דילמה לגבי חתולה

דילמה לגבי חתולה

שלום לכולם. יש לי חתולה מדהימה מזה כשנה בבית בקומת קרקע בו אני גר. החתולה היא, מה שאני מכנה, "חתולת בית חוץ". היא נהנית מכל הפריוולגיות של חתולה ביתית ומתי שבא לה היא יוצאת החוצה שם - ורק שם - היא עושה את צרכיה, ושם היא הטריטוריה שלה שהיא מכירה מאז נולדה ואומצה על ידי. (יש גם לציין שהיא עוקרה). בסוף החודש אני עובר לדירה אחרת שתהיה בקומה שלישית ללא שום חצר. מעבר לטראומה הרגילה של מעבר דירה לחתול, תחסר לה כמובן החצר והיא תהיה במצב בו לא היתה אף פעם - דירה ללא חצר. ההתלבטות שלי היא אם בנסיבות אלה יש טעם להעבירה לדירה החדשה, או אולי כבר עדיף אפילו מבחינתה להישאר בטריטוריה המוכרת שלה, במיוחד בהינתן שהיא במקור חתולת רחוב וסביר להניח שהיא תוכל לשרוד כמו חתולי רחוב אחרים באזור (יש מאכילי חתולים). יש כמובן את הנושא של להרגיל אותה לעשיית צרכים בארגז חול, משהו שלא עשתה מעולם. אשמח לשמוע עצותיכם
 

lilu31

New member
תעשה חיפוש, היו כאן הרבה שאלות דומות

טריטוריה או לא היא קשורה אליך. אצל נקבות, בטח אחרי עיקור, הטריטוריה משחקת תפקיד פחות משמעותי. אני לא חושבת שקומה שלישית צריכה להגביל אותה- גידלתי הרבי חתולי חצי-חצי בבניינים, גם עם דלת אינטרקום, רק תוודא שיש לה איזור חסר מכוניות שבו תוכל להסתובב לה. בבקשה אל תשאיר אותה מאחור..
 

yaelofer

New member
להשאיר אצלך כמובן, אבל

כאשר אתה עובר דירה אתה צריך לדאוג קודם כל לשים רשת על החלונות (או לא לפתוח אותם במשך חודש). לחתול בוגר לוקח בערך חודש עד שהוא מתרגל לדירה החדשה שלו, ועד אז צריך לדאוג לא לפתוח חלון (ומכיווון שזה בעייתי בקיץ, לחבר רשת חזקה לכל החלונות), להיזהר כשיוצאים מהבית, לשים לחתולה קולר עם השם שלה ומס' הטלפון שלך (הכי חשוב: טלפון אקטואלי וזמין), אם יש מקום אפשר להוסיף גם את הכתובת החדשה. למרות שהדירה בקומה שלישית להקפיד על סגירת חלונות. חתול שעובר דירה יכול לנסות לקפוץ גם מקומה שלישית כדי לחזור לדירה הקודמת שלו (וגם כשהחתול כבר ותיק בדירה, קרו תאונות מצערות שחתולים נפלו בטעות מקומות 3 ויותר, וריסקו כמה עצמות) - כך שתמיד טוב שתהיה רשת על החלון. שמעתי פעם על חתול שהמשפחה שלו יצאה לחופשה ונתנה אותו לחברים שישמרו עליו במהלך החופשה. (החתול הועבר לדירתם של החברים.) אותם חברים גרו בקומה עשירית, והחתול שלא היה רגיל לדירה החדשה קפץ מהחלון.... זה לא סיבה לא להעביר את החתול אבל זו סיבה להיזהר.
 
