דרושה עזרה דחופה...עובר לקנדה

givatronist

New member
דרושה עזרה דחופה...עובר לקנדה

בן 22 מת"א. ישראלי-בלי שום אזרחות כזו או אחרת. אמור לעבור למונטריאול בספט' על מנת לסייע לדודה שלי שנמצאת שם. אני הולך לגור איתה , לפחות בהתחלה ,עד שאולי אמצא איזשהו חדרון קטן איפשהו אם זה לא יהיה מחיר רצחני. טרם ברור איפה אעבוד. מחפש מקומות עבודה. לא ברור כמה זמן אשהה שם- ככל הנראה - שנה. 1- האם אני צריך ויזה כדי לשהות שם? 2- האם אני צריך אישור עבודה? *באילו מקצועות לא צריך אישור עבודה-רק בכסף שחור? 3- האם אני יכול לקנות כרטיס רק לכיון 1- משום שטרם ברור לי מתי אשוב? 4- האם אני צריך ביטוח רפואי ישראלי? אשמח לעזרה\אין לי מושג מה ההליך הפרוצדוראלי והביורקרטיה לעזיבת הארץ תודות
 

ShacharWeis

New member
תשובות

1. ויזת תייר מקבלים בנחיתה בקנדה וזה עד חצי שנה. 2. כן. לא תוכל לעבוד באופן חוקי ללא אישור עבודה. 3. לא כדאי, זה עולה כמו כרטיס הלוך חזור 4. כן, אתה לא זכאי לביטוח רפואי של קנדה אין כאן תהליך של עזיבת הארץ כי אתה תהיה תייר, לא פחות ולא יותר.
 

k ah

New member
רק לגבי ביטוח רפואי

חייב ביטוח רפואי. כל השאר אין לי מושג. בהצלחה
 

givatronist

New member
אם אני מוצא מקום עבודה שרוצה בי-אז אוכל לקבל

ויזת עבודה כלומר מקום העבודה ייבחר להשקיע בי ויזת עבודה ואיך קובעים שם בשדה התעופה- עד לכמה זמן לתת לי ויזה? נ.ב. האם שווה גם לחדש את הויזה לארצותה ברית במידה וארצה לקפוצ לשם?
 

predoc

New member
אולי - סיכוי קטן מאוד

אם תמצא מקום עבודה - ומקום העבודה ירצה להשקיע בך בויזת עבודה - מקום העבודה צריך לפנות למשרד העבודה הקנדי ולהסביר למה הוא רוצה לקחת אותך ( כלומר עובד זר ) ולא עובד קנדי או בעל PR (מעמד קבע בקנדה ) מקום העבודה צריך לפרסם את התפקיד שאליו הוא רוצה לקחת אותך במשך חודשיים בעיתונים או מדיה דומה ולהוכיח שניסה ולא הצליח למצוא קנדי מתאים. הסיכוי שהתהליך יעבור לא ממש גדול אם אין לך או מקצוע מיוחד או מקצוע שיש לו דרישה גבוה בקנדה ולא ניתן למצוא עובדים. בשדה התעופה זה שיקול דעתו של הקצין שמשוחח איתך ושואל אותך למטרת הגעתך לקנדה. אם תגיד לו שבאת לגור ככה שנה עם דודה שלך ולעבוד ככה שחור בכייף בסבבה , קרוב לוודאי שתעלה על הטיסה הקרובה חזרה לישראל. אם תהיה לך תוכנית טיול מסודרת לחצי שנה עם הוכחה שיש לך מספיק כסף למהלך הטיול וגם כרטיס טיסה חזרה ועבודה שמחכה לך בישראל יש סיכוי שתקבל את כל החצי שנה. העובדה שאתה רווק בן 22, בלי עבודה מסודרת בישראל ובלי קשרים חזקים לישראל לא תעשה לך את החיים קלים. תלוי איזה רושם תשאיר על קצין ביקורת הגבולות. שווה לחדש את הויזה כי אם תרצה "לקפוץ " לשם אתה צריך ויזה ולא תוכל להוציא אותה שאתה פה כי תיירים לא יכולים להוציא ויזה לארה"ב שהם בקנדה.
 

givatronist

New member
עד כדי כך קשה להשיג אשרת עבודה חוקית?!!?האמנם

-כל המסמכים שיש לי שמעידים על קבלתי לאונ' הם בעברית, גם המכתב מהעבודה מהארץ שאליה אשוב עם שובי יהיה בעברית כיצד בדיוק זה יכול לעזור לקצין קנדי? -כמה כסף להביא איתי כדי שזה יהיה ריאלי לחצי שנה של טיול בקנדה? -אתה יכול לתת דוג' למקומות עבודה ותפקידים ייחודים שכן יש מצב לקבל ויזה באמצעותם? עצם היותי ישראלי אין אופציה למצא דברים שאין לעובד רגיל מן המניין....אולי תפקידים הקשורים לקהילה היהודית?הסברה וכדומה... -אם ארצה לשכור דירה במהלך השהות...אזדקק לאישור עבודה? לאישור קבע<או מספיקה ויזת תייר?מה העלות הממוצעת תודות
 

ShacharWeis

New member
כן

זה מאוד קשה לקבל אישור עבודה, קנדה מעדיפה להעסיק קנדי מאשר זר (אם תחשוב על זה זה מאוד הגיוני) והחוק דורש מהמעסיק להוכיח שאין קנדי מתאים לפני שמאשרים ויזת עבודה.
 
למעלה