דף חדש ברוכב לאוטובוסי - הידעת?

מצב
הנושא נעול.

amirv

New member
דף חדש ברוכב לאוטובוסי - הידעת?

דף חדש ברוכב לאוטובוסי - הידעת?
אתם מוזמנים לתרום. מכל מידע שייתרם על ידי חברי הפורום בשרשור זה יהיה קישור לפורום בתפוז. אנא, רק לא דברים טכניים מדי.

הידעת?
 
פוסט מעולה, תודה!

דף חדש ברוכב לאוטובוסי - הידעת?
אתם מוזמנים לתרום. מכל מידע שייתרם על ידי חברי הפורום בשרשור זה יהיה קישור לפורום בתפוז. אנא, רק לא דברים טכניים מדי.

הידעת?
פוסט מעולה, תודה!
במיוחד היה מסקרן לקרוא שלפני קום המדינה פעלו 161 (!) מפעילים של תחבורה ציבורית.
מעניין אם המצב אז היה טוב יותר או פחות טוב
 

amirv

New member
המידע הזה באדיבות אביתר

פוסט מעולה, תודה!
במיוחד היה מסקרן לקרוא שלפני קום המדינה פעלו 161 (!) מפעילים של תחבורה ציבורית.
מעניין אם המצב אז היה טוב יותר או פחות טוב
המידע הזה באדיבות אביתר
שתרם לי אותו לפוסט על מספר מפעילי התח"צ בישראל.
אמנם אחוז המשתמשים בתח"צ הרקיע אז שחקים (כמעט לאף אחד לא היה רכב פרטי חוץ מלכמה קצינים בריטים ומיוחסים, אבל אני די בטוח שגם אז לא היו מרוצים מהשירות
.

מצד שני, זה כנראה לא נורא לחכות לאוטובוס שמגיע רק ביום ג' אם אין לך ברירה אחרת.
 
המידע בחסות דני גולדשמידט האחד והיחיד שהעביר לי

המידע הזה באדיבות אביתר
שתרם לי אותו לפוסט על מספר מפעילי התח"צ בישראל.
אמנם אחוז המשתמשים בתח"צ הרקיע אז שחקים (כמעט לאף אחד לא היה רכב פרטי חוץ מלכמה קצינים בריטים ומיוחסים, אבל אני די בטוח שגם אז לא היו מרוצים מהשירות
.

מצד שני, זה כנראה לא נורא לחכות לאוטובוס שמגיע רק ביום ג' אם אין לך ברירה אחרת.
המידע בחסות דני גולדשמידט האחד והיחיד שהעביר לי
את המחקר על החברות בטרום המדינה, לאחר שישב וחקר את הנושא במשך מספר עשורים !
לא להיבהל מהמספר 161 כי היו אף חברות שהיה להן רק אוטומוביל אחד אך הן היו בהחלט רשומות אצל הבריטים כחברה לתחבורה ציבורית בע"מ לכל דבר. היו חברות עם שתי מכונות והיו עם 3, 4, או 5 וכדומה. כל מי שהיה מורשה להפעיל אוטומוביל/אוטובוס בתקופת המנדט נכלל ברשימה והיא מכילה 161 מפעילים מורשים במדוייק. מצחיקה אולי העובדה שהמחקר/רשימה הנ"ל לא קיים אפילו לא ב-PRO בלונדון. נתונים רבים על התחבורה ועל נושאים אחרים ומגוונים בארץ ישראל נזרקו לים במפרץ חיפה כאשר אחרון הבריטים עזב את הארץ ביום 01.06.1948. (שבועיים לאחר שפרצה המדינה). סיפר לי בזמנו מר אמיר שהתגייר והתחתן עם בחורה יהודיה (כתבה עליו הופיעה בעיתונות), שהדבר נבע הן מכעס עלינו והן כדי שלא יישארו לנו נתונים.
הנה למשל קטע קצרצר מהמחקר: מקווה שלא ייצא מעוות בגלל הטבלה:
"אחדות"
1929


30
ירושלים
"אחים כורי"


טכסי

צפת פירעם ג'חולה חלסה ולבנון
"איחוד"




