דירות ליד התחנות: אושר הסכם שיאפשר בנייה ליד הרכבת

מועצת מקרקעי ישראל אישרה היום (ג') הסכם עקרונות אסטרטגי בין רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) לרכבת ישראל ביחס לזכויות הרכבת בשטחים שבניהול רמ"י.
ההסכם יאפשר שיווק שטחים המצויים במתחמי הרכבת לטובת מגורים, תעסוקה ומסחר. בהסכם נקבעו עקרונות שעל בסיסם יעודכנו ההסכמים הקיימים מול הרכבת ויתנו מענה להסרת החסמים ושיווק המתחמים.
מאיר פרי, בכיר ברמ"י שהוביל את ההסכם, הסביר כי במסגרת ההחלטה ישווקו מתחמי הרכבת במתכונת של עירוב שימושים ובמסגרת מכרז פומבי בשיטת המרבה במחיר. זאת על מנת שהרכבת תוכל לנצל את כלל זכויות הבנייה.
דירות ליד התחנות: אושר הסכם שיאפשר בנייה ליד הרכבת

אני לא מתיימר להבין איך עובדים מנגנוני המנהל וחוקי המקרקעין בישראל, ולכן אני לא יודע עד כמה ההסכם המסוים הזה מקדם אותנו לאנשהו.
אבל אם הצעד הזה יאפשר בנייה צפופה מעורבת שימושים בצמידות לתחנת רכבת, הרי שאנחנו על פתחה של מהפכה תחבורתית של ממש.
בארצות כמו יפן, היעילות המרשימה של מערכת הרכבות מבוססת על זה שחברות הרכבות נוטלות חלק בפיתוח הנדל"ן שבסמיכות לתחנות, מה שמביא לעלייה בנסועה ולהפעלה רווחית של קווי רכבת. זה בתורו מאפשר פיתוח נוסף והתייעלות.
 

Ccyclist

Well-known member
מועצת מקרקעי ישראל אישרה היום (ג') הסכם עקרונות אסטרטגי בין רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) לרכבת ישראל ביחס לזכויות הרכבת בשטחים שבניהול רמ"י.
ההסכם יאפשר שיווק שטחים המצויים במתחמי הרכבת לטובת מגורים, תעסוקה ומסחר. בהסכם נקבעו עקרונות שעל בסיסם יעודכנו ההסכמים הקיימים מול הרכבת ויתנו מענה להסרת החסמים ושיווק המתחמים.
מאיר פרי, בכיר ברמ"י שהוביל את ההסכם, הסביר כי במסגרת ההחלטה ישווקו מתחמי הרכבת במתכונת של עירוב שימושים ובמסגרת מכרז פומבי בשיטת המרבה במחיר. זאת על מנת שהרכבת תוכל לנצל את כלל זכויות הבנייה.
דירות ליד התחנות: אושר הסכם שיאפשר בנייה ליד הרכבת

אני לא מתיימר להבין איך עובדים מנגנוני המנהל וחוקי המקרקעין בישראל, ולכן אני לא יודע עד כמה ההסכם המסוים הזה מקדם אותנו לאנשהו.
אבל אם הצעד הזה יאפשר בנייה צפופה מעורבת שימושים בצמידות לתחנת רכבת, הרי שאנחנו על פתחה של מהפכה תחבורתית של ממש.
בארצות כמו יפן, היעילות המרשימה של מערכת הרכבות מבוססת על זה שחברות הרכבות נוטלות חלק בפיתוח הנדל"ן שבסמיכות לתחנות, מה שמביא לעלייה בנסועה ולהפעלה רווחית של קווי רכבת. זה בתורו מאפשר פיתוח נוסף והתייעלות.
השאלה אם התחנות ישרתו מרכזים קיימים או ייצרו כל מני "מתחמים" מנותקים משאר המרקם העירוני. יש קווים כמו M3 שייצרו מוקדים חדשים לחלוטין בטבעת ההיקפית ויש קווים שעיקר המסלול שלהם עובר בערים קיימות אך הנטייה הרעה למקם תחנות רכבת ארצית מחוץ לערים משפיעה על מיקומי התחנות ליד הערים האלו.
 

bengb

Member
מי רוצה לגור ליד מסילת רכבת כבדה? בכל העולם המגורים ליד הרכבת הם סלאמס נוראי ומשכנות עוני של אלה שלא יכולים להרשות לעצמם שום דבר אחר.
 

