דלק קבוצה

דלק קבוצה

דלק קידוחים זו חברה ששווה מניתוח שעשיתי לפחות פי 3 משווי השוק כיום . חלק דלק קידוחים במאגר לויתן שווה כ- 5 מילארד $ ושווי חלק דלק קידוחים במאגר תמר שווה כ- 2 מילארד $ . סה"כ 7 מילארד $ (היוון לפי 7.5% בדוח משאבים) בניכוי חוב 3.6 מילארד $ התוצאה היא 3.4$ מילארד $ שווי = כ- 12 מילארד ש"ח שווי לחברה(כ- פי 3 מהיום). זה גם המחיר שהיה לדלק קידוחים בתחילת שנה! וזה מבלי לתמחר זכויות של דלק קידוחים במאגרים נוספים כולל ליויתן ב'
רק לויתן יניב לדלק קידוחים בשנת 2021 תזרים נטו של כ- 500 מיליון דולר!
לא רואה שום בעיה במחזור חוב עם המאגרים האלה.
איתקה- לפי מחיר חבית ברנט שכבר שווה 32$ ולאור הביקושים שגוברים עם היציאה מהסגרים בעולם וקיטון ההיצע ע"י אופק וע"י כל היצרנים מפצלי שמן המגמה תהיה עליית מחיר נפט בחודשים הקרובים לכיוון 50$. במצב זה לאיתקה יהיה שווי משמעותי מאוד של מעל- 1 מילארד $!
לאור האמור מסתמן שבעולם תקין שווי קבוצת דלק יהיה כ- 4 מילארד ש"ח (בערך פי 4 מהיום).
דרך החשיפה המומלצת- אג"חי דלק קבוצה. גם דלק קידוחים מאוד אטרקטיבית.
דלק קבוצה מעניינת לספקולטיביים יותר אם מאמינים ששוי איתיקה יתרומם לכיוון 2 מילארד $ (ב- 60$ חבית זה אכן יהיה השווי) ואז יכולה להתרומם גם פי 9 אבל מצד שני בעלי האג"ח נושפים בעורפם של בעלי המניות.
 
קרן ברוש

שמחתי לשמוע שקרן ברוש נכנסה כשחקנית משמעותית לאג"חי דלק קבוצה. קרן ברוש תדע לשמור על האינטרסים של בעלי האג"ח ותמנע צעדים פופוליסטיים.

גילוי נאות- אני מחזיק באג"ח דלק קבוצה ובמניית דלק קידוחים ושוקל אף להשתתף קצת בהנפקה של דלק קבוצה.
 

yel5

Well-known member
גם לקרן כלירמרק אחזקה באגחי דלק קב. צירפתי למטה כתבה

 

dw2322

New member
דלק קידוחים זה מרצדס במחיר של סוסיתא

זה קצת לא להאמין, אבל דלק קידוחים נסחרת כיום בש"ש הנמוך מאנרג'יאן.
אנרגי'אן זה חאפר יווני קטן, שכבר כמה פעמים מפשל במועד השלמת הפרוייקט. בהתחלה הבטיחו סוף 2020, אח"כ דחו ל Q1 ב 2021, אח"כ H1 שזה Q2 ועכשיו מתבכיינים על קורונה בסינגפור שתעכב אותם עוד קצת.
בקיצור אכלו לי, שתו לי, הכלב אכל לי ת'מחברת.
דלק"ד ונובל מצד שני עמדו בזמנים, ועוד בפרוייקט הרבה יותר גדול.
גם בפרוייקט הקודם עמדו בזמנים, אם לא הקדימו אפילו.

הלאה. אצל אנרג'יאן צריך מיקרוסקופ כדי לאתר רווחים. סיפורים יש כמו חול אבל רווחים? אין. מקווים שיהיו בעתיד.
גם לאנרג'יאן יש חוב גדול, שלקחה לצורך פיתוח פרוייקט כריש/תנין, ומה יקרה אם תפשל? אופס. וזה יכול לקרות. בכ"ז חאפר יווני שזו לו פעם ראשונה שמגיע לעשות עבודה כאן.
גם 3 הלקוחות הכי טובים של אנרג'יאן לא סומכים עליהם ובחוזה רשום שאם אנרג'יאן יפשלו (וכאמור זה עלול לקרות, סבירות נמוכה אבל כיל לא תדומם מנועים בגלל שאיזה חאפר יווני קטן לא מצליח להשלים עבודה כמו שצריך) אז בלי למצמץ הם ממשיכים לעבוד עם תמר.
כמו דלק קבוצה, גם הם קנו חברת אנרגיה בשנה שעברה, איטלקית במקרה שלהם, וגם על זה יש חוב.

והנייר של אנרג'יאן מקבל בשוק תמחור יותר גבוה מדלק קידוחים, זו עם 2 מאגרים מבצעיים???