ירושלים
"איחוד רגב"
1931


144
פתח-תקוה בני ברק גבעתיים רמת-גן ת"א
"אילון" שרות "אגד"- "דרום יהודה"
24.5.49



ירושלים רחובות דרך כביש הגבורה
"אילה"


טכסי

ירושלים
"אלמיין טרנספורט (ערבי)




יפו חיפה
"אקספרס מזרחי"- י. לינדרמן
7.1920
4
5

יפו תל-אביב, יפו ירושלים
 

25306yosef

New member
גם כיום הרבה מאוד חומר נזרק לים

המידע בחסות דני גולדשמידט האחד והיחיד שהעביר לי
את המחקר על החברות בטרום המדינה, לאחר שישב וחקר את הנושא במשך מספר עשורים !
לא להיבהל מהמספר 161 כי היו אף חברות שהיה להן רק אוטומוביל אחד אך הן היו בהחלט רשומות אצל הבריטים כחברה לתחבורה ציבורית בע"מ לכל דבר. היו חברות עם שתי מכונות והיו עם 3, 4, או 5 וכדומה. כל מי שהיה מורשה להפעיל אוטומוביל/אוטובוס בתקופת המנדט נכלל ברשימה והיא מכילה 161 מפעילים מורשים במדוייק. מצחיקה אולי העובדה שהמחקר/רשימה הנ"ל לא קיים אפילו לא ב-PRO בלונדון. נתונים רבים על התחבורה ועל נושאים אחרים ומגוונים בארץ ישראל נזרקו לים במפרץ חיפה כאשר אחרון הבריטים עזב את הארץ ביום 01.06.1948. (שבועיים לאחר שפרצה המדינה). סיפר לי בזמנו מר אמיר שהתגייר והתחתן עם בחורה יהודיה (כתבה עליו הופיעה בעיתונות), שהדבר נבע הן מכעס עלינו והן כדי שלא יישארו לנו נתונים.
הנה למשל קטע קצרצר מהמחקר: מקווה שלא ייצא מעוות בגלל הטבלה:
"אחדות"
1929


30
ירושלים
"אחים כורי"


טכסי

צפת פירעם ג'חולה חלסה ולבנון
"איחוד"




ירושלים
"איחוד רגב"
1931


144
פתח-תקוה בני ברק גבעתיים רמת-גן ת"א
"אילון" שרות "אגד"- "דרום יהודה"
24.5.49



ירושלים רחובות דרך כביש הגבורה
"אילה"


טכסי

ירושלים
"אלמיין טרנספורט (ערבי)




יפו חיפה
"אקספרס מזרחי"- י. לינדרמן
7.1920
4
5

יפו תל-אביב, יפו ירושלים
גם כיום הרבה מאוד חומר נזרק לים
גם כיום בעידן האינטרנט הרבה מאוד חומר מהשנים האחרונות בנושאים רבים ומגוונים נזרק לים בגלל שבמדינת ישראל כמעט ולא משמרים כלום. אין כיום גם חוק או חקיקת משנה המחייבים את מוסדות התרבות במדינה לשמר את החומרים המצויים ברשותם. וכך קורה שחומרים רבים של מוסדות התרבות במדינת ישראל בעלי ערך אמנותי מחקרי מצויים ברשותם של אנשים פרטיים, ובבוא העת נזרקים לים או אל פח האשפה.

מעט מאוד חומר בנושאי מוסיקה ובנושאים אחרים רבים ומגוונים קיים כיום בספריה הלאומית בירושלים. גם בפרוייקטים פרטיים של שימור כמו פרוייקט זמרשת (חל"צ), חסר להם הרבה מאוד חומר.
 
אני מאוד מסכים עם דבריך! ראה למשל מה קרה לחומרים של "המקשר":

גם כיום הרבה מאוד חומר נזרק לים
גם כיום בעידן האינטרנט הרבה מאוד חומר מהשנים האחרונות בנושאים רבים ומגוונים נזרק לים בגלל שבמדינת ישראל כמעט ולא משמרים כלום. אין כיום גם חוק או חקיקת משנה המחייבים את מוסדות התרבות במדינה לשמר את החומרים המצויים ברשותם. וכך קורה שחומרים רבים של מוסדות התרבות במדינת ישראל בעלי ערך אמנותי מחקרי מצויים ברשותם של אנשים פרטיים, ובבוא העת נזרקים לים או אל פח האשפה.

