דרך אגב אנחנו משתמשים בשמן פז סופר מריןApi tcw -3

bensand

New member
גיל בעבר המלצת על שמן למנועי 2 פעימות

יש לך עדין קשר עם הספק ממנו ניתן להזמין?
 

Haim raveh

New member
קצת מנסיון העבר בממ"גים ובאז"מים. שמן מנועי 2 פעימות

יש לי "מלוא הדלי" על היסטורית השמן במנועי 2 פעימות. יש לי גם "מיכל מלא" על "ההיסטריה" בנושא. לא אמלא אותכם, את שחוויתי במהלך של 25 שנות נסיון !
השמן המועדף למנועים שלנו הוא TCW-3 , יכול להיות של יצרנים שונים וגם מתוצרת הארץ .
יש הבדלים בין איכות השמן של היצרנים השונים, אך הם דומים.
שמן סינטטי, הוכח בעבר כי הוא רע עבור המנועים שלנו. הוא גורם לבלאי מואץ ומפייח את המנועים. הוכח לא בדיבורים, אלא ממנועים שנפתחו ונבדקו באז"מים.
עד כאן , מנסיון ובדיקות העבר שלנו בארץ, מנועי האז"מים והממ"גים . גם המנועים מהסוג הישן וגם מהחדישים יותר. כל הכתוב פה מתייחס אך ורק למנועי 2 פעימות מסוג רוטקס 582.
משאבת תערובת מכוונת היטב, אכן מועדפת [זה על פי דעתי האישית] . למה? כי היא נותנת פחות שמן בסל"ד נמוך ויותר בסל"ד גבוה. כי המנוע בזמן גרירה בעגלה שופך מעט דלק מהקרבורטורים , הדלק מתעדה והשמן [אם עורבב במיכל הדלק ללא משאבת שמן] נשאר על המנוע והשלדה ומלכלך.
לפעמים "מתבלבלים" וקרו הרבה מקרים שונים ומשונים, ממלאים דלק "שחושבים " שיש בו שמן והמנוע מקבל דלק ללא שמן והתוצאה ברורה!
במנוע עם משאבת שמן, זה די ברור! או שיש שמן במיכל או שאין! שכחתם למלא שמן "אכלתם אותה" אך יודעים ורואים אם יש שמן או לא. במיכלי הדלק המעורבב, זה ככה: לפני חודשים קניתי דלק, האם כבר ערבבתי שמן , או לא? חבר הלווה ג'ריקן דלק עם שמן, החזיר עם שמן או לא?
והזיכרון שלנו "תמיד אחלה", עד הרגע שאנו שוכחים. יש המון דוגמאות לטעויות , לא אמלא אותכם בדוגמאות.
לעניין רוטקס , האחריות שלו וההוראות שלו .
רוטקס במהלך השנים עשה מנועי 2 פעימות שיש לי הגדרות עבורם. אלו "שלפעמים עובדים" ואלו "שלפעמים עוצרים". ההגדרה הראשונה מתאימה למנועים הישנים. אלו היו "זבל" אמתי. מנוע שתוכנן רע!!! ורוטקס לא לקחו אחריות כלל והאשימו את המשתמשים. בין יתר התרוצים היו: שמן מינראלי? השתגעתם? זה רע, צריך סינטטי. דלק עם עופרת? [זה שהיה פעם בארץ 96 אוקטן עם עופרת] השתגעת? זה רע, צריך נטול עופרת. ועוד כל מיני סיפורי מעשיות. המנועים שלהם מהדור הישן הם "זבל" והמנועים מהדור החדש, מה שנקרא אצלנו "עם ראש כחול, הם כבר לא כל כך רעים!
ולהגדרתי "לפעמים עוצרים".
וכן, אין לשמוע ולהקשיב ליצרן המנועים [למנועי 2 הפעימות] אלא לנסיון הנצבר אצלנו. אך להקשיב ליודעים , למנוסים, או למי שאתם חושבים שיודע. היצרן "חירטט" יותר מדי שנים לחוסר המעשה שלו. היצרן לא מצא את התקלה בתכנון , דבר שאני ועוד מנוסים ידענו הרבה זמן לפני שהם הוציאו מנוע "שלפעמים עוצר" והעובדה, לאחר שנים רבות עשה את השינוי ששיפר משמעותי את המנועים.
מיתוס למנוע: "המנוע עובד חם מאוד". זה לא נכון , המנוע עובד קר. עובד קשה בגלל הסל"ד הגבוה אך המנוע קר בכל חלקיו.
כן, למנוע זה יש יחס ביצועים למשקל מצויין וצריכת דלק גבוהה [גרועה] יש לו גם יתרונות, אם צריכים אותם. זול ממנועי 4 הפעימות [אך עולה הרבה] מאוד יקר ביחס לעלות / שעות עבודה.
אהבתי לטוס על 2 פעימות בגלל הביצועים , כל היתר "לא משהו" !
 

