דילמה לגבי אופן החלפת הממיר הקטליטי

Kiapicanto1000

Active member
אני מזכיר, פיקנטו שאני קורע לו את התצורה. והוא נוסע נפלא ומסרב למות! טס בבינעירוני כאילו אין מחר...
נסועה שנתי באיזור ה35K. הרכב המיר דת מבנזין לגפ"מ. כיום אני עקב טעות בהתנהלות התחזוקתית שלי עם הרכב, נוסע ללא ממיר קטליטי ומעוניין כמובן להתקינו...

יש לי להבנתי 2 אופציות ראליות כדלהלן:

א. https://www.ebay.com/itm/BM-BM91753...p2349624.m46890.l6249&mkrid=710-127635-2958-0

זה עולה (כולל משלוח) 1326 והמוצר נראה איכותי מאד כנראה ברמה של oem ואולי אף יותר! ?+ אחריות לשנתיים
לזה יתווספו מיסים ישראליים (מס קנייה 15%? מע"מ?)
התקנה במוסך 450 לפני מעמ

ב. אופציה מקומית: מתקין אגזוזים אשר בתמורה ל1200 שח מוכן לתקן את הממיר הקיים (כיום ה"קופסה" של הממיר ריקה). הוא ימלא אותה בממיר מברזל שעמיד להנעה בגפ"מ. (שימו לב שגם האופציה הראשונה מהייצור בuk היא של ממיר מתכתי...).
לדבריו זה יהיה לא פחות טוב מהמוצר הבריטי. הוא אף מתלבט אם לבנות עבורי ממיר גדול יותר שיותקן במקום זהה ויחליף את קופסת הממיר המקורי שקיימת ברכב עדיין אבל היא חלולה כעת. הבנייה של הממיר: הוא פותח הקופסה ומשתיל בפנים חלקים שיזרזו הראקציות הכימיות הרצויות כמצופה מממיר יעיל...

ההתלבטות שלי היא כי המוצר הבריטי "נראה 10".
להשוואה אופציה ג' הלא ריאלית בעליל: ממיר מקורי במוסכי קיה בארצינו עולה 6000++ מעמ. עלות העבודה סביב 450...
המוצר הבריטי מופיע כoem באי-ביי תחת המספר הקטלוגי של קיה לממיר בפיקנטו: 2851004311

האם יש לחכמים כאן תובנות למעני?
 

em28

Active member
החלפת ממיר משופץ (השד יודע מה זה) במוסכי קיה עולה 1600, עם עבודה ומע"מ הגיע ל-2,300, אחריות ל-3 חודשים.
על "תיקון" הממיר דרשו 800 ש"ח לפני עבודה ומע"מ, אבל בלי אחריות.
 

Kiapicanto1000

Active member
החלפת ממיר משופץ (השד יודע מה זה) במוסכי קיה עולה 1600, עם עבודה ומע"מ הגיע ל-2,300, אחריות ל-3 חודשים.
על "תיקון" הממיר דרשו 800 ש"ח לפני עבודה ומע"מ, אבל בלי אחריות.
המוסך קיה שאתה עובד איתו הוא יותר וורסטילי מזה שאצלם אני ביררתי.
איזה מוסך קיה הציע לך את מגוון האופציות הללו?
בכמה מוסכי קיה, ביקשתי לחפש ממיר מקורי משומש ולא מצאו.
הציעו לי רק ממיר חדש זהה למה שהיה ברכב עת היה חדש. המחיר למוצר החדש המקורי מעל ל-6000 שח. רשמתי למעלה את מספר הפריט של קיה לממיר בפיקנטו 1000. כמדומני שהאחריות שהם נותנים היא 3 חודשים גם על פריט חדש...
העלות של הממיר הבריטי באי ביי + הרכבה בארץ של הממיר הבריטי דומה לסקלת המחירים שאתה הבאת.

האופציה הזולה יותר היא מתקין אגזוזים שאינו מוסך של קיה. אצלו זה באמת חצי מחיר. הוא יודע לעשות הכל לבד. אני לא מאמין שבמוסך קיה שלך הם לבד יודעים לתקן ממיר. הם מקבלים אותו משופץ ורק מרכיבים...