מעט מאוד חומר בנושאי מוסיקה ובנושאים אחרים רבים ומגוונים קיים כיום בספריה הלאומית בירושלים. גם בפרוייקטים פרטיים של שימור כמו פרוייקט זמרשת (חל"צ), חסר להם הרבה מאוד חומר.
אני מאוד מסכים עם דבריך! ראה למשל מה קרה לחומרים של "המקשר":
כל החומרים שהיו מרוכזים ב-"בית-המקשר" בשדרות הרצל טבעו ונכחדו בשיטפון העצום שהיה כאן בירושלים בחורף 1991/92. לא נשאר מהם זכר. למזלנו, רוב החומר שם היה עותקים ולא המקור. חלק מהחומר על המקשר נמצא כיום בארכיון העיר בעיריית ירושלים בכיכר ספרא אצל פלורה, חלק אחר וחשוב מקוטלג בארכיון אגד בירושלים (בעיקר החומר על העובדים עצמם) והחלק העוסק ברישוי ובאוטובוסים עצמם כולל התיקים האישיים של כל אוטובוס - נמצא אצלי. חבל שהכל לא מאורגן ביחד. בשביל ארגון כזה צריך להקים מוזיאון לתחבורה ציבורית בארץ ולבנות מבנה גדול ויעודי בשביל זה.
 

amit1270

New member
תודה רבה! שני הסנט שלי:

דף חדש ברוכב לאוטובוסי - הידעת?
אתם מוזמנים לתרום. מכל מידע שייתרם על ידי חברי הפורום בשרשור זה יהיה קישור לפורום בתפוז. אנא, רק לא דברים טכניים מדי.

הידעת?
תודה רבה! שני הסנט שלי:
1. אם אינני טועה, קו 1 של המטרונית מושבת גם בראש השנה.
2. קו הרכבת המהיר בין ירושלים לתל אביב כולל גם את המנהרה הארוכה ביותר בישראל: מנהרה 3 שאורכה 11.6 ק"מ.
 

amit1270

New member
עוד משהו:

תודה רבה! שני הסנט שלי:
1. אם אינני טועה, קו 1 של המטרונית מושבת גם בראש השנה.
2. קו הרכבת המהיר בין ירושלים לתל אביב כולל גם את המנהרה הארוכה ביותר בישראל: מנהרה 3 שאורכה 11.6 ק"מ.
עוד משהו:
בפרק "רכבת תחתית" כתבת שלא מתוכננת רכבת תחתית בישראל, אבל לדעתי כדאי לציין שמתוכננים בגוש דן לפחות שני קווי רק"ל עם קטעים תת-קרקעיים (האדום והירוק, ואולי גם הסגול), אחד מהם כבר בשלבי ביצוע (לדעתי יש מקום לציין את העובדה הזאת בפרק "רכבת קלה").
 

amirv

New member
הוספתי, וכמובטח, עם קישור לפורום

תודה רבה! שני הסנט שלי:
1. אם אינני טועה, קו 1 של המטרונית מושבת גם בראש השנה.
2. קו הרכבת המהיר בין ירושלים לתל אביב כולל גם את המנהרה הארוכה ביותר בישראל: מנהרה 3 שאורכה 11.6 ק"מ.
הוספתי, וכמובטח, עם קישור לפורום
 
74,646 אוטובוסים ומידיבוסים הוא המספר המדוייק

דף חדש ברוכב לאוטובוסי - הידעת?
אתם מוזמנים לתרום. מכל מידע שייתרם על ידי חברי הפורום בשרשור זה יהיה קישור לפורום בתפוז. אנא, רק לא דברים טכניים מדי.

