמו 1 CC של 20. מה שאומר שזה פשוט חארטה בארטה - במקום לשים פקק לדלי נשים שני פקקים וסה טו. שממית עצלנית- בנדורה צריחה 5-20-20 או 5-10-10 - זה אותו דוור....ובשבילך האמת גם 10-10-10 יעשה את אותה עבודה- ההבדל משנה אולי למקצוענים וההימור שלי הוא שגם אז יש לדשן משמעות לא גדולה ביותר. ויתקנו אותי אנשים אם אני טועה ומטעה. כולם זוכים בחולצה מג'ייפה שלי, יש מספיק לכו-ל-ם.
 

YOYODIDU

New member
בנדורה בגידול ביתי .צריכה קצת קומפוסט וזהו

גם זבל עופות הולך!
 

YOYODIDU

New member
בודאי שאפשר .אבל בזהירות רבה

זבל עופות הוא דשן מעולה אבל חריף מאד{הרבה זרחן} לכן צריך לשים בדלי כ1 ליטר זבל +10 ליטר מים לחכות כמה ימים שהמרק הזה יבשיל(ריחני ביותר) אח"כ אפשר לתת לצמחים בערך כוס לצמח(250CC) לא להרבות. יכול להזיק
 
למעלה