דרעי פנה לכץ: קדם החלטת ממשלה מיידית לפינוי התחנה המרכזית הח

מצב
הנושא נעול.

bralor4247

New member


גם שעון מקולקל מראה את השעה הנכונה פעמיים ביום.
 

raminec

New member
"אחד המפגעים הקשים הקיימים בדרום תל אביב ומונעים את שיקומה"

דרעי פנה לכץ: קדם החלטת ממשלה מיידית לפינוי התחנה המרכזית הח
https://www.calcalist.co.il/real_estate/articles/0,7340,L-3736307,00.html
"אחד המפגעים הקשים הקיימים בדרום תל אביב ומונעים את שיקומה"
נו, שוין... יש לי הרגשה שהדבר האחרון שמעניין את דרעי זה דרום תל אביב.
אם היה מקדם תוכניות פינוי-בינוי באיזור דרום תל-אביב בהיקף גדול, התחנה המרכזית הייתה המכשול הקטן ביותר.
מעניין מה באמת הניע את דרעי לצאת בהצהרה כזו.
 
כתבו בכתבה

"אחד המפגעים הקשים הקיימים בדרום תל אביב ומונעים את שיקומה"
נו, שוין... יש לי הרגשה שהדבר האחרון שמעניין את דרעי זה דרום תל אביב.
אם היה מקדם תוכניות פינוי-בינוי באיזור דרום תל-אביב בהיקף גדול, התחנה המרכזית הייתה המכשול הקטן ביותר.
מעניין מה באמת הניע את דרעי לצאת בהצהרה כזו.
כתבו בכתבה
סגן ראש עיריית ת"א הוא ממפלגת ש"ס והוא פנה לדרעי בעניין.
אני חושב שהם צודקים ועדיף שלת"א יהיו שתי תחנות מרכזיות אחת בצפון והשנייה בדרום. ככה זה בחיפה וזה פועל היטב.
 

raminec

New member
אין לי ספק

כתבו בכתבה
סגן ראש עיריית ת"א הוא ממפלגת ש"ס והוא פנה לדרעי בעניין.
אני חושב שהם צודקים ועדיף שלת"א יהיו שתי תחנות מרכזיות אחת בצפון והשנייה בדרום. ככה זה בחיפה וזה פועל היטב.
אין לי ספק
שהתועלת שמופקת מקיומה של התחנה המרכזית של ת"א במתכונתה הנוכחית אינה מצדיקה את המפגע הסביבתית שהיא יוצרת. לכן אין ספק שקיים צורך דחוף בפינוי המפגע והקמת מסוף אוטובוסים חדש במיקום מתאים יותר תחבורתית תוך השתלבות סבירה בשימושי הקרקע שמסביבו.
עם זאת, להציג את התמח"ת בתור מה שמונע את שיקום דרום תל אביב זו הגזמה שצורמת לי בעין. מפגע אחד לא מונע שיקום של רבע עיר.
 

itamo

New member
זה אינטרס של הבעלים של התחנה להזניח אותה

דרעי פנה לכץ: קדם החלטת ממשלה מיידית לפינוי התחנה המרכזית הח
https://www.calcalist.co.il/real_estate/articles/0,7340,L-3736307,00.html
זה אינטרס של הבעלים של התחנה להזניח אותה
לדעתי הכותרות על הסכם עם אגד להמשך שימוש בתחנה עד ל 2042 הן רק לצורך יצירת רעש כדי שיקדמו את פינוי התחנה ואת האפשרות לבנות במקומה פרויקטים אחרים.
אחת הטענות שיש נגד התחנות המרכזיות היא שיש לבעלים שלהן אינטרס להזניח אותן ולהפוך אותן למפגע, כדי שזה יזרז את הפינוי שלהן ויאפשר בניה של פרויקטים יותר ריווחיים במיקום המעולה שלהן במרכזי הערים.
 

DanBus43Maalit72

Active member
אני בתור תושב חולון מתנגד לפינוי התחנה המרכזית החדשה.

