די כבר,זה ביזנס

די כבר,זה ביזנס

אנשים יקרים. "מקינטוש" זה מחשב,ומותג מסחרי. אפל זו חברה מסחרית. אפל היא לא אגודה הנלחמת במייקרוסופט וחיה מתרומות. אם מחר הם יגלו שלמכור את osx לא רווחי,הם יעברו לווינדוס כמו כלום. ידע לא חייבת לאף אחד כלום,ואם מחר הם ימכרו מק-בוק ב 5000 דולר,זכותם המלאה. היא לא חייבת הנחות,והמחיר שהיא דופקת זה שיקול שלה בלבד. עובדה אגב,שאנשים קונים והיא ברווח,אז כנראה שהם צודקים. ואם הם לא צודקים ,זה בעיה שלהם,ורק שלהם. ואם אפל רוצים לקחת 150 דולר יותר על צבע שחור - גם זכותם. וזכותם לא לקנות. אז זהו. טוב,אני בדרך לשדה תעופה,לעוף מהארץ,כי בטח עכשיו אנשים בפורום רודפים אחרי...חחחח
 

OrlyNL

New member
לא יכולתי להסכים איתך יותר

(ועוד כמה דברים שהייתי אומרת אם לא הייתי מנהלת של הפורום הזה)
 

ttg

New member
אני גם מפרגן אבל צריך פרופורציה

אפל חברה והיא בדיוק כמו מיקרוסופט ודיברו על זה פה רבות. הייתרון שלה הוא ביצירתיות אבל הם לא יותר נחמדים או משהו כזה. 150$ על שחור זו זכותם. אבל לגבי ידע וההפרש פה עם כל הכבוד - ואני מדגיש את זה גם למנהלי הפורום פה ובכלל - אני חושב שרצוי להתריע ולציין עם מדובר בהפרש מופרז בין הסכום בארץ למדינות שונות. הסיבה לכתיבה מלבד הוצאת תיסכול היא האמונה (אולי רומנטית) שידע מעוניינת שאנחנו כלקוחות נרכוש מוצר בישראל (וכל הגורמים בדבר ירוויחו את העמלת רווח שלהם) מאשר שארכוש בחו"ל. זכותה למכור במחיר מופרז , זכותי להתריע על כך בידיעה שאני מעדיף לרכוש מוצר בא"י מאשר לבצע רכישה דרך ייבוא אישי. אבל עדיין הפרש של 500-1500ש"ח של הפרזה (עם חישובים נכונים עם כל הכבוד) הוא משמעותי ביותר. פוגע באנשים שהמוצר יוצא מתקציבם, פוגע באנשים שמעוניינים בתוספות (זיכרון, כוננים קשיחים וכדומה) בתקציב גם כן מוגדר. חלק מלהיות צרכן נבון זו מודעות צרכנית. נכון היא לוקה בחסר בארץ. ונובעת מ2 סיבות - מוכר וצרכן. זה נותן יחס רע, זה חושד ומנסה למצוא פיתרון מאולתרים. אבל בדיוק הודעות כאלה חיוניות. נקווה שביום ראשון נקבל עידכון או שנגלה שמדובר בטעות.
 

ttg

New member
תיקוני ניסוח (יותר למען עצמי)

עם = אם "שהמוצר יוצא מגבול התקציב שלהם" פיתרון מאולתרים = פיתרונות מאולתרים.
 

OrlyNL

New member
טל, אני מסכימה איתך

בנקודות שהעלית. עם זאת, אם תסתכל על הפורום - המון שרשורים עוסקים במחירים של ידע. אני לא אוהבת את הפישפוש הזה בתחתונים של ידע. כמו שכבר הסכמנו, זכותם למכור את המחשבים במחירי רווח. נקודה נוספת, היא שידע לא מתקיימת מהרווח שהיא עושה על המחשבים שהיא מוכרת לצרכנים פרטיים(או לפחות לא רק מהרווח הזה). הם מוכרים גם מוצרים נלווים, תוכנות ושירות. אין לי בעיה שאנשים יקנו מחשב בחו"ל, אבל על כל 5 אנשים שקונים מק, יבוא סטודיו לעריכה ויקנה מידע 5 מחשבים לעריכה קומפלט, כולל מסכים, כולל תוכנות וציוד נלווה. השורה התחתונה שלי היא - צריך להתריע ולתת לכל צרכן לעשות את הבחירה שלו. אבל להפוך את הפורום לפורום קיטורים וחישובים....זה ממש לא לעניין.
 