אני אסמוך כנראה על חן ואלך על אופציה ב' שלי... מקווה שיעשה לי עבודה טובה... ושיחזיק כל זמן שהמנוע מחזיק
 

boriska1

Member
230,000
תקלת הממיר קשורה לגפ"מ ולתקלות הקשורות לגפ"מ כשעדיין לא הכרתי את המערכת. זה חלק משמעותי משכר הלימוד שלי
פיקנטו מכובדי. לדעתי הצנועה, מה שאתה צריך לעשות, זה להעריך כמה קילומטרים אתה רוצה לנסוע עוד באוטו. צריך להעריך יתר המכלולים, כגון מנוע וגיר,
כל מני גשרים ובולמי זעזועים. פוטנציאל שילכו ועלות תיקונם. כמובן, הערכה בלבד, מבחינת "הכל ידוע והרשות נתונה". אם אתה מעריך שתסע עוד
120-100 אלף ק"מ, לך על האפשרות היקרה והטובה, אם אתה מעריך 20-30 אלף אז לך על האפשרות הכי זולה.
באיזשהו שלב, כל אוטו הופך ל"בור ללא תחתית".
 

חן 1111

Active member
יש גם ממירים קטליטיים תחליפיים תואמים. תבדוק מחירים.
הייתי הולך על אפשרות ב'. בכל זאת חצי מחיר. בתנאי שהוא נותן לך אחריות שתעבור טסט.
 

Kiapicanto1000

Active member
יש גם ממירים קטליטיים תחליפיים תואמים. תבדוק מחירים.
הייתי הולך על אפשרות ב'. בכל זאת חצי מחיר. בתנאי שהוא נותן לך אחריות שתעבור טסט.
הוא נותן אחריות ל3 חודשים. את הטסט הקרוב אעבור ומה אח"כ?
המוצר האנגלי הוא מוצר oem. אחריות לשנתיים מלאות... וזה גם ממיר מתאים לגפ"מ...

אופציה ב' : 1200 חלק + עבודה. הוא משפץ את הקיים או בונה ממיר מתאים מממירים ישנים. העלות על העבודה וההרכבה...
אופציה א' 1300 עלות החלק מאנגליה + 450 התקנה + מס קנייה ~200+ מעמ~200=~מקסימום 2250
אופציה א' יקרה כמעט פי 2 בהשוואה לאופציה ב'...
אופציה ג' לא ריאלית...ממיר מקורי חדש מהיבואן של קיה עולה 6000< לפני מעמ... הרמה של המוצר האנגלי oem...
 

חן 1111

Active member
הוא נותן אחריות ל3 חודשים. את הטסט הקרוב אעבור ומה אח"כ?
המוצר האנגלי הוא מוצר oem. אחריות לשנתיים מלאות... וזה גם ממיר מתאים לגפ"מ...
א. לא יודע. לא מכיר את המוצר ואת השיטה הזאת. אבל יש סיכוי שתעבור טסט גם בשנה הבאה. גם אם לא, ותחליף עוד פעם באותה שיטה, עדיין תגיע למחיר של המוצר האנגלי.
ב. מה המשמעות של אחריות על המוצר האנגלי? נגיד שבעוד שנה תיכשל בטסט, איך בדיוק תממש את האחריות? יתחילו ויכוחים בין יבשתיים אם זה הממיר או משהו אחר. ונניח שיכבדו את האחריות, תקבל רק את המוצר אבל תצטרך לשלם שוב את המסים והעבודה.
 

Kiapicanto1000

Active member
א. לא יודע. לא מכיר את המוצר ואת השיטה הזאת. אבל יש סיכוי שתעבור טסט גם בשנה הבאה. גם אם לא, ותחליף עוד פעם באותה שיטה, עדיין תגיע למחיר של המוצר האנגלי.
ב. מה המשמעות של אחריות על המוצר האנגלי? נגיד שבעוד שנה תיכשל בטסט, איך בדיוק תממש את האחריות? יתחילו ויכוחים בין יבשתיים אם זה הממיר או משהו אחר. ונניח שיכבדו את האחריות, תקבל רק את המוצר אבל תצטרך לשלם שוב את המסים והעבודה.
למה שאשלם "עוד פעם" מיסים? אם אין תשלום על המוצר אז המיסים שהם פרקציה (אחוזים מתוך), הם גם 0
תודעת השירות שלהם גבוהה ולכן אני גם מהמר שלא אצטרך לשלם על המשלוח. מה שכן אולי אצטרך לשלם על משלוח הממיר התקול ממני בחזרה אליהם, ויש אפילו מצב שיחזירו לי העלות אם יתברר שאכן הממיר תקול.