זה מרצדס מול סוסיתא.
 

cyber101

New member
אכן מניה אטרקטיבית
אני גם מחזיק אותה וקונה בירידות
השוק חושש ובצדק ממימוש של השעבודים ואז אפשר יהיה לקנות יותר בזול.
בכל מקרה. החברה ממונפת ו לא תחלק דיבידנד שנה שנתיים. כל החברות אנרגיה בכל מקום ירדו חזק. אף אחד לא יודע מה יהיה המחיר של הנפט אחרי המגפה ורוב חושבים שהמחיר לא יחזור לאיפה שהיינו מכל מני סיבות.
 

dw2322

New member
אוי אנרג'יאן אנרג'יאן, מה יהיה?

מסתבר שהמספנה בסינגפור, היכן שאמורים לעבוד על האסדה, היא מדגרת קורונה. אנרג'יאן תאלץ, שוב, לדווח על אכלו לי, שתו לי, הכלב אכל לי ת'מחברת. ובבורסה הישראלית? החיים דבש. אנרג'יאן הפשלונרית נסחרת יותר גבוה מדלק"ד. https://www.seatrade-maritime.com/s...force-cut-850-20000-due-covid-19-restrictions מבחינת שחקני תמר זה אומר שהם ימשיכו למכור גז לכיל, בזן ו OPC למשך תקופה נוספת ב 2021. אם אנרג'יאן תמשיך לפשל ככה יש מצב שלעידן עופר ימאס והוא ימשיך עם תמר או יעבור ללוייתן. מן הסתם אנרג'יאן תלחם בשיניים כדי שתרחיש בלהות שכזה לא יקרה, אחרת החברה הולכת לדיפולט - והמניה של הזבל'ה הזה נסחרת יותר גבוה מדלק"ד?
 

פי 10 מארס

Well-known member
הבטיחו הנחה של 37 אחוז ביום א.

17 כבר נתנו
נשארו עוד 20 אחוזי הנחה
ואז נקנה.
 

yel5

Well-known member
הערות על דלקד

א. מימון פרויקט לוויתן בהלוואה של 1.7B$. קרן ההלוואה אמורה להיפרע בתשלום אחד, בפברואר 2021, עוד פחות משנה. ב. תמר בונד. במאי 2014 גייסה 2B$ ב 5 סדרות אגח. יש לפרוע 320M$ בדצמבר 2020. ג. לדלקח סדרת אגח סחירה עם חוב 1.4B ₪. מועד הפירעון שלה יחול בדצמבר 2021. יש זמן. ד. בסוף 19 לחברה גרעון בהון חוזר של 0.5B$. סכום גדול לכל הדעות. ה. איך הגעת לחוב של 3.6B? לויתן 1.7+קונסורצייום 0.3+ תמר בונד 0.96+ אגח רגיל 1.4. ס"כ 4.4B$. לסיכום, עומס הפרעונות הכבד עד פברואר 21 (פחות משנה) מסתכם במעל 2B$. החברה תצטרך נורא להתאמץ לא רק למחזר חובות בהיקף גדול אלא לגייס הרבה יותר להזין בדיבידנד את הפה הגדול והרעב של דלק קב. אתגר לא קטן. בהצלחה.
 
בדוק לפי מאזן. 3.6 מיליארד $ חוב. אתה טועה - רשמת את הסכום ה

לפי דוחות כספיים לסוף 2019 החוב הוא 3.6 מיליארד $ וזו עובדה. כנראה החוב של האג"ח הרגיל שספרת בסך 1.4 מילארד ש"ח שכחת לתרגם לדולר. אם תתרגם לדולר אז מדובר ב- 0.4 מילארד $ ולא 1.4 ואז נפתרה התעלומה ולשיטתך תקבל חוב של 3.4 מילארד $ וזה סביר כי אני ספרתי גם התחייבויות נוספות במאזן וגם התעלמתי מפקדונות גדולים ומזומנים כך שהחוב נטו אף קטן יותר.
 

yel5

Well-known member
צודק. חוב האגח הוא 1.4B ש"ח ולא $. רק לא התיחסת לשאלה איך

דלקח תתמודד עם מיחזור חוב של 2B$ עד פברואר 21, לא כולל דיבידנד שמנמן שנדרש לאמא.
 