ttg

New member
ספציפית לגבי המקבוק גם בפורום אורט

יעקב שמש הגיב ואמר שהמוצר הספציפי יקר ביחס לאחרים. בנתיים אנחנו ממתינים לתגובה של ידע אז אני אסיים בהודעה זו. תקני אותי אם אני טועה - הפורום נועד לעזור לקהילת משתמשי מקינטוש העבריים (שכן כמוך לשעבר יש גם גולים דוברי עברית :) ) אבל - גם לקדם ולתמוך במשתמשי של המק בדגש על ישראל. כל יום יש 2 שאלות לגבי - "מה זה מק, מה זו מערכת ההפעלה הזו, מה ההבדל" ושאלות זהות - בכל יום. עדיין מגיבים ומנסים לעזור. במסגרת העבודות שלי אני עובד עם ספק שכזה שמוכר "שירות" ולכן לא מתחרה בIVORY, KSP וכדומה. דוגמא למשווקת דומה לידע היא מערכות דיגיטליות שהיא ודראקו היחידות 1שמוכרות פרוטולס בארץ... (את הפתרונות הכוללים) המחירים תמיד מקבילים לחו"ל. וגם הוא מדבר על חתיכות קטנות, מרוויח ממוצרים נלווים (כ.קשיחים חיצוניים, מחשבים נלווים, שיווק מקים מידע ופתרונות כוללים לאולפנים) עדיין ההפרשים הגיוניים ביחס לביקוש/היצע ועלויות ייבוא ואיכסון.
 
אני לא מבין משהו...

מאיפה יש לאנשים מידע,על מערכת השיקולים של ידע בתימחור המוצרים? מאיפה אתם יודעים כמה עולה להם לקנות מאפל,כמה עולה משלוח,לאכסן,עניינים וכדומה... גם מאיפה אתם יודעים מה הביקוש,וכמה יקנו אם יורידו מחיר. כאילו,כבר קופצים למסקנות שידע גנבים ומשווים אותם לחברות אחרות... אני מניח שהם עושים חושבים לגבי התימחור,ולא סתם קובעים אותו. "אם הם יורידו מחירים,אז יקנו יותר" זה המשפט שהכי מצחיק אותי. מה,ידע לא יודעים את זה? זה הרי החוק הבסיסי בכלכלה! אבל ,יש עוד חוק ... פדיון שווה לכמות כפול מחיר. ורווח,זה משהו מסובך יותר מזה. ידע מכוונים לרווח הגבוה ביותר. לא מעניין אותם למכור כמה שיותר... והאמת ? מסכים איתם. הם חברה עסקית,ואם הם קיימים כבר עשרות שנים,כנראה שהם עושים מלאכתם נאמנה.
 
לצערי אתם מפספסים את המהות

שלהיות משתמש מק, זה מעבר למחשב וזה לא קשור למציאות, לכן הפצרות שכאלה הם מבחינת ה"אנחנו הנהורים והשקולים נלמד אתכם פאנטים מיוסרים תורת מציאות מה היא" ובכן אנשים יקרים אתם טועים ובגדול, ידע בכל מדינה בעולם היתה מייצגת בשביל מאמיני מק כרשע מוחלט! וזו זכותנו לחשוב כך ולהאמין כך ולקטר. אתם מכירים מישהו שמחכה מחוץ לחנות אלקטרוניקה יומיים בגשם בשביל לקנות מוצר של מיקרוסופט? או משהו שמציע נשואים בפתיחה של חנות? אז זה כל היופי שבלהיות מאמין מק וזו דרך חיים שאין לזלזל בה.
 
