דלתות המטרונית - האם תוכננו באופן לקוי?

מצב
הנושא נעול.

MightyKnight

New member
דלתות המטרונית - האם תוכננו באופן לקוי?

דלתות המטרונית - האם תוכננו באופן לקוי?
נוסעי המטרונית חווים באופן יומ-יומי את התופעה הבאה - מטרונית עומדת בתחנה, הנהג מנסה לסגור את אחת הדלתות והדלת לא נסגרת. הנהג מתחיל לצעוק במיקרופון "נא להתרחק מהדלת" וכמובן אף אחד לא מתרחק. הדלתות של המטרונית צריכות ממש איזה חצי מטר רווח כדי שהסגירה שלהם תתאפשר.מה שעוד יותר ביזארי - אם הדלת מתחילה להסגר ואחד הנוסעים שם את היד הידית הדלת (בצד הפנימי), הדלת ישר נפתחת חזרה.

למה הדלתות לא נעשו עם רגש של מגע, אלא שמו פתרון אופטי שמשגע את כולם? בגלל הדלתות "החכמות" האלה, כל אוטובוס מפוצץ יוצר פקק עוד יותר גדול מאחוריו.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
הדלתות הן אותן דלות והמנגנון

דלתות המטרונית - האם תוכננו באופן לקוי?
נוסעי המטרונית חווים באופן יומ-יומי את התופעה הבאה - מטרונית עומדת בתחנה, הנהג מנסה לסגור את אחת הדלתות והדלת לא נסגרת. הנהג מתחיל לצעוק במיקרופון "נא להתרחק מהדלת" וכמובן אף אחד לא מתרחק. הדלתות של המטרונית צריכות ממש איזה חצי מטר רווח כדי שהסגירה שלהם תתאפשר.מה שעוד יותר ביזארי - אם הדלת מתחילה להסגר ואחד הנוסעים שם את היד הידית הדלת (בצד הפנימי), הדלת ישר נפתחת חזרה.

למה הדלתות לא נעשו עם רגש של מגע, אלא שמו פתרון אופטי שמשגע את כולם? בגלל הדלתות "החכמות" האלה, כל אוטובוס מפוצץ יוצר פקק עוד יותר גדול מאחוריו.
הדלתות הן אותן דלות והמנגנון
הוא אותו מנגנון כמו בכל יתר המפרקיות בארץ. שום דבר שונה.
 
דוד, אני חושב שאתה טועה

הדלתות הן אותן דלות והמנגנון
הוא אותו מנגנון כמו בכל יתר המפרקיות בארץ. שום דבר שונה.
דוד, אני חושב שאתה טועה
המנגון הוא בהכרח שונה, בגלל שהדלת אמורה להיפתח בלחיצת כפתור.
לעניות דעתי, תקלות דלתות גורמות לעיכובים לא מבוטלים, שמצטברים לבעיות משמעותיות יותר במערכת
 

davidfainshtein

Member
מנהל
לא, אני לא טועה.

דוד, אני חושב שאתה טועה
המנגון הוא בהכרח שונה, בגלל שהדלת אמורה להיפתח בלחיצת כפתור.
לעניות דעתי, תקלות דלתות גורמות לעיכובים לא מבוטלים, שמצטברים לבעיות משמעותיות יותר במערכת
לא, אני לא טועה.
המערכת היא אותה המערכת.
הנהג פותח את כל הדלתות בלחיצת כפתור אחת והדלתות אמורות להיסגר אוטומטית אם אין דריכה של אחת משלושת חיישני התנועה הנמצאים מעל כל דלת ודלת.
 
