דפוסי נהיגה של צעירים 16-21 בישראל
מחקר שהזמין המנהל לבטיחות בדרכים, מחקר מסכם של דפוסי נהיגה והתנהגות בארץ של צעירים בגילאי 16 עד 21. אישיות ======= 1. הנאה ללא תנאי וללא מחויבות. 2. אימפולסביות. 3. דינמיקה קבוצתית שלילית. 4. תחרותיות אישית וקבוצתית. 5. הסתכנות וחוסר מודעות. נהיגה ====== 1. נסיון מועט וקטוע. 2. נהיגה בתנאים מכבידים - לילה, עייפות. 3. רכישת הרגלים שליליים מהסביבה. 4. שימוש ברכב לפנאי, לבילוי והנאה כמטרה. שילוב האישיות והנהיגה יוצרים: ============================== 1. מעבר חריף ממעמד נער למעמד של ``מבוגר עם רשיון`` 2. סטטוס של ``נהג`` כהוכחה לגבריות. 3. מעבר חריף ממעמד של `` נשלט`` למעמד של ``שליט``. 4. התנהגות של בילוי ושל פנאי בנהיגה. . גישה ``ספורטיבית`` של כוחנות ושל הסתכנות. מסקנות המחקר: ============== 1. יש לנקוט צעדים מנהליים להפחתת תאונות וסיכונים בנהיגת הלילה,( צריכת אלכוהול, מניעת רעש וכו`) אף כי אין ביטחון שפעולות אלו מוצלחות. 2. יש להגביר השימוש בכלי התקשורת. 3. יש לבטל את היחס לתאונות דרכים כאל `` מכת שמיים`` ולפתח גישה חיובית שאפשר לצמצם את מספר תאונות הדרכים. 4. יש להגביר את האכיפה המישטרתית ולפתח תכניות חינוך ארוכות טווח. * את המחקר ערך ד``ר י` ינון מאוניברסיטת בר אילן. * לקט מתוך `` קשר של זה``ב `` מידעון חודשי. נלסון.
מחקר שהזמין המנהל לבטיחות בדרכים, מחקר מסכם של דפוסי נהיגה והתנהגות בארץ של צעירים בגילאי 16 עד 21. אישיות ======= 1. הנאה ללא תנאי וללא מחויבות. 2. אימפולסביות. 3. דינמיקה קבוצתית שלילית. 4. תחרותיות אישית וקבוצתית. 5. הסתכנות וחוסר מודעות. נהיגה ====== 1. נסיון מועט וקטוע. 2. נהיגה בתנאים מכבידים - לילה, עייפות. 3. רכישת הרגלים שליליים מהסביבה. 4. שימוש ברכב לפנאי, לבילוי והנאה כמטרה. שילוב האישיות והנהיגה יוצרים: ============================== 1. מעבר חריף ממעמד נער למעמד של ``מבוגר עם רשיון`` 2. סטטוס של ``נהג`` כהוכחה לגבריות. 3. מעבר חריף ממעמד של `` נשלט`` למעמד של ``שליט``. 4. התנהגות של בילוי ושל פנאי בנהיגה. . גישה ``ספורטיבית`` של כוחנות ושל הסתכנות. מסקנות המחקר: ============== 1. יש לנקוט צעדים מנהליים להפחתת תאונות וסיכונים בנהיגת הלילה,( צריכת אלכוהול, מניעת רעש וכו`) אף כי אין ביטחון שפעולות אלו מוצלחות. 2. יש להגביר השימוש בכלי התקשורת. 3. יש לבטל את היחס לתאונות דרכים כאל `` מכת שמיים`` ולפתח גישה חיובית שאפשר לצמצם את מספר תאונות הדרכים. 4. יש להגביר את האכיפה המישטרתית ולפתח תכניות חינוך ארוכות טווח. * את המחקר ערך ד``ר י` ינון מאוניברסיטת בר אילן. * לקט מתוך `` קשר של זה``ב `` מידעון חודשי. נלסון.