ארגז חול

תודה על ההתייחסות. העניין שהכי מטריד אותי היא העובדה שלא אני ולא החתולה התנסינו מעולם בפרקטיקה של ארגז חול. החשש שלי הוא שעד שהיא תבין את הקונספט זה יעלה לי במיטה מורטבת. מעבר לזה שהבנתי שלפעמים חתול באקט של מחאה על שנעקר מהמקום שהתרגל אליו, עשוי לעשות צרכים דווקא במקומות שהוא לא אמור. השאלה כמה זמן לוקח לחתול שמעולם לא עשה צרכים בארגז חול להתרגל לארגז כזה? והאם אכן יש חשש שהיא תנסה "להעניש" אותי על ידי השתנה על המיטה או במקומות אסטרטגיים אחרים? תודה למתייחסים.
 

lilu31

New member
כן ולא

לכל חתול יש אינסטינקט של חפירה בחול. אם תהייה חכם תרגיל אותה כבר מעכשיו לארגז, עוד לפני המעבר. חתולים חצי- חצי חוזרים אחרי יום שלם בחוץ כדי לעשות בארגז, מהסיבה שזו הטריטוריה שלהם. אם היא תעשה מחוץ לארגז זה יהיה בגלל בלבול, חוסר כוון והגדרה בבית החדש, רצון לסמן שטח חדש, אבל אל תבוא בגישת "עונש" . רק בני אדם חושבים ככה, לא חתולים.
 

yaelofer

New member
לא התניסיתי עדיין בלעבור דירה עם החתולים

אבל יש לי חתולים שיש להם פתרונות יצירתיים אחרים, לאו דווקא במיטה: למשל לשבת על האסלה ולעשות (יש לי שניים כאלה). אם אתה לא רוצה להסתכן שיעשו לך על המיטה, יש תרסיס שנקרא "עוף מפה" ששמים על מיטות ועציצים ואמור להרחיק את החתול.
 

yaelofer

New member
אני לא לימדתי אותם

אלא זה בא מהכיוון שלהם... שמעתי מזמן מחברה שלי שהחתול שלה עושה כך והאמנתי לה אבל בכל זאת הייתי סקפטית, עד שהחתולים שלי התחילו גם לעשות ככה. הם פשוט קפצו על האסלה והשתינו ממש לתוכה..
 

קספר7

New member
השיטה שלי

אני לימדתי את החתולים שלי להשתמש בארגז החול וגם הם היו כולם חתולי רחוב (חלקם עדיין חתולי "חוץ בית").. פשוט פיזרתי בתוך הארגז בנוסף לקריסטלים, אדמה שיש בה קקי של חתולים אחרים מהרחוב ( בדר"כ קל למצוא אדמות כאלה בגינות לא מטופחות של בניינים). כך שהריח מיד עבד ומיד השתמשו בשירותים. לאט לאט דילדלתי את כמות האדמה, עד שבכלל לא היה צורך.. זה מזכיר לי סיפור עד כמה החתול שלי היה צייתן: יום אחד ניקיתי את הארגז ובזמן הניקוי הנחתי את המכסה על הריצפה, החתול החכם שלי, רצה לעשות קקי, אז הוא פשוט נכנס למכסה ועשה... חבל שזה רק היה על הריצפה ולא בתוך הארגז
בהצלחה
 
כל פתרון יגרום לבעיות חדשות אין פתרון קסם. עליך להחליט איזה פתרון טוב לך. כל פתרון יש לו יתרונות וחסרונות במידה שווה. אני הייתי אומרת להשאיר , אבל קל לי לדבר. לדעתי אם תעביר אותה, "לא יהיו לך חיים". תמיד תוכל לאמץ חתול חדש ואז תרגיל אותו רק לבית ותוכל לעבור איתו גם לדירה הבאה.
 
איזו מן המלצה זו?????

עוברים דירה מבית עם חצר לבית ללא? החתול צריך להסתגל למצב חדש ואין לכם כוח/רצון להתמודד? אז תחליפו את החתול בחדש??? זה באמת מה שהמלצת כאן? מכירה כמה וכמה חתולים שעברו את השינוי הזה והתרגלו לחיים בדירה בלבד - אז נכון - התק' הראשונית עלולה להיות לא קלה ובה יש לשמור על החתול מפני יציאה מחלונות או מהדלת כאשר פותחים.... וכעבור מס' שבועות הוא מסתגל!!! חתול זו חיה שמאד קשורה לבעליה - ודי כבר עם השטויות האלו שהם צחוברים רק לטריטוריה. זה ממש לא נכון. אצלי בפינות האכלה ננטשו מס' חתולים ביתיים (חלקם היו יוצאים החוצה ובערב ישנים בבית) ופרט לאחד שגם הוא כרגע מאד סובל - כולם לא שרדו!!!! אין פה לדעתי בכלל שאלה - ברור שלקחת את החתול - לא משאירים כך חיה לבדה מאחור.
 
