דעתכם והערכתכם...

gabrielr

New member
דעתכם והערכתכם...

פעם הייתי כותב בפורום הזה, אני מנגן ושר, והתחלתי להקליט דברים באופן חובבני (זה כמובן, עד גיוסי לצבא...) בכל אופן, אני עובד באולפן ממש לא מקצועי, אבל כן יש לי מיקסר חדש (8 ערוצים, של אלטו) וסינטי חביב של רולנד, כרטיס קול איכותי ומה שחסר לי זה רק מיקרופון. מכיוון שאני רוצה להקליט ואעשה בו שימוש רק בהקלטות חשבתי על קונדנסר, אבל הוא יקר להחריד, ואז גם אני מניח שאני דיי אצטרך מגן רוח (אגב, כמה הוא עולה). איזה דגמים אתם ממליצים? וכמה יעלה לי בסה"כ? אני מדגיש שאני לא צריך את הדבר הכי טוב ויקר בשוק, אני מוכן להתפשר, כי אני יודע שאני לא מתכוון להקים אולפן מקצועי של ממש. או שאולי, כדאי לי להשקיע במיקרופון דינמי טוב, שבו אני אוכל לעשות עוד שימושים בעתיד (למקרה שאני אשתמש בו מחוץ לאולפני הקטן). דעתכם תהיה לי לעזר רב. תודה לכל מי שיענה...
 

Graveworm

New member
אני יכל להמליץ לך על מקרופון דינמי

של AIWA דגם DMH-100 זה נראה עלוב מאוד וגם המחיר שלו מצחיק מאה מאתיים שקלים אני לא זוכר, האיכות פשוט מעולה להקלטת שירה, להקלטה של גיטרה וכלים אני בכלל לא ממליץ. בקשר למגן רוח זה מתחיל בערך מ100 שקלים והיותר איכותיים הם בסביבות ה250 שקלים. בקשר למקרופון, אם יש לך תקציב גדול ואתה לא מדבר על מאה מאתיים שקלים אז כרגע אין לי המלצה. בהצלחה
 

gabrielr

New member
בסביבות 1000 ש"ח מקסימום

בשביל מיקרופון\קונדנסר+מגן רוח, הקטע שרוב הקונדנסרים שראיתי עולים יותר. אם אתה ממליץ על מיקרופון דינמי שמקליט שירה טוב, תגיד. אבל אני מעוניין גם בהקלטת גיטרה (אקוסטית\קלאסית), למרות שזה דיי משני. המלצות?
 

SHIKO2000

New member
ב 1000 ש"ח אני לא מכיר קונדנסרים

שיתנו את מה שאתה מחפש(אולי אקג סי 1000) אבל אני לא מכיר אנשים שמשתמשים בו להקלטת שירה. אבל בסכום כזה את יכול לדעתי לקנות sm 58 או beta58 אבל מה שניראה לי דווקא יכול להיות סבבה זה בטא57 שזה(תאמת תלוי בקול שלך) שהוא לדעתי מקרופון שירה מצויין ונותן אחלה ביצועים על גיטרות אקוסטיות וקלאסיות.
 

SHIKO2000

New member
הייתי מברר גם אצל בטי בם בקשר ל

audix מנסיון יש להם אחלה של מיקרופנים. קצת יקרים. אבל אם אתה הולך על הבחירה הדינימית,לא ישר הייתי קופץ על58..יש אנשים שנשמעים איתו ממש רע.
 

negative

New member
כמה דברים...

בדינמי וקונדנסר זה לא שקונדנסר יותר טוב... ברור שקונדנסרים בדר"כ יותר איכותיים ומביאים בדיוק את מה שהם "שומעים" ולא משנים את הצליל אבל צריך להבין שהמיקרופון תלוי בזמר ויכול לקרות מצב שדינמי ישמע יותר טוב על זמר מסוים מאשר קונדנסר. עכשיו יש בעיה אחרת...איך אני ידע איזה מיקרופון הכי יחמיא לקול שלי? או לגיטרה שלי? עכשיו מגיעה עוד בעיה..חח...אין איך לבדוק...או שיש ועדיין לא עליתי על זה \: בעיקרון על קונדנסר אני לא ממליץ אלא אם כן החדר שלך אטום כי אם לא אז הקונדנסר יקלוט את הנודים של השכנה שלך... הדינמי יותר ממוקד ויותר מתאים לאולפנים ביתיים...לגבי סוג יש את shure 58 ו57...שהם המובילים בשוק...
 

negative

New member
ד"א

57 עולה בסביבות ה600 ומשהו שקל ו58 עולה 750 שקל ניתן לקנות בכלי זמר בדיזינגוף סנטר ת"א
 

מדימש

New member
קונדנסר.

אני מציע את Studio Projects B1. מיקרופון מתאים לשירה וכלים אקוסטיים לאולפן הביתי. בארה"ב אפשר לקנות אותו ב-$80 והחבילה כוללת wind screen. בארץ,לפני ירידת המס,למיטב ידיעתי, הציעו אותו בין 1000–900 ש"ח (כולל מע"מ). לא מציע לקנות במחיר הזה. אולי אתה יכול לארגן מחו"ל. עבור קונדנסר, תבדוק אם יש לך במיקסר PHANTOM POWER.
 

0db

New member
אני מוכר קונדנסר של MXL1006

ב650 שח ללא מגן רוח חדש בקופסא והוא נשמע מדהים הרבה יותר מקול מיקרופון דינמי
 

baduist

New member
השרשור פספס נקודה מאוד חשובה

לדעתי. מה אתה מקליט? מה הצרכים שלך? חשוב מאוד - ההבדל בין קונדנסר לדינאמי הוא לא האיכות. לעניינינו - דימאמיים -------- בתקציב שלך תוכל לקנות מיקרופון דינאמי מצויין להקלטות שירה, גיטרה, קולות ועוד. אני מדבר כמובן על הSM 57 ו-58. אם תסתפק ביד שנייה (לגביי הדגמים האלה אין בעיה כי שניהם "סוסי עבודה" עם בלאי מאוד נמוך יחסית), תוכל אפילו להשאיר חצי מהתקציב אצלך בכיס ולשמור לדברים אחרים. קונדנסר -------- בתקציב שלך תוכל לקנות קונדנסר אלקטרט בסיסי ביותר. כלומר, אתה מקבוצת המחירים הזולה ביותר של הקונדנסרים. רוב המיקרופונים שנכנסים לקטגוריה הזו הם מיקרופונים שתמצא לעיתים רחוקות באולפנים מקצועיים, ונוצרו במיוחד עבור האולפן הביתי - וכך גם נשמעים. למה בכל זאת לקנות כזה? אם אתה צריך. יש הקלטות וצלילים שקשה מאוד להוציא עם מיק' דינאמי (ולהיפך), ויכול להיות שאכן תבחר להעדיף להתפשר בשביל לקבל משהו מסויים. אבל הנקודה היא שצריך לשקול. עוד שיקולים - קונדנסר מכריח אותך לעבוד בסביבה אטומה לרעש, מטופלת אקוסטית ומצריך גם כח פאנטום ופרה-אמפ סבירים כדי לנצל את היכולות של המיקרופון. כדאי מאוד לעבוד גם עם אזניות אטומות לחלוטין. בפועל = עוד כסף, פרט להשקעה על המיקרופון עצמו. מדבור גם במיקרופון רגיש יותר, שקל יותר להרוס. אז לסיכום אני מציע - 1. לחלוק איתנו את הצרכים שלך. 2. ללכת לחברים ולשמוע מיקרופונים מסויימים, ולהתנסות בכדי לגלות מה ייתן לך את התוצאה הטובה ביותר - עבורך.
 