דרור 410

New member
מי רוצה לגור ליד מסילת רכבת כבדה? בכל העולם המגורים ליד הרכבת הם סלאמס נוראי ומשכנות עוני של אלה שלא יכולים להרשות לעצמם שום דבר אחר.
אני, וכל מי שמעוניין בנגישות משופרת.

כמובן שתלוי באיכות של המרחב שיתוכנן סביב התחנות.
 

Ccyclist

Well-known member
מי רוצה לגור ליד מסילת רכבת כבדה? בכל העולם המגורים ליד הרכבת הם סלאמס נוראי ומשכנות עוני של אלה שלא יכולים להרשות לעצמם שום דבר אחר.
בפרברי לונדון רואים מהרכבת הרבה גינות יפות ומטופחות. רכבת חשמלית זו לא רכבת דיזל עם כל הרכש והזיהום. אני מסכים שבעיר הפנימית יש בניית שיכונים (בעלות ציבורית) קרובה מדי למסילות העיליות ואלו אינם אזורים עשירים אבל מצד שני יש בנייה פרטית חדשה באזורים כמו Vauxhall שהיא בניית יוקרה למגורים והשקעה ממש לצד המסילה.


יש דרכים לוודא שהרכבת העילית בקצה הרחוב לא תהיה מטרד. ריווח מסויים של פארקים או מסחר ותעשייה, בנייה באלכסון לגריד הרחובות, ריווח באמצעות גינות הבתים. כל פרברי לונדון צמודי הקרקע התפתחו כפרברי רכבת אז אם פותחים מפות גוגל אפשר לראות איך המסילות עוברות באזורי מעמד ביניים ומעלה שתלויים בהן לצורך התעסוקה במרכז העיר.
 
בישראל זה ילך ככה:
שלב 1: אישור בניית מגורים ליד תחנת רכבת.
שלב 2: אנשים עם כסף קונים דירה ליד תחנת רכבת (מחיר זול יותר)
שלב 3: מקימים קול צעקה על מטרד הרכבת בשכונה.
שלב 4: תחנת הרכבת מועתקת למיקום מרוחק
שלב 5: חזרה לשלב 1
 

ערןל1

Active member
בישראל זה ילך ככה:
שלב 1: אישור בניית מגורים ליד תחנת רכבת.
שלב 2: אנשים עם כסף קונים דירה ליד תחנת רכבת (מחיר זול יותר)
שלב 3: מקימים קול צעקה על מטרד הרכבת בשכונה.
שלב 4: תחנת הרכבת מועתקת למיקום מרוחק
שלב 5: חזרה לשלב 1
כבר היום יש מגורים, תעסוקה ומסחר ליד תחנות רכבת ולא קורה מה שאמרת.

לדוגמא עזריאלי נמצא ליד תחנת רכבת ועדיין לא הזיזו אותה.
 
בישראל זה ילך ככה:
שלב 1: אישור בניית מגורים ליד תחנת רכבת.
שלב 2: אנשים עם כסף קונים דירה ליד תחנת רכבת (מחיר זול יותר)
שלב 3: מקימים קול צעקה על מטרד הרכבת בשכונה.
שלב 4: תחנת הרכבת מועתקת למיקום מרוחק
שלב 5: חזרה לשלב 1
התהליך הזה יכול להתקיים רק במקום שבו הרכבת היא אמצעי תחבורה שולי, מיושן, רועש ומזהם, שהתשתיות שלו משמשות בעיקר בשביל משא - כפי שהייתה המציאות בישראל במשך רוב שנותיה.
במציאות של היום הרכבת היא אמצעי תחבורה מרכזי וחיוני למחייתם של מאות אלפי ישראלים. כבר לא זול יותר לגור ליד תחנת רכבת, ההיפך הוא הנכון. וככל שהרכבות מתחשמלות כך מטרד הרעש והזיהום הולך ונעלם.
אז אני לא ממש רואה למה שזה ילך כפי שתיארת.
 
למעלה