GIL BL1

New member
כמינרלי, ממליץ על סונול-מרין TCW-3

במלאי,כמה שאתה רוצה.
 

Drill Bit

New member
תודה רבה....

על הדעה והשיתוף. ושאלה.....מאיפה הגיע העניין של TCW-3 אם היצרן ממליץ על סוג אחר? מהניסיון פה בארץ?
תודה רבה והמשך סופ"ש מהנה!
 

Haim raveh

New member
אני לא יודע מהיכן הגיע תחילת השימוש בשמן TCW3

אך, השמן הוכיח את אמינותו! אני בתוך המנועים האלו רק משנת 1990 והיו קודמים לי בענף הזה.
היצרן מספר סיפורי בדים מלווה בכל טוב של חארטות. לכן כל מילה של היצרן לא תלקח ברצינות, זו עצתי.
היצרן הוכיח את אמינותו הירודה גם בג'ט סקי וגם באופנועי שלג.
לכול ענף, היו להם סיפורים על שימוש לא נכון של המשתמש.
ומעניין איך היצרנים השונים לג'ט סקי ולאופנועי שלג שעובדים באותם התנאים אין בעיות במנועים?
למשל בג'ט סקי , אמרו כי המנועים מקבלים מים לתוך המנוע בזמן צלילה. האחרים לא צוללים לתוך המים?
ובשלג, לא מחממים את המנועים, ובאחרים כן מחממים יותר מאשר בעלי רוטקס?
 

GIL BL1

New member
בדיקת מעבדה- השוואת שמנים

לקחתי את נושא השמנים צעד אחד יותר רחוק...
ה TC יותר מפייח בהשוואה לחברו.
רמת וסוג התוספים שונה בהרכבה וברמתה מה TCW-3
מפרט TC הינו מפרט שמן נמוך בהרכבו ממפרט TCW-3
מפרט ה TCW-3 מתוכנן לעבוד בסביבה ימית קיצונית,להבדיל מחברו ה TC (אך לא להפך).
מחזק כל מילה שכתב ידידי חיים רווה.
אגב,גם בתע"ש אווירית השתמשו בזמנו עוד כשהטיסו עם 2 פעימות רק ב TCW-3.
חומר למחשבה.
גיל.
 

GIL BL1

New member
912

912- אך ורק שמן סינטטי מלא ! ! !
ואך ורק מפרט גבוה !!
(יש לפחות 6 רמות של שמן סינטטי), לקחת את הגבוהה ביותר ,תמיד עדיף !
לא חצי סינטטי ובשום פנים ואופן לא מינרלי.
ב 912,השמן בעוקה ולא כתערובת.....
 

רמי בר1

New member
למה סינטטי מלא הכי טוב שיש,אם ממילא מחליפים אותו

כל 100 שעות או שנה,הראשון מבינהם?
 

bensand

New member
זה הבקבוק השחור?

פעם הבאה שאתה ברונית תביא ארגז?
 