שים לב לעוד משהו: האנגלים נותנים אחריות לממיר בתנאי גפ"מ לשנתיים. ולהבדיל בארצינו יצרני הממיר לא מוכנים לתת אחריות על הממיר בתנאי גפ"מ אלא רק בתנאי בנזין וגם זה, רק 3 חודשים. הכל כאן מבוסס על רצון טוב ולפנים משורת הדין. שם זה מסודר יותר.
 

boriska1

Member
למה שאשלם "עוד פעם" מיסים? אם אין תשלום על המוצר אז המיסים שהם פרקציה (אחוזים מתוך), הם גם 0
לא מדוייק. אבל התוצאה, היא כפי שכתבת. המכס רשאי (והוא גם עושה את זה מדי פעם) להעריך בעצמו את שווי הסחורה, במיוחד אם מצהירים על שווי אפס.
לכן הדרך הנכונה לעשות זאת: לשמור כל מסמכי היבוא, ייתכן שגם תקבל רשומון יבוא, זה מסמך הכי חזק.
אם וכאשר תגיע לשלב החזרה, עליך לבצע את הרישומים הנכונים בעת המשלוח. ואז לטפל בנושא גם בדרך קבלת הסחורה.
זו פרוצדורה מסובכת מאוד, אני יכול להניח שחברות משלוחים בינלאומיות, יתנו לך את השרות מא" עד ת", תמורת תשלום כמובן.
בעסקאות גדולות יותר, מקובל שעמיל מכס מטפל בנושא.
בקיצור: לשמור על המסמכים, ולקוות שלא תזדקק להם.
 

Kiapicanto1000

Active member
לא מדוייק. אבל התוצאה, היא כפי שכתבת. המכס רשאי (והוא גם עושה את זה מדי פעם) להעריך בעצמו את שווי הסחורה, במיוחד אם מצהירים על שווי אפס.
לכן הדרך הנכונה לעשות זאת: לשמור כל מסמכי היבוא, ייתכן שגם תקבל רשומון יבוא, זה מסמך הכי חזק.
אם וכאשר תגיע לשלב החזרה, עליך לבצע את הרישומים הנכונים בעת המשלוח. ואז לטפל בנושא גם בדרך קבלת הסחורה.
זו פרוצדורה מסובכת מאוד, אני יכול להניח שחברות משלוחים בינלאומיות, יתנו לך את השרות מא" עד ת", תמורת תשלום כמובן.
בעסקאות גדולות יותר, מקובל שעמיל מכס מטפל בנושא.
בקיצור: לשמור על המסמכים, ולקוות שלא תזדקק להם.
במקרה כזה תהיה התכתבות דרך האי ביי ורואים את הרכישות הקודמות. נראה לי שזה יספיק...
 

boriska1

Member
במקרה כזה תהיה התכתבות דרך האי ביי ורואים את הרכישות הקודמות. נראה לי שזה יספיק
חוקי המכס והמעמ , קשוחים מאוד. דוגמא: מס תשומות, אתה יכול להוכיח אלף פעמים ששילמת, אבל אתה צריך חשבונית או רשימון יבוא בדיוק לפי הפורנט המוכתב.
לעומת הוככת הוצאה לצרכי מס הכנסה: צריך להוכיח את ההוצאה להנחת דעתו של פקיד השומה. רואה את ההבדל?
חוץ מזה, אני בטוח שתשמור על התעוד. רק שים לב אם שקיבלת את מלוא התעוד.
 

