דנמרק באוגוסט.

רזאי

New member
דנמרק באוגוסט.

נהיה בOdense ליומיים בענייני עבודה, וחשבנו לקחת איתנו את בת ה9, ולטייל באיזור. קראתי קצת על דנמרק, ונראה לי שנוכל להקדיש לה שבוע. אני חושבת שאולי נוכל להשאר שבוע נוסף, ולנצל אותו לטיול באחת המדינות השכנות. מעולם לא היינו באיזור, ונשמח להמלצות.
אנחנו מחפשים בעיקר תרבות מקומית, אומנות, וטיולי הליכה קצרים . הילדה רוצה בעיקר ללמוד על הויקינגים. אנחנו לא מתעניינים ברכבות הרים ומתקני לונה פארק.
 

אודרי11

New member
נהדר...אוגוסט נשמע מעולה

אם הילדה מתעניינת בויקינגים, תוכלו לקחת אותה לרוסקילדה, העיר שפעם היתה בירתה של דנמרק, נמצאת בפיתחו של פיורד, שם נמצא מוזיאון ויקינגים נחמד, עם סדנאות פתוחות של בניית ספינות ויקינגים, המוזיאון נמצא בשטח פתוח ומתאים לטיול במיוחד בימים יפים, משם תוכלו גם לצאת בהפלגה (בספינת טיולים רגילה) בפיורד הקטן....הפלגה נחמדה מאד.
ברוסקילדה גם תוכלו לבקר בקתדרלה העתיקה עם הסרקופגים של מלכי דנמרק, ותמונות שמן מרהיבות על הקירות.
בכלל עיר מקסימה לדעתי, שוטטנו שם יום שלם, הגענו בנסיעה ברכב שכור מקופנהגן בבוקר וחזרנו בערב.
 

רזאי

New member
תודה, הוספתי את רוסקילדה לרשימה.

כמה זמן היית מקדישה לקופנהגן?
 

אודרי11

New member
לדעתי יומיים שלושה

אם לא מעניין אתכם פארק שעשועים, אז גני טיבולי יורדים מהעניין, למרות שבלילה מאוחר יש מופע זיקוקים יפה , שאנחנו מאד אוהבים, לנו זו היתה חוויה.
אז..לטעמי יומיים שלושה יספיקו לכם...
אנחנו נסענו משם להלסינגור, ואחר כך לשבדיה דרך הגשר מקופנהגן למאלמו...
 

רזאי

New member
על מאלמו כנראה נוותר.

ממליצה על שבדיה? אולי נורבגיה עדיפה? לא נוכל לנסוע ליותר משבועיים, ואני מנסה לחשוב מה להוסיף לטיול.
 

אודרי11

New member
נורבגיה בהחלט יותר יפה משבדיה

ואם אתם באוגוסט שם, ויש לכם שבוע נוסף, לדעתי עדיף שתסעו לראות את הפיורדים בנורבגיה.

מאלמו בשבילנו היתה תחנת מעבר, אנחנו נסענו ברכב את כל הדרך לשטוקהולם...היה במאלמו פסטיבל ג'ז, נשארנו שם לילה , נהנינו מהפסטיבל ובבוקר התחלנו את הדרך הארוכה לשטוקהולם...על פניו אכן 500 קילומטר משעממים, אבל אנחנו נהנינו מאד, על פי המלצת הלונלי פלנט עצרנו בדרך במוזיאון כפר שבדי מקסים, מוזיאון פתוח המדמה חיים בכפר שבדי טיפוסי של פעם, עם הנגריה, הנפחיה, משרד הדאר, הלבוש העממי, היה שם בית קפה נהדר, ואוירת פסטיבל, אחר כך עצרנו במוזיאון תעופה שגם נמצא על הדרך, היה ממש מעניין ומרענן לעצירת חילוץ עצמות..לשטוקהולם הגענו בערב, בלי תחושת שעמום, כי נהנינו בכמה מקומות בדרך, מכיון שהיה קיץ, השמש זרחה באמצע השמיים עד חצות כמעט, ואפשר היה להסתובב בחוץ עד מאוחר.
כך שאפשר להנות גם בשבדיה.
 

