דירה שנרכשה מקבלן- לאחר הקדמת לוח תשלומים

דירה שנרכשה מקבלן- לאחר הקדמת לוח תשלומים

אשמח אם מישהו יודע.
הקדמתי לוח תשלומים בעת רכישה מקבלן (כל הכסף משהו כמו חודש מהחתימה, חיכיתי לשיק מהבנק).
עכשיו עושים לי שרירים על 5000 ש"ח הצמדות למרות שהעברתי את כל הכסף לפני הזמן.
האם לפי מיטב ידיעתכם/ ניסיונכם מי שהקדים תשלומים ונתן כבר כסף יכול לדרוש אותו בחזרה על מנת לשלם על פי לוח התשלומים המקורי?

אשמח לדעת, תודה.
 
על פניו נשמע לא הגיוני.הקבלן השתמש בכסף זה

כדי לבנות את הבניין.
מצד שאני כל רעיון הקדמת התשלום הוא שלא חלים
עלייך הצמדות.
מציע לך לבדוק עם עורך הדין שלך את החוזה.
בהצלחה.
 
חלה הצמדה על כל הסכום

עד התשלום שמבוצע בפועל, אם זה כל הסכום אז נחסכות ההצמדות העתידיות אבל הם רוצים הצמדות עוד מיום ההצעה על פי החוזה.

אותי זה מעצבן כי הם קיבלו את כל הסכום במזומן אז הם לא יכולים לוותר על 5000 ש"ח? הקדמתי על מנת להימנע מהצמדות באופן כללי וכמובן שלקח זמן להשיג את הכסף רק בגלל הצורך בחוזה חתום מצד הבנק. אני חושבת שעל מיליון ומאה אלף זו הנחת מזומן ממש מינימאלית ומתבקשת.

אני רוצה ליצור אצלם לחץ ולבקש את הכסף בחזרה כדי שיגיעו למסקנה המתבקשת (כמובן שאני צריכה לדעת אם זה משהו שיכול להתרחש).. הקבלן לא עושה שימוש בכסף לבנייה, אסור לו כיום לפי חוק. הכסף בנאמנות אצל הבנק המלווה עד השלמת 80% מהבנייה (טרם קרה). השאלה היא אם ניתן לדרוש אותו בחזרה מנאמנות על מנת לבצע תשלומים עפ"י חוזה. אני אשאל אולי גם בפורום משפטי, יש משהו על דיני חוזים או ספציפי לנדל"ן פה בתפוז?
 
את טועה בהבנת אינטרס הקבלן

ברגע חתימת החוזה הקבלן מצמיד החוזה למדד תשומות הבניה, כך גם החוזים עם כל קבלני המשנה.
אם הקבלן לוקח הכסף מראש הוא מעמיד לך ערבות חוק מכר מטעם הבנק המלווה שזה אומר שהבנק מחייב אותו בריבית אבל מצד שני מחויב בחוזים החשופים למדד תשומות הבניה ומכך בפועל נידרש להשקיע הכספים בהתאם.
עבור הקבלן בסופו של דבר הקדמת התשלום מצידך לא מהווה יתרון או חיסרון.
הסכום מייצג ריבית עפ"י החוזה עד מועד התשלום והקבלן גובה אותה עפ"י תנאי החוזה.
עלות החזרת הכסף אלייך יהיה גבוהה יותר מהסכום, ולדעתי לא יקרה. הסכמים כתובים יש לכבד למרות שנראה לך קטנוני.
 
אני לא ממש מבין אותך

בהקדמת התשלום חסכת הצמדה החל מהרגע ששילמת,אבל למה נראה לך שהקבלן צריך לוותר על ההצמדה שכן מגיעה לו על פי החוזה?
אני בטוח שאם תקבלי בבוא היום את כל הדירה ויתברר שחסרה אסלה באחד מחדרי השירותים אז לא תוותרי עליה כי היא עולה רק 1000 שקל, הרי קיבלת את כל הדירה אז את לא יכולה לוותר על אסלה אחת?
 

ivgy1980

New member
לעולם לא משלמים הכל מראש

טרם קבלת החזקה, ובמיוחד לנכס שאינו קיים עוד!

