דרושה עזרתכן/ם בחיפוש מאמר

dorayaki

New member
דרושה עזרתכן/ם בחיפוש מאמר../images/Emo206.gif

מחפשת מאמר אינטרנטי כדי להראות לגננת של ליאם (בן שנה ותשע) שילד בגילו לא חייב לישון שעתיים מלאות, אלא גם שעה בלבד! ואני רוצה להסביר. נכון שישנם עלי אדמות פעוטות שונים ברגלי השינה?!! יש לנו ויכוח איתה על הרקע הבא: היא נותנת לליאם לישון כמה שהוא רוצה (בין שעה וחצי לשעתיים) בצהריים, ונוצר מצב שהוא אנרגטי ונמרץ עד 22:00 ואז מסכים לישון (לפעמים גם בעקשות), ואז קשה לו לקום בבוקר לגן וחוזר חלילה. ביקשנו ממנה תוך כדי הסבר שליאם הוא מסוג הילדים שיש להגביל את שנת הצהריים שלהם על מנת שבשעה סבירה בערב הם יילכו לישון והיא עושה לנו מניפולציות ואומרת שזה מזיק לילד שמעירים אותו לפני שהוא קם מרצון. בולשיט. לדעתי. היא פוערת את עיניה כאילו אנחנו חייזרים ובקשתנו חייזרית והיא אף פעם לא נתקלה בבקשה מוזרה כזו!!! ויש לה ניסיון מכובד. SO WHAT?!!! אני מעדיפה להיות מקורננת ושליאם לא יישן יותר משעה (אלא אם כן יש מקרה יוצא דופן) . החצופה עוד טוענת שאנחנו לא מקנים לו הרגלי שינה נכונים. איך היא יודעת, לעזאזל מה אנחנו עושים???? יש לליאם טקס קבוע וכל הבית מגויס לכך. לכן בא לי נורא להטיח בפניה מאמר שמוכיח את טענתי שליאם כזה והוא לא חייזר! אנא עיזרו לי!
 
בטח שיש לכל ילד הרגלי שינה שונים

אבל מה את מעונינת שהמאמר יוכיח? שעה וחצי- שעתיים זה ממש לא הרבה (האפרוח שלי ישן כמעט 3 שעות), זה הזמן הממוצע שילדים ישנים בצהריים. חוץ מזה,הרגלי השינה של בנך "מראים" שהוא צריך לישון יותר משעה כי הוא ממשיך לישון וצריך להתערב בשנתו על מנת שיתעורר....אז שוב, מה המאמר אמור להוכיח?
 

shani74

New member
לא מכירה כזה מאמר

אבל לדעתי בדרך כלל כשאומרים שלילדים יש צרכי שינה שונים, הכוונה היא שהילד מעצמו ישן מעט, ולא שמעירים אותו. אולי אם תקדימו את שעת השינה שלו בלילה, על ידי הקדמת טקס השינה, הוא יישן בעצמו פחות בצהריים.
 

אמיתמי

New member
מתי הוא הולך לישון עם שנת צהרים קצרה?

זה באמת משמעותי? שעתיים של שינה בגיל הזה לא נשמע לי הרבה בכלל. אצלנו דווקא עייפות גורמת לפעלתנות יתר לפני השינה.
 

dorayaki

New member
אם זה לא היה משמעותי, לא הייתי כותבת ו...

אגב, גם ניסינו להקדים את טקס השינה ואז זה מלווה במאבקים או פשוט בלהיות לצידו שעות,ויוצא שהוא גם נכנע לקראת 22:00, כך שלא עשינו כלום !!! (במקרה שהוא ישן באותו יום שעתיים, כמובן).
 

tiger mom

New member
בלי קשר, אני רוצה לספר לך

שגם לנו הייתה בעיה בערך בגיל הזה. הילדה הלכה לישון מאוחר ובבוקר אי אפשר היה להעיר אותה. ואנחנו חייבים לצאת מוקדם לעבודה, אנחנו לא יכולים לתת לה להשאר לישון כמה שהיא רוצה. והיא לא נראתה בכלל עייפה כשהיא הלכה לישון. והיה לוקח זמן עד שהיא נרדמת. ואז ניסיתי משהו שאמרו לי בפורום של חינוך לגיל הרך: השכבתי אותה לישון יותר מוקדם. אם היא קודם הלכה לישון ב-21:00-21:30, התחלתי להשכיב אותה ב-19:30. שינוי משמעותי והערב הראשון לקח לה שעה להרדם, אבל בערב השני זה השתפר ועד 20:00 היא נרדמה. ומאז המצב הרבה יותר טוב. גם אני בהתחלה ביקשתי שיעירו אותה אחרי שעה, אבל הם אמרו לי שגם אחרי שעתיים היא מתעוררת נורא בבכי וקשה להעיר אותה והבנתי שכנראה היא זקוקה לשנת צהריים. צריך לזכור שילדים לפעמים נראים אנרגטיים גם כשהם עייפים, פשוט כי הם עוברים את העייפות וקשה להם מאד להירדם כשהם עייפים
 

tiger mom

New member
מה אם לעייף אותו?