SHIKO2000

New member
אדם..אתה קצת טועה

הוא כן אמר למה השימוש(שירה,אקוסטית,קלאסית. בדיוק בגלל זה הצעתי את הבטא 57(לא הייתי מקליט שירה עם 57 הוא מוגדר גם ע"י היצרן כמיקרופון לכלים....ולעומת זאת הבטא מתאים לשירה וגם מצויין לכלים). למרות שההסבר על קונדסאים ודינאמיים היה נחמד...
נ.ב - אני חושב שסי1000 יכול לתת תשובה להכל(לא המלצתי עלו כי אני לא מכיר מישהו שניסה להקליט איתו שירה....)הוא קונדנסר מצויין שטיפ טיפ יותר יקר מהטווח שהוא חיפש ובטח לא רגיש ונהרס בקלות אלה מפלצת שטח קשוחה(בניגוד לרובם)
 

SHIKO2000

New member
גם אני טועה - גם הבטא57 מוגדר כמיק

לכלים שיכול לעשות שירה......נו טוף
 

baduist

New member
דגכםיןםף'קכ

1. סורי, אני נוטה לפספס דברים. אין פוקוס
2. 57 אחלה מיק', מבחינתי הוא נכנס למה שהגדרתי מיקרופון דינאמי מעולה, הוא להקלטות כלים, ואחיו ה-58 לשירה (שאגב זהה כמעט לחלוטין ל57 כשמורידים את הגריל, משמע מצויין גם לכלים) 3. את ה C1000 אני מכיר טוב. הוא אחלה מיקרופון *למחיר שלו*. הוא מבחינתי נכלל בהגדרה שלי של קונדנסר מרמת המחיר הנמוכה ביותר. וכאמור בשביל לנצל אותו צריך פרה-אמפ טוב, אקוסטיקה ואטימות. אגב, כשאתה אומר "קונדנסר מצויין", זה בעייתי, כי 'מצויין' זה משהון מאוד יחסי. הוא מצויין יחסית לסמסון של 700 שקל, הוא מצויין יחסיתך למחיר שלו. הוא לא מדהים לעומת 414, c12 או נוימן87 למשל, בלשון המעטה. וגם אלה נמצאים בדרגת מחיר לא היסטרית יחסית (ועלים החל מכפול 4-5 במקרה הטוב אם אני לא טועה) לעומת זאת, ה58 בפירוש נחשב לאחד המיקרופונים הדינאמיים האהובים ביותר, ולא סתם יש כזה בכל אולפן שמכבד את עצמו בכל העולם. אני יוצא מנקודת הנחה, שאם אין *צורך* בתכונות מסויימות שקונדנסר מספק, עדיף לנצל את התקציב למשהו באמת באמת טוב במגרש מסויים, במקום להוציא יותר על משהו שבמגרש אחר ("נחשב" יותר), נחשב לתחתית האפשרויות.
 

מר שולץ

New member
אני משתמש בC1000 AKG גם בשירה

והוא נשמע מצוין(שלא לדבר על איך הוא נשמע דרך פרה מנורות). שווה כל גרוש לדעתי. כמובן שיש טובים ממנו אבל בטווח המחירים הנ"ל הוא בהחלט מספק את העבודה.
 

baduist

New member
אני משתמש בו גם,

וגם דרך פרה-מנורות הוא נשמע לי ממוצע למדיי
 

מר שולץ

New member
פה נכנס עניין

הזמר/נגן, ואם הם לא טובים, אז גם הU67 לא יעזור לך. בכל מקרה זה עניין של טעם, אז נסה אותו בחנות ותחליט בעצמך.
 

baduist

New member
וואו, רואים

שאתה לא מכיר את הנגנים שלי
חחחחח אין לי פואנטה, סתם משוויץ
 

מר שולץ

New member
לפי האתר של ה"שבט"

ממה ששמעתי שם הנגנים באמת נשמעים טוב, אבל הזמר נשמע ממש רע(הפקת שירה קצת יבשה). אולי פה היתה הבעיה עם AKG אז תנסה אותו עם זמר אחר, לך תדע...
 

baduist

New member
לא יודע מה שמעת

אבל הנגן היחידי שמשתתף בשירים שיש באתר (וגם שם בקושי) הוא מר אבי סינגולדה. הוקלט עם נוימן U87 אם אני זוכר נכון. אבל פרט לזה, אין נגנים, ואלו דברים מאוד ישנים, שהוקלטו רובם ככולם עם D40 של AKG ועם SM58.
 
למעלה