די כבר,זה ביזנס

אם אתה מדבר על ידע אז וודאי

שהם במחסור תמידי. זו אחת הבעיות העיקריות שלהם,במיוחד כשמדובר באייפודים,שהם לא מצליחים לספק את הסחורה בזמן. אבל זה נוגע גם לגבי חלקי חילוף למק,וכדומה. לגבי אפל,בסופו של דבר,אין פעם קטע של "המנהל תפעול לא עומד בקצב". ממש לא. זה הכול עניין של הערכות ותחזיות. ברגע שהמציאות עולה על התחזיות,זמן האספקה הוא ארוך יותר והזמן שלוקח לחברה להסתגל למצב הקיים,עולה לה כסף. לאפל,היו את הבעיות האלה בעיקר עם האיימק הראשון,וגם עם המק מיני.
 

Kiru

New member
על ידע עוד אפשר להאמין,

כי הם בכל זאת חברה קטנה ויכול להיות שהם זהירים בתחזיות כדי לא להיתקע עם מלאי. אולי גם יש להם בעיית תזרים איחסון – אין לי מושג. אבל כל זה לא רלוונטי לאפל, כי זאת אחת הסיבות שקיים מנהל תפעול וקיימת הנהלה בכירה. הם אמורים ללמוד מהעבר ולא לתת למצבים כאלה לקרות, כי אין דבר מתסכל יותר לחברה ממכירות שיורדות לטמיון בגלל ביקוש שאי-אפשר לספק. אין לי כמעט ספק שהם עושים את כל זה, כי זה טריוויאלי והם לא טיפשים. מכאן יוצא שמדובר בגימיק – ויכול להיות שגימיק לא רע בכלל.
 
המנהל תפעול לא קשור לזה

זה נטו עניין של שיווק והערכות חברה.המנהל תפעול הוא בסה"כ קבלן ביצוע של דרישות ההנהלה הבכירה,ואפל דווקא כן עשו טעיות רבות בתחום הזה. (טיפשים הם לא,סתם טועים!
) לגבי ידע,לא רלוונטי תחזיות. יש להם הקצבה של יבוא,וזה הכול. גם אם הם יכולים למכור יותר,ורוצים למכור יותר,יש להם בעיה עם זה.
 

Kiru

New member
בסדר, אז נוותר למנהל התפעול ../images/Emo13.gif

אבל מישהו שם היה צריך לטפל במצבים כאלה, ואני לא מאמין שאפשר לעשות אותה טעות שוב ושוב ושוב (אייפודים, איימקים, מיני...).
 

OrlyNL

New member
אני נוטה להסכים איתך

קשה לי להאמין שחברה בסדר גודל של אפל תחזור על אותה הטעות שוב ושוב, במיוחד שזו טעות שעולה לה במכירות. פעם היו דיבורים על זה שזה באמת "גימיק" שלהם...כדי ליצור ציפייה למוצר . זו כנראה עוד אחת מהאסטרטגיות של אפל.
 

ttg

New member
אם קראתם שמועות הבנתם שההכנה

למקבוקים הייתה מאוד מסודרת. ההכרזה נדחתה בשבוע... הסיבה לפחות ע"פ כמה גורמים הייתה בעיות אספקה. שבוע במונחי ייצור / לוגיסטיקה זה הרבה.
 

Kiru

New member
מותר להם למכור ביוקר,

ומותר לצרכנים למחות על זה ולטעון שהמחיר מופקע. אלה כללי המשחק, וזאת צרכנות נבונה. אגב, כללית לגבי חברות: כל החברות רוצות למקסם רווחים, אבל לכל אחת יש אסטרטגיה שונה לעשות את זה. עם הזמן, האסטרטגיה הופכת להיות מובנית בתרבות האירגונית של החברה. יש חברות כמו מיקרוסופט שפיתחו לעצמן מדיניות דורסנית ומונופוליסטית בתחום האפור של החוק, ויש חברות שמעדיפות למקסם רווחים בצורות אחרות. כניראה שיש אנשים שקיוו שאפל שייכת לסוג השני. סתם מחשבות אישיות.
 

lior arviv

New member
Apple מחסור במלאי?

אני מאד מתקשה להאמין לדבר הזה. אני לא יודע לגבי פעם, אבל לעומת זאת כיום לכל חנות Apple Store שתכנסו תוכלו לצאת עם iPod חדש 100%, וגם עם מחשב מכל דגם שהוא. ונניח שבאותו הרגע לא יכולו לספק לכם, באותו היום אתם תמצאו עצמכם עם מבוקשכם.
 
למעלה