למשל לקחת לגינה אחרי הגן בשביל לעייף אותו קצת? תראי, השיטה של להשכיב מוקדם עבדה גם אצלי וגם אצל חברה שלי (לא שמכאן אני מניחה שזה עובד על כל הילדים). אצל חברה שלי הילד מאד אנרגטי ופעיל ולקח לה כמה שבועות (כן, שבועות) להקדים לו את שעת השינה וזה כלל כל יום טיול לגינה כדי שיתרוצץ. אני הקדמתי את שעת השינה בבת אחת. לה דווקא המלצתי (וזה עבד יפה) להקדים לאט לאט. להקדים בחצי שעה. ואחרי כמה ימים שזה מסתדר, להקדים בעוד חצי שעה לכמה ימים. לכן זה לקח שבועות, אבל זה שיפר להם את הבוקר, קיצר את זמן ההרדמות ואפילו שיפר את שנת הלילה שלו
 

dorayaki

New member
אנחנו דווקא יוצאים לגינה או לים וכדומה...

ושוב, ניסיתי להקדים. תמיד אפשר לנסות שוב, אבל עדיין צריך את עזרת הגננת, כלומר: בינתיים.
 

POOH*

New member
לא מבינה למה צריך מאמר...

את אמא שלו ואת קובעת. הקטן שלי באותו גיל וגם ישן לרוב רק שעה או פחות. והגדולה כבר בכלל לא ישנה צהריים בגיל הזה... ואני באמת לא מבינה למה צריך מאמר? את אמא שלו את דורשת שהוא ישן פחות - למה הויכוח? זכותה לנסות לשכנע ולהסביר שלדעתה אתך טועה אבל למלא את הדרישה שלך היא צריכה... לדעתי לפחות.. POOH
 

dorayaki

New member
כי בא לי להראות לה שעל אף ניסיונה המכובד....

היא לא יודעת מספיק על פעוטות שאיתם היא עובדת!!! בא לי להוכיח לה שגם אמא צעירה ובלתי מנוסה מכירה את הילד שלה !!!! שתיתן לי יותר קרדיט. אני מכירה את הילד שלי והיא רומסת אותי שלא ביודעין! נמאס לי. זו לא פעם ראשונה שהיא קובעת דברים. בפעם האחרונה היא קבעה שליאם חולה ואני התעקשתי שהוא מצמיח שיניים ותו לא והחזרתי אותו לגן אחרי שהיא הזעיקה אותי לקחת אותו הבייתה כי יש לילד חום והוא מפתח מחלה, לטענתה !!! את קולטת?!
 

אמיתמי

New member
אבל זהו שחבל להכנס לתסבוכות כאלו איתה

אם את שלימה עם עצמך, אז תבהירי לה מה את מצפה שיהיה. לא צריך להכנס למריבות, זה לא טוב לך ולא טוב לידל שלך אם הוא יהיה במסגרת שבה האמא והמטפלת מתנצחות בינהן.
 

anny12

New member
ואו..... נשמע כאילו את ממש כועסת!

אני משתגעת מאלו שחושבות שהן יודעות הכל יותר טוב מהאמא. אל תכעסי, תשבי תדברי איתה כי כשיש מחלוקות בין האמא למטפלת או אי נעימות קלה אפילו, הילד יכול להרגיש וזה יכול לעורר בו חוסר ביטחון. תמיד אמרו לי : הדרך הכי טובה להכניס ילד לגן ושהוא ישתלב נכון וטוב זה ליצור קשר חם, חם מאוד אפילו עם אותה מטפלת ברמה שלי שיחות אישיות וכו'...... והילד ירגיש ביטחון ונכונות להשאר שם עם אותה מטפלת שהיא למעשה די "חברה שלי אמא" והאמת, מנסיון אישי שלי, זה תמיד עבד. בהצלחה.
 

dorayaki

New member
אני באמת כועסת, ואת צודקת מאוד לגבי...

הגננת וההרגשה של הילד כשיש מתיחות בין האמא לגננת, אבל אני מספיק חכמה לא לתת לזה להימשך יותר מיום אחד! בטח היום כשאאסוף את ליאם היא תעיר לי שקשה היה לה להעיר אותו מהשינה או משהו כזה ואני ארגיע אותה כהרגלי. פעמים רבות בלעתי את הרוק וספגתי כל מיני הערות שלה על הילד וכדומה. אני מתורגלת.
 
למה צריך מאמר?

בקשתך לגיטימית לגמרי. הדר שלי בן שנה וחודשיים יכול לישון 3 שעות בצהריים ולפני עשר וחצי לא נרדם. בשבועיים האחרונים אני מקציבה לו שעה וחצי ובשמונה וחצי הוא כבר עייף במיטה. לגננת ממש נחמד כשבל הילדים ישנים ביחד ואת זה גם מאמר לא ישנה.
 

נורקס

New member
SORRY אבל אני דווקא מסכימה עם הגננת

קדימה בנות, תתנפלו עלי.... אבל הרי היא לא מכריחה אותו לישון , הוא עייף וזה הזמן שהוא ישן כי כנראה זה מה שהוא צריך לישון. למה שהיא תעיר אותו אם הוא עייף ורוצה לישון? אגב, אני לא בטוחה ששעת הלילה המאוחרת שבה הוא הולך לישון קשורה לשינה הטובה בצהריים. אולי במקום לחפש מאמרים תעשו נסיון. שישן יום-יומיים בגן שינה קטועה (כלומר שהגננת תגביל אותו לזמן שאתם מבקשים) ותראו אם זה באמת עוזר לו ללכת בערב מוקדם יותר לישון מבלי להיות יותר מידי עצבני בערב.
 

anny12

New member
&*^&%)!@@#%#$%^^%%^$זהו, אמרתי את זה!

ולהלן ההתנפלות.....
 
למעלה