דרוש מתכון מנצח לטראפלס

עששית

New member
דרוש מתכון מנצח לטראפלס

בלי תוספות, עם שוקולד מריר. עשיתי פעם ממתכון של אתי@, אבל זה יצא מדי נוזלי ומייד נמס. אולי בגלל שלא נתתי לזה מספיק זמן במקרר, כי מיהרתי. אז אולי לשים פחות שמנת?
 

shakshuka

New member
החומר שגורם לטראפלס לא להתגבש

הוא האלכוהול. תראי אם לא שמת יותר מדי אלכוהול. אבל גם מהירות היא מתכון בטוח לטראפלס נוזלי...
 

shelycat

New member
טראפלס

הנה המתכון שאני משתמשת בו כל פעם ואין בו פספוסים, אני מכינה אותו לעיתים בלי הרום בכלל והוא יוצא מצוין, הוא מתוך הסידרה הביתית של הקורדון בלו: 300 גרם שוקולד כהה מאיכות טובה קצוץ דק 100 מ"ל שמנת סמיכה (כפולה) 1 כפית תמצית וניל 25 מ"ל רום כהה. אבקת קקאו לציפוי (או מה שמתחשק בעצם) 1. שמים את השוקולד הקצוץ בקערה. שמים את השמנת ואת תמצית הוניל בסיר קטן ומחממים רק עד נקודת הרתיחה. יוצקים את השמנת המחוממת על השוקולד הקצוץ. מערבבים בעדינות בעזרת מקצץ עד שהתערובת חלקה. אם נוצרו גושים, מניחים את הקערה מעל סיר המעלה אדים שאינו על האש, ומערבבים מעט ובעדינות כדי להמס את כל השוקולד (אני מרמה ומשתמשת בכמה שניות במיקרו גל). מוסיפים את הרום ומערבבים. מצננים את השוקולד עד שהוא מתייצב. 2. יוצרים מן השוקולד כדורים קטנים בעזרת כף מלון, או מזליפים כדורים קטנים בעזרת שקית זילוף שמותאמת לה פייה רגילה, (או פשוט בעזרת שתי כפיות) מחזירים אל המקרר כדי להתקשות. מגלגלים את הכדורים בין כפות הידיים כדי ליצור כדורים מושלמים ואז מגלגלים כל אחד מהם באבקת קקאו. נעזרים במזלג כדי להשיג ציפוי אחיד. אישית אני מגלגלת גם בקוקוס, באבקת נוגט ואפילו באבקת סוכר ולא רק בקקאו.
 

shelycat

New member
.........

שמנת מתוקה, אנ משתמשת בשמנת מתוקה של השף הלבן עם התמונה של תות נח על שמנת.
 

shakshuka

New member
תרגום מאנגלית duble cream

בעברית אין הבדל - מדובר בשמנת מתוקה להקצפה.
 

עששית

New member
ועוד שאלות:

1. כמה זמן לשים את השוקולד במקרר כדי להתקשות? 2. אפשר אולי לשים אותו קודם, להוציא (כשזה קצת יותר קשה) ולעשות עיגולים, ואח"כ להחזיר שוב?
 

shelycat

New member
..........

כפולה זה תרגום מאנגלית הכוונה לשמנת מתוקה סמיכה לדעתי (תקנו אותי אם אני טועה). ואני באמת אחרי שנתתי לתערובת להגיע לטמפ' החדר מכניסה למקרר להתחלת התקשות ורק אז עם כפית מוציאה עיגולים ומגלגלת אותם בידיים (הרבה יותר פשוט). לגבי כמה זמן, עד שהוא נראה לך קשה מספיק לעבוד איתו אבל לא קשה מידיי לעקם לך את הכפית, אין לי ממש מן קצוב צריך לשים לב (בכל מקרה לא מדובר בשעות אלא במשהו כמו חצי שעה תלוי באיזה טמפ' הכנסת את התערובת למקרר)
 

עששית

New member
ואח"כ צריך להכניס אותם שוב להתקשות?

סליחה על כל השאלות
 

shelycat

New member
......

אחרי שגלגלת אותם לכדורים ובציפוי הם חוזרים שוב למקרר עד לזמן שבו אוכלים אותם (מומלץ לתת להם כמה דקות מחוץ למקרר לפני האכילה).
 

אתי@

New member
את המתכון "שלי" צריך להקפיא

אחרת הטראפלס באמת נשארים נוזליים.
 

רחלילי

New member
לעששית

יקירתי קחי קובץ ששמרתי מפורום מתכונים בעבר עשיתי ממנו ויצא מעולה אם כם לעיתים יצא לי לא מספיק מגובש-כעת אני מבנה בעקות שלי שזה בגלל שהשתוללתי עם הליקר - שמרבה מעל הנדרש. טיפ: בליקר אני שמה שקדים קצוצים לכמה שעות ואותם מערבבת בתערובת. אין צורך להוסיף את הליקר עצמו לאחר השריה הממושכת - כעת אני מניחה זאת.
 

עששית

New member
יקירתי, כבר נתת פה פעם את המתכון

הזה, ושמרתי אותו
אבל אם אני רוצה להוריד את האגוזים זה לא משנה את הכמויות? אני לא רוצה שזה יהיה נוזלי מדי
 
אני מכינה את המתכון הזה של יניניב

מפורום מתכונים טראפלס נפלאים-יניבניב 1 מיכל שמנת מתוקה להקצפה 45 גרם חב' חמאה 4( 400 גרם )שוקולד מריר אני משתמשת בשוקולד של עלית רבע כוס ברנדי או ליקר תפוזים 1. ממיסים את החמאה 2. מוסיפים את השמנת המתוקה ומביאים לרתיחה תוך כדי בחישה. 3. מורידים מהאש ומוסיפים את השוקולד 4. ממתינים 2-3 דקות ומערבבים היטב עד שאין גושים(לא על האש) 5. מחזירים לאש ומוסיפים רבע כוס ברנדי או ליקר ובוחשים היטב. 6. מסירים מהאש מעבירים לכלי המתאים למקפיא מחכים שהתערובבת תתקרר ומקפיא למינימום 3 שעות (אני מקיפאיה 24 שעות) 7. מוציאים מהמקפיא ובעזרת כפית יוצרים כדורים קטנים שאותם מגלגלים בקקאו. במידה ותוך כדי עבודה התערובת מתרככת כדאי להחזיר למקפיא ולהוציא אחרי כמה דקות שוב ולהמשיך. ניתן לשמור במקפיא את הכדורים הרבה זמן בכלי סגור.
 

עששית

New member
יכול להיות שזה המתכון של אתי?

זה פשוט יצא לי נורא נורא נוזלי. אין לי כח לחכות 24 שעות
 
למעלה