אולי זה נכון

אבל בשביל למכור מק זה לחלוטין עסק שלם,וכן,גם בשביל אפל עצמה,שלחלוטין רחוקה מלהיות "הילדה הטובה" של עולם המחשבים והעסקים. אפל דורסנית לא פחות ממייקרוסופט,ולא שאני בא בטענות,הרי זה עיסקם ומדובר פה בכסף. האנשים המדברים על "רשע" ו"טוב",אין לי מושג מאיפה הם הביאו את המושגים האלה. יש "חוקי" ו"לא חוקי". אני משתמש מק בגלל בחירה,בגלל שאני מאמין בגישה של אפל וכו'. אבל יש גבול.
 

i1d2o3z

New member
אני מסכים

זה שאף אחד לא יקנה זה לא בעיה שלנו אלא של ידע...
 

Supergirl20

New member
הגבלי אפל על ישראל וידע בפרט -מחשבה

אני וכמה מידידיי ישבנו וחשבנו והגענו גם לכמה מסקנות: מדינת ישראל היא בעלת דירוג מאוד נמוך באפל, מה שאומר שישנה הגבלה מסויימת להקצבה של מוצרים שמדינת ישראל מקבלת, קרי ידע, מכיוון שהכל עובר דרך ידע (ייבוא אישי בדילרים הוא לא חוקי) וידע בעצם מספקת את המוצרים לדילרים ישנה כאן בעיה... ופה בדיוק אני מגיעה אליה... בימי האיימק הראשון וגם בזמנים מאוחרים יותר ידע לא הצליחה לעמוד בדרישות האספקה מה שיצר לחץ אדיר. אני מתארת לעצמי שהמקבוק הינו מוצר מאוד מבוקש בשווקים אחרים רווחיים לאפל, קרי אירופה וארה"ב אז מה אפל, שהינה חברה שתמיד בחוסר ואין אף פעם עודפים תעשה? תקציב פחות מחשבים לישראל בדירוגה הנמוך... אם המחירים יהיו סבירים תעלה הדרישה ואז יכול להווצר מצב שידע אולי לא תוכל לספק את המוצרים כנדרש... "ביזנס" אמיתי נעשה בתנאים של מסחר חופשי, איך אני בתור חברה יכולה לקדם מוצר כאשר אני מוגבלת כמותית? זו השאלה שצריכה להשאל... כמובן שהרוב כאן השערות שיש בהן משהו.
 

Kiru

New member
את באמת מאמינה שיש מחסור במוצרים?

אין לי שום מידע פנימי כאן, אבל אני לא יכול לתאר לעצמי חברה בסדר גודל של אפל שנקלעת פעם אחר פעם לבעיה הזאת ומנהל התפעול עדיין עובד שם. לדעתי ה"בעיות באספקה" הן גימיק שיווקי ולא יותר.
 

Supergirl20

New member
אז ככה...

זה ידוע שאפל במחסור תמיד, וזה כל אחד יכול לאשר.. הנקודה היא פה לא באספקה כללית, כמו שציינתי ישנם דירוגים מה לעשות שישראל אינה מרכז העולם, ואינה מהווה פלח שוק רווחי כמו שווקים אחרים אז אפל תקציב לאן שנראה לה לנכון להקציב וכאן נכנס עניין הדירוג.. אני לא יכולה למכור מה שאין לי.. אני חושבת שהבהרתי את הנקודה.
 

Kiru

New member
ידוע למי? ../images/Emo13.gif

אם היית עומדת בראש חברה תעשייתית, היית משלימה עם זה שאת מפסידה מכירות שוב ושוב כי אין לך מה למכור? סביר מאוד להניח שאחרי פעם אחת שזה קרה היית מעמידה במקום את מנהל התפעול, ובפעם השניה – היית מראה לו את הדלת. מה שאת אומרת לגבי דירוג נכון בבעיית אספקה חד-פעמית, אבל בעיית אספקה שחוזרת כל פעם כמעט בכל השקה? נו באמת...
 

Supergirl20

New member
תתפלא..

אתה רואה את זה בתור מוצר פרטני, אספקה חד פעמית וכיוצ"ב וכאן הטעות, אתם חושבים שהמוצר העיקרי של ידע זה המק? הרי זה ברור שלא כך הדבר. ישראל היא שוק קטן - וזאת עובדה שאיתה לא ניתן להתווכח.. בוא ניקח את העובדה שאפל לא מכרה כ"כ הרבה מחשבים בעבר, מה שגם מסביר את מצבו העגום של המק בישראל בשנים קודמות.. כי אפל התמקדה באספקה למוקדים רווחיים וכמובן שעניין אותה כקליפת השום המצב כאן... כמה משתמשי מק יש בכלל בארץ? 1000? אולי זה אפילו מס' מוגזם כי לפי המצב בפורומים (וזה ברור שישנם משתמשים שלא מעורים בקהילות כלל) זה נראה אפילו פחות... האם אתם באמת חושבים שאני בתור מנהלת חברה שאשלח את מנהל התפעול שלי או אלך בעצמי ואדפוק על דלתם של אפל - אתם חושבים שהם יסתכלו עליי?!? כדברייך לכל חברה יש אסטרטגיה, האסטרטגיה של אפל לא כוללת אותנו כרגע וזה מסביר את ה"בעיות" שאפל עושה בתמיכה בלהפוך את עברית לשפה מובילה ועוד הרבה הרבה דברים שאני מנועה מלעלות על גבי הפורום... הדג מסריח מהראש ידידיי... חשבו על זה.
 

Kiru

New member
אבל הטענות לבעיות אספקה

לא היו רק לישראל אלא גם לארה"ב (בעיקר באייפודים אבל לא רק). שנית, הגודל של ישראל לא רלוונטי לעניין הזה. השורה התחתונה היא שלאפל היו, לכאורה, רק X מחשבים בעוד שהביקוש היה ל-X+Y, ושהמצב הזה קרה כמה פעמים. השאלה אם הביקוש ל-Y המחשבים החסרים הוא בישראל, ארה"ב או כל מדינה אחרת ממש לא רלוונטי. הדבר היחיד שיעניין את בעלי המניות הוא שהיה ביקוש ל-X+Y ואנחנו סיפקנו רק X. לא אמורה להיות כאן שאלה אם לספק את מה שיש רק לארה"ב או רק לישראל, כי החברה אמורה פשוט להגדיל פסי ייצור ולספק לכולם. סטיב ג'ובס והמנהלים שלו יודעים את כל זה, ואני לא יכול לדמיין מצב שבו חברה בסקאלה הזו תאפשר למצב הזה לקרות יותר מפעם אחת.
 

Supergirl20

New member
אתה מפספס את העיקר

הנקודה היא שאם יש ביקוש לX+Y במקום אחר שהוא פלח שוק הרבה יותר רווחי עבור אפל האספקה תלך קודם לשם... ובטח שגודל השוק של ישראל (ביקוש והיצע ביחס) רלוונטי, אם זה לא היה רלוונטי אז אפל הייתה משקיעה פה מזמן... מעבר לכך שהחברה לא אמורה להגדיל פסי ייצור ולספק לכולם, זאת לא אסטרטגיה שכולם נוקטים בה.. אלא אם כן אתה עובד באפל ואתה יודע איך הם בדיוק מתכננים את צעדיהם.. המציאות מדברת בעד עצמה... אני לא מבינה למה אנשים מסרבים לקבל שהם אחרונים בשרשרת המזון של אפל...(או בין האחרונים))
 

Kiru

New member
שוב,

בוודאי שאם דבר כזה (מחסור) קורה באופן חד-פעמי, מספקים את מה שיש לשווקים החשובים יותר, כלומר לא לישראל. אני פשוט לא מאמין שהמחסור הזה אכן קיים באפל.
 

Supergirl20

New member
אוקיי..

בוא נשים את המחסור בצד לרגע, ונקח את עניין הדרוג הנמוך שזה אומר שאפל תקציב רק אחוז מסויים לאיזור הזה (למה? כי זה קו המחשבה שלה) ונקח את העובדה שהיא לא באה לקראת תמיכה בעברית בתור שפה מובילה וכיוצ"ב. מה כל זה בעצם אומר לך?
 

Kiru

New member
מהכיוון הזה באמת אפשר לומר

שאפל לא ממש מתחשבת בישראל. זה נכון, וזו תופעה תמוהה, כי אפל לא חברת הענק היחידה שמשווקת בישראל. יש כמה סיבות לזה שאני יכול לחשוב עליהן, אבל קשה להכחיש שזה באמת ככה.
 
למעלה