דרעי פנה לכץ: קדם החלטת ממשלה מיידית לפינוי התחנה המרכזית הח
https://www.calcalist.co.il/real_estate/articles/0,7340,L-3736307,00.html
אני בתור תושב חולון מתנגד לפינוי התחנה המרכזית החדשה.
פינוי התחנה יוביל להקמת מסוף תחבורה בצומת חולון היגרום לעומסי תנועה קשים ביציאה מחולון שהדרכים אליו עמוסות גם ככה.
יש להלאים את התחנה בחלקה ולנצל את חלל התחנה הענק לריבוי שימושים כגון מסחר, בילוי ופנאי, תחבורה, תעסוקה, חינוך, דיור ציבורי, תרבות. עם השארת רק את הקומה השישית וחלק קטן מהקומה הרביעית לשימושי תחבורה בזמן שאת הקומה השביעית יש לפנות ושתשמש כקומה לדיור ציבורי או לובי לבנייה של מבנים לדיור ציבורי מעל.
 

Bus Nerd

Active member
אתה היית רוצה לגור בתוך התחנה המרכזית? בדירה בלי חלון?

אני בתור תושב חולון מתנגד לפינוי התחנה המרכזית החדשה.
פינוי התחנה יוביל להקמת מסוף תחבורה בצומת חולון היגרום לעומסי תנועה קשים ביציאה מחולון שהדרכים אליו עמוסות גם ככה.
יש להלאים את התחנה בחלקה ולנצל את חלל התחנה הענק לריבוי שימושים כגון מסחר, בילוי ופנאי, תחבורה, תעסוקה, חינוך, דיור ציבורי, תרבות. עם השארת רק את הקומה השישית וחלק קטן מהקומה הרביעית לשימושי תחבורה בזמן שאת הקומה השביעית יש לפנות ושתשמש כקומה לדיור ציבורי או לובי לבנייה של מבנים לדיור ציבורי מעל.
אתה היית רוצה לגור בתוך התחנה המרכזית? בדירה בלי חלון?
 

DanBus43Maalit72

Active member
בנייה של 2 בניינים לדיור ציבורי מעל התחנה.

אתה היית רוצה לגור בתוך התחנה המרכזית? בדירה בלי חלון?
בנייה של 2 בניינים לדיור ציבורי מעל התחנה.
בזמן שקומה 7 יכולה לשמש כמבואה למבני הדיור הציבורי וכפינה ירוקה במקום הרציפים בקומה.
 
NOT IN MY BACKYARD

אני בתור תושב חולון מתנגד לפינוי התחנה המרכזית החדשה.
פינוי התחנה יוביל להקמת מסוף תחבורה בצומת חולון היגרום לעומסי תנועה קשים ביציאה מחולון שהדרכים אליו עמוסות גם ככה.
יש להלאים את התחנה בחלקה ולנצל את חלל התחנה הענק לריבוי שימושים כגון מסחר, בילוי ופנאי, תחבורה, תעסוקה, חינוך, דיור ציבורי, תרבות. עם השארת רק את הקומה השישית וחלק קטן מהקומה הרביעית לשימושי תחבורה בזמן שאת הקומה השביעית יש לפנות ושתשמש כקומה לדיור ציבורי או לובי לבנייה של מבנים לדיור ציבורי מעל.
NOT IN MY BACKYARD
ועכשיו ברצינות, זה יהיה בזבוז נוראי להרוס את התחנה המרכזית החדשה. משהו בסדר גודל של הריסת גימנסיית הרצליה.
צריך פשוט להפוך אותה לאסקייפ פארק - כמו אסקייפ רום רק הרבה יותר גדול. ינהרו לשם תיירים מכל העולם בניסיון לצאת ממבוך העכברים הזה.
 

DanBus43Maalit72

Active member
אני גם חושב שיהיה בזבוז להרוס את התמח"ת.

NOT IN MY BACKYARD
ועכשיו ברצינות, זה יהיה בזבוז נוראי להרוס את התחנה המרכזית החדשה. משהו בסדר גודל של הריסת גימנסיית הרצליה.
צריך פשוט להפוך אותה לאסקייפ פארק - כמו אסקייפ רום רק הרבה יותר גדול. ינהרו לשם תיירים מכל העולם בניסיון לצאת ממבוך העכברים הזה.
אני גם חושב שיהיה בזבוז להרוס את התמח"ת.
לא יהיה שיפור מהריסתה.
רק יהיו עומסים רבים יותר ביציאה מחולון עקב בניית מסוף ונישול של האוכלוסייה החלשה שגם ככה העירייה והמדינה מתעללת בהם. עירייה שרוצה כסף ומשקיעה בעיקר בפרויקטים לאוכלוסיות עמידות יותר. נישול של אוכלוסייה חלשה זה לא שיפור.
אני בעד דווקא בנייה של שני מבני דיור ציבורי מעל התמח"ת הקיים בשביל שיהיה בר השגה גם לאוכלוסיות חלשות וגם להם לתת פרויקטים נאותים. בזמן שאת קומה 7 לפנות משימושי תחבורה ובמקומה השימוש יהיה למבואה לדיירים ופינה ירוקה ופארק לכלל הציבור.

 

Bus Nerd

Active member
לא מציאותי

אני גם חושב שיהיה בזבוז להרוס את התמח"ת.
לא יהיה שיפור מהריסתה.
רק יהיו עומסים רבים יותר ביציאה מחולון עקב בניית מסוף ונישול של האוכלוסייה החלשה שגם ככה העירייה והמדינה מתעללת בהם. עירייה שרוצה כסף ומשקיעה בעיקר בפרויקטים לאוכלוסיות עמידות יותר. נישול של אוכלוסייה חלשה זה לא שיפור.
אני בעד דווקא בנייה של שני מבני דיור ציבורי מעל התמח"ת הקיים בשביל שיהיה בר השגה גם לאוכלוסיות חלשות וגם להם לתת פרויקטים נאותים. בזמן שאת קומה 7 לפנות משימושי תחבורה ובמקומה השימוש יהיה למבואה לדיירים ופינה ירוקה ופארק לכלל הציבור.
לא מציאותי
השלד הקיים של בניין התחנה לא ייתמוך בעומס של שני מגדלי מגורים.
בית ספר יסודי וגן ילדים בלי גינה ובלי אור שמש זה ממש לא סביר.
השארת האוטובוסים במתחם ועוד בקומות הגבוהות משמעה השארת הרמפות המכוערות והנוראיות שמביאות את האוטובוסים לשם, שממררות את חיהם של כל מי שגר בסביבה.
 

DanBus43Maalit72

Active member
קודם כל עם הרחבת מסוף 2000 ובניית מסוף בגלילות

לא מציאותי
השלד הקיים של בניין התחנה לא ייתמוך בעומס של שני מגדלי מגורים.
בית ספר יסודי וגן ילדים בלי גינה ובלי אור שמש זה ממש לא סביר.
השארת האוטובוסים במתחם ועוד בקומות הגבוהות משמעה השארת הרמפות המכוערות והנוראיות שמביאות את האוטובוסים לשם, שממררות את חיהם של כל מי שגר בסביבה.
קודם כל עם הרחבת מסוף 2000 ובניית מסוף בגלילות
אז יהיה ניתן לצמצם משמעותית את כמות הקווים בתחנה.
שהתמח"ת תשמש כנקודת קצה למספר קווים בינעירוניים מסוים גם מהצפון שהשירות שלהם לעזריאלי והמסגר הכרחי ומספר קווים מהדרום. במקביל לכך שינוי שם המסוף מתמח"ת למרכזית לוינסקי בדומה לשם שצריך לתת לשני המסופים האחרים: מרכזית ארלוזורוב(2000) ומרכזית גלילות.
&nbsp
לגבי שני מבני מגורים אפשר גם לצמצם את מספר הקומות כדי שהשלד של התחנה יתמוך.
 

Bus Nerd

Active member
איזה מסוף בגלילות?

קודם כל עם הרחבת מסוף 2000 ובניית מסוף בגלילות
אז יהיה ניתן לצמצם משמעותית את כמות הקווים בתחנה.
שהתמח"ת תשמש כנקודת קצה למספר קווים בינעירוניים מסוים גם מהצפון שהשירות שלהם לעזריאלי והמסגר הכרחי ומספר קווים מהדרום. במקביל לכך שינוי שם המסוף מתמח"ת למרכזית לוינסקי בדומה לשם שצריך לתת לשני המסופים האחרים: מרכזית ארלוזורוב(2000) ומרכזית גלילות.
&nbsp
לגבי שני מבני מגורים אפשר גם לצמצם את מספר הקומות כדי שהשלד של התחנה יתמוך.
איזה מסוף בגלילות?
 
מסוף 2000 לא מורחב

קודם כל עם הרחבת מסוף 2000 ובניית מסוף בגלילות
אז יהיה ניתן לצמצם משמעותית את כמות הקווים בתחנה.
שהתמח"ת תשמש כנקודת קצה למספר קווים בינעירוניים מסוים גם מהצפון שהשירות שלהם לעזריאלי והמסגר הכרחי ומספר קווים מהדרום. במקביל לכך שינוי שם המסוף מתמח"ת למרכזית לוינסקי בדומה לשם שצריך לתת לשני המסופים האחרים: מרכזית ארלוזורוב(2000) ומרכזית גלילות.
&nbsp
לגבי שני מבני מגורים אפשר גם לצמצם את מספר הקומות כדי שהשלד של התחנה יתמוך.
מסוף 2000 לא מורחב
מעתיקים את הרציפים מול הכניסה לתחנת הרכבת אליו, כדי להפוך את השטח שלהם לכיכר ציבורית. לא יהיה בו מקום ליותר אוטובוסים מאשר המצב היום.
 

DanBus43Maalit72

Active member
אז איך זה יעבוד עם תכנית הבניין של עיריית ת"א

מסוף 2000 לא מורחב
מעתיקים את הרציפים מול הכניסה לתחנת הרכבת אליו, כדי להפוך את השטח שלהם לכיכר ציבורית. לא יהיה בו מקום ליותר אוטובוסים מאשר המצב היום.
אז איך זה יעבוד עם תכנית הבניין של עיריית ת"א
הכולל העברת חלק גדול מקווי התמח"ת הצפוניים לשם?
&nbsp
לגבי המסוף הדרומי, אני מתנגד נחרצות לתחנה מרכזית בצומת חולון/תל גיבורים.
יש לי הצעה לאיפה אפשר לבנות מרכז תעסוקתי לא גדול ותחנה מרכזית. רחוב 3780 ואיפה שחניון אגד.
השטח עליו אני מדבר הוא שטח יקר שלא מנוצל עדיין. ניתן לספח את חלקו לתל אביב ושם לבנות איזור תעסוקה לא גדול ותחנה מרכזית הכוללת גם חניון של אגד.
בתמונה הנה דוגמא שלי איך אפשר לנצל את השטח ולבנות בו תחנה מרכזית. איזור שמיועד למטרות מסוימות בלבד: תחבורה, עסקים ובי"ס למקצועות הרכבת. לא איזור לבילויים ופנאי. עקב חסר נגישות להולכי רגל למתחם כפיצוי על כך קו 5 של ת"א יכנס למתחם ויסתיים בכיכר של איזור התעסוקה ולא במסוף גם כשימוש כקו יעודי עבור האיזור.
תחנה מרכזית בתנאי הפרדה מגישה להולכי רגל קיימת גם בחיפה, מרכזית חוף הכרמל.

 

DanBus43Maalit72

Active member
וחוץ מזה אפשר לסתמך על רמפה אחת בלבד.

לא מציאותי
השלד הקיים של בניין התחנה לא ייתמוך בעומס של שני מגדלי מגורים.
בית ספר יסודי וגן ילדים בלי גינה ובלי אור שמש זה ממש לא סביר.
השארת האוטובוסים במתחם ועוד בקומות הגבוהות משמעה השארת הרמפות המכוערות והנוראיות שמביאות את האוטובוסים לשם, שממררות את חיהם של כל מי שגר בסביבה.
וחוץ מזה אפשר לסתמך על רמפה אחת בלבד.
הרמפה מרח' וולפסון המובילה לקומה 6.
&nbsp
את זוג הרמפות המכוערות מרח' החרש אפשר להרוס.
 

DanBus43Maalit72

Active member
חשבתי כרגע על חלופה.

לא מציאותי
השלד הקיים של בניין התחנה לא ייתמוך בעומס של שני מגדלי מגורים.
בית ספר יסודי וגן ילדים בלי גינה ובלי אור שמש זה ממש לא סביר.
השארת האוטובוסים במתחם ועוד בקומות הגבוהות משמעה השארת הרמפות המכוערות והנוראיות שמביאות את האוטובוסים לשם, שממררות את חיהם של כל מי שגר בסביבה.
חשבתי כרגע על חלופה.
הריסה קטנה יחסית של הפינה הצפון מזרחית של התחנה והריסת הרמפות מרחוב החרש.
בפינה להקים מגדל לדיור ציבורי בן 30 קומות עם שלד שיוכל להחזיק את בניין.
הקמת הדירות תוכל להיות אפשרית בכל קומותיו כולל בקומות 5 עד 7 המשותפות לתחנה המרכזית ובהן ניתן יהיה ליצור חלל קישור בין המגדל לשאר המבנה.



 
מצב
הנושא נעול.
למעלה