בדיוק!
התכוונתי לאותם קרונות שנקנו בשנות 50-70 ושופצו ע"י רכבת ישראל.... קרינות גרועים ביותר, הרעש מחריש אזנים אין בהם טיפת מודרניזציה והשמת דגש אפילו קל על הפחתת רעשים, הקרונות חורקים בלי סוף והמעבר בין קרון לקרון בעייתי אם אפשר לומר מסוכן לילדים הקרונות ה"חומים" עשו ואני חושב שעדיין עושים את הקו לבאר שבע יצא לי לנסוע בהם פעמיים ואני זוכר שרק קיללתי את הרכבת הזאת סידור ישיבה גרוע ביותר בצמדים של כסאות אחד אחרי השני הרגשת מחנק מתמדת והשלוחנות המתקפלים לגב המושב שמלפים אם פטנט גרוע ביותר.... וכמו שהתחלתי להגיד ואני מתכוון להפוך זאת למסורת.... קדימה....לפנות מקום במוזיאון הרכבת! נ"ב היום כיביתי שריפה ליד המסילה שמחברת בין ת. רכבת צפון לת. רכבת מרכז בבאר שבע ויצא לי לראות את קטר 731 דוחף מערך מודו
בדיוק!רכבות מו-דו ורכבות ישנות
למען הדיוק: הרכבות המכונות ´מו-דו´ אינן רכבות ישנות כלל ועיקר. קרונות אלו יוצרו ע"י המפעל בולנסיה, ספרד, ע"י תאגיד GEC-Alsthom (היום Alstom) בשנים 1996-1995, כך שהם יותר צעירים מעשרת מערכי ה-IC3 הראשונים (1992). כשהתייחסת לרכבת ישנה ועל סף התפרקות, התכוונת (אני מניח) לעשרות הקרונות מהדורות הישנים יותר, שיוצרו בשנות ה-50, ה-60 וה-70 ע"י מגוון יצרנים. קרונות אלו שופצו בשנות ה-90 ע"י רכבת ישראל עצמה וע"י חברת ´הארגז´ מצריפין. שיפוץ היה מקיף וכלל הן עיצוב פנים לדש והן תיקונים וצביעה מבחוץ, בנוסף להתקנת מזגנים. עליונה-קרון ניהוג מו-דו מס´ 302 ומערך IC3 מס´ 13. תחתונה-קרונות מתכת דור ראשון מימין וקרון אל-חלד מס´ 93 משמאל ´חדשות הרכבת´ - אתר החדשות הראשון בנושא רכבות בעברית http://www.angelfire.com/my/railnews/ שני סוגי רכבות אלו הם גרורי קטר ושניהם צבועים בצביעה כמעט זהה. עם זאת, ניתן להבדיל ביניהם די בקלות - רכבות ה-´מו-דו´ מצוידות בדלתות חיצוניות אוטומטיות ובקצה הרחוק מהקטר מצוי קרון משולב המכיל תא נוסעים, תא גנרטורים (בלי חלונות) ותא ניהוג עם חלון רחב לרוחב קצהו של הקרון. מקור השם ´מו-דו´ הוא מתרגום המונח באנגלית Push-Pull (מושך-דוחף) שמתאר את היכולת המוקנה לרכבות אלו להיות מונעות בדחיפה ע"י קטר המצוי באחורי הרכבת. בלי שום צל של ספק, הסוג האיום ביותר של קרונות שנמצא כעת בשימוש ברכבת ישראל הוא קרונות ה-´אל-חלד´. קרונות אלו מוכרים למרבית הנוסעים הקבועים כ-´קרונות חומים´, למרות שצבעם כשהם נקיים הוא של פלדה מוברקת, לא צבועה. אולי יפתיע את חלק מחברי הפורום לדעת שלמעשה קיימים בארץ רק שמונה קרונות כאלו, מהם מורכבת רק רכבת אחת (8-7 קרונות+קרון כח). ולמרות שמדובר רק ברכבת אחת, היא עושה מספיק נזק תדמיתי לרכבת ישראל בשביל עשר רכבות... התמונות המצורפות אמורות להמחיש איך נראה כל אחד מסוגי הרכבות המוזכרים. התמונה העליונה צולמה באיזור מוסך הדיזלים בחיפה ב-21.04.1997 והתחתונה בתחנת חיפה מזרח בתאריך 22.02.1997.
התכוונתי לאותם קרונות שנקנו בשנות 50-70 ושופצו ע"י רכבת ישראל.... קרינות גרועים ביותר, הרעש מחריש אזנים אין בהם טיפת מודרניזציה והשמת דגש אפילו קל על הפחתת רעשים, הקרונות חורקים בלי סוף והמעבר בין קרון לקרון בעייתי אם אפשר לומר מסוכן לילדים הקרונות ה"חומים" עשו ואני חושב שעדיין עושים את הקו לבאר שבע יצא לי לנסוע בהם פעמיים ואני זוכר שרק קיללתי את הרכבת הזאת סידור ישיבה גרוע ביותר בצמדים של כסאות אחד אחרי השני הרגשת מחנק מתמדת והשלוחנות המתקפלים לגב המושב שמלפים אם פטנט גרוע ביותר.... וכמו שהתחלתי להגיד ואני מתכוון להפוך זאת למסורת.... קדימה....לפנות מקום במוזיאון הרכבת! נ"ב היום כיביתי שריפה ליד המסילה שמחברת בין ת. רכבת צפון לת. רכבת מרכז בבאר שבע ויצא לי לראות את קטר 731 דוחף מערך מודו