דניאלה1311

Active member
מנהל
אנחנו נסענו ברכבת לילה משטוקהולם לצפון שבדיה
היו לנו חברים שהזמינו אותנו אליהם אז לקחנו את הרכבת. הצלחנו לישון קצת.
אין ספק שנורווגיה יותר יפה לפחות בכל מה שקשור לפיורדים.
 

רזאי

New member
נראה לי שיש כאן תמימות דעים.

החלטנו להתרכז בדנמרק ונורבגיה, הפעם.
 

רזאי

New member
אולי באמת כדאי לחשוב על הפיורדים.

כבר נראה מוזיאון פתוח בדנמרק, נהיה גם בקופנהגן, נופים יחודיים יוסיפו הרבה לטיול. ננסה לנסוע לשבדיה ופינלנד בפעם אחרת.
 

forglemmigej

New member
אודנסה היא עיר הולדתו של הכ אנדרסן

יש שם את הבית שלו ומוזאון , מודה לא בקרתי שם .
הייתי ממליצה דוקא על יוטלנד היא הרבה יותר יפה משלן ,או האי פין איפה שאודנסה, אם זה מענין אני יכולה להמליץ על טיולי טבע .
מדינות שכנות בעיקר גרמניה ,אבל היא לא ממש יפה וגם כל האיזור הצפוני כמו הנובר, אלטונה, המבורג וכו מאד דומה לדנמרק , המרחקים מאד גדולים זה ממש לא כמו בארץ ,נסיעה לגרמניה יכולה לקחת שעתיים שלוש על שבדיה אני בכלל לא מדברת
 

רזאי

New member
אני מניחה שנראה את הבית והמוזיאון

של ה כ אנדרסן, כי נהיה שם.
גרמניה פחות מעניינת אותנו, כי אנחנו מגיעים לשם הרבה. חשבנו אולי לטוס לשבדיה או נורבגיה לשבוע. איפה יותר מיוחד, לדעתך?
בדנמרק קראתי על פארק JESPERHUS, על המוזיאון הפתוח בארהוס, ובלינגבי. יש המלצות למקומות מיוחדים נוספים? אם יש טיולי טבע שאינם למטיבי לכת, והטבע מיוחד לאיזור, נשמח להמלצות.
 

forglemmigej

New member
Jesperhus זה מקום יפהפה

באוגוסט זה השיא כי זה בעצם פארק פרחים שאפשר בהחלט לבלות בו יום שלם יש שם כמה אתרי קמפינג קרובים וזה עדיף מאשר ללכת למלון , אפשר לקחת טיול בחוף המערבי שזה אחד מהמקומות היפים בעולם זה לא רחוק משם ,או לעשות סיור בLimfjord זה הפיורד הגדול ביותר במדינה ,ביוטלנד יש גם מקום מדהים בשם Djursland זה חצי אי ויש בו מקומות קסומים , החופים יפהפיים (אי אפשר להכנס לים המים קרים מדי), מבחינת שבדיה או נורבגיה אם אתם ביוטלנד אז נורבגיה קרובה יותר אם בקופנהגן אז שבדיה אבל לטעמי כל האיזור של דרום שבדיה משעמם לאורך כ500 קילומטר עד סטוקהולם אם בכל זאת אתם רוצים לבקר אז העיר לונד יפהפיה
 

רזאי

New member
פארק פרחים יתאים לנו מאוד.

עד כמה מרשים הפיורד? אולי עדיף להמשיך מדנמרק אל הפיורדים בנורבגיה? אני מניחה שנחזיר את הרכב השכור לפני שנצא מדנמרק, ונטוס למקום הבא.
 

forglemmigej

New member
הפיורד יפהפה

אבל אם את בענין של פיורדים אלו בנורבגיה יותר יפים כי הם בין הרים, אפשר להגיע לנורבגיה במעבורת עם הרכב לא חייבים לשכור רכב מחדש שמה, דנמרק היא המדינה היחידה מהסקנדינביות שמחוברת ליבשת כל היתר זה מים , גשר אורסונד גם עובר על מים ואין עדיין גשר בין נורבגיה לדנמרק , רק רציתי לציין שאוגוסט זה סוף הקיץ והוא יכול להיות חודש מאד גשום אבל זה לא מונע מהיופי
 

רזאי

New member
חיפשתי מידע על האקלים בדנמרק,

ובכל המקומות היה כתוב שיש גשם במהלך כל השנה. אוגוסט גשום במיוחד? נוכל לנסות להזיז את הפגישות לזמן אחר. הבנו שביולי יש חגים, והרבה ימי חופשה. אוגוסט קרץ לנו, כי נוכל לשלב טיול קיץ עם העבודה. היית מציעה לנסות להזיז את הטיול לחודש אחר?
 

אודרי11

New member
הטיול שלנו היה בחודש יולי...

היה די קריר רוב הזמן, במיוחד בבוקר ובערב, אבל הסתדרנו יופי עם ביגוד שמתאים לסתיו הישראלי...גשם כמעט ולא ירד.
הסקנדינבים אמרו שזה לא ממש אופייני, ושבחודש יולי בדרך כלל נעים מאד, בסביבות 25 מעלות, ולמרות הקור רוב האנשים הסתובבו בסנדלים ומכנסיים קצרים, בשטוקהולם יום אחד ממש זרחה השמש, והטמפרטורה עמדה על משהו כמו 21 -22 , אני הסתובבתי עם עליונית דקה, וכל הפארקים התמלאו בשבדים חצי עירומים, שסיננרו אותי בבוהק ולובן עורם..
 

רזאי

New member
22 מעלות, זה ממש אידאלי לטיול,

בתנאי שלא יורד גשם. מכיוון שמדובר בנסיעת עבודה שתיסגר בשבועיים שלושה הקרובים, לא נוכל לצערנו לחכות לתחזית מזג אויר עדכנית. כנראה שנוכל רק להחזיק אצבעות ולקוות לימים יבשים.
חשוב לדעת שבערב ובבוקר קריר. נצטרך להביא גם בגדים מחממים.
 

דניאלה1311

Active member
מנהל
אנחנו היינו ביולי בסקנדינביה והיה 30 מעלות צלזיוס
היה לנו מה זה חם, כי בעיקר הלכנו ברגל, אני זוכרת באוסלו הזיעה ניגרה מפנינו היה כל כך חם. בפיורדים ובצפון היה הרבה יותר קריר. זה הכל ענין של מזל - על איזה מזג אוויר נופלים.
לפני כמה שנים נסעתי עם הבת ללונדון בפברואר ולקחתי מעיל חורף צמר עבה וכבד
ועוד דברים חמים והיה ממש נעים, אביבי ממש. לעומת זה היינו באפריל (פסח/פסחא) ברומא וקפאנו מקור.
 

רזאי

New member
אני התבשלתי בסן דייגו בפברואר שעבר.

הגעתי עם בגדים אביביים, וסוודר אחד לערב. נאלצתי לקנות שם חולצות ומכנסיים קצרים, כי בדיוק היה גל חום.
אנחנו נוסעים שוב בפברואר הקרוב, והפעם אקח איתי בגדים לכל מזג אויר.
 

forglemmigej

New member
זה אקלים ממוזג אז יורד גשם

לא זכור לי שום חגים ביולי אבל יש חופשות בתי ספר אז לוקחים חופש בשביל הילדים כל המשפחה ונוסעים בטור משורין לאגם גראדה באיטליה, ומתפלאים שכל העולם אשתו וגיסתו נמצאים גם כן שמה ..
גשם זה לא נורא ,אם מתיחסים לזה כמטרד אז נמצאים רוב היום בבית
 
למעלה