לא הסברתי את עצמי

לא, אני לא טועה.
המערכת היא אותה המערכת.
הנהג פותח את כל הדלתות בלחיצת כפתור אחת והדלתות אמורות להיסגר אוטומטית אם אין דריכה של אחת משלושת חיישני התנועה הנמצאים מעל כל דלת ודלת.
לא הסברתי את עצמי
למנגנון של הדלת במטרונית יש עוד רכיב, שאין באוטובוסים אחרים: פתיחת הדלת ע"י הנוסע בלחיצה על כפתור. עם הרכיב הזה יש בעיות, ויש עוד בעיות תפעוליות של הדלתות (יש בעיות בפתיחת הדלת, למשל). חוץ מזה - אתה מדבר על השיטה, ואני מדבר על היישום שלה. הבעיה אינה בשיטת ההפעלה, אלא ברכיבים לא טובים, חיישנים לא מכויילים או משהו אחר.
 
הלחצן שאתה מתאר אכן קיים, אם כי אינו

לא הסברתי את עצמי
למנגנון של הדלת במטרונית יש עוד רכיב, שאין באוטובוסים אחרים: פתיחת הדלת ע"י הנוסע בלחיצה על כפתור. עם הרכיב הזה יש בעיות, ויש עוד בעיות תפעוליות של הדלתות (יש בעיות בפתיחת הדלת, למשל). חוץ מזה - אתה מדבר על השיטה, ואני מדבר על היישום שלה. הבעיה אינה בשיטת ההפעלה, אלא ברכיבים לא טובים, חיישנים לא מכויילים או משהו אחר.
הלחצן שאתה מתאר אכן קיים, אם כי אינו
פעיל (ניתן להפעילו/לבטלו ע"י מתג בלוח המתגים בעמדת הנהג.
 
רק דלתות 3 ו-4 ייסגרו אוטומטית

לא, אני לא טועה.
המערכת היא אותה המערכת.
הנהג פותח את כל הדלתות בלחיצת כפתור אחת והדלתות אמורות להיסגר אוטומטית אם אין דריכה של אחת משלושת חיישני התנועה הנמצאים מעל כל דלת ודלת.
רק דלתות 3 ו-4 ייסגרו אוטומטית
אחרי 7 שניות במידה ולא תהיה דריכה של אותו חיישן תנועה, או לחילופין לפני תום הזמן הנ"ל ע"י פקודת נהג.
דלתות 1 ו-2 נסגרות אך ורק ע"י פקודת נהג.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
דווקא בקטע הזה

רק דלתות 3 ו-4 ייסגרו אוטומטית
אחרי 7 שניות במידה ולא תהיה דריכה של אותו חיישן תנועה, או לחילופין לפני תום הזמן הנ"ל ע"י פקודת נהג.
דלתות 1 ו-2 נסגרות אך ורק ע"י פקודת נהג.
דווקא בקטע הזה
ובניגוד למפרקיות הרגילות, היות ובמטרונית כל הדלתות נועדו לעליה - יש מצב שתכנתו את כל הדלתות באותה הצורה. (לא בדקתי אישית).
 
האם הדלתות נסגרות?

דלתות המטרונית - האם תוכננו באופן לקוי?
נוסעי המטרונית חווים באופן יומ-יומי את התופעה הבאה - מטרונית עומדת בתחנה, הנהג מנסה לסגור את אחת הדלתות והדלת לא נסגרת. הנהג מתחיל לצעוק במיקרופון "נא להתרחק מהדלת" וכמובן אף אחד לא מתרחק. הדלתות של המטרונית צריכות ממש איזה חצי מטר רווח כדי שהסגירה שלהם תתאפשר.מה שעוד יותר ביזארי - אם הדלת מתחילה להסגר ואחד הנוסעים שם את היד הידית הדלת (בצד הפנימי), הדלת ישר נפתחת חזרה.

למה הדלתות לא נעשו עם רגש של מגע, אלא שמו פתרון אופטי שמשגע את כולם? בגלל הדלתות "החכמות" האלה, כל אוטובוס מפוצץ יוצר פקק עוד יותר גדול מאחוריו.
האם הדלתות נסגרות?
סרט אחד...שני, שלישי...
 

sweetdreams

New member
אפרופו הדלתות של המטרונית

דלתות המטרונית - האם תוכננו באופן לקוי?
נוסעי המטרונית חווים באופן יומ-יומי את התופעה הבאה - מטרונית עומדת בתחנה, הנהג מנסה לסגור את אחת הדלתות והדלת לא נסגרת. הנהג מתחיל לצעוק במיקרופון "נא להתרחק מהדלת" וכמובן אף אחד לא מתרחק. הדלתות של המטרונית צריכות ממש איזה חצי מטר רווח כדי שהסגירה שלהם תתאפשר.מה שעוד יותר ביזארי - אם הדלת מתחילה להסגר ואחד הנוסעים שם את היד הידית הדלת (בצד הפנימי), הדלת ישר נפתחת חזרה.

למה הדלתות לא נעשו עם רגש של מגע, אלא שמו פתרון אופטי שמשגע את כולם? בגלל הדלתות "החכמות" האלה, כל אוטובוס מפוצץ יוצר פקק עוד יותר גדול מאחוריו.
אפרופו הדלתות של המטרונית
אחת התקלות היותר מרגיזות עם המעבר למטרונית (ואני דווקא מאוד בעדה, וכשהיא עובדת כמו שצריך היא מצויינת) היא שהנהגים מנותקים לגמרי ממה שקורה אצלם ברכב.
הם לפעמים פותחים את הדלת, ולפעמים לא פותחים את הדלת. לפעמים עוצרים בתחנה, ולפעמים לא עוצרים בתחנה.
אם אוטובוס הוא רכב הרבה יותר "אינטימי", שהנוסעים והנהג נמצאים באותו חלל ויש תקשורת בניהם, ורכבת/מטרו הם רכבים יותר אוטומטיים, אזי המטרונית היא מן פתרון ביניים שכזה, ולא כל הנהגים לגמרי מהוקצעים במערכת הרכב שבה הם אמורים לשלוט, מה שגורם להרבה תקלות תפעוליות יומיומיות, שהיה יפה אם היו פותרים אותן ושעה אחת קודם!
 

Golf Bravo

New member
אפרופו מטרונית - הנדסת אנוש ועוד

דלתות המטרונית - האם תוכננו באופן לקוי?
נוסעי המטרונית חווים באופן יומ-יומי את התופעה הבאה - מטרונית עומדת בתחנה, הנהג מנסה לסגור את אחת הדלתות והדלת לא נסגרת. הנהג מתחיל לצעוק במיקרופון "נא להתרחק מהדלת" וכמובן אף אחד לא מתרחק. הדלתות של המטרונית צריכות ממש איזה חצי מטר רווח כדי שהסגירה שלהם תתאפשר.מה שעוד יותר ביזארי - אם הדלת מתחילה להסגר ואחד הנוסעים שם את היד הידית הדלת (בצד הפנימי), הדלת ישר נפתחת חזרה.

למה הדלתות לא נעשו עם רגש של מגע, אלא שמו פתרון אופטי שמשגע את כולם? בגלל הדלתות "החכמות" האלה, כל אוטובוס מפוצץ יוצר פקק עוד יותר גדול מאחוריו.
אפרופו מטרונית - הנדסת אנוש ועוד
אינני יודע אם זה עוד יקפוץ, אבל שישאר להיסטוריה.
בתמונה חלק מסידור המושבים במטרונית. אינני יודע מי הגאון שתכנן את המושבים האלה, אבל אם היה פרס איג נובל בתחום הנדסת אנוש, הייתי שמח להציע את מועמדותו. מרווח הרגליים בין המושבים אינו מאפשר לשני בני אדם שמידת נעליהם 40 לשבת זה מול זה, אלא אם כן הם משלבים את רגליהם בזיגזג. באוטובוסים שבהם יש מרווח דומה קיים חלל מתחת למושב וניתן להכניס את כף הרגל לאחור. כאן, אין להיכן להימלט.

ובעניין מצחיק אחר, שמעתי רבים באזור חיפה הוגים את שמה של מערכת התחבורה החדשה: מַטְרוֹנִית (מם בפתח), במקום מֶטרונית. יתכן והאוטובוסים האלה מזכירים במראם מַטְרוֹנָה (גברת מכובדת) ופחות מֶטרו, אשר משם נגזר שמה.
 

olli3

New member
מנהל
בעניין ההגייה הם צודקים.

אפרופו מטרונית - הנדסת אנוש ועוד
אינני יודע אם זה עוד יקפוץ, אבל שישאר להיסטוריה.
בתמונה חלק מסידור המושבים במטרונית. אינני יודע מי הגאון שתכנן את המושבים האלה, אבל אם היה פרס איג נובל בתחום הנדסת אנוש, הייתי שמח להציע את מועמדותו. מרווח הרגליים בין המושבים אינו מאפשר לשני בני אדם שמידת נעליהם 40 לשבת זה מול זה, אלא אם כן הם משלבים את רגליהם בזיגזג. באוטובוסים שבהם יש מרווח דומה קיים חלל מתחת למושב וניתן להכניס את כף הרגל לאחור. כאן, אין להיכן להימלט.

ובעניין מצחיק אחר, שמעתי רבים באזור חיפה הוגים את שמה של מערכת התחבורה החדשה: מַטְרוֹנִית (מם בפתח), במקום מֶטרונית. יתכן והאוטובוסים האלה מזכירים במראם מַטְרוֹנָה (גברת מכובדת) ופחות מֶטרו, אשר משם נגזר שמה.
בעניין ההגייה הם צודקים.
 

Golf Bravo

New member
אשמח לדעת באיזה מובן הם צודקים

בעניין ההגייה הם צודקים.
אשמח לדעת באיזה מובן הם צודקים
או שאולי צחקת ושכחת לשים
.
 

olli3

New member
מנהל
האות מ' במילה מטרונית היא אכן ב"פתח".

אשמח לדעת באיזה מובן הם צודקים
או שאולי צחקת ושכחת לשים
.
האות מ' במילה מטרונית היא אכן ב"פתח".
אם הייתי יודע איך מוסיפים ניקוד במחשב, הייתי עושה זאת.

עוד משהו שרבים לא יודעים זה שחברת מטרופולין, הכתובה באנגלית metropoline נהגית בעצם; מטרופוליין.
 

Golf Bravo

New member
אשמח ללמוד את המקור לטענה הזו

האות מ' במילה מטרונית היא אכן ב"פתח".
אם הייתי יודע איך מוסיפים ניקוד במחשב, הייתי עושה זאת.

עוד משהו שרבים לא יודעים זה שחברת מטרופולין, הכתובה באנגלית metropoline נהגית בעצם; מטרופוליין.
אשמח ללמוד את המקור לטענה הזו
אשר לניקוד, זה פשוט וקל, צירפתי כתובת לנוחותך.
 

olli3

New member
מנהל
היה על זה כבר שרשור

אשמח ללמוד את המקור לטענה הזו
אשר לניקוד, זה פשוט וקל, צירפתי כתובת לנוחותך.
היה על זה כבר שרשור
http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?forumid=394&messageid=171137460#171185160

על פי ויקפדיה השם נבחר עקב הצליל הדומה כשאומרים כרמלית ומרונית.

אבל הכי פשוט זה להיכנס לאתר דן בצפון אבל באנגלית: http://www.dannorth.co.il/?page_id=44&lang=en
 

Golf Bravo

New member
תודה רבה

היה על זה כבר שרשור
http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?forumid=394&messageid=171137460#171185160

על פי ויקפדיה השם נבחר עקב הצליל הדומה כשאומרים כרמלית ומרונית.

אבל הכי פשוט זה להיכנס לאתר דן בצפון אבל באנגלית: http://www.dannorth.co.il/?page_id=44&lang=en
תודה רבה
למדתי משהו. מעתה אומר זאת נכון, גם אם זה מצחיק.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה