דימיטרי - בקשר לרשימה שלך

ארמורגם

New member
דימיטרי - בקשר לרשימה שלך

שוב אין לי מילים להביע את הערכתי לעבודה הרבה שהשקעת להרכיב את הרשימה. מספר הערות ושאלות אם אפשר: 1. יחסים בין מרכיבים: אני מציע לשקול להוסיף את היחסים בין המרכיבים לשקלול הציון הסופי (יחס לדוגמא). 2. זמינות: אני בטלפונים עם מלא חנויות כבר יומיים, ויש מזונות ברשימה שלך שכולם אומרים לי שפשוט אין בארץ. אני לא אומר שתסיר אותם מהרשימה (הם טובים לצורך השוואה), אלא לציין לידם שהזמינות שלהם כנראה נמוכה. אין צורך להיכנס לרמה המסחרית ולרשום שמות של חנויות, מסיבות שאין צורך לפרט. 3. חלוקה לקטגוריות: הרשימה מחולקת למזונות לחתולים ביתיים וחתולי רחוב, אולם ישנם מספר מזונות לחתולי רחוב שעולים בציונם על המזונות לחתולים ביתיים. האם הקריטריונים לבדיקה זהים לשתי הקטגוריות? אם כן, המשמעות שעדיף לתת לחתול ביתי מזון "איכותי" מהקטגוריה של חתולי רחוב, מאשר מזון "ירוד" מהקטגוריה של חתולי בית. האם אכן כך הדבר?
 

ארמורגם

New member
ידעתי ששכחתי משהו

4. ניסויים בבע"ח: אני מציע לכלול את הנתון אם חברת האם מבצעת ניסויים פולשניים בבע"ח. זה כמובן לא משנה את טיב המזון, אולם בדיוק כמו טיב המזון עצמו, זהו שיקול של הרבה אנשים האם לקנות או לא לקנות את המוצר.
 

dimitrygo

Active member
מנהל
תשובות

1. למעשה היחס בין סידן לזרחן זה היחס הכי חשוב וכמעט יחידי שמוזכר בספרות המקצועית. אפשר לקרוא על זה בברחבה פה http://www.peteducation.com/article.cfm?c=1+1400&aid=651 אגב יש טבלה מאוד מעניינת באתר הזה http://www.peteducation.com/article.cfm?c=1+2244&aid=657 יש עוד יחס בין נתרן לכלוריד אבל בגלל שהמינרלים האלה מסופקים בצורה של מלח היחס ביניהם במזונות נשמר פחות או יותר קבוע ונכון. הבעיה היא שהרבה מאוד יצרנים לא מציינים את כמויות המינרלים במזונות שלהם כי זה לא מחוייב בחוק. לכן קשה להשוות מזונות ךפי הקריטריונים האלה. לא ממש עקבתי אחרי זה אבל לא נראה לי ראיתי מזון חריג בהבחינה של היחס בין סידן לזרחן. אם אתה ראיתה מזון כזה אני אשמך לשמוע עליו ולעדכן במסמך. 2. זה לא קשור לאיכות המזון. הזמינות מתשנה מתקופה לתקופה וגם קשורה לאיזור בארץ. אני כן שואף שהרשימה שלי תהיה עדכנית וכל הזמן מוסיף מזונות חדשים ומוריד מזונות שכבר לא נמכרים בארץ (בגירסה אחרונה של המסמך הורדתי 2 מזונות). אם ידוע לך על המזונות מהרשימה שלי שכבר לא נמכרים אני אשמח לעדכן את הרשימה. 3. זו בדיוק הסיבה לחלוקה - אני לא בטוח שאפשר להשוות את המזונות האלה רק לפי הציונים. אני יכול למנות כמה סיבות למה אני לא בטוח בזה: א) בכל המזונות לחתולי רחוב כמות השומן הינה די נמוכה וכמות החלבון אינה גבוהה. זה אומר יותר פחמימות. ב) כמעט ואין חברה רציניות שמייצרות גם מזון טוב לחתולי בית וגם מזון לחתולי חצר. יש רק חברה אחת כזאת - NUTRAM ומזון לחתולי רחוב שלה - HAPPY PAWS - הוא לא משהוא. 4. כמו שכתבת בעצמך זה לא קשור לאיכות המזון. למי שהנושא הזה חשוב יכול למצוא את המידע הזה די בקלות. יש גורם אחד שאני כן שוקל להכניס למסמך (לא לציון) וזה אישור ע"י חברת AAFCO. אני אישית לא מייחס לזה חשיבות רבה אבל בגלל שזה מידע אובייקטיבי ובמובן מסויים כן קשור לאיכות המזון (מבטיח את הפיקוח על המרכיבים ועל יחס ביניהם) אני כניראה כם אציין את זה במסמך עבור כל מזון.
 

ארמורגם

New member
ניסויים בבע"ח

תודה על התשובות. לגבי סעיף 1, נראה שלא צריכה להיות בעיה לשקלל את היחס במזונות שמספקים את המידע הזה. כאמור זה כן משפיע על טיב המזון. לגבי סעיף 4, נכון שהמידע זמין באינטרנט במידה זו ואחרת, אולם ניתן לומר זאת על כל המידע שנמצא במסמך. הגדולה של המסמך היא שהוא מרכז את כל המידע הזה במקום אחד, נגיש וברור. לכן אני מבקש ממך לשקול זאת שוב.
שוב תודה!
 

dimitrygo

Active member
מנהל
לגבי 1 - א) זו תהיה "אפליה" כלפי מזונות שאין

להם פירוט של מינרלים
ב) שוב, לא ראיתי מזונות חריגים מהבחינה הזאת ולכן אני לא רואה טעם לתת לכולם אותו ציון לגבי 4 - אני לא רואה איך הנתון הזה קשור לאיכות המזון. הוא כמובן כן יכול להיות קשור לתהליך בחירת המזון אבל יש עוד הרבה גורמים שמשפיעים על התהליך הזה. אני לא מתיימר למנות ולהתייחס לכל הגורמים האלה.
 
למעלה