די זמן לאהבה

ליקה5

New member
די זמן לאהבה

ספר של רוברט היינלין, סופר אהוב, כך הוא כותב ככל שאתה מרבה לאהוב, כך אתה יכול לאהוב יותר - וביתר עוצמה. אין גם הגבלה כמה אנשים אתה יכול לאהוב. אם יש לאדם די זמן, הוא יכול לאהוב את רוב האנשים שהן הגונים וישרים. אדם כשיר ובעל בטחון אינו מסוגל לחוש קנאה בשום דבר. הקנאה היא תמיד סימפטום של חוסר ביטחון עצבני. חוו דעתכם, ואם בא לכם פוסט של ציטוטים מגניבים....אני בעד
 

trainspotter

New member
החיים כמו בונבנייריה

שאתה פותח הם במגוון צבעים השוקולדים (פורסט גאמפ?)
 

one track

New member
טרייני

מה קרה לך היום עם האוכל? פול חומוס צ'יפס ושוקולד??? טריינושקה אולי אתה בהריון?
 
קבל תיקון טרינוש:))

"החיים הם בונבונירה, אתה אפע'ם לא יודע מה יש בפנים" אכן, פורסט גאמפ..
 

come on1

New member
שאני

קוראת את הדברים, לא יכולה שלא לחשוב על המונוגמיה. מסכימה עם העובדה שאנחנו יכולים לאהוב הרבה אנשים בו זמנית, אבל האם באותן עוצמות?!? האם כל האנושות חולה ב"חוסר בטחון עצבני" שהרי קינאה היא דבר שכל אחד חווה בחייו? לא יודעת, נשמע קצת אופטימי מדי.
 

ליקה5

New member
ואפילו אידיאליסטי, אבל משהו במהות שלו

מהדהד לי אמת מה לגבי הציטוט הבא ? ההזדווגות היא רוחנית במהותה - או שהיא תרגיל ידידותי בלבד. בהרהור שני, מחק את ה"בלבד". ההזדווגות אינה "בלבד" - אפילו כאשר היא רק בילוי זמן נעים עבור שני זרים. אולם ההזדווגות במיטבה היא הרבה יותר מזיווג גופני עד שהיא שונה בסוגה כמו בדרגתה. החלק המעציב ביותר בהומוסקסואליות הוא לא בזה שזהו "רע" או "חטא" או אפילו שאין הדבר מוביל לרבייה - אלא בזה שקשה יותר להגיע דרכה לאיחוד רוחני. לא בלתי אפשרי - אלא שהקלפים ערוכים נגד זה. אבל - למרבית הצער - רוב האנשים אינם מגיעים לעולם לאיחוד רוחני גם בעזרת בן זוג מהמין השני; הם נידונים לנוד ולנוע לבדם על-פני החיים.
 

*צופיה*

New member
ההזדווגות

(שונאת את המילה הזאת. אפילו "זיון" כבר יותר טוב. בעיקר אם הוא טוב
) יכולה להתקיים, בדרגות שונות, ובמיצוי והנאה שונים, בכל הקשת שבין "מה שיש בינינו זאת רק שעה מאוחרת..." ועד חיבור נפשי עמוק וממושך. לפעמים גם ל"מה שיש בינינו..." יש עוצמות מיוחדות משלו. כך או כך, בסופו של יום או לילה או תקופה או בכלל או בין לבין - אדם בתוך עצמו הוא גר. נכון.
 

תכףאשוב

New member
תרגום משנות השבעים

שאז המלה "זיון" הופיע או בחוברות של "בול", או בהקשר של בטון מזוין.
 

one track

New member
קשה לי להסכים עם הדברים

אפשר לאהוב מגוון של אנשים במגוון של צורות. אבל אהבה עוצמתית ואמיתית כלפי בן זוג אפשר להרגיש רק לאחד, אם זה מתחלק זה מאבד מהעוצמתיות. חלוקת הזמן קשורה לתשומת לב ולא לרגשות. זה פשטני מדי להגיד " אדם כשיר ובעל בטחון אינו מסוגל לחוש קנאה בשום דבר" - קנאה מורכבת מהרבה אלמנטים בין היתר הביטחון העצמי, אבל זה לא מספיק. והציטוט שלי: "לרצות להיות מישהו אחר זה בזבוז של האדם שאתה." - קורט קוביין
 
אין דבר מדהים יותר מאשר לאהוב:))

אשריי אלו שניתנה להם הזכות לאהוב.. כתבתי כאן פעם: "גם אם אדע כי אהבתי וכאבתי, אדע כי אהבתי" זה כל כך נכון בעיני...אדם מאוהב הוא אדם מאושר והוא משדר את זה גם לסביבה..
 

תכףאשוב

New member
ויש לו גם קודמים ..

לפניו כדאי לקרוא את "בני מתושלח" אחריו - לא כדאי לקרוא את "מספר החיה" (זה הורס את הכיף, הספרים המאוחרים של היינלין).
 

ליקה5

New member
יואאו.....ממש מסכימה איתך

מספר החיה הרס גם לי התחלתי בלוחמי החלל, החתול שעובר דרך קירות, בני מתושלח, אזרח הגלקסיה (מקום שני שלי...), איוב עריצה היא הלבנה, נחשב לטוב ביותר......אבל אני...אני מעדיפה את גר בארץ נוכריה הספר הכי מעניין ומשפיע שלו.......ביחס לדת, למיניות , לחברה, לאהבה חופשית.... קבל עוד אחד שלו "הנשים סולחות על כל דבר... שאם לא כן המין האנושי היה מגיע לקצו מזה זמן רב."
 

תכףאשוב

New member
אה ... ידוע שלנשים יש זכרון קצר

כי אחרת המין האנושי היה נכחד (לא זוכר מי כתב את זה).
 
אני יתחיל מהסוף...

"אדם כשיר ובעל בטחון אינו מסוגל לחוש קנאה בשום דבר. הקנאה היא תמיד סימפטום של חוסר ביטחון עצבני" זה מתקיים ברגע שיש בנו אהבת אמת אשר מתחילה קודם כל מבפנים, בנו! לא יהיה איכפת לנו משיפוטיות וביקורת חיצונית של אנשים, הרגשת השלמות היא עד לכדי כך שכל דבר שטחי אחר כמו מוסכמות חברתיות, פוזה, קנאה, לחץ חברתי..לא מעניינים אותנו בכלל! היא לא מביאה איתה רכושנות, קינאה, כעס, תלותיות, שנאה ואינטרס אישי. זה לחיות את החיים ולא להסתכל עליהם מהצד. "ככל שאתה מרבה לאהוב, כך אתה יכול לאהוב יותר - וביתר עוצמה. אין גם הגבלה כמה אנשים אתה יכול לאהוב. אם יש לאדם די זמן, הוא יכול לאהוב את רוב האנשים שהן הגונים וישרים." האהבה הכי גדולה - יכולה לשנות פניה ואולי להפוך לשנאה עקב מעשים כאלו ואחרים - ואז כבר מתקיים איזשהו תנאי. זה מתחיל קודם באהבה שלנו אותנו - היא זו המזינה אותך, ולך יש במה להזין אותה. עומקה הוא תלוי זמן והשקעה. זה לא משהו קבוע ורמתו קבועה, החיים דינאמיים, אנחנו דינאמיים, תנאים משתנים וכו' אבל אם נדמה לראות את החיים והזמן כדיאגרמה, אז האהבה הזו במגמת עליה בראיה כללית, גם אם בדרך חלו 'נפילות מתח'. הביטוי שלה - הוא באיכפתיות אמיתית, ברצון לרצות ולעשות טוב לצד השני, בהתייחסות לאחר כחלק בלתי נפרד מחיי שלי. חוץ מזה שמאוד אהבתי את החתימה שלך
 
משפטים שאהבתי

"שתי דברים הם אין סופיים, היקום והטימטום האנושי, ואני לא בטוח בקשר לראשון" (אלברט איינשטיין) שאלו את איינשטיין עם איזה נשק ישתמשו במלחמת העולם השלישית, והוא ענה: "איני יודע באיזה נשק ישתמשו במלחה"ע השלישית, אבל במלחה"ע הרביעית ישתמשו באבנים ומקלות" "לפני 1500 שנה כולם ידעו שהעולם שטוח לפני 500 שנה כולם ידעו שהשמש מקיפה את כדור הארץ ולפני 15 דקות אתה ידעת שאנחנו חיים לבד בעולם הזה תאר לעצמך מה תוכל לדעת,מחר..." (MIB) "זה לא משנה עם הכוס חצי מלאה או חצי ריקה, העיקר שתישתה אותה"
 
ליקה אני חייב לשאול!!!

מי זה הרוברט היינלין הזה? איזה ספרים הוא כתב? אכן יש הרבה חוכמה בציטוטיו אני אשמח לשמוע עוד דברים עליו
 
למעלה