Kiapicanto1000

Active member
חוקי המכס והמעמ , קשוחים מאוד. דוגמא: מס תשומות, אתה יכול להוכיח אלף פעמים ששילמת, אבל אתה צריך חשבונית או רשימון יבוא בדיוק לפי הפורנט המוכתב.
לעומת הוככת הוצאה לצרכי מס הכנסה: צריך להוכיח את ההוצאה להנחת דעתו של פקיד השומה. רואה את ההבדל?
חוץ מזה, אני בטוח שתשמור על התעוד. רק שים לב אם שקיבלת את מלוא התעוד.
הכל נשמר באי ביי. כולל אי מיילים והסטורית רכישות. אבל הנקודה שלך והבעייתיות ברורים ... יתכן שיהיה צורך אכן לשלם ואח"כ להתחיל "לריב" עם המערכת
 

חן 1111

Active member
למה שאשלם "עוד פעם" מיסים? אם אין תשלום על המוצר אז המיסים שהם פרקציה (אחוזים מתוך), הם גם 0
תודעת השירות שלהם גבוהה ולכן אני גם מהמר שלא אצטרך לשלם על המשלוח. מה שכן אולי אצטרך לשלם על משלוח הממיר התקול ממני בחזרה אליהם, ויש אפילו מצב שיחזירו לי העלות אם יתברר שאכן הממיר תקול.

שים לב לעוד משהו: האנגלים נותנים אחריות לממיר בתנאי גפ"מ לשנתיים. ולהבדיל בארצינו יצרני הממיר לא מוכנים לתת אחריות על הממיר בתנאי גפ"מ אלא רק בתנאי בנזין וגם זה, רק 3 חודשים. הכל כאן מבוסס על רצון טוב ולפנים משורת הדין. שם זה מסודר יותר.
לא מדויק לגבי המס. כדי למנוע קומבינות שהישראלים אלופים בהן, אז המס נקבע לפי הערך האמיתי של המוצר, ולא משנה כמה שילמת בפועל בשבילו. ובמכס יודעים בדיוק כמה המוצר עולה. ייתכן שתוכל לקבל זיכוי אם תוכיח שהחזרת את המוצר הפגום ותוכיח שקיבלת חדש במקומו. קצת מסובך.
לגבי האחריות, הבעיה היא עם המימוש מול יצרן שאין לו נציגות בארץ ואין לו דרך לבדוק אם המוצר פגום. נניח שתשלח לו את הממיר והוא יבדוק ויגלה שהוא תקין, מה אז?
 

Kiapicanto1000

Active member
לא מדויק לגבי המס. כדי למנוע קומבינות שהישראלים אלופים בהן, אז המס נקבע לפי הערך האמיתי של המוצר, ולא משנה כמה שילמת בפועל בשבילו. ובמכס יודעים בדיוק כמה המוצר עולה. ייתכן שתוכל לקבל זיכוי אם תוכיח שהחזרת את המוצר הפגום ותוכיח שקיבלת חדש במקומו. קצת מסובך.
לגבי האחריות, הבעיה היא עם המימוש מול יצרן שאין לו נציגות בארץ ואין לו דרך לבדוק אם המוצר פגום. נניח שתשלח לו את הממיר והוא יבדוק ויגלה שהוא תקין, מה אז?
זאת באמת דילמה אבל מה הסיכוי שזה יקרה?
האם בארץ לא נדע לאבחן שהממיר לקוי? האם יש מצב שנאבחן ממיר כשזאת למעשה טעות והבעייה בעצם אינה הממיר?
אבדוק לפני כן כמובן שהפלגים תקינים? ואף אחליפם? + אבדוק חיישן החמצן העליון והתחתון.
למעשה בשנתיים האחרונות הכנתי עצמי ל"אירוע הטרום ממירי" ויש לי 3 סלילים תחליפיים + 3 פלגים + 2 חיישני חמצן (עליון ותחתון).
האיביי עבד אצלי שעות נוספות...
אני מתכוון להחליף 3 הפלגים ו- 3 הסלילים לפני החלפת הממיר.
ובנוסף בעת החלפת הממיר אחליף גם את 2 החיישנים שהם ממילא קרובים לממיר וקל להחליף כשהסעפת מפורקת.
 

