דיפלומטיה של רופאים...

2 1 2

New member
דיפלומטיה של רופאים...

או אולי רק הרופא שלי איך אצלכן? אני שואלת שאלה והוא אומר בלה בלה בלה... זה מה שהיה היום... דבר ראשון הגיע בעל של הריונית שעשתה סקירה ויצא לא בסדר (חשש לתיסמונאת דאון) . הרופא אמנם קיבל מיד וטיפל בבדיקות והפנה ליעוץ גנטי אבל שנשאל אם יש צורך להיות כ"כ חרדים ובלחץ השיב : תפנו ליעוץ ושם יסבירו לכם. נראה לכם? נראת לכם התשובה? בהמשך... בדקנו את ה
שלי , הסביר שביקורת הבאה עוד חודש ועיין בתוצאות הבדיקות. ניסיתי להתייעץ איתו לגבי מי שפיר כי אני גבולית בגיל ותשובתו הייתה: אנחנו ממליצים על הבדיקה ואת זכאית לה.היא הבדיקה הכי מהימנה. ניסיתי שוב ושאלתי לגבי כל הבדיקות (שקיפות,חלבון עוברי וכו' ותשובתו הייתה - כמו תקליט חזר על עצמו. מה דעתכן?
 

שיר שמח

New member
אוף ! הוא מעצבן...

הרופא הקודם שלי היה קצת דומה לזה, אמנם ענה על שאלות אבל- גם הרגשתי שהוא "מוקלט" כפי שתיארתי את זה. אחרי שהיתה לי הפלה (בשבוע 11), החלטתי לפתוח דף חדש ועברתי לרופא אחר ואיזה הבדל !פשוט- שמים וארץ, תמיד יש לו סבלנות והוא עונה על כל השאלות שהכנו (גם אם שאלנו אלף פעם כי רצינו להיות בטוחים) והוא מרגיע ונעים ומאוד מקצועי. בקיצור- מה שאני מנסה להגיד- לא כל הרופאים ככה ולא צריך לקבל את זה כאילו זאת עובדה. אמנם נראה לי קצת בעייתי להחליף רופא באמצע ההריון, אבל שווה לבדוק . מה שבטוח- בהריון הבא, תמצאי מישהו אחר, השיטה שלי היה לבקש המלצות, גם כאן בפורום וגם מחברות- ועובדה שלא התאכזבתי ! בהצלחה !
 

galiaS

New member
זה ממש לא כורח המציאות

אני בהריון היתי זקוקה לרופא שיתייחס במלוא הרצינות לכל השאלות שלי. אני חושבת שכדאי לחפש רופא אחר אם את מרגישה שאת לא מקבלת את האינפורמציה הדרושה לך.
 

marcyg

New member
זהו שהיום מאד קשה לרופא להביע את

דעתו בלי לסתכן בטבעיה. חבל מאד! יש עוד רופאים שמעיזים. או שתנסו למשוך אותו בלשון...או שתחפשו רופא אחר!
 

ofik

New member
גם לי היה רופא כזה

בהריון הקודם שנגמר רע, והוא היה רגוע עד כדי קומה, ולא שאני היסטרית, והינחתי שככה זה רופאים, אבל הפעם החלטתי שאני רוצה רופא אחר. אז יש לי אחד אחר בכללית, הוא לא מאד נחמד, אבל הוא מאד ברור, וכששאלתי לדעתו על סיסי שליה ומי שפיר, הוא אומנם אמר שזו בסופו של דבר החלטה שלי, אבל אז היה מאד ברור לגבי דעתו שלו, וזה מאד הקל עלי להחליט. אז אולי שווה לחפש רופא אחר, כזה שלא מתחבא מאחורי החלטות שלך ושל אחרים ורק לא שלו. עופיק
 
דעה קצת שונה...

נראה לי מובן שלרופא אין דעה נחרצת בנושאים שהם לא שחור ולב או שהם לא תחום התמחותו. למשל בדוגמא שנתת לגבי תסמונת דאון - בשביל זה יש יעוץ גנטי שמתמחה בדיוק בנושא הזה ושיש לו ידע רב יותר מאשר לרופא הנשים. אני גם חושבת שהרופא לא יכול להגיד לך אם לעשות או לא לעשות בדיקת מי שפיר. זו החלטה מאוד אינדבידואלית וחלק גדול מהשיקולים הם לא רפואיים אלא אישיים ומשפחתיים שלך והוא לא יכול אפילו לדעת אותם.
 
למעלה