די, הוציאו להם את הנשמה כבר

noa128

New member
די, הוציאו להם את הנשמה כבר

להורים של גלעד שליט. ממש עינוי.
 

ButtercupA

New member
אני בטוחה שהיו שמחים להגיד להם כן

וגמרנו. מזכירים עכשיו כל הזמן את עסקת גיבריל ובכמה נרצחים היא עלתה. ממה שהבנתי הדיון עכשיו הוא לא על שחרור האסירים אלא על לאיפה ישוחררו.
 

AYELET1

New member
כואב הלב עליהם ועל סבלם המתמשך.

אבל זו איננה התעללות , כי כמו שכתבה BA מאד קל להסכים לכל הדרישות ושלום על ישראל (או שלא
)
 
לדעתי זו התעללות כי זה נמשך כל כך הרבה זמן

כן - יכלו להגיד גם לפני חודש וחצי שנה ושנה. גם לא. אבל שיחליטו וזהו.
 

אימם

New member
הרהורים ולבטים על ביצוע עסקת גלעד שליט...

אני אתחיל עם זה שכמו רוב העם ובתור אם אני מאוד רוצה שגלעד שליט ישוחרר אל חיק משפחתו ושהאושר ישוב אל משכנם... אבל כשאני קוראת מהו המחיר שעל מדינת ישראל לשלם, אני חושבת שזו החלטה מאוד רצינית ויש לקחת בחשבון את תוצאותיה... יוסי מנדלוביץ הוא אב שכול שיש לו מה לומר בנדון זאב ראפ ואפרים קסטיאל ששכלו את בנותיהם בידי מרצחים שעומדים להשתחרר בעסקה שלושה הורים שכולים שגורלם נקשר זה בזה בגלל השכול.... מנגד לעיסקה ניצבת סכנה אמיתית שבעקבות עסקה זו יתרבו מקרי החטיפה יתרבו הפיגועים. בעקבות עסקה זו המחבלים והמפגעים יידעו שהעונש שיקבלו מוקצב לזמן קצר ביותר..........
 

אור2221

New member
האמת, קשה לי להאמין שיתרבו מקרי החטיפה

דבר ראשון - כי ברור לכל המעורבים שעסקת שליט לא תחזור, יכנסו להציל את החייל החטוף בפעם הבאה, גם במחיר אובדן חייו/אובדן חיים נוספים. זהו, עם עסקת שליט "נסגרת הבאסטה". חמאס מנסה לצעוד בדרך חדשה - לכיוון הלגיטימציה הבינלאומית, המשך החטיפות לא ממש משרת את הדרך הזו, ואני מדמיינת שזה יתקבל בצורה מאוד שלילית בעולם. שיחרור האסירים הבא יהיה כבר במסגרת של הסדר קבע/הסכם שלום כלשהו. לא חסרים הורים שכולים שרוצים ששליט יחזור, ויש לי תחושה (לא כזו שאני יכולה להוכיח) שההחלטה כאן מושפעת יותר מהעמדות הפוליטיות ופחות מהשכול האישי.
 
הניבוי העתידי הוא פונקציה של התפיסה הפוליטית

גם לצערי הרב חלק מהעמדות של אנשים כלפי החזרת שליט בתנאים אלו ואחרים הם חלק מהגישה הפוליטית שמעתי אמש את בן ארצי מדבר עם נועם שליט,כשהוא אומר "מתי גלעד יוחזר? -במלחמה הבאה נשחרר אותו" או משהו דומה . אני לא יודעת אם שחרור X מחבלים בשנת תרפפ"ו הביא/לא הביא יבא/לא יביא לגידול במעשי טרור האם זה הפקטור היחיד? כמות אוהבי ישראל לא גדלה בעשור האחרון מהצד השני,נכון? כמות תומכי השמדת ישראל/ארגוני חבלה לא גדלה אלא אפילו עלתה (חמאס למשל בשלטון) ויחד עם זאת שבשנות ה-90 המאוחרות ישראל ידעה גל אדיר של פיגועי טרור שלא קיים יותר. האם העדר הטרור הוא פונקציה של - גדר ההפרדה,ההתנתקות בגוש קטיף, תהליכים פוליטיים ללגיטמציה, עבודת שב"כ טובה יותר או סיבה אחרת. יש יותר מדי נעלמים במשוואה הזו,כדי שמישהו יוכל לנבא את העתיד מכל סוג שהוא. זוכרת מצויין את נסיגת צה"ל מלבנון בשנת 2000, כתושבת הצפון הדיבורים היו חד משמעיים על חידוש הקטיושות בהיקפים יומיומיים מסיביים,על חדירות מחבלים לשטח ישראל כמו בשנות ה-70, ועל ירידה מתמשכת בבטחון היומיומי של המתגוררים לאורך הגבול הצפוני. בפועל- השנים בין 2000 ל-2006 (מלחמת לבנון השנייה) היו השקטות ביותר מכל השנים בהן צה"ל שהה בתוך לבנון (מ1982 ועד 2000),או היה עם מאחזים בלבנון (ליטאני-שלום הגליל). דווקא בניגוד לכל המתנבאים על ירידה בביטחון האישי היומיומי- אלו היו השנים היותר רגועות ושקטות ולראייה-פריחת ענף התיירות והצימרים בצפון. אז הנבואה ניתנה כנראה (בעיקר) לשוטים. איש לא יודע בוודאות מה יקרה בעוד X שנים,חודשים עם שחרורם של Y מחבלים . אבל כולם יודעים שבחור בן 22 שיכול להיות הבן שלך, שלו- נמק בכלא כבר שלש וחצי שנים.
 

ButtercupA

New member
אני מאוד מזדהה עם התגובה שלך../images/Emo45.gif

מדברים על שינוי בגישה של צה"ל למקרי חטיפה (והלואי שלא יקרו
). מקווה שלא יהיה בהם צורך. אני מקווה שיהיה שינוי גם בגישה של משא ומתן למול החזרה של גופות. בעיני זו היתה טעות דרמתית לעשות את העיסקה האחרונה (גולדווסר ורגב) כשידעו בודאות שמדובר לא בשבויים, אלא בגופות.
 
אחרי שהנושא נדון בהרחבה בפורום השני שלי

(מודיעין), השתכנעתי שצריך לשחרר אותו. הרי רבי-המרצחים לא הפסיקו לעבוד, גם מהכלא, והכשירו כבר את הדור הבא שלהם. זה לא שאם הם יישארו אצלנו בכלא פתאום הכל יהיה כאן ורוד ולא יהיו פיגועים. אם העסקה לא תצא אל הפועל, הסיכוי הוא שגלעד שליט כבר לא יחזור אלינו בחיים, ואני לא חושבת שיש מישהו מהממשלה שמוכן שהדם שלו יהיה על הידיים שלו.
 

אימם

New member
לא הדם של גלעד אבל מה עם הדם של קורבנות עתיד?

הרי מדובר ברוצחים שיודעים מראש שלא יוענשו ועם ידיעה כזו וודאי יתרבו הנסיונות...החשש הגדול צריך להיות מדם על הידיים אבל לא של גלעד אלא של מי יודע כמה קורבנות....
 
לא אי-ביצוע העסקה עכשיו הוא מה שימנע

מהמחבלים להמשיך ולתכנן ולנסות להוציא לפועל פיגועים. ההישארות שלהם בכלא היא ממש לא מתכון וערובה לשקט ושלווה.
 
למעלה