דלקת חוזרת בדרכי השתן

דלקת חוזרת בדרכי השתן

לפני שבועיים אובחנה אצלי דלקת בדרכי השתן erythrocytes 25 כשהטווח הוא בין 0 ל10. קיבלתי אנטיביוטיקה במשך חמישה ימים 3 פעמים ביום. ושלשום חזרתי שוב על הבדיקה שהראתה את אותה התוצאה בדיוק. כמובן שמחר בבוקר אגש לרופא ... אני חושבת שבגלל שאני מקיאה לא היתה השפעה לאנטיביוטיקה. אני עדיין מקיאה אומנם מספר ההקאות פחת אך עדיין... מה דעתכן? האם במצב כזה נותנים אנטיביוטיקה דרך הוריד?? אשמח לתשובותיכן שבדרך כלל מצליחות מאוד להרגיע אותי תודה ולילה טוב הדס
 
יכול באמת להיות שהייתה בעיה בספיגה

אבל לא תמיד זה אכן ההסבר. באותה מידה יכול להיות שהחיידק שיש לך אינו רגיש לסוג האנטיביוטיקה שקיבלת (וזו צרה צרורה, אפילו החיידקים היום זה לא מה שהיה...), ויכולים להיות הסברים נוספים שבהם אני לא בקיאה. בכל אופן, אנטיביוטיקה דרך הוריד זו לא פרוצדורה מקובלת, ולהערכתי לא יבצעו לך אותה לפני שינסו עלייך עוד סוג של אנטיביוטיקה (ייתכן שגם במינון גבוה יותר). עם זאת, ח-ש-ו-ב מאוד לזכור שתסריטים כמו צירים מוקדמים ו/או ירידת מים מוקדמת (חלילה!!) עלולים להופיע בהקשר של זיהום ברחם, ולכן כל אמצעי מוצדק כדי להפטר מהדלקת. מחכה לשמוע שמיגרתם את הרעה החולה הזו. עתליה
 
דלקת בדרכי השתן

בהריון הקודם שלי, כמעט בכל פעם שהתאשפזתי עם צירים (כ-10 פעמים) ,גילו לי בבי"ח דלקת בדרכי השתן (לפעמים, זה היה ברמה כ"כ נמוכה, שבבדיקה רגילה של קופ"ח הדלקת לא התגלתה, אלא רק בבדיקה של בי"ח) וכל פעם קיבלתי אנטיביוטיקה אחרת,אמנם אנטיביוטיקות חזקות (זינט/אוגמנטין ועוד) אך לא בוריד. נראה לי שהרופא ייתן לך אנטיביוטיקה אחרת, חזקה יותר ואולי במינון גדול יותר. בהריון הנוכחי, אני עושה כל שבועיים תרבית שתן כדי לגלות מהר מצב של דלקת ולא להגיע לצירים.ממליצה לך לעשות כך גם, ועוד דבר, לשתות המון ולאכול חמוציות (על אף שהרופא שלי רק חייך כששאלתי אותו על החמוציות) איך גילית את הדלקת, היו לך כאבים? אני שואלת, כי אני אף פעם לא הרגשתי שום דבר כשהיתה לי דלקת, לכן אני עושה כל הזמן תרביות שתן. מקווה שיעבור מהר! לילה טוב!
 
היי תקוה

את הדללקת גיליתי אחרי שהרופא שלח אותי לבדיקת שתן תרבית. כבר הערב התחלתי לשתות חמוציות ( אחרי קריאה וחיפוש בפורום) אני חושבת שהעניין שאני לא שותה מספיק כי אני מקיאה משפיע באופן ישיר על תוצאות הבדיקה. כמובן שעכשיו אעקוב אחרי העניין . לא הרגשתי כאבים מיוחדים. הבטן כל הזמן כואבת לי כאבי מחזור שבהחלט אופיינים לשבועות האילו . אני בשבוע 9+4 . תודה על ההתיחסות ולילה טוב!!!
 
מסתבר שזו לא דלקת אלא...

חיידק הקולי שפיתח עמידות לאנטיביוטיקה שקבלתי (מוקסיויט פורטה) קיבלתי עכשיו זינט ... מקוה שהפעם נצליח לתרוף את החיידק. תודה בנות על התגובות של אתמול בלילה!!
 

nubi

New member
זו איננה אינדיקציה לדלקת

אריטרוציטים בשתן בהריון נובעים כנראה מאיזשהו דימום חלש - או נרתיקי או מטחורים למשל, שהתערבב בשתן. אין לזה שום קשר לדלקת. יש צורך לבדוק רמות לויקוציטים בשתן וכמובן לעשות תרבית שתן. רק אם צומח חיידק בתרבית- אז נותנים אנטיביוטיקה. אגב, צריך להקפיד ששתן לא יתערבב עם הפרשה נרתיקית ולפעמים זה קשה.
 
כמובן , עשיתי תרבית שתן

ורק לאחר מכן ניתנה לי האנטיביוטיקה הנוספת (זינט). הרופא שלי אמר לעניין ההפרשה כיוון ששאלתי אותו שזה לא אמור להפריע....
 
למעלה