דצמבר הלך עבר לו, מה היה ומה יהיה

הקבט

New member
דצמבר הלך עבר לו, מה היה ומה יהיה

קיבלנו חודשיים מדהימים לדעתי בהם השוק גמע עשרות נקודות שבר שיאים והותיר רבים פעורי פה. התנודתיות היתה כמעט לאורך כל הדרך לכיוון אחד בלבד, למעלה ובלי מימושים רציניים כלל, שוק כזה חויתי פעם אחרונה בסוף 99 עד תחילת 2000. השאלה היא מה הלאה?האם נמשיך לעלות? האם הבורסה לפני מפולת? ובכן השיא של 580 שנישבר סימן לי משהוא , אנו לפני עליות משמעותיות לטווח ארוך שהיעד הוא בסביבות 870 בתוך פרק זמן לא ידוע . כיצד הגעתי למסקנה זו? פשוט מאוד השיא הקודם לפני 580 היה 350 כלומר מאז נישבר 350 עלינו בכ65% ומה היה השיא לפני 350 ? נכון !! 250.הפרש של 45%.הממוצע של ההפרשים בין שיא לשיא הוא כ50% ולכן בהישבר 580 אנו צפויים לשיא חדש של 580+ 50%=870 לערך. זהו התרכיש שלי לטווח הארוך. לטווח הקצר אני עם הקולים סיימתי גם אם השוק ימשיך לעלות. הטרייד הבא שלי כסוחר מגמה יהיו פוטים גם אם אצתרך לחכות שבועיים.... השוק יכול להגיע ל630 בינאר אך הקולים לא מעניינים אותי יותר... בשורות טובות. כל הסוחר לפי הכתוב לעיל שם כספו על קרן הצבי.
 
קצת בעייתי החישוב שלך

1. כי השיא של 350 היה שיא ביניים בשוק שוורי שהתחיל במעו"ף במרץ 95 בסביבות ה 140 אם הזיכרון שלי משמש עדיין. 2. היתה סביבה אינפלציונית גבוהה. אינני זוכר את המספרים המדוייקים אבל זכור לי שכשהגענו לשיא של 400 - 430 במאי 99 הוא היה שווה ערך ריאלית לשיא של 350 ביוני 98. אני בכל זאת חושב שבחישובים לטווח ארוך צריך לקחת בחשבון את הסביבה האינפלציונית בעבר. אני הייתי משווה בין השיאים של 250 ל 580 ריאלית. בכלל הנטיה שלי היא להאמין שאנחנו במחזור חדש לגמרי של עליות ושאין לגזור מהעבר.
 
למעלה