לא רואה שום קושי

דלק קידוחים תייצר בשנת 2021 תזרים של מעל 600מיליון דולר מתמר וליויתן. לא רואה בעיה שחברה כזו לא תצליח למחזר מעל 2 מילארד $ נא לשים לב שבשנת 2020 התזרים מליויתן קטן יחסית בשל עלויות פיתוח בשנה זו אבל בשנת 2021 נגמרות עלויות פיתוח ויהיה תזרים מטורף! הבנקים ומי שצריך מכיר היטב את התזרים החזוי מפעילות שוטפת ולכן אני לא רואה חשש למחזור חוב ואף חלוקת דיבידנד לדלק קבוצה לקראת סוף שנה זו
 

dw2322

New member
בסבירות גבוהה דלק"ד יצליחו למחזר את החוב

אני חושב שגם הסבירו על זה בשיחת הועידה של דלק"ד. מדובר בנכס מניב קיים, עובד וצומח בטווח הארוך (גידול אוכלוסיה, השבתת תחנות פחמיות, כניסת צי רכב חשמלי לישראל בעשורים הבאים) - אז לא אמורה להיות בעיה לגייס חוב לנכס תשתית שכזה. אין שום סיבה שדלק"ד תהיה חברה נטולת חוב. השאלה היא באיזו ריבית יצליחו לגייס ולמחזר את החוב, ובאיזה היקף. לי, כמחזיק באגח דלק"ד, אין שום בעיה להמשיך ולהלוות להם כסף. אם אפשר ב 15% דולרי שאני מקבל כיום? אני חותם עכשיו. חוששני שיש מספיק בנקים בעולם שיסכימו להלוות יותר בזול ממני. לכן קופון חד ספרתי נראה לי סביר, אבל זה יכול להיות חד ספרתי גבוה. אגב, לא פוסל גם ריבית כזו. כמחזיק אג"ח דלק"ד אני בונה על איזושהי סוכריה וקצת אצטער אם יפדו אותי מלא מלא - אני הלא אמשיך לחפש לווים טובים בסוף 2021. מה שכן הדיבידנד לבעלי המניות (יה"ש) אכן עשוי להתבטל, שזה עניין שמטריד את הקומה למעלה. ליבי ליבי (בכובע של נושה דלק"ד) מבחינת נושי דלק"ד אגב זו תהיה אפילו בשורה מלבבת - כל הכסף ילך כדי לצמצם חלק מהמינוף, מה רע?
 

dw2322

New member
ההנחה כוללת את מרכיב האופציה, בלעדיה היא מצומצמת יותר

 
אני מציע להיכנס לאתר של איתקה ותראו את העוצמה של החברה הזו

תקראו את המצגת של דוחות 2019 ותיכנסו לדוחות עצמם ותראו איזו EBITA צפויה בשנת 2020 ובשנת 2021 ותבינו שזו חברה ששווה הרבה כסף . צריך רק שחבית נפט תמשיך להתאושש כדי שאת שנת 2021 יתחילו עם מחיר חבית של כ- 50$ ויש לכם חברה שתהיה שווה מעל 1 מילארד $. הימור שלי- הנפט יעלה ל- 50 $ הרבה יותר מוקדם ממה שחושבים. סעודיה ואופק הצהירו שימשיכו בקיצוצי התפוקה והביקושים כעת בגדילה לאור סיומי הסגרים בעולם. בנוסף תעשיית הפצלים בארה"ב התכווצה באופן דרמטי ואף ייתכן מצב של מחסור בנפט בעוד כ- 3 חודשים (כשהמלאים יתחילו להתרוקן) . בקיצור אני לא רואה סיבה שקבוצת דלק על כל רבדיה לא תהיה שווה את השווי שהיה לה בתחילת שנה למעט נזקים קלים בכנף לאור מימוש כפוי של 5% מדלק קידוחים במחיר בדיחה (היה ניהול לא נכון של הסיטואציה וחבל)
 
חיזוק לאימות

העתונאי שכתב את המאמר בביזפורטל התיחס בפסקה הראשונה בכתבה למחיר נפט מסוג WTI -- המחיר של נפט אמריקאי. יתכן שהכתב איננו יודע שיש שני מדדי נפט חשובים ולכן לא ציין לאיזה מדד הוא התיחס בכתבה. כפי שכבר כתבתי כאן, מבחינתינו -- הן כנושים של קבוצת דלק והן כאזרחי ישראל -- חשוב מחיר נפט מסוג BRENT ולא המחיר של WTI. מחיר הסגירה של נפט BRENT אמש היה 32.74 $ והמחיר לחוזים למרץ 2021 היה 36.77 $. מחיר חבית נפט הוא כעת כפול ממחיר השפל של 16 $ שהיה במהלך המסחר ב-21 באפריל. סביר מאוד שהרוסים והסעודים לא יחזרו על השגיאה הגדולה שלהם בדיון של +OPEC בפברואר ויעשו מאמץ גדול כדי שמחיר הנפט ימשיך לעלות. .
 
הסעודים לא עשו טעות, כמו שעכשיו הם לא עושים טעות

קנו מה שהיה לקנות בזול, בדרך נתנו לארה״ב בראש עם סגירת בארות, ועכשיו אולי מעלים מחדש מחירים. אגב לא בטוח שלא ישאירו את השוק מוצף עוד חודש חודשיים, שעוד בארות ייסתמו ועוד מתעשיית הפצלים יפשטו רגל. המחיר בטווח הבינוני בטוח יעלה אבל הסעודים שיחקו את זה הכי טוב שאפשר היה מבחינתם.
 
למעלה