דרושים בנים אמיצים!

דרושים בנים אמיצים!

יש לי בקשה קצת גדולה שמחייבת פתיחות מאוד גדולה. חלק מהסיבות של מצוות הצניעות של האישה נובעות מהיצרים שלכם. הבנים. האם באמת היצרים שלכם משתוללים בגלל שאנחנו הולכות עם חולצות קצת צמודות? או מרפקים וברכיים חשופים? אני יודעת שזו שאלה ישירה אבל נראה לי שמאוד חשוב שנדע את זה. תודה.
 
אמממ

הייתה לי את השיחה הזאת עם ידידה שלי. בקיצור - מצוות הצניעות היא לא כי הברכיים והמרפקים מושכים, אלא היריכיים והכתפיים (ביחוד יריכיים) הם דברים מושכים באישה. צריך חצאית עד הברך כדי שמתי שתשבי, היריכיים לא יהיו חשופות. בקשר לשמירת שרוולים. . . זה כנראה כדי שיהיה גבול ברור. לפחות יותר ברור מ"לא חושף את הכתפיים". זאת לפחות דעתי :) מחשבות.
 

נריה_ה

New member
אני אמיץ!!!

למאמינה, ולכולם. קראתי את הודעתך ואת התגובות לה... - מדובר בדיון מה מושך ומה לא, כשקראתי הכל נזכרתי בציטוט שרשמתי לי פעם כשקראתי ספר מד"ב (אם אני לא טועה בטרם המוסד של אייזק אסימוב). אצטט ממנו כאן: [מדובר כאן בדו שיח בין סלדון לבין חברתו דוריס לאחר שסלדון נפגש עם אישה שבאה מחברה שבה לאנשים אין שער, (כולם מורידים אותו לצמיתות, ואין לו זכר)] "מיששה את שערותיך?... סלדון זע ממנה הלאה ´אנא, לא. האשה הזאת נראתה ממש סוטה´ ´אני מתארת לעצמי שזו הייתה סטיה מבחינתה...´ ´לא דוריס. אולי את חושבת שזה היה טבעי לגמרי, אבל לא את התנסית בזה. המסכנה היתה במצב של ריגוש מיני עז ביותר. היא הפעילה את כל חושיה. הריחה את אצבעותיה, ליקקה אותן...´ ´אבל לזה בדיוק אני מתכוונת במילה "טבעי" כל דבר אסור נעשה מושך מבחינה מינית. האם היית מגלה עניין מיוחד בשדיים נשיים אילו חיית בחברה בה הם חשופים כל הזמן?" כך לדעתי אין כלל מקום לויכוח מה מושך או לא. האם אלו הברכיים והמרפקים מושכים או היריכיים והכתפיים... או כל אבר אחר בגוף, שער למשל...
 

נריה_ה

New member
דרך אגב...

מדוע יש לך רצון בכלל ללבוש חולצות קצת צמודות או ללכת עם מרפקים וברכיים חשופים?
 
מוריסון ל...........אחת שמאמינה ../images/Emo39.gif

שלום לך,מה שלומך ? אז כמו שאמרת,חלק מן הסיבות לצניעות זה......הגברים,חלק קטן,ממש לא העיקר ולשאלתך......אם כן,לא כל הגברים מסתנוורים מבנות שלבושות בחוסר צניעות,אבל באופן כללי,כן,זה אכן גורם לך,בתור אינדוודואל,לחוש נקרא לזה......." התחממות " יתר על המידה,וזה טיבעי ביותר,כי כך הקב"ה ברא את האדם,אם חלילה לא היינו מתרגשים מלבוש בלתי צנוע,זה היה מעיד על חוסר בריאות,הקב"ה נתן לגברים הורמונים,וזה אך טיבעי שגבר יחוש כך ,אך ישנם הרבה צדיקים שעובדים על עצמם,כמו בשמירת העניים,או בשאר הענינים,אתן לך דוגמה,ו......נשתדל לשמור פה על צניעות הנושא,חז"ל אומרים" ישנו אבר אחד באדם,משביעו -רעב,מרעיבו-שבע " כלומר,לגברים,אם הם מספקים תמיד את יצרם,כל פעם שהוא מתעורר,ממילא הוא ממשיך לגדול ולרעוב,וזה דבר שלילי,אך אם אתה מרעיבו,כלומר,לא תמיד נותן לתאוותך את מבוקשה,אז היא שוקטת,מרעיבו-שבע,וישנם עוש המון הדרכות מרבותינו על הענין,אז אולי זה נשמע מגעיל,או רדוד,או תאוותני,אבל זה טיבעי ביותר,כך הקב"ה ברא את האדם יצר מיני,זה חלק חשוב ולגיטימי באדם,צריך רק ללמוד לרסן אותו,ולכן אתן נוטלות חלק במלחמה הזו,כי אילולא אתן,שתעזרו לנו,אז המלחמה אבודה,אספר לך משהו.....ולא לשם הגאווה,טוב,גם כך לא מכירה אותי,אני לדוגמה,בקיץ,לא מעיז להיסתובב בקניונים או ברחובות הומים ,בת"א-עיר מגורי,וזה רק בגלל שמירת העניים,אני יודע שלא אוכל לשמור על עניי בצורה הרמטית,ולכן אני נמנע מלהיכנס למקומות אלו,רק במקרה של צורך גדול,אז......שמחתי לענות לך ואם יהיו עוש שאלות,אשמח אני.
 

בראון

New member
דעתי

ראשית, נריה אתה טועה. מחקרים פסיכולוגיים רבים נערכו בנושא, ויש דברים המגרים יותר ויש כאלו שפחות. אכן הדבר תלוי חברה אך לא בצורה מלאה, היא יכולה לתת דגשים מסוימים אך לא להפוך את היוצרות. מבחינה אישית קצת תמוהה בעיני השאלה, אם טוב לך מבחינה אישית ללכת בצורה מסוימת זה הדבר החשוב ביותר, ואם לאחרים קשה עם זה זו בעיה שלהם, שיתגברו. אני מבין את הצורך הנפשי שלך אך לא מסכים עימו, גברים המחפשים מיניות אצל האשה ימצאו אותה בכל לבוש שהוא (ולפעמים הצניעות היא דווקא לרועץ בתחום זה, לעיתים הכיסוי, המיסתורין, רק מגביר את העוררות, במקום בו הדמיון מתחיל לפעול אין אפשרות ריסון). נראה לי מיותר לענות על שאלתך, אם זה מאוד חשוב לך תנסי למייל אלי, אעשה את המקסימום. ונריה אם אתה רוצה הפניה לספרות מקצועית בנושא, בשמחה. רק תגיד.
 

נריה_ה

New member
לבראון

אני לא טועה, לפחות ככה אני מקווה. מעבר לדוגמא שהבאתי מהספר ישנן דומאות מן החיים. למשל: באחד האיים באוקינוס השקט (ראיתי עליו תוכנית בטלויזיה בערוץ המדע...) בנות נהגות ללבוש חצאית קש שמכסה את הירכיים כולן, כך שלא ניתן להבחין בהן כלל. לעומת זאת הבנות לא מכסות כלל את שדיהן. תיירות מערביות שמגיעות לאזור מופתעות מהתגובה של המקומיים למערביות שלובשות ביקיני (שמכסה את השדיים אך משאיר את הירכיים חשופות). המקומיים מזדעזעים ממראה הבנות חשופות הירכיים (וכמובן נמשכים אליהן...). וכמובן שהשדיים לא משמשות שם כאוביקט מיני.
 
אז אולי כולנו נלך ערומים וגמרנו?גם

לא יהיה לנו יצר הרע,וגם נחסוך בהוצאות של בגדים..שתי ציפורים במכה
 
חלק בלבד

כי החלק השני והחשוב יותר נובע דווקא מאישיותה של האשה. על דינה נאמר, שנקראה כך בשם של דין, כי צפתה אמה לאה את אסונה. היא הבינה שכשהבת נולדת תחילה הרי שהיא סימן יפה - עוזרת לאם ומהווה כעין אמא קטנה. אך כשהבת נולדת אחרונה - אין לה מה לחפש בתוך הבית ומתחילה היא לצאת החוצה. ואכן, רש"י כותב (עפ"י המדרש) כי דינה - יצאנית היתה ומחמת יציאותיה תפס אותה שכם בן חמור וכו´. הרי לנו דינה (שכמובן אין לנו קמצוץ של ידיעה מהם באמת פני הדברים, וודאי שהמושג יצאנית אינו כמו שהיום) שדוקא אישיותה היא גרמה לה לצרות. (ואני בטוח שהיתה לבושה בצניעות וכו´ וכו´) על האשה (כמו על הגבר) לעבוד טוב טוב על עצמה (ולא במובן של עבודה בעיניים...) ולעצב את אישיותה כצנועה. אך ודאי שאשה שתלך בלבוש לא צנוע לא תוכל לעולם להגיע למדרגת צניעות כלשהי, כיון שהבגדים אותם היא לובשת עוזרים לה לעצב אישיות "פתוחה" ומתירנית. כללו של דבר: הבגד לא בא רק כלפי הבנים ויצריהם המשתוללים, הבגד בא בעיקר עבור הבת ואישיותה המתפתחת. הוא בא לעזור לה לנווט את עצמה לתוך מסגרת של צניעות, ולעזור לה להימנע ממצבים מתירניים.
 
למעלה