תבדוק מול עורך-דינך והחוזה את זכויותך המשפטיות מול הקבלן.

הקבלן עושה טעות שיווקית קשה ויורה לעצמו ברגל מעצם העימות המיותר איתך, אך זהו נושא לדיון אחר.
 
במקרה שלנו לא היתה לנו ברירה

מסתבר שהיה לנו מזל שקיבלנו את המשכנתא כי לא היינו יכולים להיכנס לעסקה הזו עם החוקים החדשים (50% הון עצמי לדירה שנייה, באנו בלי הון בכלל והתעקשתי שניקח את כל המשכנתא עכשיו ע"מ שלא נצטרך להיות שוב תלויים באישורים עוד שנה, בפועל לא היינו מקבלים אף אישור בעוד שנה!).
אני לא דואגת לכסף (נאמנות וקיומם של עשרות רוכשים אחרים לפרוייקט) וכן דאגתי להצמדות וניסיתי להימנע מהן.

איך אפשר לגרום לו להבין שמדובר בטעות שיווקית?
 
זה היה בימים שטרם עבדו עם בנק מלווה

שמחזיק את הכסף בנאמנות ונתן ערבות מלאה לכספים עד למפתח.

חוץ מזה שאלקטרה שרכשה סיימה את הבנייה ואף אחד לא הפסיד מזה בסוף.
 
מאחל לך שלעולם לא יהיה "לא הפסד" כזה

אנשים נהיו חולים מזה וזה לקח זמן לא קצר עם המון חוסר וודאות ועוגמת נפש קשה
 
נכון אבל הם לא נזרקו לכלבים.

הם קיבלו לבסוף את מה שהם שילמו עבורו. זה הרבה יותר מאשר במאות אלפי מקרים אחרים שבהם אנשים איבדו את כל רכושם על לא עוול בכפם ואף פעם לא פוצו על כך.
 

gili667

Member
ככל הנראה ישנה טעות בהבנת החוזה

או במידע

קבלן לא יותר על 5000 ש"ח אם אלו מגיעים לו

השאלה היא האם מגיע לו סכום כלשהו וכיצד מחושב

היות והנתונים חסרים לא נוכל לדעת

אם בכלל על סכום ששולם אין הצמדה היות והצמדה היא בגי תשלום שיש לשלם

כך שתלומים ששולמו לא ישאו הצמדה עתידית כי אם תשלומים שלא שולמו הם שישאו הצמדה זו

כדאי לשם לב ליום התשלום
שילמת ב 14 לחודש אזי יחול הצמדה למדד שיפורסם ב 15 לחודש [עדין לא ידוע במועד התשלום]
 
הקבלנים חוגגים על בורות הקונים

אולי מה שקרא, קנית דירה 1,000,000 ש"ח ביום 3 לנובמבר, צמוד למדד תשומות הבניה (כמקובל במשק), כאשר המדד ההתחלתי הייתה, נגיד 130.0 נקודות. הדרך לחשב את המדד החדש בעת התשלום בפועל הייתה מה שנקראת בספרות המקצועית, מדד "בגין", שפירושה - לגבי תשלום בחודש מסויים, נגיד נובמבר, משתמשים במדד עבור נובמבר עצמו שרק יפורסם ב-15 לדצמבר. בעת התשלום של כל מחיר הדירה (נגיד ב-30 לנובמבר באותו שנה - אותו דבר אם התשלום הייתה ב-3 לנובמבר), הקבלן לא יכול לומר לך כמה את חייבת כי צריכים לחכות עד לפירסום מדד בגין נובמבר,שיפורסם באמצע דצמבר כדי לדעת מה המדד לנובמבר. נגיד שהמדד לנובמבר פורסם ב: 130.6 נקודות - עליה של 0.46% אז יש לשלם תוספת מדד של 0.46% דהיינו 4,600 ש"ח. יוצא מזה שעם שלמת ביום חתימת החוזה את המליון ש"ח כמו המחיר שסוכם עם הקבלן, זה לא מספיק כי המחיר בפועל הוא 1,004,600 ש"ח. לדעתי זה העטיה וכדי לבדוק עם עו"ד עם יש משהו לעשות בנידון. אם הקבלן בונה הרבה אולי יש עילה לתביעה יצוגית. הייתי מעורב בתביאה יצוגית נגד קבלן על עיסקי הצמדה. (אם העובדות הם אחרת מהכתוב לעיל, יש לבדוק את זה לגופו של ענין). בהצלחה.
Uri Sher
 
תודה לכולם על ההתייחסות

רציתי לשאול אותך- החוזה שלי בנוי כך שמתייחסים למדד ש*פורסם* חודש לפני (חוזה נחתם לאחר ה- 15 ביוני והכל מחושב לפי מדד אפריל!). עכשיו זה נראה בעיניי תמוה. אני פשוט סמכתי על העו"ד שלי (שהוא קרוב משפחה). יוצא שאני צריכה לאכול כמה חודשים אחורה את כל העליות, על מה ולמה? רכשתי דירה רק ביוני!
ולא ברור לי איך באמת העו"ד שלי נתן לזה לקרות...
 
אם רכשת את הדירה אחרי 15 ליוני

המדד הידוע הוא מדד מאי, אם הפסדת אז הפסדת חודש של עליות במידה ואכן המדד עלה בין אפריל למאי ולא כמה חודשים אחורה..

מסכים שהעו"ד היה צריך לעמוד על כך שהמדד הידוע הוא מאי אך אולי הוא לא שם לב וזו טעות אנוש שיכולה לקרות לכל אחד מאיתנו, אני מניח שהוא לא רצה לגרום לך לצאת מופסדת...
 


 
עלית המדד

אולי את מדברת על שנת 11' ולא שנת 12', כי עליית המדד בין אפריל למאי ב-11 הייתה 0.8% ובשנת 12 הייתה 0.1% שלא אמורה להשפיע יותר מדי.

עדיין לא ברור לי איזה חודש מדד שממשתמשים לכל תשלום. המדד שהייתה ידוע בעת התשלום ("מדד ידוע") או המדד של אותו חודש של התשלום ("מדד בגין").

למרות שאני לא עו"ד, בכל זאת נראה לי שיש לך טענה מוצדקת שאם היית משלמת את המחיר הנקוב בחוזה ביום חתימת החוזה, זה לא הסכום שהקבלן ציפה ממך. יש פה הטעיה. אני הייתי ממליץ לגמור את הסיפור בלי עו"ד ובלי תביעה. כדאי לנסות לדבר עם הקבלן ולדבר בצד הרגשי, שאת עשית מאמץ גדול לשלם את הכל (הרבה הרבה כסף) מראש כי נתת אימון בקבלן ויש לו שם טוב, ועכשו את מרגישה שהקבלן מודה לך על המאמץ על ידי הטעיה וכו'. אם זה לא עוזר יש להתייעץ עם עו"ד על הדרך היעילה להמשיך - או פשרה, או פגישה עם העו"ד של הקבלן והעו"ד שלך או תביעה בבית משפט לתביעות קטנות לפני או אחרי קבלת מפתחות לדירה או אפילה פניה לארגוני צרכנות כמו "ישראל הוגנת" או למועצה לצרכנות.

לדעתי, לפני חתימת חוזה עם קבלן יש להתייעץ עם גם עם רו"ח שהוא מומחה בחשבונות קבלנים כדי לבדוק את ההשלכות הכספיים בחוזה. נא תעדכן אותנו על סוף הסיפור.

בהצלחה

Uri Sher
 
למעלה