הידעת?
74,646 אוטובוסים ומידיבוסים הוא המספר המדוייק
שלהם מאז 01.01.1929 ועד ליום 30.09.2014. נתון זה כולל את הכל, כלומר הן ערבים והן יהודים אך איננו כולל מוניות בגודל מכוניות. הנתון כן כולל מיניבוסים כגון פורד טרנזיט למשל ששרתו במשך שנים רבות בקווים 4, 5 בתל-אביב.
אוטובוס של ממש? 37,789 אוטובוסים המוגדרים כאוטובוסים, מאז 1929 ועד עכשיו. כל השאר מידיבוסים ומיניבוסים.
לגבי מוניות? אנסה לבודד את הנתון ולחזור עם תשובה. החישוב בכלל לא פשוט.
שני דברים שמפריעים להגיע לתןצאה הסופית:
1. למ"ס: בלמ"ס קיימים רק נתונים חלקיים ולעיתים התגלו טעויות ואי דיוקים גם בהקשר לנתונים מהתקופה המאוחרת.
2. קיימת בעיה של כפילויות במספרי רישוי בין השנים 1948-1958. התגלו אף מקרים שכלי רכב נסעו ללא רישוי כלל בישובים קטנים או אפילו בירושלים. דוגמה לכך הוא גרר הקנדי של "המקשר" שהסתובב כל חייו בירושלים ללא כל מספר רישוי עליו למרות שהוקצה לו רישוי במקור.
ולסיום סיפור מעניין שסיפר לי דני גולדשמידט, חברנו היקר (אני מקוה שאדייק בנתונים):
היה לדודו רכב חיפאי. הרישוי מקדימה היה 717-728. הרישוי בחלק האחורי של הרכב היה 717-729. כך הסתובב הרכב שנים רבות ולאיש לא היה אכפת...
לילה טוב.
אביתר.
 

oshri1987sg

Active member
אביתר כמה אוטובוס היו בחברת דן מאז 1.12.1945

74,646 אוטובוסים ומידיבוסים הוא המספר המדוייק
שלהם מאז 01.01.1929 ועד ליום 30.09.2014. נתון זה כולל את הכל, כלומר הן ערבים והן יהודים אך איננו כולל מוניות בגודל מכוניות. הנתון כן כולל מיניבוסים כגון פורד טרנזיט למשל ששרתו במשך שנים רבות בקווים 4, 5 בתל-אביב.
אוטובוס של ממש? 37,789 אוטובוסים המוגדרים כאוטובוסים, מאז 1929 ועד עכשיו. כל השאר מידיבוסים ומיניבוסים.
לגבי מוניות? אנסה לבודד את הנתון ולחזור עם תשובה. החישוב בכלל לא פשוט.
שני דברים שמפריעים להגיע לתןצאה הסופית:
1. למ"ס: בלמ"ס קיימים רק נתונים חלקיים ולעיתים התגלו טעויות ואי דיוקים גם בהקשר לנתונים מהתקופה המאוחרת.
2. קיימת בעיה של כפילויות במספרי רישוי בין השנים 1948-1958. התגלו אף מקרים שכלי רכב נסעו ללא רישוי כלל בישובים קטנים או אפילו בירושלים. דוגמה לכך הוא גרר הקנדי של "המקשר" שהסתובב כל חייו בירושלים ללא כל מספר רישוי עליו למרות שהוקצה לו רישוי במקור.
ולסיום סיפור מעניין שסיפר לי דני גולדשמידט, חברנו היקר (אני מקוה שאדייק בנתונים):
היה לדודו רכב חיפאי. הרישוי מקדימה היה 717-728. הרישוי בחלק האחורי של הרכב היה 717-729. כך הסתובב הרכב שנים רבות ולאיש לא היה אכפת...
לילה טוב.
אביתר.
אביתר כמה אוטובוס היו בחברת דן מאז 1.12.1945
וכמה היו הכי הרבה בצי בכל רגע נתון מאז תאריך זה ?
 
5317. עד 30.09.2014.

אביתר כמה אוטובוס היו בחברת דן מאז 1.12.1945
וכמה היו הכי הרבה בצי בכל רגע נתון מאז תאריך זה ?
5317. עד 30.09.2014.
הכמות הרבה ביותר של אוטובוסים בדן נרשמה בשנת 1980. יש לי את הנתון אבל אני רוצה לבדוק אותו שוב. מדובר על בערך 1680 אוטובוסים שהיו רשומים כפעילים באותה שנה. לא נתקלתי בשום נתון כזה בשום שנה אחרת. בשנת 1979 היו 1486. בשנת 1981 היו 1417. אני מניח שחלקם גם נספרים כמושבתים שטרם נגרטו מהמצבה באופן סופי.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה