דרעי פנה לכץ: קדם החלטת ממשלה מיידית לפינוי התחנה המרכזית הח

מצב
הנושא נעול.

Bus Nerd

Active member
עדיין לא בטוח שזה יעבוד מבחינה הנדסית אבל זה כבר יותר בכיוון

חשבתי כרגע על חלופה.
הריסה קטנה יחסית של הפינה הצפון מזרחית של התחנה והריסת הרמפות מרחוב החרש.
בפינה להקים מגדל לדיור ציבורי בן 30 קומות עם שלד שיוכל להחזיק את בניין.
הקמת הדירות תוכל להיות אפשרית בכל קומותיו כולל בקומות 5 עד 7 המשותפות לתחנה המרכזית ובהן ניתן יהיה ליצור חלל קישור בין המגדל לשאר המבנה.
עדיין לא בטוח שזה יעבוד מבחינה הנדסית אבל זה כבר יותר בכיוון
רק עדיף שלא יהיה "פארק" מקומה 7 - להעמיס כמויות ענקיות של אדמה ועצים על גג המבנה זה לא רעיון טוב (ראה ערך מה שקרה בחניון החרש - אדמה זה כבד יותר משנדמה לאדם לא מנוסה), בעיקר אם רוצים לפרק את גג האלומיניום כדי להחדיר אור טבעי לקומות התחתונות.

אני עדיין חושב שאפשר, כדאי ורצוי להשמיש מחדש את המבנה *בלי* שימושי תחבורה. המיקום המיועד למסוף בצומת חולון הוא אידיאלי, בעיקר אם יקום שם מתחם משרדים כמו שמתוכנן.
מסוף ארלוזורוב + מסוף צומת חולון אמורים להספיק.
 

DanBus43Maalit72

Active member
אפשר גם להרוס לחלוטין את קומה 7.

עדיין לא בטוח שזה יעבוד מבחינה הנדסית אבל זה כבר יותר בכיוון
רק עדיף שלא יהיה "פארק" מקומה 7 - להעמיס כמויות ענקיות של אדמה ועצים על גג המבנה זה לא רעיון טוב (ראה ערך מה שקרה בחניון החרש - אדמה זה כבד יותר משנדמה לאדם לא מנוסה), בעיקר אם רוצים לפרק את גג האלומיניום כדי להחדיר אור טבעי לקומות התחתונות.

אני עדיין חושב שאפשר, כדאי ורצוי להשמיש מחדש את המבנה *בלי* שימושי תחבורה. המיקום המיועד למסוף בצומת חולון הוא אידיאלי, בעיקר אם יקום שם מתחם משרדים כמו שמתוכנן.
מסוף ארלוזורוב + מסוף צומת חולון אמורים להספיק.
אפשר גם להרוס לחלוטין את קומה 7.
אבל אני חושב שיש להשאיר את שימושי התחבורה במתכונת מצומצמת יחסית.
להעברה של מסוף אוטובוסים לצומת חולון אני מתנגד.
 

Bus Nerd

Active member
למה מתנגד? תראה כמה מקום יש שם

אפשר גם להרוס לחלוטין את קומה 7.
אבל אני חושב שיש להשאיר את שימושי התחבורה במתכונת מצומצמת יחסית.
להעברה של מסוף אוטובוסים לצומת חולון אני מתנגד.
למה מתנגד? תראה כמה מקום יש שם
המון שטח פנוי
סמוך לתחנת רכבת קיימת עם קישוריות טובה יותר להולכי רגל ממה שיש בין ההגנה למרכזית הנוכחית
צמוד לכביש מהיר (אוטובוסים בין עירוניים יבזבזו פחות זמן בפקק בתוך העיר)
הדרכים מסביב רחבות
לא קרוב מדי לבתים של תושבים
אפשרות לפיתוח איזור תעסוקה חדש

איפה החסרונות?

 

DanBus43Maalit72

Active member
המסוף יצור עומסי תנועה רבים ביציאה מחולון

למה מתנגד? תראה כמה מקום יש שם
המון שטח פנוי
סמוך לתחנת רכבת קיימת עם קישוריות טובה יותר להולכי רגל ממה שיש בין ההגנה למרכזית הנוכחית
צמוד לכביש מהיר (אוטובוסים בין עירוניים יבזבזו פחות זמן בפקק בתוך העיר)
הדרכים מסביב רחבות
לא קרוב מדי לבתים של תושבים
אפשרות לפיתוח איזור תעסוקה חדש

איפה החסרונות?
המסוף יצור עומסי תנועה רבים ביציאה מחולון
ויש תושבים שגם אינם מעוניינים במהגרים מאפריקה
 

Bus Nerd

Active member
למה אתה חושב שמסוף תחבורה זה מה שיימשוך חבר'ה מאפריקה?

המסוף יצור עומסי תנועה רבים ביציאה מחולון
ויש תושבים שגם אינם מעוניינים במהגרים מאפריקה
למה אתה חושב שמסוף תחבורה זה מה שיימשוך חבר'ה מאפריקה?
אני לא חושב שזה ייצור "עומסי תנועה", להפך, זה יביא עוד תח"צ עירונית ובין עירונית קרוב יותר לחולון וייאפשר ליותר תושבי חולון להסתמך על תח"צ.
 

DanBus43Maalit72

Active member
התחנה המרכזית תחסום את היציאה מתל גיבורים.

למה אתה חושב שמסוף תחבורה זה מה שיימשוך חבר'ה מאפריקה?
אני לא חושב שזה ייצור "עומסי תנועה", להפך, זה יביא עוד תח"צ עירונית ובין עירונית קרוב יותר לחולון וייאפשר ליותר תושבי חולון להסתמך על תח"צ.
התחנה המרכזית תחסום את היציאה מתל גיבורים.
המרכז הלוגיסטי גם ככה מעמיס על היציאה מחולון.
חולון אינה החצא האחורית של תל אביב ואינה צריכה שיעבירו את המטרד ואת הבעיות שלה לשם.
 

Bus Nerd

Active member
השטח שייך מונציפאלית לתל אביב

התחנה המרכזית תחסום את היציאה מתל גיבורים.
המרכז הלוגיסטי גם ככה מעמיס על היציאה מחולון.
חולון אינה החצא האחורית של תל אביב ואינה צריכה שיעבירו את המטרד ואת הבעיות שלה לשם.
השטח שייך מונציפאלית לתל אביב
ומסוף אוטובוסים הוא לא בעיה. מה אשמים המסכנים שגרים בלווינסקי? למה הם צריכים פיח של אוטובוסים בגובה הסלון רק בשביל שמר אדון מחולון לא יתעכב דקה או שתיים ביציאה מהרובע שלו *עם רכב פרטי*?
 

DanBus43Maalit72

Active member
שתל אביב תפתור את הבעיות של עצמה.

השטח שייך מונציפאלית לתל אביב
ומסוף אוטובוסים הוא לא בעיה. מה אשמים המסכנים שגרים בלווינסקי? למה הם צריכים פיח של אוטובוסים בגובה הסלון רק בשביל שמר אדון מחולון לא יתעכב דקה או שתיים ביציאה מהרובע שלו *עם רכב פרטי*?
שתל אביב תפתור את הבעיות של עצמה.
חולון אינה החצר האחורית של תל אביב.
חוץ ממני רב התושבים בחולון מתנגדים להעברת התחנה לצומת חולון.
בשטח המוצא היציאה תעלה את העומס ביציאה מתל גיבורים שגם ככה עמוסה מאוד בשעות העומס מועקבת בלפחות כ 5 דקות את הנסיעה בקו 172. ולא ניתן לקשר את השטח הזה לצומת חולון עצמה.
 

alantan

New member
כמו שכבר כתבו לך, זה לא חולון, כך שאין לעיריית חולון עילה

שתל אביב תפתור את הבעיות של עצמה.
חולון אינה החצר האחורית של תל אביב.
חוץ ממני רב התושבים בחולון מתנגדים להעברת התחנה לצומת חולון.
בשטח המוצא היציאה תעלה את העומס ביציאה מתל גיבורים שגם ככה עמוסה מאוד בשעות העומס מועקבת בלפחות כ 5 דקות את הנסיעה בקו 172. ולא ניתן לקשר את השטח הזה לצומת חולון עצמה.
כמו שכבר כתבו לך, זה לא חולון, כך שאין לעיריית חולון עילה
להתנגד.
 

DanBus43Maalit72

Active member
הבעייה שרוצים למקם אותה איפה שהמרכז הלוגוסטי.

כמו שכבר כתבו לך, זה לא חולון, כך שאין לעיריית חולון עילה
להתנגד.
הבעייה שרוצים למקם אותה איפה שהמרכז הלוגוסטי.
ומשם יש רק מוצא אחד שהינו חוסם את היציאה של תל גיבורים.
תחנה מרכזית במיקום זה יחריף את העומס הכבד גם ככה ביציאה ובמערב חולון. יש שעות בהן היציאה פקוקה ומבוקשת וזה יכול לעקב גם 10 דקות בנסיעה בקווים מחולון העוברים שם. וזה גם לא יטיב עבור נוסעי בת ים ראשל"צ הנוסעים בקווים 19/129 ותושבי מזרח חולון הנוסעים ב 3/172. מערב העיר כבר ככה סובל מפקקים רבים הנמשכים עד רחוב אילת.
&nbsp
צריך את התחנה המרכזית ליד צומת הולץ איפה שחניון אגד ברחוב 3780. להעביר לשם את התחנה המרכזית שתכלול גם את החניון הקיים של אגד ולפתח שם בצמוד למסוף איזור תעסוקה לא גדול, משהו בהיקף די קטן.
 

DanBus43Maalit72

Active member
אם כבר את אפשר לפנות את חניון האוטובוסים הזה שיש לאגד

השטח שייך מונציפאלית לתל אביב
ומסוף אוטובוסים הוא לא בעיה. מה אשמים המסכנים שגרים בלווינסקי? למה הם צריכים פיח של אוטובוסים בגובה הסלון רק בשביל שמר אדון מחולון לא יתעכב דקה או שתיים ביציאה מהרובע שלו *עם רכב פרטי*?
אם כבר את אפשר לפנות את חניון האוטובוסים הזה שיש לאגד
ברחוב 3780 שישמש כמסוף אוטובוסים בלבד ללא שימושים נוספים.
בנוסף לבנות מסוף דומה למטרה זהה ליד מחלף מסובים.
&nbsp
מסוף כזה נעשה עם מסוף קריית אונו. מסוף שאינו קרוב לשכונות מגורים ומשמש כתחנת מוצא בלבד.
 

matrix200200

Active member


לא מציאותי
השלד הקיים של בניין התחנה לא ייתמוך בעומס של שני מגדלי מגורים.
בית ספר יסודי וגן ילדים בלי גינה ובלי אור שמש זה ממש לא סביר.
השארת האוטובוסים במתחם ועוד בקומות הגבוהות משמעה השארת הרמפות המכוערות והנוראיות שמביאות את האוטובוסים לשם, שממררות את חיהם של כל מי שגר בסביבה.
 

Ccyclist

Well-known member
לא הייתי במבנה כמעט 20 שנה, האם קומות 3-1 תת קרקעיות?

אני גם חושב שיהיה בזבוז להרוס את התמח"ת.
לא יהיה שיפור מהריסתה.
רק יהיו עומסים רבים יותר ביציאה מחולון עקב בניית מסוף ונישול של האוכלוסייה החלשה שגם ככה העירייה והמדינה מתעללת בהם. עירייה שרוצה כסף ומשקיעה בעיקר בפרויקטים לאוכלוסיות עמידות יותר. נישול של אוכלוסייה חלשה זה לא שיפור.
אני בעד דווקא בנייה של שני מבני דיור ציבורי מעל התמח"ת הקיים בשביל שיהיה בר השגה גם לאוכלוסיות חלשות וגם להם לתת פרויקטים נאותים. בזמן שאת קומה 7 לפנות משימושי תחבורה ובמקומה השימוש יהיה למבואה לדיירים ופינה ירוקה ופארק לכלל הציבור.
לא הייתי במבנה כמעט 20 שנה, האם קומות 3-1 תת קרקעיות?
אם אני זוכר נכון הכניסה במפלס הקרקע ברחוב לוינסקי וברחוב של מוניות השירות היא לקומה 4. הירידה לקומה 3 היתה כמו ירידה מחלל רב קומתי רציף בין קומות 6-4 למרתף שמתחתן. בקונטקסט כזה מקומות כמו קאנטרי וגלריות שצריכים אור טבעי לא יכולים להתקיים במרתף.
&nbsp
&nbsp
 

DanBus43Maalit72

Active member
קאנטרי תת קרקעי קיים בקניון TLV.

לא הייתי במבנה כמעט 20 שנה, האם קומות 3-1 תת קרקעיות?
אם אני זוכר נכון הכניסה במפלס הקרקע ברחוב לוינסקי וברחוב של מוניות השירות היא לקומה 4. הירידה לקומה 3 היתה כמו ירידה מחלל רב קומתי רציף בין קומות 6-4 למרתף שמתחתן. בקונטקסט כזה מקומות כמו קאנטרי וגלריות שצריכים אור טבעי לא יכולים להתקיים במרתף.
&nbsp
&nbsp
קאנטרי תת קרקעי קיים בקניון TLV.
זה בהחלט אפשרי לנצל את החלל של קומות 1 ו 2 בשביל קאנטרי ומתחם האומנים.
על חשבון פינוי חניון האוטובוסים בקומה 2 אפשר לבנות שם בריכה חצי אולימפית ושימושים נוספים עבור קאנטרי ומכון כושר.
 

Bus Nerd

Active member
נכון. אבל התחנה תוכננה כך שאור טבעי יכול להיכנס אליהן

לא הייתי במבנה כמעט 20 שנה, האם קומות 3-1 תת קרקעיות?
אם אני זוכר נכון הכניסה במפלס הקרקע ברחוב לוינסקי וברחוב של מוניות השירות היא לקומה 4. הירידה לקומה 3 היתה כמו ירידה מחלל רב קומתי רציף בין קומות 6-4 למרתף שמתחתן. בקונטקסט כזה מקומות כמו קאנטרי וגלריות שצריכים אור טבעי לא יכולים להתקיים במרתף.
&nbsp
&nbsp
נכון. אבל התחנה תוכננה כך שאור טבעי יכול להיכנס אליהן
לפחות לקומה 1, יכול היה להיכנס קצת אור טבעי מלמעלה. אבל ברגע שבנו את קומה 7 סגרו בעצם את אותו פתח שדרכו נכנס האור הטבעי, וזו אחת הסיבות שהתחנה אפלולית כל כך.

באופן כללי הבנייה של קומה 7 היא אחד הדברים שהרגו את התחנה הזו.

מישהו שלח לי את המאמר הזה על המבנה שמסביר קצת את הרקע
https://rightofway.blog/tlv-cbs.html
 

DanBus43Maalit72

Active member
אכן הקומה השביעית הרגה את התחנה.

נכון. אבל התחנה תוכננה כך שאור טבעי יכול להיכנס אליהן
לפחות לקומה 1, יכול היה להיכנס קצת אור טבעי מלמעלה. אבל ברגע שבנו את קומה 7 סגרו בעצם את אותו פתח שדרכו נכנס האור הטבעי, וזו אחת הסיבות שהתחנה אפלולית כל כך.

באופן כללי הבנייה של קומה 7 היא אחד הדברים שהרגו את התחנה הזו.

מישהו שלח לי את המאמר הזה על המבנה שמסביר קצת את הרקע
https://rightofway.blog/tlv-cbs.html
אכן הקומה השביעית הרגה את התחנה.
התחנה הייתה מתוכננת כסנדוויץ' כאשר הקווים העירוניים למטה והקווים הבינעירוניים למעלה. הקומה השביעית הוקמה בגלל זיהום אוויר בקומה 2.
 

Ccyclist

Well-known member
מיום הפתיחה היו מדרגות נעות (לא פעילות) לקומה השביעית.

אכן הקומה השביעית הרגה את התחנה.
התחנה הייתה מתוכננת כסנדוויץ' כאשר הקווים העירוניים למטה והקווים הבינעירוניים למעלה. הקומה השביעית הוקמה בגלל זיהום אוויר בקומה 2.
מיום הפתיחה היו מדרגות נעות (לא פעילות) לקומה השביעית.
קיומן בחיבור מהקומה הרביעית לשישית העיד על כוונה לאפשר הרחבה עתידית. חבל שבמקום הרחבה לפי התוכניות המקוריות בחרו ליצור הרחבה שהרסה את כל שאר המתחם. מצד שני הגג שמעל היא הרב קומתית בין קומות 4 ו 6 (5 היתה לא כל כך נגישה המדרגות הנעות עקפו אותה)תמיד היה אטום וחסם את האור הטבעי לקומה 4.
&nbsp
&nbsp
 

DanBus43Maalit72

Active member
. מסכים חלוטין.

מיום הפתיחה היו מדרגות נעות (לא פעילות) לקומה השביעית.
קיומן בחיבור מהקומה הרביעית לשישית העיד על כוונה לאפשר הרחבה עתידית. חבל שבמקום הרחבה לפי התוכניות המקוריות בחרו ליצור הרחבה שהרסה את כל שאר המתחם. מצד שני הגג שמעל היא הרב קומתית בין קומות 4 ו 6 (5 היתה לא כל כך נגישה המדרגות הנעות עקפו אותה)תמיד היה אטום וחסם את האור הטבעי לקומה 4.
&nbsp
&nbsp
. מסכים חלוטין.
יש דרגנוע אחד שעוקף את הקומה החמישית בשלוחה הדרומית של התחנה ליד דרך שלמה אך הדרגנוע לא פעיל וחסום. הדרגנוע הוביל לאגף של משרדי אגד.
האם שם הייתה אמורה להיות ההרחבה במקום הגג הזה שהרג את התחנה?
 

trilliane

Well-known member
מנהל
תודה על הקישור לרשומה! נהניתי לקרוא.


נכון. אבל התחנה תוכננה כך שאור טבעי יכול להיכנס אליהן
לפחות לקומה 1, יכול היה להיכנס קצת אור טבעי מלמעלה. אבל ברגע שבנו את קומה 7 סגרו בעצם את אותו פתח שדרכו נכנס האור הטבעי, וזו אחת הסיבות שהתחנה אפלולית כל כך.

באופן כללי הבנייה של קומה 7 היא אחד הדברים שהרגו את התחנה הזו.

מישהו שלח לי את המאמר הזה על המבנה שמסביר קצת את הרקע
https://rightofway.blog/tlv-cbs.html
תודה על הקישור לרשומה! נהניתי לקרוא.
 
הייתי ציני מקודם

אני גם חושב שיהיה בזבוז להרוס את התמח"ת.
לא יהיה שיפור מהריסתה.
רק יהיו עומסים רבים יותר ביציאה מחולון עקב בניית מסוף ונישול של האוכלוסייה החלשה שגם ככה העירייה והמדינה מתעללת בהם. עירייה שרוצה כסף ומשקיעה בעיקר בפרויקטים לאוכלוסיות עמידות יותר. נישול של אוכלוסייה חלשה זה לא שיפור.
אני בעד דווקא בנייה של שני מבני דיור ציבורי מעל התמח"ת הקיים בשביל שיהיה בר השגה גם לאוכלוסיות חלשות וגם להם לתת פרויקטים נאותים. בזמן שאת קומה 7 לפנות משימושי תחבורה ובמקומה השימוש יהיה למבואה לדיירים ופינה ירוקה ופארק לכלל הציבור.
הייתי ציני מקודם
ולבנות מתחם ענקי (וסגור) של דיור ציבורי זה רעיון רע מאוד. ככה נוצרים שכונות עוני מהסוג הגרוע ביותר.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה