דלק: תחנות דלק,איכות הדלק, מוני דלק.

boriska1

Member
לפני כמה שנים באחת תכניות הטלוויזיה העוסקת בצרכנות, הראו איך מונה הדלק קופץ בכמה שקלים לפני שנכנסת ולו טיפה אחת של דלק למיכל. דהיינו אנחנו משלמים כמה שקלים
על אוויר. למיטב זכרוני, המסקנה הייתה שזה קורה במקרים שמשאבת הדלק לא הייתה בשימוש זמן מסויים ואז נכנס אוויר... בקיצור אין מה לעשות נגד זה. זה לפי מיטב זכרוני.
שמתי לב לאחרונה שבכל תחנות הדלק שאני ממלא, לפני שאני שומע את המשאבה, המונה קופץ בסכום לא מבוטל , שניים עד ארבע שקלים. האם מישהו שם לב לזה? ואני לא ממלא
בתחנת דלק קבועה, אלא בתחנות שונות. ואסביר מדוע:
לפני כ10 שנים, באיזור התעשיה בתלפיות הייתה תחנת דלק זולה מאוד. כמובן מילאתי שם, זה גם היה נוח , שכן אני עובר שם כמה פעמים בשבוע. בסוף הסתבר שהם מוהלים
את הדלק ודפקו מאות מנועים. מאז אני ממלא דלק בתחנות שונות, איפה שמזדמן לי, ללא קשר למחיר. מתוך הנחה שרק חלק מוהלים דלק. יש לי מספיק כסף לשלם לדלק עוד 20 -30 ש"ח
בחודש, אבל אין לי מספיק בשביל לשלם תיקון למנע שנדפק. כמובן יש תחנות דלק, שאני מעדיף, לדוגמא סונול גן הפעמון בירושלים, ויש תחנות דלק שמסיבות מסויימות אני משתדל לא להתקרב
אליהן.
אם כבר נגענו בלגוון, אני נוהג לגוון לא רק בתחנות דלק. דוגמא: משחות שיניים, אין אפשרות לדעת איזו טובה ואיזה לא. אז אני קונה מחברות שונות.

טוב... קצת סטיתי מהנושא. אבקש מחברי פורום מכובד זה, במילוי דלק הבא לשים לב לנושא האוויר שאנחנו משלמים עליו.
 
לפני כמה שנים באחת תכניות הטלוויזיה העוסקת בצרכנות, הראו איך מונה הדלק קופץ בכמה שקלים לפני שנכנסת ולו טיפה אחת של דלק למיכל. דהיינו אנחנו משלמים כמה שקלים
על אוויר. למיטב זכרוני, המסקנה הייתה שזה קורה במקרים שמשאבת הדלק לא הייתה בשימוש זמן מסויים ואז נכנס אוויר... בקיצור אין מה לעשות נגד זה. זה לפי מיטב זכרוני.
שמתי לב לאחרונה שבכל תחנות הדלק שאני ממלא, לפני שאני שומע את המשאבה, המונה קופץ בסכום לא מבוטל , שניים עד ארבע שקלים. האם מישהו שם לב לזה? ואני לא ממלא
בתחנת דלק קבועה, אלא בתחנות שונות. ואסביר מדוע:
לפני כ10 שנים, באיזור התעשיה בתלפיות הייתה תחנת דלק זולה מאוד. כמובן מילאתי שם, זה גם היה נוח , שכן אני עובר שם כמה פעמים בשבוע. בסוף הסתבר שהם מוהלים
את הדלק ודפקו מאות מנועים. מאז אני ממלא דלק בתחנות שונות, איפה שמזדמן לי, ללא קשר למחיר. מתוך הנחה שרק חלק מוהלים דלק. יש לי מספיק כסף לשלם לדלק עוד 20 -30 ש"ח
בחודש, אבל אין לי מספיק בשביל לשלם תיקון למנע שנדפק. כמובן יש תחנות דלק, שאני מעדיף, לדוגמא סונול גן הפעמון בירושלים, ויש תחנות דלק שמסיבות מסויימות אני משתדל לא להתקרב
אליהן.
אם כבר נגענו בלגוון, אני נוהג לגוון לא רק בתחנות דלק. דוגמא: משחות שיניים, אין אפשרות לדעת איזו טובה ואיזה לא. אז אני קונה מחברות שונות.

טוב... קצת סטיתי מהנושא. אבקש מחברי פורום מכובד זה, במילוי דלק הבא לשים לב לנושא האוויר שאנחנו משלמים עליו.
אני מתדלק אופנוע - משמע מיכל דלק קטן, שבו כל סטיה קטנה בכמות הדלק שאני מקבל בולטת. לא שמתי לב להבדל בין תחנות שונות, כך שאני נוטה להגיד שאין בעיה כזו. לפחות לא בתחנות במיקומים מרכזיים, בסוגי דלק שנמצאים בשימוש תכוף. אולי מי שמתדלק 98 בתחנה שכוחת אל עשוי להיתקל בבעיה.
 

Kiapicanto1000

Active member
בוריסקה, אתה מתדלק בנזין אוקטן 98?
אצלי גפ"מ אני ממלא בתחנה קבועה כי פערי המחיר הם עד כדי 50% תוספת לליטר שמחירו זול כלומר הפער גדול. למשל יכול להגיע מ2 עד ל3 שח לליטר תלוי בתחנה.
למה לשלם 3 כשיש תחנה אחרת עם 2שח לליטר?
 
נערך לאחרונה ב:

boriska1

Member
אני ממלא 95 ולא בתחנות זנוחות.
בבנזין אין פערים כאלה. אני מניח שגז אי אפשר לערבב עם משהו אחר.
 

boriska1

Member
האם הגז לתחנה לא מגיע בצורת נוזל? ואם כן אז צריך להוסיף לו איזה גז שהונזל.
להבהיר, לא מתווכח, אין לי מושג איך זה עובד. סתם מעניין אותי, למרות שהסיכוי שיהיה לי אי פעם אוטו על גז שואף לאפס
 
האם הגז לתחנה לא מגיע בצורת נוזל? ואם כן אז צריך להוסיף לו איזה גז שהונזל.
להבהיר, לא מתווכח, אין לי מושג איך זה עובד. סתם מעניין אותי, למרות שהסיכוי שיהיה לי אי פעם אוטו על גז שואף לאפס
הגז מגיע דחוס, נכון, בלחץ שהופך אותו לנוזל. גם חנקן (הגז הכי נפוץ באוויר) יכול להפוך לנוזל אם דוחסים אותו. אם זה יהיה מספיק חשוב למישהו, או לפחות משתלם כלכלית, לא רואה בעיה טכנית מיוחדת בהוספת חנקן דחוס למיכלי הגז בתחנה. או לחלופין, אם יש ספק גז שלא מקפיד על ניקיון הגז שהוא מספק (וזה כנראה יותר סביר).
 

חן 1111

Active member
הגז מגיע דחוס, נכון, בלחץ שהופך אותו לנוזל. גם חנקן (הגז הכי נפוץ באוויר) יכול להפוך לנוזל אם דוחסים אותו. אם זה יהיה מספיק חשוב למישהו, או לפחות משתלם כלכלית, לא רואה בעיה טכנית מיוחדת בהוספת חנקן דחוס למיכלי הגז בתחנה. או לחלופין, אם יש ספק גז שלא מקפיד על ניקיון הגז שהוא מספק (וזה כנראה יותר סביר).
מה שאתה מתאר זה בלתי אפשרי. חנקן דחוס במצב גזי יצוף מעל הגז הנוזלי ולא יצא מזה כלום. חנקן נוזלי ייצור לחץ מטורף של מאות אטמוספרות - במיכל שמיועד לאטמוספרות בודדות. צריך גז שיש לו תכונות דומות לגפ"ם, אבל אני לא מכיר גז כזה שיהיה יותר זול, או נוזל כמו בנזין, אולי קרוסין, אבל שוב, זה לא יותר זול אז לא הרווחת כלום.
 
מה שאתה מתאר זה בלתי אפשרי. חנקן דחוס במצב גזי יצוף מעל הגז הנוזלי ולא יצא מזה כלום. חנקן נוזלי ייצור לחץ מטורף של מאות אטמוספרות - במיכל שמיועד לאטמוספרות בודדות. צריך גז שיש לו תכונות דומות לגפ"ם, אבל אני לא מכיר גז כזה שיהיה יותר זול, או נוזל כמו בנזין, אולי קרוסין, אבל שוב, זה לא יותר זול אז לא הרווחת כלום.
לא טרחתי לבדוק משקלים סגוליים. גם לא יודע איך גזים מתנהגים כשדוחסים אותם יחד - אוויר דחוס, למשל, לא נפרד (למיטב ידיעתי) לשכבות של גזים שונים. אבל הנקודה היתה שאפשר למהול גם גז אוטומוטיבי. האם זה רווחי או לא - זו כבר שאלה אחרת.
 

חן 1111

Active member
לא טרחתי לבדוק משקלים סגוליים. גם לא יודע איך גזים מתנהגים כשדוחסים אותם יחד - אוויר דחוס, למשל, לא נפרד (למיטב ידיעתי) לשכבות של גזים שונים. אבל הנקודה היתה שאפשר למהול גם גז אוטומוטיבי. האם זה רווחי או לא - זו כבר שאלה אחרת.
אוויר דחוס לא נפרד כי כל המרכיבים בו עדיין במצב גזי. אם נמשיך לדחוס ולקרר אותו, אחד המרכיבים יהפוך ראשון לנוזל כי טמפרטורת הרתיחה שלהם שונה. למעשה ככה בערך מייצרים חנקן נוזלי למעבדות ולתעשייה.
 
אוויר דחוס לא נפרד כי כל המרכיבים בו עדיין במצב גזי. אם נמשיך לדחוס ולקרר אותו, אחד המרכיבים יהפוך ראשון לנוזל כי טמפרטורת הרתיחה שלהם שונה. למעשה ככה בערך מייצרים חנקן נוזלי למעבדות ולתעשייה.
ממה שאני זוכר, גז פחממני מעובה הוא תערובת של גזים. בוטאן ופרופאן, ואולי עוד כמה. אז זה כבר עונה על השאלה "האם אפשר לערבב" . אותו פרופאן נמצא גם בגז טבעי, אלא ששם הוא מעורבב עם מתאן. משמע אפשר לערבב מתאן עם גז פחחמני מעובה. ומי יודע, אולי לבעל תחנת הדלק יש גם רפת, והוא אוסף את המתאן שהפרות פולטות ומערבב אותו עם הגפ"מ...
 
האוויר הוא תערובת של גזים - בעיקר חנקן וחמצן, אבל יש עוד די הרבה בתערובת. כך שאין שום בעיה לערבב את הגז הפחממני המעובה עם עוד גזים אם מישהו מחפש לרמות ולהגדיל רווחים.
שזה בערך כמו לערבב בנזין עם מים - בסוף (או בהתחלה) יגיע "לא גפ"מ" למנוע וזה יפסיק לעבוד.
 

boriska1

Member
כן. לא יודע איך זה עם גז, אבל עם דלק אני חושב שאני יודע. לתחנת דלק עצמה, בהכרח מגיע דלק לפי התקן. בתי הזיקוק יש בקרה פנימית נאותה. נוביל הדלק מקבל אותו במסוף כשהוא תקני. חותמים לו את המיכל בפלומבה ממוספרת הרשומה בתעודת משלוח. בתחנת דלק, אמורים לבדוק שהמספר תואם והפלומבה שלמה.
אז המהילה מתרחשת בתחנה, ליניי עובדים
 
למעלה