GIL BL1

New member
שמן

לרונית אני מגיע אחת ל....פיספסת אותי בחמישי האחרון.
כמעט אחת לשבוע אני בנתב"ג /טרמינל 1.
או הדרך הכי טובה,תבוא לטוס בצפון.
השמן מגיע בגלון של 4 ליטר.
ולגבי שמן סינטטי,אסור בתכלית האיסור לערבב מינרלי עם סינטטי, הריאקציה שנוצרת גורמת לעיסה דביקה וסמיכה ותגמור לכם מנוע.
לגבי מעבר לשמן סינטטי,דשנו כאן שנים רבות בעניין,כל אחד והחלטתו....
גיל.
 

bensand

New member
תזמין אותי לטוס בצפון ואבוא

כשהמזג אויר מאפשר אבוא בשמחה, לגבי השמן מה המחיר ליטר?
 

GIL BL1

New member
אין לי באריזת ליטר

רק באריזת 4 ליטר
150ש"ח כולל הקפה והדרכת שטח לאן מומלץ לטוס פה חוץ מסיור בכיפות ברזל אוטנטיות שהתמקמו לא רחוק ממני.....
 

bensand

New member
סבבה נהיה בקשר כשמזג האויר יאפשר

אם אתה בא לרונית תביא גלון
 

eavishaul

New member
AGIP שמן סינטטי מלא

שמן מעולה ואיכותי. אנחנו משתמשים בו מספר שנים ואחד מאיתנו קיבל פעמיים קאט מנוע בגלל מערבל השמן במנוע, המנוע כבה ולא ניגרם כל נזק.
ממליץ מאד.
 

רמי בר1

New member
אין מצב שמנוע כבה בגלל חוסר שמן ואין נזק.

בגלל שכל ההספק שמנוע מייצר מושקע בסיבוב הפרופלור,כל עומס קטן נוסף מכבה אותו.
בעבודה ללא שמן,החלק שמתחמם ראשון הוא הבוכנה בגלל החיכוך עם הצלינדר.הבוכנה מתפשטת,החיכוך גדל,והמנוע נכבה.הנזק שנוצר הוא מריחת דופן הבוכנה.כשהנזק קטן,הוא כמעט לא מורגש.אם המריחה גדולה יותר,היא עלולה לתפוס את הרינגים ולמנוע מהם קפיציות בחלק מהיקפם,ועדין המנוע יעבוד מחדש אחרי שיתקרר.במידה והמריחה הדביקה אלומיום על דופן הצלינדר,גם כאן המנוע יעבוד אחרי שיתקרר,אבל תישמע דפיקה אופינית לאלומיום מרוח על דופן הצלינדר.
לצורך הענין,לא משנה אם השמן הוא סינטטי או מינרלי,בעבודה ללא שמן הנזק יהיה זהה.
 

giper

New member
שמן שתי פעימות ולווליין TC-W3

אין לי כל הכרות או קשר עסקי עם היבואן/משווק אישית אני משתמש בשמן זה ומרוצה.
שוחחתי עכשיו עם המשווק (http://www.valvoline.co.il, כתובת: רחוב התלם 4 פארק התעשיות עמק חפר
טלפון: 1700-701-767, פקס: 04-6188024, אימייל: [email protected])
הצעתי שאקנה כמות גדולה (48 ליטר בבקבוקי ליטר) של שמן למנוע שתי פעימות TC-W3 במחיר של 22.5 ש"ח + מע"מ והסוחר הסכים.
אם תהיה דרישה אני מוכן להרים את הכפפה, לרכז קניה אחת גדולה ולזכות במחירים נוחים.
 

bensand

New member
אני אשמח להשתתף בקניה באיזו כמות

אם יש עוד בוא נארגן קבוצה ונרכוש במרוכז.
 

OrionHobby

New member
בקרוב....יהיה לך המון שמן מכל מני סוגים


 
למעלה