דעתכם - האם גודל משכנתא סביר - ולאיזו תקופה
אנחנו זוג בשנות ה30 לחיינו עם שני ילדים. הכנסות של כ25-30K נטו (שנינו עצמאים - ובדרך כלל ההכנסה אף גבוהה יותר, אך לצורך השמרנות מעוניין לחשב על בסיס זה). ברשותנו הון עצמי של 1400K ומעוניינים לרכוש נכס ב2600K. בעוד שנתיים ישתחרר לנו סכום כסף נוסף של 200K. כלומר משכנתא ראשונית של 1200K שניתן יהיה להזרים לכיסויה עוד שנתיים סכום חד פעמי של 200K. מה דעתכם? האם גודל משכנתא סביר? האם כדאי להתאמץ לנסות לקחת את המשכנתא ל15 שנה או ללכת על 20 שנה? המלצות על תמהיל? תודה מראש, אביחי
אנחנו זוג בשנות ה30 לחיינו עם שני ילדים. הכנסות של כ25-30K נטו (שנינו עצמאים - ובדרך כלל ההכנסה אף גבוהה יותר, אך לצורך השמרנות מעוניין לחשב על בסיס זה). ברשותנו הון עצמי של 1400K ומעוניינים לרכוש נכס ב2600K. בעוד שנתיים ישתחרר לנו סכום כסף נוסף של 200K. כלומר משכנתא ראשונית של 1200K שניתן יהיה להזרים לכיסויה עוד שנתיים סכום חד פעמי של 200K. מה דעתכם? האם גודל משכנתא סביר? האם כדאי להתאמץ לנסות לקחת את המשכנתא ל15 שנה או ללכת על 20 שנה? המלצות על תמהיל? תודה מראש, אביחי