דרכי טיפול בגרייבס

דרכי טיפול בגרייבס

שלום, אובחנתי כחולה בגרייבס. T3=19.7, T4=42.5, TSH=0.03
לפני 13 שנה חליתי בגרייבס, קיבלתי מרקפטיזול ואחרי כשלושה שבועות נאלצתי להפסיק את הטיפול מאחר וקיבלתי דלקת פרקים ובצקות בגפיים כתוצאה מהכדורים, והחלמתי לבד ללא שימוש ביוד אשר התנגדתי לקבל.
לפני כשנתיים המחלה פרצה שוב, ופניתי לרפואה אלטרנטיבית שכללה דיקור, תזונה ויוגה. לאחר מספר חודשים החלמתי אך לפני כחצי שנה המחלה שוב חזרה (כנראה בעקבות סטרס נפשי).
פניתי לאנדוקרינולוגית והיא המליצה על טיפול ביוד ולא על מרקפטיזול או PTU עקב תופעות הלוואי הקשות אשר חוויתי בעבר. כמו כן, אני לוקחת נורמיטן במינון של 50 מ״ג ביום. שאלתי היא: האם הטיפול מומלץ? מהם תופעות הלוואי? כיצד זה משפיע על היום יום ועל האפשרות להכנס להריון?
ותוך כמה זמן ארגיש שיפור? והאם אגיע למצב של תת פעילות?
תודה מראש על תשובתך!
 
האנדוקרינולוגית צדקה

כשמופיעה תופעה של דלקת פרקים, זו הוראת נגד לטיפול תרופתי, לא מרקפטיזול ולא PTU ועל כן מה שנותר זה טיפול ביוד או ניתוח. כולנו מעדיפים את הטיפול ביוד על ניתוח שעלול להיות כרוך בסיכונים (לא רבים אבל כמו כל ניתוח קיימים).
תנודות בפעילות של בלוטת התריס הן מוכרות, לכן אני לא רואה בטיפול בידוק ועוד גישות, טיפול של ממש. יכול להיות שגם הפעם תהיה הטבה ספונטאנית, אבל בינתיים לא הייתי משאריה אותך בלי טיפול. לכן שטיפול ביוד נראה לי לגמרי לעניין.
 
תודה על התשובה, מספר שאלות נוספות:

תודה על תגובתך. רציתי לשאול על ההשפעות של הטיפול ביוד.
1. האם יש תופעות לוואי לטיפול? תוך כמה זמן ארגיש שיפור?
הבנתי כי הסיכוי גדול שיהיה לי תת פעילות בעקבות היוד.
2.מהי ההשפעה של תת פעילות על אורח החיים וההרגשה הכללית?
3. האם בטוח להיכנס להריון בתום חצי שנה מלקיחת היוד?
4. האם יוד יכול להשפיע על העיניים במקרה וקיים בלט עייני?
5. האם משפיע על בלוטות נוספות בגוף וגם באופן רדיקלי?
תודה רבה ושבת שלום!!
 
כולן שאלות טעם. אז הנה תשובות

תופעות לוואי מידיות כמעט ואין במינונים שנותנים לגרייבס. יתכן קצת יובש בפה. אם הטיפול עובד, די מהר מרגישים שיפור כבר אחרי שבועיים לרוב יש שיפור ניכר והוא מורגש.
הסיכוי שתופעי תת פעילות אחרי הטיפול אם הוא הלציח הוא כמעט של 100%, זאת לא תופעת לוואי שו תוצאה של הטיפול ואיתה יודעים להתמודד די טוב עם טיפול חלופי שהוא לאין אורך פחות בעייתי מהטיפול לפעילות יתר.
אם התת פעילות מאוזנת, אורח חיים רגיל והרגשה תקינה.
כניסה להריון אחרי 6 חודשים בטוחה, אין כל בעיה עם זה.
נושא העיניים הוא הנושא היותר בעייתי. אם קיימת אצלך אופטלמופתיה, צריך שאדם שבאמת יודע להעריך זאת יראה אותך ויחליט אם יש מקום לכסות אותך בסטרואידים סביב תקופת הטיפול כדי למנוע החמרה. כי יש בהחלט סיכון כזה אצל אנשים עם אופטלמופתיה של גרייבס. אני לא יודעת איפה את גרה, אבל אם את רוצה חוות דעת אני מציעה לך שבואי להתייעצות למרפאה שלמחלת עיניים של גרייבס שהקמנו במרכז הרפואי שלנו. מרפאה רב מקצועית בניהולן של ד"ר יונית מרקוס מצהד האנדוקריני ופרופ' ענת קסלר בצד של עיניים. כמוןב שאם את בטיפול של אנדוקרינולוגית מאד מנסוה שאת בוטחת בה, את יכולה פשוט לשאול אותה א לא חושבת שכדאי לטפל בך בסטרואידים סביבי תקופת הטיפול ביוד.
לא משפיע על בלוטות אחרות בגוף, הייחוד בטיפול ביוד הוא שרק רקמת תריס ובלוטות רוק יודעות לרכז יוד, כל יתר הרקמות לא , ומה שלא נקלט מיד מופרש בשתן. אין מה לחשוש מהטיפול משאר הבחינות.
 
למעלה