לויקטור החתול אני מדברת מתוך ניסיון אני לא ממליצה כלום, החלטה היא כמובן בידי בעלי החתול. במקרה הספציפי , יש דילמה וחמורו של משיח הציג אותה כדי שנגיב עליה ונציג מגוון דעות. כל אחד יכול לכתוב מה שהוא חושב, אין דעה אחת! גם בעלי החתול התקשו להחליט ופנו אלינו לעזרה בהחלטה. לא מדובר בנטישה אלא בהשארה. אני בטוחה שאם בעלי החתול היו חושבים שהחתול לא ישרוד, אם ישאירו אותו במקומו הם לא היו פונים אלנו בשאלה כזו. גידלתי מספיק חתולים כדי לדעת שהם קשורים לבעליהם, אך הם גם שונאים שינויים וקשה להם להתרגל לשינויים (אם כי לא בלתי אפשרי, תלוי בחתול ובמידת ההתמדה של הבעלים) . חברתי עברה לפני כמה חודשים מבית קרקע לבית דירות, והחתולה די אומללה בבית. במקרה הזה לא היתה בכלל אופציה להשאיר אותה בבית הקודם. החתולה לא התרגלה לארגז ומשתינה בכל מקום. זה כמובן מקרה פרטי. אין לי ניסיון אישי כמו שלך, אני מציגה עמדה אחת ואתה עמדה אחרת, וכל העמדות לגיטימיות כל עוד הן לטובת החתול והבעלים.הדילמה קשה ביותר,ומה האופציה הכי טובה, אני לא יודעת. אני לא מקנאה במי שמתחבט.
 
לא נטישה אלא השארה.....

לא ממש מובן לי המשפט הזה - הרי הוא נכון רק במקרה שיש עוד מי שהחתולה מכירה וסומכת עליו שם באזור וברור שיטפל בה כראוי ויהיה לה עדיין "בית" להיכנס אליו בדיוק כמו שהמצב היום!!!! אם לא כך המצב - הרי שלא מדובר בהשארה אלא בהחלט בנטישה - נכון שהיא רגילה להסתובב שם בחוץ - אבל היא עדיין חתולת בית שחוזרת מידי יום הביתה ומטופלת שם. ברור לך שאין לה יכולות הישרדות כשל חתול רחוב שגדל וחי כל זמנו שם? היא לא תדע למצוא מזון. לא יהיה לה את הבטחון של הבית לברוח אליו כשצריך ולנוח בו כשצריך ולהתפנק בו כשצריך.....היא לא תשרוד!!! מה גם שסביר שכשתהיה רק בחוץ ותכיר טוב יותר את הסביבה ותאלץ להלחם על מקומה ומזונה - היא תפסיד ותגורש ע"י חתולי הרחוב המקומיים או תתותקף על ידם, ע"י כלבים, תדרס....כאשר היא תשאר שם לבד ללא הבית והבעלים שלה היא תלחץ ולא תהיה עוד בטוחה בעצמה כמו היום. ואין לי ספק גם שגם הסטרס מכך וגם העזיבה של בעליה תותיר אותה בדיכאון לא רק בסכנת חיים. חתול בית שמסתובב בחוץ חלק מהיום - הוא עדיין חתול בית לכל דבר. וחתול שנולד ברחוב וגודל בבית על ידינו - גם אם מסתובב מידי יום חלקית בחוץ - אינו חתול עם כישורי הישרדות. זה משהו נרכש ונלמד לשרוןד שם בחוץ שהם לומדים כגורים כבר ולא משהו שהם זוכרים מדורות קודמים.
 
ובכן...

ההחלטה שקיבלתי היא שלמרות הקשיים החתולה תגיע איתי. העניין הוא שכפי שכתבתי למעלה אין לי שום ניסיון עם ארגז חול בדיוק כמו שלחתולה שלי אין. הייתי בחנות של ציוד לחיות מחמד ודיי התבלבלתי מהמבחר של ארגזי החול הקיימים (סגורים ופתוחים, עם ניטרול ריח או בלי, ועוד ועוד.) השאלות הבאות ייראו לרובכם מאד טרויוואליות אבל לאור חוסר הניסיון שלי הם חתולים, אשמח לתשובות כמה שיותר מפורטות: 1) מהו החול הכי מתאים הן מבחינת ניטרול הריח, הן מבחינת הלכלוך שהוא עשוי לגרום בבית והן מבחינת העדפת החתולה? 2) אחת לכמה זמן יש לפנות את החול עם הצרכים? כל יום? אחת לשבוע? האם צריך להחליף את כל החול מהארגז ולרוקנו לגמרי, או שמחליפים רק את החול עם הצרכים? כלומר האם יש חשיבות לכך שיישאר בארגז החול הריח של הצרכים שלה כדי שתחזור לעשות את צרכיה באותו מקום? 3) האם יש המלצה לעניין לשים בחול ריח מסויים שהיא אוהבת או כל ריח אחר באמצעות תרסיס כזה או אחר כדי לגרום לה "להתמקד" בארגז ולא במקום אחר בבית? 4) האם יש משמעות חיובית לכך שבימי ההסתגלות הראשונים אבלה יותר שעות ביום בדירה החדשה כדי להקל עליה את הטראומה שבמעבר או שזה לא ממש משמעותי מבחינתה? 5) האם מישהו יכול להמליץ על תרסיס שניתן לפזר על המיטה כדי לוודא שהיא לא תגיע לשם ותעשה את צרכיה (כי זה הדבר שהכי הכי מטריד אותי!) ושאלה אחרונה: האם הייתם ממליצים על סוג של טישטוש שניתן לגרום לחתולה על מנת להקל את ההתנגדות להעברה עצמה ואולי אף את הטראומה לחתולה עד כמה שניתן? תודה מראש לכולם על תשומת הלב. אעדכן אתכם בהתפתחויות!
 

מרישה

New member
קצת תשובות

קודם כל הרבה חתולים מבוגרים מהרחוב שעברו אצלי בדירה ידעו אינסטנקטיבית להשתמש בארגז- אז יש סיכוי גבוה שגם שלך תדע! 1. סוג החול: אני משתמשת בEVER CLEAN ממליצה על לא מבושם. 2. יש לנקות את הארגז כל יום. לדעתי אין צורך להשאיר שם צרכים שלה. מוצאים אותם עם כף מיוחדת. את החול עצמו להחליף כל 2-3 שבועות או יותר- כש תראה שהוא מסריח או מחליף צבע. 3.לא 4. אולי דווקא עדיף להשאיר אותה לבד- שתלמד את הבית. תלוי בחתולה. בכל מקרה אל תזמין הרבה אנשים על ההתחלה וגם תנסה להעביר אותה אחרונה- ככה שלא תגיע לבית כש יש בו מובילים ובלאגן. 5. לא יודעת. אבל אם זה לא הרגל ידוע וקבוע- אל תדאג. אם היא כן תעשה צרכים על המיטה יש משהו שאפשר לשים- איזשהי אבקת ביו- תשאל בפורום. בהצלחה
 

B0NB0N

New member
קודם כל - בטח שלקחת אותה איתך

שנית, מניסיון, אפשר ודי בקלות להרגיל חתול לארגז חול. ממילא כשתעביר אותה איתך לדירה החדשה, תצטרך בהתחלה לסגור אותה בחדר אחד שלא תיבהל ושם תשים לה את ארגז החול וכל מה שהיא צריכה והיא תפנים. זה אינסטינקט מולד אצל חתולים - לחפור בתוך חול ולעשות את הצרכים. עשיתי כמה פעמים של קליטת חתולי חצר לבית - אף פעם לא היתה לי בעייה עם ארגז החול. אבל החתולה צריכה להשאר איתך, אם תשאיר אותה באותו המקום בלעדייך - היא לא תשרוד.
 
למעלה