דמי אבטלה - עד מתי להתייצב בלשכה?

פלטרון

New member
דמי אבטלה - עד מתי להתייצב בלשכה?

שלום, פוטרתי באפריל, ומילאתי את הטפסים לביטוח לאומי רק השבוע, ולכן אין לי איך לברר עד מתי אני צריך לחתום בלשכה (כדי לא לאבד זכאות לדמי אבטלה). ממה שאני מבין: 1. אני מעל גיל 28, ועבדתי שנתיים, אז אני זכאי ל-100 ימים של דמי אבטלה. 2. ה-5 ימים הראשונים לא נספרים (האם זה אומר שזכאי ל-95, או שאותם 100 ימים מתחילים להיספר 5 ימי עבודה לאחר הפיטורים?). 3. חגים ושבתות לא נכללים, אבל ערבי חג וימי שישי נספרים. מהחישוב שלי עולה ש- הפיטורים שלי היו ב-26 לאפריל. חמשת הימים הראשונים הם: 27 לאפריל - 3 מאי כולל (7 ימים הכוללים בתוכם יום שבת ויום העצמאות. יום הזיכרון נכלל בספירה של ה-5 ימים כי אינו יום שבתון). בחודש מאי זכאות ל-23 ימים (מה-4 עד ה-31 זה 28 יום, פחות 4 ימי שבת וחג שבועות=יום אחד). בחודש יוני אני זכאי ל-26 ימים (30 יום פחות 4 שבתות). בחודש יולי אני זכאי ל-27 ימים (31 יום פחות 4 שבתות). סה"כ עד כה: 76 ימים. בחודש אוגוסט אני זכאי מה-1 עד ה-28, סה"כ 24 ימים (28 פחות 4 שבתות). החתימה שלי בלשכה היא בימי רביעי, לכן היום האחרון בו עליי לחתום בלשכה הוא יום רביעי שלאחר ה-28 לאוגוסט, כלומר ה-2 לספטמבר. האם החישוב הנ"ל נכון?
 

פלטרון

New member
מקפץ ומחדד השאלה..

אם זה קשה להכנס לפרטים שכתבתי, אני מקווה לפחות שתוכלו לאשר האם הפרטים הבאים נכונים: - אם לפי הטבלה כתוב שאני זכאי ל-100 ימים, אז זה אומר שאני זכאי "רק" ל-95, או שאני זכאי ל-100 בהשהייה של 5 ימים מיום האבטלה הראשון? - כשסופרים ימים בכל חודש, ימי שישי וערבי חג נחשבים יום עבודה מלא, חג ושבתות לא נחשבים כמובן. האם זה נכון ?
 

cוורנה1

New member
אבטלה - מספר ימי הזכאות לתשלום בחודש שלום לך, זוכרת שעניתי לשאלתך/שאלה דומה באחד הפורומים... "דמי אבטלה הם קצבה יומית ותשלומם מותנה בהתייצבות של המובטל בלשכת שירות התעסוקה בימים ובשעות שנקבעו לו. מספר הימים שבעדם משולמים דמי האבטלה עשוי להשתנות מחודש לחודש בהתאם למספר ימי העבודה האפשריים שחלו בכל חודש, והם אינם כוללים ימי שבת וחג. מובטל שהתייצב כנדרש במהלך החודש, יקבל תשלום בעבור כל הימים האפשריים של אותו החודש." כול תשלומים בערבי חג. אבטלה - מספר ימי הזכאות לתשלום בחודש לגבי 5 הימים אותם מנכים בתחילת תשלום, אם תמשיך בהתיצבות תקבל גם עבור 5 ימים אלה. ימים אלה,לא משולמים למי שמופנה לעבודה במהלך ההרשמה. ../images/Emo50.gif
 
למעלה