חן 1111

Active member
זאת באמת דילמה אבל מה הסיכוי שזה יקרה?
האם בארץ לא נדע לאבחן שהממיר לקוי? האם יש מצב שנאבחן ממיר כשזאת למעשה טעות והבעייה בעצם אינה הממיר?
אבדוק לפני כן כמובן שהפלגים תקינים? ואף אחליפם? + אבדוק חיישן החמצן העליון והתחתון.
למעשה בשנתיים האחרונות הכנתי עצמי ל"אירוע הטרום ממירי" ויש לי 3 סלילים תחליפיים + 3 פלגים + 2 חיישני חמצן (עליון ותחתון).
האיביי עבד אצלי שעות נוספות...
אני מתכוון להחליף 3 הפלגים ו- 3 הסלילים לפני החלפת הממיר.
ובנוסף בעת החלפת הממיר אחליף גם את 2 החיישנים שהם ממילא קרובים לממיר וקל להחליף כשהסעפת מפורקת.
לא יודע. ומה הסיכוי שהממיר המשופץ בארץ ייכשל?
 

Kiapicanto1000

Active member
לא יודע. ומה הסיכוי שהממיר המשופץ בארץ ייכשל?

לא יודע. אבל אני יודע שבארץ הציע לי אגזוזן כלשהו בתמורה ל1200 שח כולל מע"מ להרכיב לי ממיר חלופי חדש במיקום אלטרנטיבי "במורד הזרם" downstream כלומר רחוק יותר מהמנוע ע"י חיתוך צינור האגזוז והכנסת ממיר חליפי שם. ולצורך כך כמובן להעתיק את מיקום החיישן חמצן למבדה שבמורד הזרם ע"י העתקתו למקום מעבר לממיר החדש. הוא הציע להאריך את חוטי החשמל של החיישן חמצן התחתון.
בנוסף התוכנית שלו הייתה לסתום את חור חיבור חיישן החמצן התחתון שמועתק מטה ע"י "פקק".
זה לא נראה לי נכון ולכן לא הייתי מעוניין...
 

חן 1111

Active member
לא יודע. אבל אני יודע שבארץ הציע לי אגזוזן כלשהו בתמורה ל1200 שח כולל מע"מ להרכיב לי ממיר חלופי חדש במיקום אלטרנטיבי "במורד הזרם" downstream כלומר רחוק יותר מהמנוע ע"י חיתוך צינור האגזוז והכנסת ממיר חליפי שם. ולצורך כך כמובן להעתיק את מיקום החיישן חמצן למבדה שבמורד הזרם ע"י העתקתו למקום מעבר לממיר החדש. הוא הציע להאריך את חוטי החשמל של החיישן חמצן התחתון.
בנוסף התוכנית שלו הייתה לסתום את חור חיבור חיישן החמצן התחתון שמועתק מטה ע"י "פקק".
זה לא נראה לי נכון ולכן לא הייתי מעוניין...
זה אכן לא מוצלח. לא סתם הממיר נמצא קרוב למנוע. זה כי הוא פועל יעיל יותר כשהוא חם.
אבל יש ממירים תחליפיים תואמים למקורי. אני בטוח שלרכב נפוץ כמו פיקנטו יש.
 

Kiapicanto1000

Active member
זה אכן לא מוצלח. לא סתם הממיר נמצא קרוב למנוע. זה כי הוא פועל יעיל יותר כשהוא חם.
אבל יש ממירים תחליפיים תואמים למקורי. אני בטוח שלרכב נפוץ כמו פיקנטו יש.
התחושה שלי שהממיר הבריטי איכותי ברמה של הoem. מחליפים את הכל ולא כמו מה שהציעו לי כאן להחליף את המילוי של הממיר. בשניהם זה יהיה מתכת ולא קרמיקס כמו בממיר רגיל...
אגב בארץ הציעו לי גם אפשרות נוספת לבנות ממיר גדול יותר לפיקנטו המוגז ולהשתיל אותו באותו המקום במקום הממיר המקורי. יבנו את זה מממיר ישן...
האם זה לא משכנע אותך?
 
למעלה